Uusi kännykkä

  • 1 246 225
  • 5 798

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Pitää hei muistaa, että noissa L800 ja L900 mitä on siis myyty ihan hirvittävänä on ERI käyttöjärjestelmä kuin näissä uusissa WP-puhelimissa. Uusissa on siis WP8 (ja vanhoissa WP7.x), joka näyttää hyvin pitkälti samalta mutta on silti modernimpi versio ja tarjoaa enemmän toiminnallisuuksia. WP8 on myös vakaampi alusta, jolle on tarjolla ihan eri määrä sovelluksia kuin aiemmin. Pian on tulossa 8.1 versio, joka modernisoi tuota käyttöjärjestelmää entisestään, tuoden huhujen mukaan mm. ilmoituskeskuksen ja paremmat työkalut moniajon hallintaan.

Android-leiristä suosittelisin LG Nexus 5 tai LG G2:sta. Tiukemman budjetin omistajalle Motorola Moto G:tä.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
No niin neropatit.

Kertokaas mikä on hyvä älypuhelin.

-IPhone 5s
-sony xperia z1
-lumia 1020

Jos nyt otan myyjän näkökulman, että minkä sulle noista myisin, niin sekä myyjän kannalta, että ostajan kannalta Sonyn ostamalla pääsee helpoimmalla. Tuskin tarvitsee viedä ensimmäisenä huoltoon. Lähtökohtaisesti suurin osa kuluttajista saa jollain keinolla aina puhelimeensa kosteutta, joten Sonyn todettu vedenkestävyys on hyvä juttu. IPhonen kokonaiskestävyydestä on jo niin paljon yleisesti huonoja kokemuksia, että jokainen tehköön sen suhteen valintansa.

Sehän on totta, että tämä(kin) ketju on osittain fanitusketju, jossa jokainen omistaja kehuu sitä omaa merkkiänsä. Itselle on sinänsä ihan sama minkä puhelimen kukin omistaa. Joskus vaan huvittaa teinimäiset ostot, kun muutkin sen ostivat, niin pakkohan minunkin. Moni tuntemattomampi merkki jää tällöin taka-alalle. Kokeilkaa hyvät ihmiset muutakin kuin Samsungia, Applea tai Nokiaa, niin voitte joskus löytää myös hyvän puhelimen...
 
Viimeksi muokattu:

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
IPhonen kokonaiskestävyydestä on jo niin paljon yleisesti huonoja kokemuksia, että jokainen tehköön sen suhteen valintansa.
Tietääkseni vitosesta alkaen iPhonet kestävät jo testienkin mukaan ihan hyvin, kun ainoastaan näyttö on enää lasia, ja kaikista älypuhelimista saa kyllä näytön rikki kun sopivassa kulmassa pudottaa riittävän korkealta. Yleisesti ottaen eniten myydyistä puhelimista on myös näärällisesti eniten negatiivisia kokemuksia, vaikka suhteessa olisivatkin suurin piirtein samoissa määrissä kuin muilla.

Oma nelonen kesti joululomalla uittamisen urheilujuomassa, mikä yllätti itsenikin, ja on kestänyt yli kolme vuotta mukana metsissä ja urheilussa ilman, että kosteus olisi puhelinta tappanut. Talvisin, kun lämpötilavaihtelut ovat suuria, niin puhelin kulkee metsäreissut pakastepussissa, jonka läpi puhelinta pystyy hyvin käyttämään. Toki kun puhelin maksaa sen 600+ euroa, niin älykäs ihminen myös varmistaa sen, että se ei ole ensimmäisenä ottamassa vastaan iskua, jos jotain yllättävää tapahtuu matkan varrella.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
... halvat Androidit taas menevät solmuun suurin piirtein pin-koodia vaativammissa suoritteissa. Sitten jengi manaa, kun älypuhelimista ei ole mihinkään.
Halpa on tietysti suhteellinen käsite, mutta mielestäni Samsung Galaxy S3 nykyhinnaltaan alle 300 euroa on hintalaatusuhteeltaan parasta mitä myydään. Viikontakainen uusi Jellybean päivitys toi vielä vähän nopeuttakin lisää.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mä tarkoitin tolla mun viestillä toki 2012 --> myytyjä Nokioita. Jos Lumia tyydyttää, fine. Itse olen kuullut niistä sen verran paljon kauhutarinoita, etten niihin kajoaisi. Omaa käyttökokemusta ei ole, mitä nyt olen vähän vaimon duuniluuria pläräillyt. Myöskään iPhoneista ei ole mielipidettä, kun en ole koskaan investoinut yhteenkään Apple-uususkonnon toteemiesineeseen. Jotkut sitäkin haukkuu, jotkut kehuu ja kolmannet vitsailevat rikkinäisistä näytöistä.

Sen osaan joka tapauksessa sanoa, että Sonyn tuotteisiin löytyy täältä päästä kovasti luottoa.

Niin ja yksi mielenkiintoinen on toki Jolla. Niitäkin on jo muutamat ehtineet kehumaan, eikä hinta ole päätähuimaava.
 

Hiker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jalkapallo, jääkiekko, yleisurheilu
Kirjoitanpa tänne kokemuksiani Nokian L800:sta. Eihän tämä mikään uusi puhelin ole, mutta parempaakaan ketjua en keksi.

Ostin syksyllä 2012 L800:n, kun niitä siihen aikaan sai jo jollain 200 eurolla. Vuoden aikana siihen ilmaantui seuraavia vikoja:

-hands-free eivätkä minkäänlaiset kuulokkeet toimi,
-puhelimen mikrofoni (tai se osa mihin puhutaan) oli huono, eli puhelimeen piti käytännössä huutaa, että toinen osapuoli kuuli,
-aina kun soitti tai vastaanotti puheluita, näyttö "jäätyi", eli meni täysin pimeäksi, eikä reagoinut mihinkään ja vapautui tästä tilasta vasta kun toinen osapuoli lopetti puhelun (ja jos vastaanottaja ei vastannut, piti ottaa sim-kortti pois, että sai puhelun poikki), ja
-lopulta koko laitos hyytyi, eikä suostunut käynnistymään.

Olen vähän laiskanpuoleinen tyyppi, niin en jaksanut käyttää tuota huollossa paitsi kun tuo viimeinen kohta ilmeni. Sieltä sitten tulikin ilmeisesti kuoria lukuunottamatta kokonaan uusi luuri tilalle, joka toimi viikon ja sammui, eikä ole lähtenyt enää päälle. Takuun piikkiinhän nämä menevät, mutta ainahan nämä aiheuttavat ylimääräistä vaivaa ja muuta. Onneksi on työpuhelin, tuollainen halpa nokialainen, jolla voi soittaa tarvittavat puhelut. Siksi en myöskään jaksanut viedä puhelinta huoltoon, kun näitä vikoja ilmeni. Seuraava puhelimeni on näillä näkymin joku nokian perusluuri. Sähköposteja ehtii lukemaan ja netissä surfaamaan kyllä sitten kotona ja töissä.

Ominaisuuksiltaan, sovelluksiltaan jne. puhelin on oikein hyvä. Harmi vain, että se ei toimi.
 

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins
Oma nelonen kesti joululomalla uittamisen urheilujuomassa, mikä yllätti itsenikin,...

Omassa taloudessa on molemmat 4s mallit käyneet vedessä, mutta toimivat silti. Oma on myös muutaman kerran ilman suojakuoria pudonnut asfaltille, mutta näyttö on silti ehjänä.
Töissä tulee aika tasaiseen tahtiin nähtyä joka merkiltä noita rikkoutuneita näyttöjä.
 

jkm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata ja Pool
Mitäköhän mahtoi Lumia 920 touhuta illan ja yön aikana?

Latailin sitä myöhään illalla langattomalla alustalla ja puhelimesta tuli helkkarin kuuma. Painuin puolen yön jälkeen nukkumaan niin, että akkuappsin mukaan virtaa oli muistaakseni reilut 60% jäljellä. Aamulla seiskan jälkeen herätessä puhelin oli sammunut, kun akku oli ihan tyhjä.

Onhan tuo tainnut joskus aiemminkin lämmetä ladattaessa tai vaikka jotain videoita katsellessa, mutta ensimmäistä kertaa virta hyytyi yön aikana.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mitäköhän mahtoi Lumia 920 touhuta illan ja yön aikana?

Akkuongelmat ovat raportoiduin ongelma kaikissa Lumia-malleissa. Ovat myös hyvin yleisiä; ainakin techradarin newsletterin mukana tulleen tiedon mukaan. Kannattaa myös googlettaa "lumia akku". Ikävä sanoa, mutta Nokian aika uskottavana puhelinvalmistajana alkaa olla pikku hiljaa ohi.
 

jkm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata ja Pool
Jep, jotain ollut lueskelevinani aiemmin, mutta nyt sitten osui ensimmäistä kertaa omalle kohdalle.

Lumia 1520 on kuitenkin saanut aika paljon kehuja hyvästä akkukestosta, mutta tuossahan taitaakin olla reippaasti esim 920:n akkua isompi mötikkä. Ja mitä myös muita kommentteja lueskellut niin nopeus/tehokkuss on saanut plussaa eikä isompia kaatuiluja ole ilmeisesti ollut.

Itse asiassa minuakin on tuo luuri alkanut houkuttelemaan aika pirun paljon vaikka yleensä olen kuulunut siihen sakkiin, joka vasta viimeisen pakon edessä vaihtaa puhelinta uuteen tai ainakin uudempaan. Mites täältä löytyy uusia kokemuksia 1520:sta?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvää tuuria

Sen jälkeen kun ensikosketukseni kännykkään lukiolaisena 1990-luvun lopulla tuli otettua broidin vanhalla Nokian kapulalla ja sen jälkeen äidin vanhalla Ericssonilla, olen muistaakseni vuodesta 2000 lähtien omistanut jokusen oman puhelimen. Varmaan sillä parin vuoden syklillä on alusta asti menty kunnes luuri on päivitetty uuteen.

On ollut Nokiaa, Siemensiä, Sony Ericssonia, sitten taas uudempaa Nokiaa ja nyt viimeisimpänä älypuhelinten aikakaudella Samsung Galaxy SII, jolla ikää reilu puolitoista vuotta ja lienee taas menossa vaihtoon joskus syksyn mittaan kun pari vuotta tulee mittariin.

Uskomattomalta tuntuu kun kavereiden, lähiomaisten, ulkopuolisten tai vaimon ongelmia on sivusta seurannut puhelimien toimintahäiriöiden kanssa, että minulta ei ole koskaan ollut puhelin huollossa päivääkään. Nytkin tämä nykyinen eli Galaxy SII, ei pienintäkään ongelmaa toiminnassa kuten ei edellisissäkään Nokian perusluureissa, joista muistan vastaavien lähteneen mm. vaimoni toimesta pahimmillaan viikon käytön jälkeen mykkänä huoltoon.

Katsotaan koska putki menee rikki ja tuuri laitteiden kanssa päättyy, nythän siinä varmaan käy niin että oma luurini kuolee huomenna mutta siinä tapauksessa se ei lähtisi vajaa puolentoista vuoden ikäisenä enää huoltoon vaan menisin kauppaan ja ostaisin uuden.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Mitäköhän mahtoi Lumia 920 touhuta illan ja yön aikana?

Oma veikkaus on, että jokin prosessi on hirttäytynyt latauksen aikana, mistä on seurannut, että prosessori on käynyt kuumana ja laite lämminnyt, ja siten myös akku tyhjentynyt yöllä. Tuskin siis varsinainen akkuvika.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Akkuongelmat ovat raportoiduin ongelma kaikissa Lumia-malleissa. Ovat myös hyvin yleisiä; ainakin techradarin newsletterin mukana tulleen tiedon mukaan. Kannattaa myös googlettaa "lumia akku". Ikävä sanoa, mutta Nokian aika uskottavana puhelinvalmistajana alkaa olla pikku hiljaa ohi.

Oletko kiinteällä vai provikkapalkalla Apple-storessa?
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Kävin hakemassa Lumia 925:n toissapäivänä itselleni. Edellinen puhelin, eli Lumia 800 pelittää yhä, mutta akun kesto alkaa heiketä. No onhan tuota kaksi vuotta käytetty aika tiheästi eri sovellusten ja työhommien kanssa.

Joskushan se akunkin ikä taitaa loppua.

Kahden päivän kokemuksella voin sanoa olevani tyytyväinen puhelimeen. Hinta oli vai 399 €, onhan tuo 925 jo sentään 5 kk siten tullut myyntiin Suomessa ( ja tähän hymiö).

Mukavaa kun on isompi näyttö, selkeästi kirkkaampi ja tarkempi näyttö, sivutuotteena helkutin hyvä kamera, kaikki työhömmat pelittää nopeammin kuin 800:lla.

Meinasin ensin ostaa 1520:sen, mutta on se pikkutakin tai paidan taskuun totaalisen sopimaton luuri. Tosin näyttö on komea ja äärettömän kirkas.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Oletko kiinteällä vai provikkapalkalla Apple-storessa?

Just valittivat kun ei enää saada suomalaisia omenoita myymälään. Pelkkää italialaista vahapintaista sekundaa saatavilla.

Eli en. Kuten aiemmin kirjoitin tähän ketjuun (?), en ole koskaan omistanut tai edes käyttänyt yhtäkään Apple-uususkonnon toteemiesinettä. Suoraan sanottuna Apple ei kiinnosta tai innosta juuri lainkaan, korkeintaan etäisesti harmittaa siihen liitetty hipsteristatus.

Nokian nykytuotteista olen vain lukenut ja kuullut alati enemmän negatiivista, niin käyttäjiltä kuin ammattilaisiltakin. That's all.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Oletko kiinteällä vai provikkapalkalla Apple-storessa?

Sama tuli mieleen :) Itsellä ja perheellä ollut Lumiat 710, 900, 920, 925, 720 ja 1020 ja yhdessäkään ei ole ollut noita kuvailtuja vikoja :) Akunkulutuksesta: Lumia 900 vei uutena akkua kuin sieni, mutta meni sitten näytön hajoamisen vuoksi huoltoon ja tuon näyttöpaneelin mukana korjautui myös virrankulutus. 1020:lla käyttää hyvällä kuuluvuusalueella puhelinta 2-päivää, joka on lippulaivamallille todella hyvin - ja uskokaa pois, että mulla on noita lippulaivoja ollut monta, joten vertailuaineistoa löytyy.. 720:n akku kestää kolme päivää, joka lienee ihan kärkipäätä vrt. ihan mihin nykyajan älypuhelimeksi laskettavaan laitteeseen tahansa. Noilla muilla pärjää sen päivän, joka mielestäni jonkinlainen standardi nykypuhelimissa mitä hyväksyttävään akunkestoon tulee.

Mulla on Samsung -tabletista vaihdettu näyttö kerran Samsung puhelimesta usb- liitäntä kerran ja olen vikapalstoilta lukenut että muillakin on ollut paljon samoja ongelmia Samsungiensa kanssa. Ei kannata kenenkään koskea tikullakaan, vai olisiko sittenkin niin, että näitä virrankulutukseen (ts.johonkin jumittavaan softaan..), näyttöihin, hajonneisiin microusbeihin yms. törmääviä löytyy ihan jokaisen puhelimen vikapalstalta.. Ei silti, en mä Samsungiin koske silti ikinä enää. Pari telkkaria on, kun menevät korealaishalpiksina nippa nappa vehkeinä joita ei tarvitse ikinä näyttää kenellekään, mutta ko. valmistajan tabletteja ja puhelimia ei enää ole eikä tule :)
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
1020:lla käyttää hyvällä kuuluvuusalueella puhelinta 2-päivää, joka on lippulaivamallille todella hyvin - ja uskokaa pois, että mulla on noita lippulaivoja ollut monta, joten vertailuaineistoa löytyy.. 720:n akku kestää kolme päivää, joka lienee ihan kärkipäätä vrt. ihan mihin nykyajan älypuhelimeksi laskettavaan laitteeseen tahansa. Noilla muilla pärjää sen päivän, joka mielestäni jonkinlainen standardi nykypuhelimissa mitä hyväksyttävään akunkestoon tulee.

808 ja 4-5 päivää käyttöaikaa sis. meilit, whatsapp 3-6 aktiivista keskustelua ja toki kuvaamista kohtuullisella kuvanlaadulla :)

Mutta tuo onkin niitä ei-kelvollisia älypuhelimia, kehitys on tosiaan kehittynyt.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pari päivää vasta olen puhelinta näplännyt, mutta tässä pari faktaa:

Motorola Moto G on hintaluokassaan ylivoimainen puhelin tällä hetkellä. On tullut testeiltua Samsungeja, Lumioita ja vastaavia. Näyttää, tuntuu ja on samassa kastissa selvästi kalliimpien puhelimien kanssa. Kamera on tosiaan heikohko ja muistikorttipaikka puuttuu, mutta kahden vuoden Driven 50 gigan ilmainen tallennustila helpottaa. Kolmas pieni miinus on hieman liukas pinta.

Muita heikkouksia ei sitten ole vielä löytynytkään. GPS on toiminut todella hyvin, puhelin toimii välittömästi kosketuksesta ja näyttö on hyvä. Äänipuoli on myös kännykäksi erinomainen.

Tässä päällimmäiset. Pitää jatkaa myöhemmin, kun ongelmiakin tulee vastaan. Tällä hetkellä suosittelen kaikille edullista android-puhelinta etsiville. Harkitsin myös SGS3 4g:tä, mutta en vaihtaisi edes päittäin, vaikka hintaeroa on yli 100 euroa.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
808 ja 4-5 päivää käyttöaikaa sis. meilit, whatsapp 3-6 aktiivista keskustelua ja toki kuvaamista kohtuullisella kuvanlaadulla :)

Mutta tuo onkin niitä ei-kelvollisia älypuhelimia, kehitys on tosiaan kehittynyt.

Mä en tolla enkä N8:llakaan päässyt normikäytössä yli kahteen päivään. Käyttämäni 808 oli tosin jo käytetty, mutta edeltäjä N8 ihan pakasta vedettynäkään ei pystynyt tuohon. Nykyään pääsisin varmasti viikkoon, sillä uudempiin ja isonäyttöisiin laitteisiin tottumisessa on sellainen paha vika, että tuolla edelleen käytössä olevalla N8:lla ei hermo kestä tehdä mitään muuta kuin painaa vastausnappia mikäli sattuu soimaan :)

Kokemuksesta noihin akunkestoihin vaikuttaa ihan valtavasti millasella kuuluvuusalueella olet, lisäksi noin näppitunumalla 4G -luurit vievät todella paljon enemmän akkua ollessaan kiinni siinä 4G:ssä vrt puhelimet joissa ei 4G:tä ole. Samassa laitteessa saattaa asuinpaikasta ja käytettävästä operaattorista/verkkotyypistä riippuen ollen satojen prosenttien heittoja akunkulutuksessa.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen tässä nyt viimeinkin oikeasti heittämässä tuon 2,5v vanhan ylioppilaslahjan Nokian N8:n hevonhelvettiin, ja ostamassa uutta älypuhelinta.

Lumiat vaikuttaa ihan kivoilta joo, mutta vaihtelun vuoksi ajattelin vaihtaa merkkiä ja Samsungiin homma varmaan kääntynee.

Sanokaapa nyt, että jos ostan tuon S3, niin mitä tärkeää jää saamatta panostamatta n. 200 euroa lisää puhelimeen eli S4:seen verrattuna?

Tuon S3:sen nimittäin saisi näköjään jo ihan kohtuuhintaan.

edit. ja mitäs eroa noilla 4G ja i9300 malleilla on? Helvetti, että olen käsi näitten puhelimien kanssa, vaikka olivatkin yksi tuoteryhmä, joita itsekin myin kesällä. :D

edit. 2 Nojoo, toisessa on 4G ja toisessa ei. Miten helvetissä esim. Verkkokaupassa tuo 4G malli on 50 euroa halvempi kuin i9300?
 
Viimeksi muokattu:

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins
Oletko kiinteällä vai provikkapalkalla Apple-storessa?

En tiedä kuinka moni palstalla olevista asuu ulkomailla, mutta Suomessa ei ole yhtään Apple-Storea.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen tässä nyt viimeinkin oikeasti heittämässä tuon 2,5v vanhan ylioppilaslahjan Nokian N8:n hevonhelvettiin, ja ostamassa uutta älypuhelinta.

Lumiat vaikuttaa ihan kivoilta joo, mutta vaihtelun vuoksi ajattelin vaihtaa merkkiä ja Samsungiin homma varmaan kääntynee.

Sanokaapa nyt, että jos ostan tuon S3, niin mitä tärkeää jää saamatta panostamatta n. 200 euroa lisää puhelimeen eli S4:seen verrattuna?

Tuon S3:sen nimittäin saisi näköjään jo ihan kohtuuhintaan.

edit. ja mitäs eroa noilla 4G ja i9300 malleilla on? Helvetti, että olen käsi näitten puhelimien kanssa, vaikka olivatkin yksi tuoteryhmä, joita itsekin myin kesällä. :D

edit. 2 Nojoo, toisessa on 4G ja toisessa ei. Miten helvetissä esim. Verkkokaupassa tuo 4G malli on 50 euroa halvempi kuin i9300?

Jos vaihtelua haluaa niin kyllä se Lumakin sitä tuo ihan riittävästi N8:n nähden eli ei tarvitse leiriä välttämättä vaihtaa. Esimerkiksi Lumia 925 on aika hyvä paketti hintaisekseen ja sitten tietysti jos N8:n kamera on yhtään ollut kovemmassa käytössä, niin Lumia 1020 tarjoaa sille puolelle kehitystä.
Samsungista ei paljon hyvää sanottavaa itselläni löydykään, mutta noista kahdesta vaihtoehdosta S3 tuo ehdottomasti paremman vastineen rahalle.
Suosittelen laittamaan yhdeksi vaihtoehdoksi piakkoin markkinoille tulevan Sonyn Xperia Z1 Compactin joka on pitkään aikaan ensimmäinen kompaktiin kokoluokkaan esitelty ihan oikea huippupuhelin.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Jep, jotain ollut lueskelevinani aiemmin, mutta nyt sitten osui ensimmäistä kertaa omalle kohdalle.

Lumia 1520 on kuitenkin saanut aika paljon kehuja hyvästä akkukestosta, mutta tuossahan taitaakin olla reippaasti esim 920:n akkua isompi mötikkä. Ja mitä myös muita kommentteja lueskellut niin nopeus/tehokkuss on saanut plussaa eikä isompia kaatuiluja ole ilmeisesti ollut.

Itse asiassa minuakin on tuo luuri alkanut houkuttelemaan aika pirun paljon vaikka yleensä olen kuulunut siihen sakkiin, joka vasta viimeisen pakon edessä vaihtaa puhelinta uuteen tai ainakin uudempaan. Mites täältä löytyy uusia kokemuksia 1520:sta?
Tässä noin kuukauden käyttäneenä, on kyllä mainio peli. Akkukesto tosiaan jotain mihin ei vähään aikaan ole törmännyt, kaksi päivää helposti kevyen pelaamisenkin kanssa. Pelitkin on vähän erilaisia tuollaiselta ruudulta. Normikäyttö toki puhumista ja paljon exchange-sähköpostin rullaamista sekä netin käyttöä.

Mainio, mainio luuri. Takissa on hyvä olla povitasku.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tässä kävi nyt niin, että hukkasin puhelimen niin kuin se yleensä suomalaisella miehellä perjantaisin katoaa eli työmatkalla. Jos ei se löydy bussifirmaan soittamalla, niin sitten ei ole mitään paikkaa mistä sitä järkevästi etsisi. Eli melko todennäköisesti on edessä uuden hankinta ja samantien. Tässä ei nyt ruveta sitten mitään ihmeempiä jahkailemaan.

Samsung S2:een olin erittäin pettynyt, mutta toisaalta se alkoi käyttö vähän luonnistua, kun sitä näpräsi. Kyllä se silti vitutti käytännössä koko ajan. Pitäisikö se jotain Lumiaa kokeilla, vaikka ehkä toinen vaihtoehto kuitenkin olisi S3, kun ei ihan eri luuriakaan jaksaisi taas opiskella. Ja mikään uusin uusi ei kiinnosta ihan jo senkään takia, että mitä järkeä sellaisesta kojeesta on maksaa.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Mitäköhän mahtoi Lumia 920 touhuta illan ja yön aikana?
Minulla kävi identtisesti samana iltana, mutta Lumia 925:n kanssa. Yhtäkkiä illalla akku tyhjeni lähes kokonaan ja laitoin lataukseen. Akku latautui hieman normaalia hitaammin ja puhelin kuumeni selkeästi enemmän kuin normaalisti. Eilen sitten ei ollut enää mitään ongelmia.

Mietiskelin itsekseni, että olisikohan ongelma voinut johtua siitä, että eilen sitten hain ohjelmistopäivityksiä ja ensimmäistä kertaa puhelimen oston jälkeen (syyskuu 2013) päivityksiä olikin saatavilla. Nyt puhelimessa on sitten GDR3-päivitys ja sain vihdoin otettua tuon näytön kääntymisen pois päältä! Olisikohan ollut niin, että puhelin valmisteli itseään ikään kuin jotenkin päivitystä varten?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös