Uusi kännykkä

  • 1 246 644
  • 5 798

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihme vertailua. Ensin käsketään unohtaa nokian höpöhöpöluurit, mutta sitten kameravertailussa otetaan vertailukohteeksi jokin roskakamera. Tottakai jokin asus on maailman paras puhelin, jos vertailukohdaksi joka osa-alueella otetaan jokin surkimus.
Väittämällä S3:n kameraa roskakameraksi vesittät kyllä asiantuntemuksesi koko aiheeseen.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Päivitetääs tänne tilanne. Puhelin tuli huollosta 1,5 vuorokaudessa. Ohjelmoivat puhelimen uudelleen ja nyt tuntuu toimivan. Eilen illalla latasin täyteen ja irroitin narun. Nyt vuorokausi takana, koko päivä normaalissa käytössä ja akkua jäljellä vajaa 40 pinnaa.
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Väittämällä S3:n kameraa roskakameraksi vesittät kyllä asiantuntemuksesi koko aiheeseen.

Samaa mieltä. Taloudessa S3, Iphone 5 ja Lumia 920. Edelleenkin OMASTA mielestäni S3:n kamera on paras. Varmasti miljonaviisisataatuhatta erilaista näkemystä asiasta, mutta omallakohdalla nyt vaan sattuu olemaan näin.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Samaa mieltä. Taloudessa S3, Iphone 5 ja Lumia 920. Edelleenkin OMASTA mielestäni S3:n kamera on paras. Varmasti miljonaviisisataatuhatta erilaista näkemystä asiasta, mutta omallakohdalla nyt vaan sattuu olemaan näin.

Noinhan se menee. Itse vertaillut tuota S3:sta ja Lumia 920:sta ja omaan silmään Lumia pesee selkeästi. Sehän tässä huvittaakin, että jengi vertailee mikä on paras kamera, kun pitäis vertailla puhelimia.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Noinhan se menee. Itse vertaillut tuota S3:sta ja Lumia 920:sta ja omaan silmään Lumia pesee selkeästi. Sehän tässä huvittaakin, että jengi vertailee mikä on paras kamera, kun pitäis vertailla puhelimia.

Kun Lumia 920:sta tulee se kevyempi alumiiniversio, niin olen samaa mieltä, että Lumia rules.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Samaa mieltä. Taloudessa S3, Iphone 5 ja Lumia 920. Edelleenkin OMASTA mielestäni S3:n kamera on paras. Varmasti miljonaviisisataatuhatta erilaista näkemystä asiasta, mutta omallakohdalla nyt vaan sattuu olemaan näin.

Miten tämä on mahdollista? Ulkona hyvässä valossa kaikki kännykät ottavat hyviä kuvia, jopa monta vuotta vanhat 2 megapikselin laitteet. Mutta kun inankin on hämärämpää, niin joku S3 kamera on täyttä roskaa. Itse kyllä arvostaisin tätä ominaisuutta, kun kuvia olisi kiva ottaa muutenkin kuin täydellisessä valaistuksessa.

Tuo nyt suurin ero. Peruskäytössä kaikki kamerat ovat hyviä, mutta kerrotko edes yhden perustelun, miksi S3 kamera on PARAS?
 

Viper

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt on uusi luuri hankittuna. Suunnitelmissa oli aluperin ostaa uuden sarjan Lumia (lähinnä 820). Syy Android-leiristä Windowsin puolelle loikkaamiselle oli varsin negatiiviset kokemukset Galaxy S:stä. Tuntui, että ihme nykimistä ja takkuilua oli ihan liikaa. Lisäksi mystisiä akkubugeja yms., niin Android tuntui erittäin vähän houkuttelevalta vaihtoehdolta. Vielä kun kaupassa hypisteli uusia Android-luureja, niin ei niistä oikein yksikään vakuuttanut. Joko ulkonäkö tökki, tai sitten tökki itse puhelimen toiminta.

Törmäsinpä sitten kuitenkin sellaiseen "kummajaiseen" kuin Nexus. Kyseessähän on Googlen oma referenssipuhelin, jossa on puhdas Anrdoid ilman mitään valmistajien omia kilkkeitä. Ja tämä tarkoittaa päivitysten tulemista luuriin samantien, kunhan google sellaiset saa aikaiseksi.

Uusin Nexus-puhelin, Nexus 4, on LG:n valmistama ja tämä ei varsinaisesti lisännyt luurin mielenkiintoa, mutta kävimpä kuitenkin hypistelemässä. Ja siinäpä se oli - täydellinen puhelin minulle. Tyylikkään näköinen, varmasti pysyy päivitysten puoleen kehityksen mukana, tehoa riittävästi täysin sulavaan toimintaan ja lisäksi varustettuna jo valmiiksi Androidin uusimmala, 4.2 -versiolla. Ei oikein löytynyt mitään negatiivista puolta koko luurista.

Eikä ole kyllä löytynyt vielä muutaman viikon käytön jälkeenkään. Akkukestosta oli negatiivista kirjoittelua monella palstalla, mutta paremmin tuossa akku kestää kuin vanhassa, joten ei minulla ole siitä valitettavaa. Lisäksi uusin päivitys (4.2.2) paransi ilmeisesti akkukestoa varsin merkittävästi, joten aina vaan paranee.

Puhelin toimii kuin ajatus. Ainoatakaan tökkäystä ei ole tuntunut, vaikka miten nettisivuja zoomailee ja pyörittelee. Kasvojen tunnistus toimii hyvin ja puhettakin laite ymmärtää kiitettävästi. Ja näyttöhän on aivan loistava. Olisi ollut koko rahan arvoinen, vaikka olisi ihan suomalaisesta kivijalkakaupasta ostanut. Nyt sai lähes naurettavan halvalla, kun netti antaa mahdollisuuden tilailla rajojen ulkopuolelta.

Näin jälkeenpäin olen tyytyväinen, etten sitten kuitenkaan vaihtanut Lumiaan. Toimivia ja hyviä luureja ovat, mutta kyllä minä vaan tarvin sen suuren säätämismahdollisuuden ja sovellusvalikoiman, mitä Android tarjoaa. Ja kun se kerran nykyään tarjoaa jopa vähintään yhtä sulavan käyttökokemuksen kuin WP, tai iOS, niin ei tässä kyllä pahasti voinut metsään mennä.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Kun Lumia 920:sta tulee se kevyempi alumiiniversio, niin olen samaa mieltä, että Lumia rules.

Se alumiiniversio on ihan karsean näköinen jo muutaman kuukauden käytön jälkeen, ja lisäksi ihan helvetin liukas, jos on yhtään samanlainen kun n8/e7. Imo toi nykyinen muovi on parempi sekä tuntumaltaan, sekä siinä että näyttää vuoden jälkeenkin uudelta.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Imo toi nykyinen muovi on parempi sekä tuntumaltaan, sekä siinä että näyttää vuoden jälkeenkin uudelta.

Ehkä mattamusta näyttää vuoden jälkeen uudelta, mutta nämä kiiltävät naarmuuntuvat todella helposti, joten en allekirjoita ainakaan kiiltävien kohdalla, että säilyvät uuden näköisinä.
 

rytky

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers
Moro! Ostin sitten uuden puhelimen, Nokia Lumia 920. Tuli muutama kysymys mieleen tuosta luurista, toivottavasti täältä joku voisi auttaa, eli:

1. Miten tuossa saa Flash-formaatilla olevat videot pyörimään? Esimerkkinä nhl.comin highlightit? Herjaa vain että pitäisi asentaa Adoben Flash player tai jotain sinne päin.

2. Miten kellon saa pysymään näytöllä koko ajan? Esimerkiksi Exploreria käyttäessä se katoaa jonnekin.

3. Eikö tuohon luuriin tosiaan muuta selainta saa käyttöön kuin kömpelön Internet Explorerin?

4. Ja vielä viimeisenä, onko tuota puhelimen oikeassa alakulmassa olevaa hakukonetta suurennuslasikuvakkeen takana mahdollistaa muuttaa siitä Bingistä Googleen?
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Ehkä mattamusta näyttää vuoden jälkeen uudelta, mutta nämä kiiltävät naarmuuntuvat todella helposti, joten en allekirjoita ainakaan kiiltävien kohdalla, että säilyvät uuden näköisinä.

No mulla ihan päinvastaiset kokemukset. Valkoinen Lumia 900 ja keltainen 920 virheettömiä, kun taas mattamustaan N9:iin tuli jotain pieniä sävyheittoja. Se oli tosin suojakortsussa liukkautensa takia, joten tuo voi selittää miksi noin. Naarmuja en ole noihin juuri saanut lukuunottamatta Lumia 900:sta, joka tuli vajaasta parista metristä yläkulma edellä tonttiin, ja sai tuosta pienen klommon muistoksi. N9:ssä ja Lumia 900:ssa naarmuuntui tosin se kameraa ympyröivä kromikoriste. 920:ssa ovat ilmeisesti muuttaneet jotain, koska se ei ole naarmuuntunut.

Vertailun vuoksi samassa käytössä ollut N8 oli mustan alumiinikuorensa kanssa kaikkea muuta kuin uuden näköinen. Kaikki kulmat "hioutuvat" käytössä etc.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Moro! Ostin sitten uuden puhelimen, Nokia Lumia 920. Tuli muutama kysymys mieleen tuosta luurista, toivottavasti täältä joku voisi auttaa, eli:

1. Miten tuossa saa Flash-formaatilla olevat videot pyörimään? Esimerkkinä nhl.comin highlightit? Herjaa vain että pitäisi asentaa Adoben Flash player tai jotain sinne päin.

2. Miten kellon saa pysymään näytöllä koko ajan? Esimerkiksi Exploreria käyttäessä se katoaa jonnekin.

3. Eikö tuohon luuriin tosiaan muuta selainta saa käyttöön kuin kömpelön Internet Explorerin?

4. Ja vielä viimeisenä, onko tuota puhelimen oikeassa alakulmassa olevaa hakukonetta suurennuslasikuvakkeen takana mahdollistaa muuttaa siitä Bingistä Googleen?

1. Ei mitenkään. Flashia ei enää tueta mobiilipuolella.
2. Ei mitenkään. Kellon saat tarvittaessa näkyviin painamalla sitä laitteen yläreunaa.
3. Saa. Kaikki tosin perustuvaat ie:hen, mutta niissä juttuja joita iessä itsessään ei. Itse pidän parista puutteesta huolimatta ietä parhaana. UC browser olisi muuten hyvä, mutta siinä oli ainakin viime kokeilemalla pari isohkoa bugia, jotka estivät oman käyttöni
4. Nou. Selaimeen saat halutessasi googlen, mutta nappiin et
 

J.Petke

Jäsen
1. Ei mitenkään. Flashia ei enää tueta mobiilipuolella.
2. Ei mitenkään. Kellon saat tarvittaessa näkyviin painamalla sitä laitteen yläreunaa.
3. Saa. Kaikki tosin perustuvaat ie:hen, mutta niissä juttuja joita iessä itsessään ei. Itse pidän parista puutteesta huolimatta ietä parhaana. UC browser olisi muuten hyvä, mutta siinä oli ainakin viime kokeilemalla pari isohkoa bugia, jotka estivät oman käyttöni
4. Nou. Selaimeen saat halutessasi googlen, mutta nappiin et

Nämä neljä asiaa oli ne, jotka minulla tökkivät tässä käyttiksessä. Lisätään tähän vielä (entinen) Spotify ja moniajon puute niin nuo olivat ne syyt minkä takia ostin Androidin.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Lumia 920; mahtava laite, mutta... yritin parittaa sen auton (all new Mazda6) HF:n kanssa (autovalmistajan listalla tuota mallia ei vielä ole vaikkakin 820 toimii sen kanssa moitteetta) eikä onnistunut. OK, ei väkisin, otin bluukkarin pois päältä puhelimesta... What happens, puhelun aikana laite alkaa buuttailemaan itseään toistuvasti?? Virta pois, SIM irti, uudelleen käyntiin ja sama PRKL jatkuu! Nyt uusi laite toista kertaa huollossa ja siellä ei osata muuta kuin softapäivityksiä...
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Nämä neljä asiaa oli ne, jotka minulla tökkivät tässä käyttiksessä. Lisätään tähän vielä (entinen) Spotify ja moniajon puute niin nuo olivat ne syyt minkä takia ostin Androidin.

Sinänsä kumma juttu että nämä puutteet sitten nyt WP:ssä ovatkin "ongelmia" mutta iOS:ssä ihan samat puutteet ovat vain ominaisuuksia.

Siltä osin siis samaa mieltä että on aivan käsittämätöntä että mobiilialalla on otettu lähes kymmenen vuoden askel taaksepäin monessakin asiassa ja nähtäväksi jää päästäänkö miten nopeasti. Pahin skenaario on se että ekosysteemit eriytyvät niin paljon (tämähän tietenkin on eritoten Applen toive) että ekosysteemien välillä vaihtaminen tai ylipäätänsä ristiinkäyttö muuttuu lähes mahdottomaksi erinäisten palveluitten riippuvuussuhteen takia (tästähän jo alkaa tulla ensimakua siitä kun google on lakkauttamassa exchange-synccia gmailista). Sitä päivää odotellessa kun ekosysteemien välillä soittaminen/tekstarien lähettäminenkin muuttuu jollain lailla hankaloitetuksi, tai vähintään jollain lailla rajoitetuksi. Nyt tosiaan number1 kiroilun aihe on käyntikorttien katoaminen käytöstä.

Itse tosiaan tyytyväisenä 808:n omistajana voin olla välittämättä noista ongelmista ja nauttia esim. 5-6 päivän akunkestosta. Onhan sympparissa omat rajoitteensa (ja kyllä isompi näytön reso olisi kiva), mutta eivät oikeastaan ole kovinkaan häiritseviä kun suurimman osan asioista voi kuitenkin tehdä jollain tavalla eikä sellaisia aitoja esteitä ole. Katsoo sitten 2v päästä että mitä vaihtoehtoja on olemassa käyttispuolella.
 

J.Petke

Jäsen
Sinänsä kumma juttu että nämä puutteet sitten nyt WP:ssä ovatkin "ongelmia" mutta iOS:ssä ihan samat puutteet ovat vain ominaisuuksia.

Käsittääkseni en maininnut iOS:stä sanallakaan. Harkitsin myös ostavani uusimman iPhonen mutta hylkäsin sen ennen kuin hylkäsin Lumian. iOS on jäämässä pahasti jälkeen käyttiksen suhteen ja heidän pitää tuoda se seuraava iso juttu pian julkisuuteen ettei ihmiset kerkeä kyllästymään iPhoneen.

Note2 on toiminut itselläni työpuhelimena aivan täydellisesti. Saan muokata koko puhelimen haluamallani tavalla ja käyttö on sulavaa ja yksinkertaista.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Aina, kun tarvitsen parasta puhelinta ja laitetta tekstiviestien lähettämiseen, niin silloin käytän Asha 302:sta, "muita ei oo".
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aina, kun tarvitsen parasta puhelinta ja laitetta tekstiviestien lähettämiseen, niin silloin käytän Asha 302:sta, "muita ei oo".

Tekstiviesteihin? Se näppishän on aivan hirveä. Vai voiko siihen muka tottua?
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Makuasioista en kiistele. En edes käsittänyt, että 302:n näppäimistöön pitää jonkun tottua. Oletko kenties "pitkäkyntinen" tai kierot sormet. : )

Mun kynnet on ihan v**un lyhyet. ;) En tiedä, ehkä jo liiaksi tottunut näihin kosketusnäppiksiin.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Mun kynnet on ihan v**un lyhyet. ;) En tiedä, ehkä jo liiaksi tottunut näihin kosketusnäppiksiin.

Olen minäkin niihin tottunut, mutta nyt puhuttiin parhaasta vaihtoehdosta, niin se ei kyllä vieläkään ole kosketusnäyttö, vaan fyysiset näppäimet. Makuasia, joten hyväksyn erilaiset mielipiteet.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen minäkin niihin tottunut, mutta nyt puhuttiin parhaasta vaihtoehdosta, niin se ei kyllä vieläkään ole kosketusnäyttö, vaan fyysiset näppäimet. Makuasia, joten hyväksyn erilaiset mielipiteet.

Nimen omaan makuasia, mielestäni nuo Asha 302:n näppäimet ovat aivan liian lähekkäin fyysisiksi näppäimiksi. Sitä en kyllä tajua miten vielä lähempänä toisiaan olevat kosketusnäppäimet toimivat itselleni paremmin.

Viper hei, voisitko heittää tyhmälle ohjeistuksen Nexus 4:n tilaamiselle Saksan googlelta vai tilasitko muualta? Googlelta sen ainakin saa selvästi halvimmalla kaiketi.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Jos kosketusnäyttö on vähintään 4 tuuman kokoinen, niin sitten minäkin pärjään sen kanssa, eikä tule liikaa huteja. Nykyään tietysti suurimmassa osassa uusista puhelimista on 4,3 tuuman näyttö tai yli, iPhone 5:ssa on keskisarjan 4 tuuman näyttö.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös