Uusi kännykkä

  • 1 246 127
  • 5 798

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
Hommasin jouluksi iPhone 4:n käytettynä sedältäni. Kyseessä on entinen mallipuhelin, joilla kaupassa esitellään kännykän ominaisuuksia.

Siitä johtuen, on kalenteri täynnä tapaamisia englanniksi. Tarkoitettu siis esimerkiksi ja näitä on aivan vitusti - miten ne saisi kaikki poistettua kerralla? Siis koko kalenterin muisti tyhjäksi?

Lisäksi en saa yhdistettyä iPhonea iTunesiin edellisen iOS-päivityksen jälkeen enkä ole kyennyt päivittämään iPhonen appeja, koska iTunes herjaa ettei puhelinta ole "sidottu" minun omiin tunnuksiini. Miten nämä ongelmat voisi ratkaista?
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Siitä johtuen, on kalenteri täynnä tapaamisia englanniksi. Tarkoitettu siis esimerkiksi ja näitä on aivan vitusti - miten ne saisi kaikki poistettua kerralla? Siis koko kalenterin muisti tyhjäksi?

Poistamalla kalenterin jossa tapaamiset ovat, tai piilottamalla sen? Eli Kalenteri-appsissa Kalenterit, sitten i-nappulasta ko. kalenterin kohdalla ja alhaalta löytyy poista. Tuonne voi myös lisätä omia kalentereitaan, ja piilottaa muut.

Lisäksi en saa yhdistettyä iPhonea iTunesiin edellisen iOS-päivityksen jälkeen enkä ole kyennyt päivittämään iPhonen appeja, koska iTunes herjaa ettei puhelinta ole "sidottu" minun omiin tunnuksiini. Miten nämä ongelmat voisi ratkaista?
jos Apple-id:n vaihtaminen ei auta iTunes ja App Store -asetuksen takaa, niin sitten en osaa sanoa.
 

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
jos Apple-id:n vaihtaminen ei auta iTunes ja App Store -asetuksen takaa, niin sitten en osaa sanoa.

Minulla on jo omat Apple ID:t, mutta iTunes ei siis yhdistä näitä tunnuksia omaan iPhoneeni ja taitaa olla sitonut siihen vielä ne setäni tunnukset. Nuo sedän tunnukset pitäisi siis saada "pyyhittyä", jotta voisin asentaa omia appeja, päivittää niitä ja poistaa turhanpäiväiset.

Tuo kalenteriohje auttoi. Kiitokset siitä!

EDIT: Koitin taas, niin iTunes vain valittaa ettei minulla ole valtuuksia tässä tietokoneessa ja en voi asentaa ohjelmia tai poistaa niitä saatika päivittää. Tietokone on jo valtuutettu, mutta se ei hyväksy tuota iPhonea. Ilmeisesti tuo on sedän koneelle synkronoitu, joten en voi tehdä mitään.

Saa kohta ottaa saatana takaisin tuon puhelimensa ja ostan vaikka Samsungin.. Jaksa vittu säätää tämän kanssa. Meni kaksi viikkoa poistaa Sim-kortin lukituskin.
 
Viimeksi muokattu:

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Ne softat mitkä on asennettu toisella apple id:llä kuin sinun, pitää käsittääkseni poistaa samaa käyttäen (tietoturvaominaisuus).

Ja itse olisin tehnyt puhelimelle suoraan tehdasasetusten palauttamisen jolloin olisit saanut tyhjän puhelimen käyttöösi. Nyt siellä on ilmeisesti se toinen apple id sekoittamassa pakkaa.
 

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
Ne softat mitkä on asennettu toisella apple id:llä kuin sinun, pitää käsittääkseni poistaa samaa käyttäen (tietoturvaominaisuus).

Ja itse olisin tehnyt puhelimelle suoraan tehdasasetusten palauttamisen jolloin olisit saanut tyhjän puhelimen käyttöösi. Nyt siellä on ilmeisesti se toinen apple id sekoittamassa pakkaa.

Eli minulla kannattaisi vain tehdä tehdasasetusten palautus, joka ratkaisisi kaikki ongelmat? Sitä tuskin estää nuo toiset tunnukset, jotka tuota kännykkää nyt sotkevat? Numerot vaan pitää itsellä ottaa paperille talteen..
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Eli minulla kannattaisi vain tehdä tehdasasetusten palautus, joka ratkaisisi kaikki ongelmat? Sitä tuskin estää nuo toiset tunnukset, jotka tuota kännykkää nyt sotkevat? Numerot vaan pitää itsellä ottaa paperille talteen..

Eikö se ole muutenkin se ensimmäinen juttu mikä tehdään, kun hankitaan käytetty puhelin? Numerot talteet, teet tehdaspalautuksen, liität puhelimen koneeseen, kirjaudut Apple ID:lläsi, asennat iOS 7:n, jos haluat.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Eli minulla kannattaisi vain tehdä tehdasasetusten palautus, joka ratkaisisi kaikki ongelmat? Sitä tuskin estää nuo toiset tunnukset, jotka tuota kännykkää nyt sotkevat? Numerot vaan pitää itsellä ottaa paperille talteen..

Älä suotta ota paperille, tätä varten on olemassa sovelluksia. Itseasiassa itunesilla saa kans kännykän yhteystiedot tuotua ja vietyä vcf-tiedostoon, jonka voi halutessaan varmuuskopioida talteen.

Ja voi olla että kysyy molempien apple id:n salasanat ennen kuin antaa palauttaa puhelimen tehdasasetuksille.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Onko palstalaisilla kokemuksia Lumia 1020 akunkestosta?

Vaihdoin puhelimen takuuseen uuteen samanlaiseen, akku kestää uudessa vähän paremmin, mutta silti huonoa tasoa (ei kestä kuin reilut 12-14 tuntia melko pienellä käytöllä). Ihan uskomattomilta kuulostaa wpcentralin kommentit muutamilta käyttäjiltä että akku kestää yli 2 päivää kun on datayhteydet päällä, pelataan pelejä ja päälle muuta normikäyttöä.

Olen kokeillut asennella puhelinta uusiksi ja poissulkea aplikaatioita, jos joku aiheuttaisi turhaa kulutusta. Ainakin pari appia on jäänyt looppiin taustalle junnaamaan, joka sitten vie akkua. Siltikään dramaattisia muutoksia en ole saanut aikaan. Pitää vielä testailla ja tutkia missä vika. Epäilen, että joku sovellus aiheuttaa kuitenkin turhaa kulutusta, koska puhelimen käynnistyksen jälkeen virran kulutus ja akun kesto on tuota normi luokkaa eli kestäisi yli 2 päivää. Sitten kun puhelin on ollut puolisen tuntia päällä ja vähän käyttänyt niin kulutus kasvaa moninkertaiseksi. Tapahtuu myös vaikka ei koskisi koko puhelimeen. Tietysti akun varaustilanosoitin voi olla virheellinen (joillain ollut) mutta oma näyttäisi olevan johdonmukainen.

- gsm-signaali on ok (täydet tolpat koko ajan), joten en usko että se kuluttaa liikaa akkua.
- pidän yleensä datan pois päältä. Jotkut arvioi, että tämä aiheuttaa lisäkulutusta, koska jotkin aplikaatiot yrittää synkata/hakea dataa koko ajan, toisaalta yhteyden päällä pitäminen lisää kulutusta. En kuitenkaan ole huomannut eroja kulutuksessa datan ollessa päällä tai pois.
- sama juttu taustasovellusten ja tiilien päivityksissä. Jos pois päältä niin näyttäisi aiheuttavan looppamista -> vie virtaa. Jos päällä niin kuluttaa myös hieman, eli tämäkin vähän plus/miinus nolla.
- akun kestossa tai latausajoissa ei ole tapahtunut muutosta n. 10-15 ekan lautauskerran aikana. Aina ladattu alkup. laturilla tai usbilla koneen kautta.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko minkälaisia kokemuksia LG Nexus 5 puhelimesta? Itse arvon nyt oikein urakalla tämän ja Applen välillä.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Vaihdoin puhelimen takuuseen uuteen samanlaiseen, akku kestää uudessa vähän paremmin, mutta silti huonoa tasoa (ei kestä kuin reilut 12-14 tuntia melko pienellä käytöllä). Ihan uskomattomilta kuulostaa wpcentralin kommentit muutamilta käyttäjiltä että akku kestää yli 2 päivää kun on datayhteydet päällä, pelataan pelejä ja päälle muuta normikäyttöä.

Olen kokeillut asennella puhelinta uusiksi ja poissulkea aplikaatioita, jos joku aiheuttaisi turhaa kulutusta. Ainakin pari appia on jäänyt looppiin taustalle junnaamaan, joka sitten vie akkua. Siltikään dramaattisia muutoksia en ole saanut aikaan. Pitää vielä testailla ja tutkia missä vika. Epäilen, että joku sovellus aiheuttaa kuitenkin turhaa kulutusta, koska puhelimen käynnistyksen jälkeen virran kulutus ja akun kesto on tuota normi luokkaa eli kestäisi yli 2 päivää. Sitten kun puhelin on ollut puolisen tuntia päällä ja vähän käyttänyt niin kulutus kasvaa moninkertaiseksi. Tapahtuu myös vaikka ei koskisi koko puhelimeen. Tietysti akun varaustilanosoitin voi olla virheellinen (joillain ollut) mutta oma näyttäisi olevan johdonmukainen.

- gsm-signaali on ok (täydet tolpat koko ajan), joten en usko että se kuluttaa liikaa akkua.
- pidän yleensä datan pois päältä. Jotkut arvioi, että tämä aiheuttaa lisäkulutusta, koska jotkin aplikaatiot yrittää synkata/hakea dataa koko ajan, toisaalta yhteyden päällä pitäminen lisää kulutusta. En kuitenkaan ole huomannut eroja kulutuksessa datan ollessa päällä tai pois.
- sama juttu taustasovellusten ja tiilien päivityksissä. Jos pois päältä niin näyttäisi aiheuttavan looppamista -> vie virtaa. Jos päällä niin kuluttaa myös hieman, eli tämäkin vähän plus/miinus nolla.
- akun kestossa tai latausajoissa ei ole tapahtunut muutosta n. 10-15 ekan lautauskerran aikana. Aina ladattu alkup. laturilla tai usbilla koneen kautta.

Mitä softia sulla on siellä asennettuna. Itselläni kestää vähäisellä käytöllä tuon kaksi päivää, runsaammalla päivän. Datat koko ajan päällä, pari mailia synkkaa push, ja taustatehtäviäkin kymmenkunta sallittuna..
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Lumia Black päivitysversio ja tällä hetkellä kaikki aplikaatiot poistettuna mitä voi poistaa. Eli niin karvalakkiversio kuin olla ja voi. Ei mitään taustatehtävää, data pois jne. Idle-tilassa akku kestää n. 20 tuntia kun ei käytä puhelinta ollenkaan. Lueskelin vähän nettiä (30min), testailin kameraa (n. 30min) ja viimeisin akun purkaus täydestä tyhjään (puhelin sammuu) kesti 7 tuntia.

Kokeilen vielä parit mahdolliset mitä voi kotikonstein tehdä ja pitänee sitten käydä taas vaihtamassa... On vaan uskomatonta, että samat ongelmat kahdessa puhelimessa. Senkin takia haluaa sulkea käyttäjävirheet pois.

Joitain data- energiasyöppöjä aplikaatioita on löytynyt, esim. Ihmiset-sovellus käyttää todella paljon dataa (ilmeisesti synkkaa kuvia, päivityksiä jne koko ajan), Microsoftin Facebook-sovellus myös jää looppiin taustalle kun törmää synkronointiongelmaan. Samoin WhatsApp vie paljon virtaa vaikkei sitä käytä.
 
Viimeksi muokattu:

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko minkälaisia kokemuksia LG Nexus 5 puhelimesta? Itse arvon nyt oikein urakalla tämän ja Applen välillä.

Nexus 5 huonompi kamera ja huonompi akkukesto. iPhone pienempi näyttö.

Fyysinen koko ja käyttöjärjestelmät toki makuasioita. Nexus tietysti 300€ edullisempi joten se kyllä puhuu Nexuksen puolesta.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Onko palstalaisilla kokemuksia Lumia 1020 akunkestosta?

Viime perjantaina Tallinnassa otin 150-160 kuvaa ja pari videota 1020:lla. Aamulla latauksesta otettu puhelin hyytyi 8-9h jälkeen, mutta tosiaan aika läjä kuvia. Data oli aika minimissä Tallinnassa mutta aamulla HKI päässä oli ahkerassa wlan/3g-käytössä. Idlenä tuo ei mielestäni syö akkua juuri lainkaan esim yön aikana.

Mietin kyllä sen kamera/akkukahvan ostoa, jolloin akku riittää paremmin kun kameraa käyttää enemmän. Normikäytössä mulla riittää 12-14h latausväli.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Idlenä tuo ei mielestäni syö akkua juuri lainkaan esim yön aikana.

Jep, minusta tuossa huomaa kaikkein helpoiten jos 1020 on viallinen. Oikein kun toimii niin valmiustilassa esim. yön aikana ei pitäisi mennä kuin joitain prosentteja akun varauksesta, max ehkä 10-15%. Vialliset puhelimet vie sitten sen 40-70% akusta samassa ajassa. Ensimmäinen puhelimeni vei about tuon, tämä nykyinen vähän vähemmän, mutta silti liikaa.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Olen tässä päivittämässä puhelintani uudempaan ja uutta liittymää valittaessa tuli ensimmäistä kertaa tietoon tämä rajoitettu tiedonsiirron määrä (10gt/kk)

Onko parempi harkita jotain toista palveluntarjoajaa joka ei rajoita vai mihinkä tuo ylempänä mainittu rajoitettu määrä riittänee? Nettiä käytän paljon puhelimella.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
10Gt riittä aivan mainiosti jos tarkoitus ei ole jakaa puhelimen yhteyttä myös muiden laitteiden kanssa.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
No juu katselin tuossa laskuerittelyä omaliittymän kautta ja jos nyt oikeaa saraketta katsoin niin tälläistä näytti:

Tiedonsiirto Suomessa, yhteydet 17.01. - 17.02.
Tiedonsiirto yhteensä 1,903 Gt

Korkein lukema mitä löysin vanhoista laskuista oli joku 3 gt luokkaa. Eli en kai sitten olekkaan mikään "himokäyttäjä".
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutta toisaalta miksi ottaa käyttökatollisen liittymän, kun samanlaisen liittymän saa ilmankin. En ainakaan itse halua ikinä suosia moisia firmoja.

Paremmat kuuluvuudet ja laajempi peitto kuin kilpailijalla esimerkiksi.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Ja oiskohan se niin että jos tästä nyt vaihtaa palveluntarjoajaa "rajattoman perässä" niin olen samassa tilanteessa varmaan taas jossain vaiheessa. Varmaankin nämä rajoitukset tulevat jossain vaiheessa kaikille.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja oiskohan se niin että jos tästä nyt vaihtaa palveluntarjoajaa "rajattoman perässä" niin olen samassa tilanteessa varmaan taas jossain vaiheessa. Varmaankin nämä rajoitukset tulevat jossain vaiheessa kaikille.

Useamman vuoden on tainnut Soneralla olla rajat ja muilla ei. Mutta mielestäni on kyllä todennäköistä että rajat tulevat muillekin. Koska? Se taas voi olla hyvinkin pitkän ajan kuluessa.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Sanokaas Moto G:n omistajat, että onko tuossa 8 gigan versiossa sovelluksille tilaa se 8 gb vai onko se todellisuudessa paljon vähemmän?

Tommonen puhelin tulee ensi kuussa, mutta en tiedä tuleeko isommalle juuri tarvetta, kun musiikkia tai videoita tuskin tulee laitteeseen laitettua.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sanokaas Moto G:n omistajat, että onko tuossa 8 gigan versiossa sovelluksille tilaa se 8 gb vai onko se todellisuudessa paljon vähemmän?

Tommonen puhelin tulee ensi kuussa, mutta en tiedä tuleeko isommalle juuri tarvetta, kun musiikkia tai videoita tuskin tulee laitteeseen laitettua.

5,52 gb näyttäisi olevan käytettävissä olevaa tilaa.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
5,52 gb näyttäisi olevan käytettävissä olevaa tilaa.

Ok, kiitos. Siinä ja siinä, että pitäiskö ottaa isompi sitten. Tabletissa näyttäis olevan vajaa 5 gb tilaa ja siinä joutuu toisinaan poisteleen ohjelmia. Toki siellä on aika paljon semmosiakin ohjelmia, jotka vois huoletta poistaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös