Moto G on Googlen isku 150-200 euron puhelimiin, "300 euron arvoisella" laitteella, jossa on 720p-näyttö, neliydintä ja 1 Mb muistia, miinuksena kamera ja muistikortin puute, kuten kirjoitit. Uskoisin, että loistava ostos hinta laadultaan. Kirjoita sitten kokemuksia, kun olet käyttänyt puhelinta.
Ostin itselle myös tuon 16 gigasen Moto G:n varapuhelimeksi Amazon UK:sta, olikohan se tuohon 169 punnan hintaan. Joulun jälkeen tilasin ja tänään jo UPS:n lähetti toi sen aamusta kämpille. Päivän oon nyt "leikkinyt" tällä ja oon kyllä todella tyytyväinen – ihan pirun hyvä luuri hintaisekseen ja varmaan parasta rahalle, mitä android-leirillä on tarjota. Kyseessä on siis käytännössä kuin Nexus-sarjan puhelin "puhtaalla" Androidilla, sillä mukana toimitetaan ainoastaan pari Motorolan (Googlen omistama firma) lisäohjelmaa. Tässä parit plussat ja miinukset:
+ Teho ja laatuvaikutelma hintaluokassaan.
+ Loistava näyttö. Toinen puhelimeni on iPhone ja näyttö on vähintään samaa tasoa. Syvä väritoisto ja todella tarkka kuva.
+ Puhdas Android (4.3.3). Päivitystakuulla KitKatiin ja toivottavasti sitäkin seuraavaan.
+ Juuri oikea koko, ei liian pieni eikä liian suurikaan. Yhden käden käyttö onnistuu helposti.
- Ei SD paikkaa. Otin siksi 16GB version ettei tallennustila käy pieneksi. Pilveenhän ne tiedot tallennetaan mut jotkut appikset kuten pelit vaan vaatii tilaa. Ei tota varmaan täyteen saa.
- Mukana toimitetaan pelkkä usb-johto eikä laturia. Koska ostin puhelimen UK:sta, en kyllä olisi sillä kyllä mitään välttämättä tehnytkään. Joku muu olis sen seinälaturin pistokkeen toki voinut tarvia.
ps.
Tässä kans myös muutama mun must appis Androidille:
- Nova Launcher. Auttaa kontrolloimaan ulkoasua paremmin ja tuo mm. Kitkatin ulkoasun saataville jo nyt.
- Dropbox. Tiedostot liikkuu helposti PC/Mac ja puhelimen välillä.
- Flipboard- uutistenlukija.
- WhatsApp messenger. Korvaa tekstarit käytännössä ilmaisilla pikaviesteillä.
- Any.do ja Cal.do. Kalenteri ja To-do tehtäväappikset.
- Keep tai Evernote muistiinpanojen (tekstiä, kuvia, ääntä, to-do listat yms) tekemiseen. Evernote sopii paremmin jos muistiot pitää saada auki myös iOS:ssa.
- TuneIn Radio. Lätkämatsit kuulee tästä nettiradioappiksesta.
- Perus-somepalvelut tyyliin Facebook, FB messenger, Twitter, LinkedIn yms.