Uusi kännykkä

  • 1 252 856
  • 5 800

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
En ainakaan itse haluaisi ostaa puhelinta, johon ei saa edes seuraavaa uutta isoa päivitystä. Vähän kun ostaisi tässä vaiheessa iPhone 3g:n. Jos Windows-puhelimen haluaisin niin odottaisin tovin kun uusi versio tulee saataville.

HTC One X alkaa tuntumaan päivä päivältä oikeammalta puhelimelta itselleni. Pitkään olen kamppaillut uusimman Galaxyn ja One X:n välillä. Täytyy nyt katsoa kumpaan sitä lopulta päätyy.

Ihan uteliaisuudesta. Onko sillä wp8:n saatavuudella mitään väliä, jos laite toimii tällä hetkellä sillä lailla kun laitteen haluaa toimivan? Toisaalta - jos odotuslinjalle haluas lähteä, niin se ei lopu ikinä. Aina tulee uutta versiota ja päivitystä sinne sun tänne. Osa tekee vanhoille laitteille pelkkää hallaa, mutta silti niiden perään itketään.

Mulla Android luureista Desire HD myytävänä softalla 2.xx, ja muutamia Custom romeja testanneena se on just tasan paras softa siihen vehkeeseen. Ei lagaile niin pahasti kuin uudemmat jne. Sama juttu Iphonen kanssa. 3gs muuttui paskemmaksi/hitaammaksi 4: en myötä ja mitä uutta tuli?

Itsekin aion ostaa wp8- luurin, mutta en aio ladata Lumia 900:een yhtään siihen väkisin tuotua käyttispäivitystä. Laite toimii täydellisesti nyt enkä halua pilata sitä latailemalla tehokkaammalle raudalle suunniteltua tavaraa
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ainakaan itse haluaisi ostaa puhelinta, johon ei saa edes seuraavaa uutta isoa päivitystä. Vähän kun ostaisi tässä vaiheessa iPhone 3g:n. Jos Windows-puhelimen haluaisin niin odottaisin tovin kun uusi versio tulee saataville.

En minäkään nyt ostaisi, mutta kysyjä halusi sulavaa käyttöä- check, wlan, gps, mail, netti - check, check, check, check. Muutamalla satasella - check. Ja käsittääkseni toimivat puhelut ovat Nokian vahvuus jokatapauksessa.

Toisena vaihtoehtona heitän tietysti iPhone 4S käytettynä, antenni on huomattavasti parempi, kuin 4:ssa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ja käsittääkseni toimivat puhelut ovat Nokian vahvuus jokatapauksessa.
Mutta toimivat puhelimet taas eivät ole. Ei ole varmaan mitään puhelinta kiikutettu niin paljon huoltoon meidän firmassa kuin E7:aa. Lumiasta minulla ei tosin ole omaa eikä 2. käden kokemusta.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutta toimivat puhelimet taas eivät ole. Ei ole varmaan mitään puhelinta kiikutettu niin paljon huoltoon meidän firmassa kuin E7:aa. Lumiasta minulla ei tosin ole omaa eikä 2. käden kokemusta.

Itsekään en ole kumpaakaan muuta kuin kokeillut, mutta käsittääkseni tuo E7 on yksi pahimpia epäonnistumisia näppistä lukuunottamatta.
Ei kannata ainakaan Lumian softan toimintavarmuutta pelätä vanhojen Symbianien perusteella.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itsekään en ole kumpaakaan muuta kuin kokeillut, mutta käsittääkseni tuo E7 on yksi pahimpia epäonnistumisia näppistä lukuunottamatta.
Ei kannata ainakaan Lumian softan toimintavarmuutta pelätä vanhojen Symbianien perusteella.
Meillä nuo E7:t lähtevät yksi toisensa jälkeen telakalle nimenomaan mekaanisen hajoamisen takia. Menee kuulokeliitintä ja USB-porttia. Softaongelmiakin on, mutta niihin on vissiin päivitykset tuonut helpotusta.

Ihmetyttää tuo joidenkin valitus iPhonen puheluista. Mulla on ollut vuoden tuo (4) käytössä, eikä ole kertaakaan ollut mitään ongelmia puheluiden kanssa. Ei ole ollut kyllä muutenkaan. Varmaan kaksi kertaa buutannut koko laitteen tänä aikana muuten kuin lentämisen takia. Mutta en tietenkään väitä vastaan, jos jollain muulla noita ongelmia on. Minähän laitoin heti alusta lähtien siihen suojakuoret, ettei grip of death pääse yllättämään. Ja muutenkin se tuntuu mukavammalta kädessä kuin kommandona.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Ei sovi toimivat puhelut tuohon.

3G-verkko ei tahdo löytyä ainakaan Vantaalla akselilla Tikkurila - Rekola Saunalahden liittymällä. Eikä hyppää Edgeen itsestään, vaan puhelin on pitkiä aikoja poissa verkosta, jos ei muista pakottaa sitä Edgeen.
Vaimollani on tuo Lumia 800 ja on kyllä hyvä puhelin. Windows-marketista löytynyt just tarvittavat softat ja toimii todella nopeasti. Käyttis on kyllä hyvä. Eikä haittaa yhtään vaikka uusi versio on tulossa. Seuraava känny sitten sillä joskus parin vuoden päästä.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Vaimollani on tuo Lumia 800 ja on kyllä hyvä puhelin. Windows-marketista löytynyt just tarvittavat softat ja toimii todella nopeasti. Käyttis on kyllä hyvä. Eikä haittaa yhtään vaikka uusi versio on tulossa. Seuraava känny sitten sillä joskus parin vuoden päästä.

On muuten hyvä ollut alkutaistelujen jälkeen joo, mutta puhelut ei onnistu himassa 3G:llä. Onneksi on langaton verkko, niin voin pitää kotona Edgessä ja selata nettiä langattomalla. Mutta kun lähden pois kotoa ja vaihdan 3G:lle, niin usein unohtuu vaihtaa Edge takaisin, ja sitten ei taas onnistu puhelut.

Kodin lisäksi mm. Tikkurilan Mehiläisen lääkäriasema on paikka, jossa Lumia ei 3G-yhteyttä löydä. Töissä Korsossa ei ole mitään ongelmaa.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Tuli tässä mieleen, että mitkä olisi parhaat suojakuoret, ja suojakalvot Nokia Lumia 800:seen? Ja mistä näitä löytyisi edullisimmin?

Sen takia lähinnä kyselen, että pelkkä Google-haku löytää niin paljon kaikennäköistä roinaa, että onko kenelläkään ihan omaa kokemusta moisista lisätarvikkeista? Pelkkiä suojakalvojakin löytyy hintahaarukasta 5-20e, ja erilaisia suojakoteloita vielä enemmän. Nuo suojakalvotkaan tuskin kaikki ihan samanlaisia on, vai mitä eroa halvemmilla on kalliimpiin?

Tuo perus silikoni-suojus siis puhelimesta löytyy, kun se luonnollisesti tuli alkupaketin mukana. Ajattelin kuitenkin, että olisi ihan hyödyllistä suojata puhelin paremmin, vaikkei tuo meikäläiseltä vielä ole tippunutkaan. Paitsi kaverini hypistelyssä kerran.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Beneway, näin eilen noita halpoja suojakuoria mm. Kuopion Hong Kong -liikkeessä sekä Maxi-Makasiinissa. Itse ostaisin kuitenkin ns. merkkiliikkeestä eli operaattorilta, esim. Elisa Shopit.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Gigantin myyjä sitten onnistui huijaamaan minut ostamaan Samsung Galaxy Pocket -puhelimen ja osaltaan siihen vaikutti myös kapineen halpa hinta, olisiko ollut vajaa 80 euroa. Helevetin oudon tuntuinen värkki käyttää, kun on koko aiemman elämänsä näpytellyt näppäimiä tämän näytön raapimisen sijaan. Eiköhän tämä kuitenkin tästä, tai ainakin toivottavasti, koska vitutus tätä laitetta kohtaan on toistaiseksi vielä aika suuri. Perkeleen pakkopullaa nämä puhelinten vaihtamiset muutenkin, kun mitään ei tehdä enää kestämään. Onko kenelläkään muulla kokemuksia tästä samaisesta laitteesta?

Liian hipsteriä nämä kosketusnäytöt, mutta onpahan nyt kokeiltu.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli tässä mieleen, että mitkä olisi parhaat suojakuoret, ja suojakalvot Nokia Lumia 800:seen? Ja mistä näitä löytyisi edullisimmin?

Sen takia lähinnä kyselen, että pelkkä Google-haku löytää niin paljon kaikennäköistä roinaa, että onko kenelläkään ihan omaa kokemusta moisista lisätarvikkeista? Pelkkiä suojakalvojakin löytyy hintahaarukasta 5-20e, ja erilaisia suojakoteloita vielä enemmän. Nuo suojakalvotkaan tuskin kaikki ihan samanlaisia on, vai mitä eroa halvemmilla on kalliimpiin?

Tuo perus silikoni-suojus siis puhelimesta löytyy, kun se luonnollisesti tuli alkupaketin mukana. Ajattelin kuitenkin, että olisi ihan hyödyllistä suojata puhelin paremmin, vaikkei tuo meikäläiseltä vielä ole tippunutkaan. Paitsi kaverini hypistelyssä kerran.

Case-Mate kuoret ovat kokemuksieni mukaan laadukkaita. Halpoja kopioita on tietysti ebay pullollaan, mutta oikeasti laadukkaan löytäminen sieltä on vähän hakuammuntaa. Tässä linkki: luurinettikauppa.com
Suojakalvojen valinta onkin sitten pahempi rasti. Kovat muotoilemattomat kalvot ovat joko liian pieniä tai irvistävät reunoilta kaarevasta lasista johtuen. Pehmeät kalvot taas istuvat paremmin ja peittävät koko lasin, mutta heikentävät käyttökokemusta selvästi, koska ovat nihkeitä. Ainakaan pikaisella googlettamisella en löytänyt kaarevaksi muotoiltua kovaa kalvoa.
 

rpeez

Jäsen
On muuten hyvä ollut alkutaistelujen jälkeen joo, mutta puhelut ei onnistu himassa 3G:llä. Onneksi on langaton verkko, niin voin pitää kotona Edgessä ja selata nettiä langattomalla. Mutta kun lähden pois kotoa ja vaihdan 3G:lle, niin usein unohtuu vaihtaa Edge takaisin, ja sitten ei taas onnistu puhelut.

Kodin lisäksi mm. Tikkurilan Mehiläisen lääkäriasema on paikka, jossa Lumia ei 3G-yhteyttä löydä. Töissä Korsossa ei ole mitään ongelmaa.

Vaihda operaattoria, nehän sen verkon kattavuuden tarjoaa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Tuo kuuluvuusongelma lienee aika verkkokohtainen, entisellä toimistollamme emme saaneet kuin korkeintaan yhden palkin kännykkäverkkoihin kun on uusi rakennus ja paljon terästä. Pieniä puhelinkohtaisia eroja oli, vanhalla Noksun X6:lla sai huomattavasti paremman verkon kuin iphoneilla tai pöytägsmpuhelimella.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Vaihda operaattoria, nehän sen verkon kattavuuden tarjoaa.

Muilla kännyköillä ei ole mitään ongelmaa Saunalahden liittymällä meillä sisälläkään, tosin täysiä kuuluvuuspalkkeja ei tule.

Kyllä tuo minun mielestäni johtuu enemmän Lumian huonosta antennista kuin Elisan verkosta.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Itsellä on Lumia 800:ssa laitteen mukana tullut kumikalossi suojana ja hyvin on toiminut parin pienen pudottamisen perusteella. Näytön suojakalvo on Insmat:in kalvo. Kahden kpl pakkaus maksoi luokkaa 8,50€ ja hyvin pelittää.

Tuo kuuluvuusongelma voipi olla ihan laitekohtainen probleema. Itse asumme ihan maaseudulla ja oma luuri toimii hyvin ei pätki eikä muutenkaan kiukuttele. Lisäksi eri työreissuilla toimii ihan OK esim Puolaa ristiin rastiin kulkiessani.

Viimeisn päivitys teki luurille hyvää, soittoääni ongelmakin korjaantui. Eli nyt ei ensin pomppaa täysille vaan on säädetyllä voimakkuudella. Lisäksi akun kestoonkin tuli parannusta.

Se voiko tuon kasisatasen päivittää Win 8:aan ei ainakaan minulle ole mikään ongelma. Olen tyytyväinen luuriin tällä hetkellä ja se riittää minulle. Työhommat hoituu, privaattihommat hoituu, siis asia OK.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Vaimolle ollaan uutta puhelinta katsomassa, ja nyt ollaan kiinnostuttu Nokian Asha 311 -puhelimesta joka on tulossa muutaman viikon sisällä kauppoihin. Mitäs muita puhelimia kannattas samassa hintaluokassa (~130€) katsella?
 

BigJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Uutta puhelinta tekisi mieli ja olen päättänyt hypätä Androidin bandwagoniin, koska nokialaista en enää N900 sortumisen jälkeen periaattesta ota ja omena on minulle liian - omena.
Puhelimen käyttöni on puhumisen lisäksi netissä surffailua ja muuta ajantappamista.

Mitä mieltä arvon puhelinniilot ovat tuosta Samsungin Galaxy SII (hinta 345€ ei ainakaan tunnu pahalta)? Uudempaa SIII versiota olisi toki tarjolla, mutten jotenkaan oiken lämpene niin valtavan kokoiselle melalle.
Eli onko mielestänne järkeä ostaa tuota SII:sta, tarkoitan että onko se jo ihan reliikki, vai olisiko sille tai SIII:lle esim. HTC:lla jokin "modernimpi" hinta-laatu-suhteeltaan pätevä vastine.

Halvallahan ei saa hyvä, mutta semmoisen 500-600€ olen asettanut henkiseksi kipurajaksi.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Case-Mate kuoret ovat kokemuksieni mukaan laadukkaita. Halpoja kopioita on tietysti ebay pullollaan, mutta oikeasti laadukkaan löytäminen sieltä on vähän hakuammuntaa. Tässä linkki: luurinettikauppa.com

Case-Mate kuoria katselin tuossa jo itsekin, varsinkin tätä tough-case koteloa. Haussa olisikn juuri tuollainen loota, joka selvästi suojaisi puhelinta, ja antaisi kenties laitteelle hieman pidempää ikää. Eli kyseessä ei ole mikään ulkonäkökysymys, vaikka toki mieluista olisikin, ettei puhelin näyttäisi miltään miehen sukupuolielimeltä, tai muulta vastaavalta.

Onko kellään kokemuksia tuosta linkittämästäni tough-casesta? Tuon jykevämpää koteloa ei mistään tullut vastaan, vaikka google lauloi ja soi pidemmän aikaa.

Bugattin neopreenisuojat sekä kaikki nahkakotelotkin kiinnostaisivat, mutta ne eivät taida antaa aivan niin paljoa suojaa (esim. putoamiselle) kuin nyt olisi hakusessa. Hienoja toki ovat kuin mitkäkin. Kaikkein jykevimmät nahkalootat varmasti myös suojaisivat, mutta niissä taas luulisi tuon kotelon "kansilärpäkeen" haittaavan jossain vaiheessa. Siinähän se roikkuisi silmillä, kun yrittää puhelimeen puhua. Vai onko jollain käytössä nahkakoteloa?

Suojakalvojen valinta onkin sitten pahempi rasti. Kovat muotoilemattomat kalvot ovat joko liian pieniä tai irvistävät reunoilta kaarevasta lasista johtuen. Pehmeät kalvot taas istuvat paremmin ja peittävät koko lasin, mutta heikentävät käyttökokemusta selvästi, koska ovat nihkeitä. Ainakaan pikaisella googlettamisella en löytänyt kaarevaksi muotoiltua kovaa kalvoa.

Beneway, näin eilen noita halpoja suojakuoria mm. Kuopion Hong Kong -liikkeessä sekä Maxi-Makasiinissa. Itse ostaisin kuitenkin ns. merkkiliikkeestä eli operaattorilta, esim. Elisa Shopit.

Tutkin tuossa paria nettikauppaa ja vastaan tuli monenlaista, ja monen hintaista suojakalvoa. Näitä tuotteita on varmasti vaikea vertailla, mutta onko esim. tällä suojakalvolla (18,70€) paljonkin eroa vaikkapa tähän kalvoon (10,60€)? Jos jollakin tuollainen löytyy niin onko nämä sitten kovinkin nihkeitä? Varsinkin tuo kalliimpi tuote lupailee kuvauksessaan paljon, joten se tietenkin houkuttaa ehkäpä eniten. Tiedä sitten onko tuote kuitenkaan ihan noin ylivertainen.

Halvempia kalvoja löytyy sitten enemmänkin (1. (6,60€), 2. (6,60€ x3), 3. (8,90€). Ovatko nämä sitten mistään kotoisin? Taitavat nuo kalliimmat kalvot olla suunniteltu tarkemmin sopimaan juuri yksilöllisesti tuohon Lumia 800 -malliin, kun nämä halppikset ovat sitten niitä universaalimpia tapauksia. Eli maalaisjärjellä ajateltuna näiden kohdalla voisi tuota irvistelyä yms. tapahtua. Vai?

Kaikissa suojakalvoissa lupaillaan kuitenkin helppoa asentamista, mutta onko tuo asennus ihan lastenleikkiä? Eli sujuuko helposti itse vai voiko homma ns. kusta aivan täydellisesti?

Linkeistä nettikauppoihin.
 
Viimeksi muokattu:

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
^Ainakin tuo Invisible Shield on juurikin sellainen nihkeä pehmeä kalvo, joka asennetaan asennusnestettä apuna käyttäen ja ei ole nimensä mukaisesti näkymätön vaan sellainen appelsiinipintainen. Itse en tykkää ainakaan sen tuntumasta yhtään ja ei se asennuskaan kovin mukavaa ole kun koko ajan pelko perseessä, että menikö sitä nestettä nyt mahdollisesti laitteen sisään. Suojaa varmasti erinomaisen hyvin ja on täsmälleen lasin kokoinen. Lisäksi noissa on vielä sellainen hyvä puoli, että ne eivät naarmuunnu kovien kalvojen tapaan. mutta itse en sitä laittaisi. Tässä videossa näkyy Invisible Shield Lumia 800:n näytöllä: Youtube
Paras olisi mielestäni jos tuohon olisi tarjolla muotoiltu kova kalvo, kuten Galaxy S III:n, mutta ei taida olla. (linkki kalvovalmistajan sivulle)
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Uudempaa SIII versiota olisi toki tarjolla, mutten jotenkaan oiken lämpene niin valtavan kokoiselle melalle.

Ostin tuon s3:n viikko sitten ja toki se näytti heti hirveän isolta vanhaan n8:iin verrattuna. Nyt viikon käytön jälkeen ei voi olla muuta kuin tyytyväinen eikä se koko ole ainakaan vielä ollut liian iso missään tilanteessa. Mun lyhyillä sormilla onnistuu hyvin yhdellä kädellä käyttö ja taskuihin tuo on sopinut siinä missä muutkin puhelimet. Ja puhelimen käytettävyys ja toimivuus on ollut moitteetonta ainakin tähän asti. Suosittelen lämpimästi kaikille.
 

BigJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ostin tuon s3:n viikko sitten ja toki se näytti heti hirveän isolta vanhaan n8:iin verrattuna. Nyt viikon käytön jälkeen ei voi olla muuta kuin tyytyväinen eikä se koko ole ainakaan vielä ollut liian iso missään tilanteessa. Mun lyhyillä sormilla onnistuu hyvin yhdellä kädellä käyttö ja taskuihin tuo on sopinut siinä missä muutkin puhelimet. Ja puhelimen käytettävyys ja toimivuus on ollut moitteetonta ainakin tähän asti. Suosittelen lämpimästi kaikille.

Kiitoksia kommenteista, eli laite ei ole vielä niin suuri ettei kulkisi mukana esim. farkkujen etutaskussa tms.

Täytyykin nyt varmaan valinta tehdä sitten HTC one X:n ja tuon S3:n välillä.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen nyt reilut 4kk käyttänyt HTC One X:ää, enkä oikein voi kuin kehua. Ainoa miinuspuoli on toki ollut tuo akkukesto, mutta se nyt taitaa tällä hetkellä ongelma kaikissa noin ison näytön omaavissa puhelimissa, mutta tämäkin asia oli tiedossa jo ostohetkellä, niin en ole asiasta sen enempää stressannut. Latausmahdollisuuden kun pitää saatavilla tarpeeksi monessa paikassa, niin mitään ongelmia ei ole tullut ja kai tasan kerran on akku ehtinyt loppua ja sekin oli ehkä noin varttia ennen kuin pääsin taas laturin ääreen. HOX onkin kyllä muuten sitten vastannut täysin odotuksia ja todella monesti myös ylittänyt ne. S3:sta olen päässyt myös vähän testailemaan, mutta omaan käteen ja päähän HOX tuntuu jotenkin vain istuvammalta, mutta se on toki jokaisen itse testattavissa, että kumpaan lopulta päätyy.
 

exobalt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tuli ostettua Lumia 800 iPhonen tilalle. Tähän mennessä positiivisin miettein eteenpäin, toimii sulavasti, puhelut toimineet ja muut palvelut ok. Ainoa työstettävä asia on tällä hetkellä kombinaatio iCal, Google Calendar + Lumia siten, että kun puhelimella tai koneella kirjoittaa kalenterimerkinnän, synkkautuisi se automaattisesti myös toiseen laitteeseen ja vielä sellainen järjestely, ettei kaikki näy tuplana tms.
 

Nick Neim

Jäsen
Muutama vanhempi juttu täältä löytyi Samsungin Galaxy Xcoverista, ja niistäkään ei oikein mitään saanut irti.

Haussa olisi peruspuhelin vanhan rikkoutuneen nokialaisen tilalle, ja tollainen sattu silmään tänään Elisa Shopitissa. Nopeasti puhelimia siinä vilkuilin vuoroani odotellessa, muissa asioissa kun olin. Kenelläkään kokemusta kyseisestä mallista? Hintakin pomppaa jo alle kahden sadan. Ja mitään erikoisempia hienouksia en puhelimeen tarvitse.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös