Uusi kännykkä

  • 1 254 086
  • 5 806

Ukkomauseri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Top kolmosesta en tiedä, mutta top ykkönen on Nokian Lumia 920.

Tässä on nyt 4 päivää tullut käytettyä luuria ja tässä on kyllä markkinoiden tämän hetken paras älypuhelin mikä saa KAIKKI muut luurit näyttämään vanhanaikaisilta.

Upeaa että Nokia on jälleen back in the game. Näitä tullaan myymään todella monta miljoonaa ja Lumia 920 tulee nostamaan Nokian taas kukoistukseensa.

Jos puhelinta aikoo ostaa niin kannattaa ehdottomasti käydä tutustumassa tähän Nokian mestariteokseen.

Itse tuli hankittua Note 2 ja sen verran tohkeissani tästä luurista olen, että ihan mielenkiinnosta kysyn ; mikä uudessa Nokiassa saa em. puhelimen näyttämään vanhanaikaiselta?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Itse tuli hankittua Note 2 ja sen verran tohkeissani tästä luurista olen, että ihan mielenkiinnosta kysyn ; mikä uudessa Nokiassa saa em. puhelimen näyttämään vanhanaikaiselta?
Näyttötekniikka, kameratekniikka, käytettävyys hanskat kädessä, langaton lataus.
 

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
Itseä houkuttaisi ostaa joku näistä uusista Nokia puhelimista, mutta huolettaa tuo käyttölittymä hieman. Jotenkin se ei vain aiheuta riemunkiljahduksia näin päällisin puolin katsottuna. Toki mielipide voi muuttua vasta käytettäessä, mutta joku tossa ei nappaa.

Ei ole tarpeeksi ilmava? Ihan kuin kaikki olisi ahdettu mahdollisimman pieneen tilaan. Toki se yksinkertaisuudessaan nopea käyttöön, mutta siinä ei tunnu olevan tiettyä leikkisyyttä. iPhone on tässä hyvä esimerkki miten tehdään ilmava käyttöliittymä. Ehkä itse kaipaan tietokonemaista käyttöliittymää, mutta en kuitenkaan halua tyrmää tätä nokian uutta käyttöympäristöä.

Joten, jos joku osaisi puolustella mikä siinä on hyvää? Voiko sitä itse muokkaa ollenkaan? Varmaan pitäisi käydä tutustumassa henkilökohtaisesti jonnekkin kauppaan.

iPhone 5:sta tuskin haluan ostaa, mutta Galaxy S III on yksi vaihtoehto tai sitten juuri Nokia 920 tms.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joten, jos joku osaisi puolustella mikä siinä on hyvää? Voiko sitä itse muokkaa ollenkaan? Varmaan pitäisi käydä tutustumassa henkilökohtaisesti jonnekkin kauppaan.
Tuosta katselet. Muokkauksesta vaille neljän minuutin kohdalla.

Mua kyllä himottaisi todella paljon. Harmi vain, ettei ole tonnia ylimääräisenä, kun pelkästään itselleni en tuota voisi hommata. Vaimo on odotellut jo jonkin aikaa sopivaa luuria itselleen, mutta mäkin haluaisin.
 

Ukkomauseri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Näyttötekniikka, kameratekniikka, käytettävyys hanskat kädessä, langaton lataus.

Hieman olen uutta Lumiaa päässyt testailemaan ja jos vertaan Noteen niin sanoisin kyllä ettei Samsung kyllä mitenkäån vanhanaikaiselta näytä Nokian rinnalla. Kuvien vertailussa kyllä hämäräotokset Nokialla parempia, mutta normaalit ulkokuvat ei mitenkään erottuneet edukseen vertailussa näin harjaantumattomaan silmään. Kuvia tarkasteltiin tietokoneen näytöltä.

Tuosta näytön teknologiasta en osaa juuri sanoa. Miten se näkyy normaalikäytössä esim.netissä surffaamisessa?

Hanskat kädessä käytön soisi olevan kyllä kaikissa kosketusnäyttöpuhelimissa olettaen, että se myös pakkasilla, jolloin hanskoja tarvitaan, myös toimii.

920 oli viime metreille saakka toinen vaihtoehto uudeksi puhelimeksi, mutta hyvät kokemukset Samsungista, S 2, sai kelkan kääntymään Noteen. Varmasti hyvä puhelin myös 920, mutta tarpeiden mukaan ostopäätös tehtiin ja niiden perusteella itselleni Note 2 oli paras vaihtoehto(mm. Suuri näyttö, s pen, eri muotossa olevien videoiden toimiminen).

Ketjun tarkoitus on myös auttaa ihmisiä tekemään ostopäätöksiä, joten jos joku on pohtinut Note 2:n ostamista niin suosittelen lukemaan blog.androidsuomi.fi/2012/11/samsung-galaxy-note-2-suuruuden-uusi-tuleminen/
 
Viimeksi muokattu:

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Taas varoitellaan kännyköiden syöpäyhteyksistä: http://www.tekniikkatalous.fi/ict/tutkija+varoittaa+matkapuhelimet+ovat+globaali+ihmiskoe/a858830

Pidän mahdollisena että vielä joku päivä on todistettu, että kännykät ovat vaarallisuudessaan lähes tupakointiin verrattavissa.

Minä ajattelin - jahka tuo heinäkuussa 2010 ostamani Nokia hajoaa - seuraavaksi hankkia seniorikännykän. Näkyi 59,90 euroa olevan hintana. Kyrsii koko kännykkävouhotus ja suoranainen kännykkähulluus.
 

Zerotta

Jäsen
Veronpalautuksilla olisi tarkoitusta hommata uusi luuri. Nykyinen Samsung Galaxy S Plus vetelee viimeisiä henkäyksiään ja päivitys uudemaan puhluuriin on enemmän kui odotettu juttu. Valinnan vaikeus on vain ihan hirvittävä! Siihen tulokseen olen päässyt, että vaihtoehtoina ovat Samsung Galaxy S II/III, Iphone 4S/5 ja Lumia 920.

Android puhelimet ovat tällä haavaa jääneet pahnan pohjimmaisiksi, johtuen huonoista kokemuksista nykyisen puhelimen kanssa. Toisaalta nykyinen luuri on raudan puolestakin aika heikko tekele.

Iphone kiinnostaisi varmaankin kaikkein eniten, mutta hinta on arveluttavan suuri. Iphonen puolesta puhuu myös käyttöjärjestelmä, mikä miellyttää ainakin meikäläistä. Toisaalta iskunkestävyys taitaa olla porukan huonoin?

Lumia 920 on nyt viimeisenä alkanut kiinnostamaan jotenkin kierolla tavalla, mutta onko Windows 8 -käyttöjärjestelmänä kilpailukykyinen Androidin ja iOSin kanssa?

Puhelimelta vaadin sujuvaa ja helppoa käyttöä, hyviä sovelluksia/pelejä tylsien luentojen varalle ja sitä, että se ei hajoa jo katseesta. Netin käyttö on todella ahkeraa ja se sulavuus on myös tärkeä tekijä.

Hirveän vaikeaa tästä valitsemisesta on tehty. Täten pyydänkin vähän auttamaan miestä mäessä!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Puhelimelta vaadin sujuvaa ja helppoa käyttöä, hyviä sovelluksia/pelejä tylsien luentojen varalle ja sitä, että se ei hajoa jo katseesta. Netin käyttö on todella ahkeraa ja se sulavuus on myös tärkeä tekijä.
En mitään tiedä kokemuksesta, mutta vaikkapa tuon ylläolevan linkin perusteella androideilla tai ompulla saat jonkin aikaa reilusti enemmän sovelluksia, kun taas Noksu lienee oikeasti kolhun kestävä. Lisäksi 920:ssa on markkinoiden paras kamera.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
En mitään tiedä kokemuksesta, mutta vaikkapa tuon ylläolevan linkin perusteella androideilla tai ompulla saat jonkin aikaa reilusti enemmän sovelluksia, kun taas Noksu lienee oikeasti kolhun kestävä. Lisäksi 920:ssa on markkinoiden paras kamera.

Voi näin muutaman päivän käytön jälkeen todellakin suositella Lumia 920:stä. Käyttöönotto oli helppo, käyttö on yksinkertaista ja muokkaus onnistuu helposti. Toki myönnettävä, että kerran piti opasta katsoa, kun halusi lisätä soittoääniä. Mutta sekin onnistui lopulta helposti. Kamaraa ei varmaan tarvi edes kehua, kuten ei myöskään näyttöä. Sovelluksia on muuten heti löydettävissä varsin reilusti ja omat tarpeet tulikin heti lähes tulkoon täysin tyydytettyä.

Markkinoiden paras, mutta voihan sitä huonommankin kännykän ostaa jos haluaa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Hirveän vaikeaa tästä valitsemisesta on tehty. Täten pyydänkin vähän auttamaan miestä mäessä!

No jos kestävyydellä on oikeasti yhtään mitä väliä, niin jätä suosiolla iPhone laskuista. Kestävyyden suhteen siinä ei hinta ja laatu kohtaa. Muuten varmaan kohtuu luureja kaikki.
 
Veronpalautuksilla olisi tarkoitusta hommata uusi luuri. Nykyinen Samsung Galaxy S Plus vetelee viimeisiä henkäyksiään ja päivitys uudemaan puhluuriin on enemmän kui odotettu juttu. Valinnan vaikeus on vain ihan hirvittävä! Siihen tulokseen olen päässyt, että vaihtoehtoina ovat Samsung Galaxy S II/III, Iphone 4S/5 ja Lumia 920.

Puhelimelta vaadin sujuvaa ja helppoa käyttöä, hyviä sovelluksia/pelejä tylsien luentojen varalle ja sitä, että se ei hajoa jo katseesta. Netin käyttö on todella ahkeraa ja se sulavuus on myös tärkeä tekijä.

Nojoo, iPhonen jättäsin kanssa laskuista. Jos budjetti ei ole rajattu, niin SGS3 tai Note2 on varmasti hyvä valinta sovellusvalikoimansa ja näytön koon myötä.
Uusin Lumia vaikuttaa myös mielenkiintoiselta, mutta häviää sovellusvalikoimassaan Androidille. Vaikutti kuitenkin ihan pätevälle kapistukselle sen vähän perusteella, mitä paikallisessa Elisa shopitissa räpläsin.

Itse kuitenkin ykkösvaihtoehtoina pitäisin joko Galaxy S3:sta tai Note2:sta Androidin mukanaan tuoman suuremman sovellusvalikoiman vuoksi.
 
..
Itse kuitenkin ykkösvaihtoehtoina pitäisin joko Galaxy S3:sta tai Note2:sta Androidin mukanaan tuoman suuremman sovellusvalikoiman vuoksi.
Tätä jaksaa ihmetellä. Miksi on niin olennaista, että onko appseja 100000 vai 500000? Etenkin, jos niistä puolesta miljoonasta puolet on nollalla latauksella/malwaree/viruksia jne. Ja kuinka moni edes jaksaa vaikka 2000 appsia kahlata läpi? Edelleen olennaisinta lienee, että ne tarvittavat löytyy joko suoraan puhelimesta (tämä usein jostain syystä unohtuu Android/iOS -väeltä) tai sitten kaupasta.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
En ainakaan ole keksinyt vielä kauheita puutteita tuossa Lumia 920:n sovellusvalikoimassa, kun valtaosa softasta on integroituna käyttöliittymään (vaihtoehtoja toki tarjolla kauppa täynnä), valmiina mukana tai nopeasti kaupasta ladattuna. Spotifyn puutetta paikkaa kovasti Nokian Mix Radio, tosin eiköhän tuokin tule pian tarjolle.

Dropboxin korvaa ainakin meikäläisen käytössä täysin Skydrive, johon olenkin jo muuten win8 myötä siirtynyt.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tätä jaksaa ihmetellä.

Samoin. Omien kokemuksieni mukaan WP häviää vain uutuuspeleissä, muuten kaikki keskeiset appsit löytyy, ja tuhansia tarpeettomia. Ja niitä pelejä, hyviäkin, on vaikka millä mitalla.

Note2 on minusta liian iso, ei mene taskuun eikä onnistu yhdellä kädellä käyttö sujuvasti. Molemmat aika helvetin oleellisia ominaisuuksia ainakin itselleni.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Spotifyn puutetta paikkaa kovasti Nokian Mix Radio, tosin eiköhän tuokin tule pian tarjolle.

Dropboxin korvaa ainakin meikäläisen käytössä täysin Skydrive, johon olenkin jo muuten win8 myötä siirtynyt.

Kyllä minulla ainakin Spotify -sovellus ladattuna Lumia 900:n, niin kai sen uusimmallekin versiolle saa ladattua? Skydrive todella kätevä palvelu, uudessa Lumiassahan kaikki kuvat yms. siirtyvät siihen ilmeisesti automaattisesti.
 

J.Petke

Jäsen
The Destroyer vertaa Lumiaa crappy phoneen ja samdung shit kolmoseen. Hyvää settiä äijän muissakin videoissa.

the destroyer compares specs... nokia lumia 920 vs iphone 5 vs galaxy s3 - YouTube

Kieltämättä ihan hienosti tehty mainospätkä. Minäkin saan Skodan vaikuttamaan paremmalta kuin Ferrarin, jos vaan vertaan niitä asioita, jotka Skodassa on parempia. Nauratti tuon jannun viimeinen vertailukohta, värit. Nokiaa saa keltaisena, jes.

En missään nimessä hauku k.o puhelinta, voin hyvinkin ostaa sen itsellenikin. Ainoastaan ärsyttää äijän räikeä puolueellisuus koko arvostelussa. Mahtanee kuitata mukavan summan/ilmaisen puhelimen Nokialta. Olisi tuon vertailun voinut tehdä asiallisemminkin mutta silloinhan se ei olisi palvellut kaverin tarkoitusperiä.

Vinkkinä niille, jotka ovat käyttäneet Googlen Music-streamauspalvelua ja ovat nyt hankkineet Lumian. Windowsille on saatavilla Gooroovster, jolla voit dataverkon yli streamata musiikkisi Googlen Music-palvelusta. Nopean testin jälkeen toimii ihan ok. Tämä siis jos ei halua luopua Googlen tarjoamasta palvelusta.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Kyllä minulla ainakin Spotify -sovellus ladattuna Lumia 900:n, niin kai sen uusimmallekin versiolle saa ladattua? Skydrive todella kätevä palvelu, uudessa Lumiassahan kaikki kuvat yms. siirtyvät siihen ilmeisesti automaattisesti.
Ei ole vielä Spotifyä kasin kernelille.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Osaakos kukaan sanoa millainen on tämän uuden Nokia Lumia 920:sen saatavuus Oulussa tällä hetkellä? Joutuuko kauan odottamaan esim soneralta kyseistä luuria?
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Eipä saanut Nokia Lumia 920 mun kaverilta kummoisia kehuja, tällä jätkällä on ollut yli 30 Nokian luuria ja on nyt tosi pettynyt tähän Lumiaan. Sai sen perjantaina ja nyt on jo laite hard resetoitu kun jumi koko ajan. Nyt puhelin ei enää edes käynnisty, lähtee siis huoltoon 2pv käytön jälkeen. Luin myös TaskuMuron arvion tästä 920-mallista ja ei sielläkään tanssittu pöydällä. Mm. kamera ei toimi normaaleissa tilanteissa, kameran softa on ihan suutari ja sitten vielä tämä laitteen järjetön koko.

Softapäivityksiä odotellessa.

Ei näin Nokia!
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Softapäivityksiä odotellessa.

Ei näin Nokia!

Valitettavaa jos asia on näin. Tämähän on ollut erittäin yleistä Nokialla, että luurit tuodaan täysinä softaraakileina markkinoille ja jätetään lopputestaus kuluttajille. Nyt tämmöiseen ei olisi enää varaa, varsinkaan näin tärkeässä mallissa.
 
Suosikkijoukkue
KK
Eipä saanut Nokia Lumia 920 mun kaverilta kummoisia kehuja, tällä jätkällä on ollut yli 30 Nokian luuria ja on nyt tosi pettynyt tähän Lumiaan. Sai sen perjantaina ja nyt on jo laite hard resetoitu kun jumi koko ajan. Nyt puhelin ei enää edes käynnisty, lähtee siis huoltoon 2pv käytön jälkeen. Luin myös TaskuMuron arvion tästä 920-mallista ja ei sielläkään tanssittu pöydällä. Mm. kamera ei toimi normaaleissa tilanteissa, kameran softa on ihan suutari ja sitten vielä tämä laitteen järjetön koko.

Softapäivityksiä odotellessa.

Ei näin Nokia!
No omalla kaveripiirilläni on kyllä aika monella jo 920, niin kuin itselläni. Saman tien hommasin kun julkastiin ja ei mitään mainitsemisia ongelmia ole ilmennyt. Noh, ehkä sun kaikki kaverit on syntynyt -86 ja asutte Kaakkois-Suomessa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös