Nämä ilmaiset WLAN-yhteydet. Kulkuvälineet, kauppakeskukset tms. Toimiiko ne jollain ja joskus oikeasti? Ovat ainakin meikäläisen puhelimilla aina niin hitaita, että en edes yritä vaan käytän Soneran omaa nettiä joka on melko nopea. Entä läppärit?
Kyllähän nuo avoimet /ilmaiset langattomat pelittävät oman kokemuksen mukaan 85%:sti. Tuo 15% tule niistä, joille luvataan peittoa, mutta takkuaa,on hidas, ei toimikaan jne jne.
Itse käytän Lumialla ja läppärillä lentokentillä, loungeissa, eri ravintoloissa/baareissa/kahviloissa, lentokoneessa (SAS:lta pari kokemusta), hotelleissa, junissa jne.
Sinänsä mielenkiintoista, että tuolla Puolassa kun olen työn takia pari viikkoa kuukaudessa, niin siellä on paljon hyvin toimivia ilmaisia verkkoja. Itse asiassa paaaljon enemmän kuin armaassa koti-Suomessa.
Siellä kun menee pikaruokapaikkaan, kahvilaan, raflaan jne niin 90%:sti paikasta löytyy hyvin toimiva ja riittävän vikkelä verkko. Sama hotelleissa, joissa tosin isot ketjut veloittavat pääsääntöisesti 10-15€/pvä mutta pikkuhotellit tarjoavat huonehintaan,joka on normaalisti luokkaa 25€......