Uusi kännykkä

  • 1 252 836
  • 5 800

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Perheessä yksi tuollainen, mutta ei omassa käytössä. Sen verran olen tutustunut, että puhelimessa on Nokian oma selain, jonka en usko vastaavan määrittelemääsi tarvetta hyvästä nettiselaimesta. Sinänsä puhelemiseen ja kirjoittelemiseen jne hyvä puhelin. Akun kestokin useita päiviä. PDF:n lukukyvystä ei ole kokemuksia.

Osaatko sanoa, saako puhelimeen asennettua ohjelman, jolla voi kuunnella suoratoistoja esimerkiksi nettiradiota? Skypen nyt luulisi saavan, koska kyseessä on älypuhelin.

Täytyy pohtia tämä ilta panostanko näppäimistöön vai selaimeen ja ruutuun.
 

Miguel

Jäsen
En halua laittaa kännykkään useita satoja euroja, joten astuminen älypuhelinten maailmaan ei välttämättä ole vielä ajankohtainen. Eniten minua älypuhelimissa etoo kosketusnäyttö, jota pitäisi hallita myös liikkeessä ja kovalla pakkasella. Pienen tutkailun jälkeen löysin Nokian Asha 302:n, josta haluaisin nyt palstalaisten kokemuksia.

Nokia E72:n hajottua ostin tuon Ashan ikään kuin väliratkaisuksi, kun itsekin harasin kosketusnäyttöjä vastaan. Tunnin käytöllä totesin tuskaisen hitaaksi ja tönköksi jo verrattuna E72:aan ja ymmärsin syyn halpaan hintaan. Onneksi myyjä oli antanut tuotteesta osittain väärää tietoa, joten menin takaisin liikkeeseen ja sain kaupan purettua. Ostin Samsung Galaxy S2:n ja olen ollut suhteellisen tyytyväinen. Kosketusnäytöissä on huonot puolensa, mutta niiden kanssa oppii elämään.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Nokia E72:n hajottua ostin tuon Ashan ikään kuin väliratkaisuksi, kun itsekin harasin kosketusnäyttöjä vastaan. Tunnin käytöllä totesin tuskaisen hitaaksi ja tönköksi jo verrattuna E72:aan ja ymmärsin syyn halpaan hintaan.

Kosketusnäytöissä on huonot puolensa, mutta niiden kanssa oppii elämään.

Kävin kokeilemassa Ashaa ja hitaaksi sen teki juuri näppäimistö, jonka takia kyseistä puhelinta harkitsin. Sitten kokeilin tarjouksessa olevaa Samsungin Galaxya, jonka kosketusnäppäimistöllä kirjoittaminen oli nopeampaa.

IPod Touchia on tullut käytettyä sen verran, että olen kosketusnäppäimistö on tullut tutuksi. En tiedä minkälainen Applen näppäimistö nykyään on, mutta ainakin Samsungilla se tuntui olevan nopeampi kuin pari vuotta vanhassa iPodissa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten Galaxy S3 kännyssä kestää akku? Siis peruskäytössä + pieni netissä surffailu. Lumiassani kestää 2-4vrk ja jos tuossa S4 akku kestää huikeat 1,5vrk niin miten on S3:sen kohdalla?
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Miten Galaxy S3 kännyssä kestää akku? Siis peruskäytössä + pieni netissä surffailu. Lumiassani kestää 2-4vrk ja jos tuossa S4 akku kestää huikeat 1,5vrk niin miten on S3:sen kohdalla?

Niin kuin Gigantin myyjä joskus sanoi: "hyvä jos akku kestää 2pv".
 

J.Petke

Jäsen
Pitäisi osata pysyä poissa tästä ketjusta.. Nyt tuli älytön kuume ostaa "kakkospuhelin" ja olenkin päätynyt nyt HTC One -puhelimeen. Mietin Huawein ja Onen välillä mutta kun huomasin, että Huawei P6 tukee vain 32g muistikorttia niin päädyin takaisin kalliimpaan vaihtoehtoon, vaikka siinä ei olekaan paikkaa muistikortille.

Tällä hetkellä käytössä on Note 2 ja joissain tilanteissa olisi kiva, että taskussa olisi hieman pienempi puhelin. Sitten voisi vaihdella fiiliksen mukaan.
 

Veijari

Jäsen
Viime yönä Lumia 820 oli akku tyhjentynyt. Toimistolle päästessä puhelin laturin päähän, niin kesti 12 min ennen kuin puhelin suostui käynnistymään. Melkoista että Nokia vetää tosiaan akun noin tilttiin ettei suostu edes käynnistymään ennen kuin lataustaso on riittävän ylhäällä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viime yönä Lumia 820 oli akku tyhjentynyt. Toimistolle päästessä puhelin laturin päähän, niin kesti 12 min ennen kuin puhelin suostui käynnistymään. Melkoista että Nokia vetää tosiaan akun noin tilttiin ettei suostu edes käynnistymään ennen kuin lataustaso on riittävän ylhäällä.

Meidän perheen Lumia 720 on tehnyt pari kertaa tämän saman jutun, että menee n. 10 minuuttia siten, että puhelin vaikuttaa lopullisesti kuolleelta ja sen jälkeen se käynnistyy. Nuoriso hermostuu tästä Lumia-ominaisuudesta, en minä itse.
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Meidän perheen Lumia 720 on tehnyt pari kertaa tämän saman jutun, että menee n. 10 minuuttia siten, että puhelin vaikuttaa lopullisesti kuolleelta ja sen jälkeen se käynnistyy. Nuoriso hermostuu tästä Lumia-ominaisuudesta, en minä itse.

Kyseistä "vikaa" on myös vanhassa e-sarjan Nokia puhelimissa joita minulla on / on ollut työpuhelimina.
 

Anonymous

Jäsen
Meidän perheen Lumia 720 on tehnyt pari kertaa tämän saman jutun, että menee n. 10 minuuttia siten, että puhelin vaikuttaa lopullisesti kuolleelta ja sen jälkeen se käynnistyy. Nuoriso hermostuu tästä Lumia-ominaisuudesta, en minä itse.

Aasinsiltana, mitä arvon foorumilaiset olette mieltä Lumia 720 -puhelimesta. Ajatus olisi itsellä ostaa sellainen.

Hintalaatusuhde ilmeisesti on kohillaan. Suurin seikka varmasti, miksi haluaisin hankkia Lumian on 4G yhteys. Muissa alle 300 euron puhelimissa ilmeisesti 4G yhteyttä ei löydy?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Viime yönä Lumia 820 oli akku tyhjentynyt. Toimistolle päästessä puhelin laturin päähän, niin kesti 12 min ennen kuin puhelin suostui käynnistymään. Melkoista että Nokia vetää tosiaan akun noin tilttiin ettei suostu edes käynnistymään ennen kuin lataustaso on riittävän ylhäällä.

Hyvin todnäk joko akun tai latauspiirin vika, jos jatkuu niin aika selvä takuuvaihto, ei niinkään mikään "Lumia-feature" vaan normaali maanantaikappale. Tuollaista joskus käy kun latauspiiri ei syystä tai toisesta oikeasti lataakaan akkua tai lataa liian alhaisella jännitteellä ja akku pääsee tyhjenemään täysin ja sitten kun latauspiiri on sökönä niin kestää taas piuhan päässäkin tovin ennenkuin vekottimessa on sen verran virtaa että se suostuu starttaamaan.

720 hankittiin tähän talouteen ja vaikka en itse sitä käytäkään niin sivusta seuraten varsin tyytyväinen olen hankintaan, edullinen, erinomainen akunkesto (3-4pv helposti) ja vekotin on aika kevytkin ja tuntuu käyttö/nettisurffailu yms. sujuvan ihan riittävän sutjakkaastikin. Ainoa miinus omasta mielestäni on koko, mutta se nyt on vain mielipidekysymys kun itse en paljoa perusta noista aina vain isommista näytöistä.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Tuli hommattua iPhone 5 nelosen tilalle. Pitkään mietin hankintaa mutta nyt parin päivän jälkeen vaikuttaa pätevältä vehkeeltä. Nettisivujen käyttö on sekä 3G:ssä että wlanilla huomattavasti nopeampaa, LTE:stä puhumattakaan. Nelonen ei lagaillut kauheasti mutta kyllä tällä kaikki käyttö on helvetin paljon nopeampaa.

Akkukesto tuntuu vaan olevan puolet heikompi. Samat synkit päällä kuin aiemmin, mutta akkua kuluu aivan helvetisti.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Tuli juuri tilattua Saunalahdelta Samsung Ativ S. Olen nykyiseen HTC Desire HD:hen lopen kyllästynyt, kun akku loppuu muutamassa tunnissa jos lukee uutisia Ampparit.comin kautta.

Mietin kauan Androidia, mutta Samsungin kelpo hinta ominaisuuksiin, näyttöön ja varsinkin akun kestoon nähden on edullinen. Toki olisin voinut tilata Galaxy S II Plussan kympin halvemmalla, mutta teki vähän mieli vaihtelua Androidista. Saas nähdä mitä pidän Windows Phonesta :) Vuoden kytkyllä 24,90€ kuukaudessa, kokonaishinta karvan alle 300€. Mielestäni oikein käypä hinta ominaisuuksiin nähden.
 

Plätsis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lapselle pitäisi hankkia ensimmäinen puhelin. Soitto- ja tekstariominaisuudet, ei muuta. Nokia 100 näyttäisi olevan ainoa vaihtoehto jos ei Samsungia halua. Mieluummin ostaisin kuitenkin Nokian jonkin vanhemman sarjan peruspuhelimen, esim itselläni kakkospuhelimena olevan 2630 (joka on jo sen verran kulunut etten sitä kehtaa antaa). Mahtaakohan näitä vanhoja vielä lojua jossain? Uutena haluaisin kuitenkin ostaa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Lapselle pitäisi hankkia ensimmäinen puhelin. Soitto- ja tekstariominaisuudet, ei muuta. Nokia 100 näyttäisi olevan ainoa vaihtoehto jos ei Samsungia halua. Mieluummin ostaisin kuitenkin Nokian jonkin vanhemman sarjan peruspuhelimen, esim itselläni kakkospuhelimena olevan 2630 (joka on jo sen verran kulunut etten sitä kehtaa antaa). Mahtaakohan näitä vanhoja vielä lojua jossain? Uutena haluaisin kuitenkin ostaa.

Gigantissa näyttäisi olevan perusperusnokialaiset (Nokia 113) hintaan 29e.
 

Plätsis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Gigantissa näyttäisi olevan perusperusnokialaiset (Nokia 113) hintaan 29e.

Katselinkin itseasiassa juuri tuota. Datan saa varmaankin kytkettyä kokonaan pois päältä (dataesto tms.), jolloin tuostakin tulee tyhmäpuhelin. Kaikki ylimääräinen härpäke pitää sitten vain saada poistettua tai piilotettua.
 

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins
Lapselle pitäisi hankkia ensimmäinen puhelin. Soitto- ja tekstariominaisuudet, ei muuta. Nokia 100 näyttäisi olevan ainoa vaihtoehto jos ei Samsungia halua. Mieluummin ostaisin kuitenkin Nokian jonkin vanhemman sarjan peruspuhelimen, esim itselläni kakkospuhelimena olevan 2630 (joka on jo sen verran kulunut etten sitä kehtaa antaa). Mahtaakohan näitä vanhoja vielä lojua jossain? Uutena haluaisin kuitenkin ostaa.

Jos IFK fanina asut Helsingissä ja Samsung ei ole ongelma niin halvin vaihtoehto varmaan löytyy Jätkäsaaren DNA kaupasta, missä pitäisi olla Samsung E1150 puhelimia 19 euron hintaan poistomyynnissä. Lisätietoa täältä hakemalla Helsingin kauppoja. Tosin luultavasti tuo Nokia 113 on parempi vaihtoehto 10 euron hintaerolla.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Tuon ongelman, että puhelinta joutuu pitämään latauksessa pidemmän aikaa ennen käynnistymistä, voi kiertää boottaamalla kännykän. Eli voimakkuus alas ja näppäinlukitus -napit pohjaan.
 

Plätsis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi? Mitä muita normaalin elämän taitoja jätät lapsellesi opettamatta kuin kännykän käyttö?

Jäi kirjoittamatta että puhelin tulee 7-vuotiaalle. Facebook, twitter, sähköposti ja internet eivät kuulu sen ikäisellä normaalin elämän taitoihin. Eikä myöskään kännykkäpelit - haluan ennemmin nähdä lapseni piirtävän, potkivan palloa, hyppivän hyppynarulla ja leikkivän leluillaan.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Tuossa kun joku kyseli kestävää puhelinta niin tuo Caterpillar näyttää varsinaiselta kännyköiden panssarivaunulta. Yllättävän kevyt kuitenkin. Koko lienee jotain Iphone4 / Lumia 820 / SMG2 luokkaa. Äijäefektikin on kohdallaan. Tuntuu jämäkältä räpylässä ja hinta kaverin mukaan n. 400 euroa. On siis android-luuri.


Sent from my RM-846_eu_finland_204 using Tapatalk
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
pitäisi hommata laadukas puhelin jossa iso näyttö ja hyvä kamera. Mielellään kuulisin kokemuksia hyvistä kameroista.. Merkki uskovainen en ole vaikka jostain syystä aina olen Nokiaa vain käyttänyt. budjetti on 350€
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Aasinsiltana, mitä arvon foorumilaiset olette mieltä Lumia 720 -puhelimesta. Ajatus olisi itsellä ostaa sellainen.

Hintalaatusuhde ilmeisesti on kohillaan. Suurin seikka varmasti, miksi haluaisin hankkia Lumian on 4G yhteys. Muissa alle 300 euron puhelimissa ilmeisesti 4G yhteyttä ei löydy?

Juuri näpyttelen kyseistä aparaattia. Vannoutuneena Android-miehenä olen ihan myyty tähän Lumia 720:seen. Käyttis lyö käytettävyydellään ja sulavuudellaan kaikki kokeilemani käyttikset 100-0. Hinta-laatushde kohdillaan, todella kohdillaan. Vaimolle ostin 820:sen ja Android johtaa meidän taloudessa enää 3-2. Mahtavaa, että,Nokia on tehnyt vahvan paluun maailman kännykartalle.
 

Viuhula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
pitäisi hommata laadukas puhelin jossa iso näyttö ja hyvä kamera. Mielellään kuulisin kokemuksia hyvistä kameroista.. Merkki uskovainen en ole vaikka jostain syystä aina olen Nokiaa vain käyttänyt. budjetti on 350€

Itsellä käytössä Huawei Ascend P2. Hintaa 379 Gigantin nettimyynnissä, myymälästä sain samaan hintaan. Pätevä luuri mielestäni, 4.7 tuuman HD-näyttö ja 13 megapixelin kamera. Ei aivan Samsung Galaxy S4:n kameran veroinen, mutta hyvä kamera mielestäni kuitenkin. Ainoa miinuspuoli Huaweissa on, että suojakoteloita vaikea löytää kaupoista, tosin netistä muovisuojuksen sai kotiin toimitettuna n. 13 eurolla. Android-puhelimena varsin näppärä, suosittelen!
 

BLEGI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, DRW, Man United ja Tommi Huhtala
Tässä on ollut käytössä jo muutaman viikon verran S4. Ihan loistava puhelin ja en ole ollut hetkeäkään pettynyt hankintaan. Näyttö on aivan mahtava ja pyörittää kaikki ohjelmat ilman minkäänlaista pätkimistä. Netflixiä olen käyttänyt melko paljon ja videot toimivat ihan loistavasti.

En ymmärrä valitusta huonosta akusta. Kannattaa laittaa virransäästötila päälle, sillä se säästää akkua entisestään ja kaikki tarvittavat ohjelmat toimivat silti moitteetta. Tämän saa päälle menemällä Asetukset>Oma laite>Virransäästötila. Käytän melko paljon nettiä ja erilaisia sovelluksia, mutta silti akku kestää koko päivän ja lataan puhelimen illalla.

E: http://androidfan.hubpages.com/hub/howto-increase-battery-life-samsung-galaxy-s4

Linkki vie sivustolle, jonka löysin nopealla etsinnällä, josta löytyy paljon neuvoja kuinka parantaa akun kestoa.

E2: Ei se linkin laittaminen puhelimella sitten onnistunutkaan. Mennään sitten kopioi ja liitä periaatteella.



Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös