Uusi kännykkä

  • 1 252 856
  • 5 800

toothfairy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä minä lähden siitä, että valtaosalla ihmisistä on elämä ja tuollainen puhelimien tuunailu ja turhanpäiväinen kikkailu on marginaalisen nöpäporukan puuhastelua.

Aika moni on kuitenkin sen tuunattavan Androidinkin ostanut. Ehkä ei tuunatakseen mutta kuitenkin. Windows Phone sen sijaan ei tunnu kiinnostavan enkä usko että Windows Phone 8 tuo mitään niin mullistavaa että se yhtäkkiä alkaisi olemaan SE puhelin jota ihmiset haluavat.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Aika moni on kuitenkin sen tuunattavan Androidinkin ostanut. Ehkä ei tuunatakseen mutta kuitenkin. Windows Phone sen sijaan ei tunnu kiinnostavan enkä usko että Windows Phone 8 tuo mitään niin mullistavaa että se yhtäkkiä alkaisi olemaan SE puhelin jota ihmiset haluavat.
Markkinat elävät, jossain vaiheessa Symbian ja Blackberry olivat kovia juttuja.

Tuo Win8 tuo kyllä paljon lisää "ekosysteemiin" x86-tuen ja kunnollisten tablettien myötä.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Aika moni on kuitenkin sen tuunattavan Androidinkin ostanut. Ehkä ei tuunatakseen mutta kuitenkin. Windows Phone sen sijaan ei tunnu kiinnostavan enkä usko että Windows Phone 8 tuo mitään niin mullistavaa että se yhtäkkiä alkaisi olemaan SE puhelin jota ihmiset haluavat.

Windows Phone 8 tuo paljon kiinnostavia ominaisuuksia joista osa on jopa mobiilimaailmaa mullistavia ja WP8 tuleekin olemaan käyttäjäkokemukseltaan ylivertainen käyttöjärjestelmä, mutta isoin juttu on se että Windows 8 saadaan sekä tietokoneille, tableteille, että mobiililaitteisiin. Ekosysteemillä on vain taivas rajana ja se tulee tallomaan alleen sekä Androidin että iPhonen. Näistä kahdesta Android anta pisimpään vastusta kun se pystyy tappelemaan hinnalla ja tulevaisuudessa Android tuleekin olemaan ykkönen halpispuhelimissa. Iphone tulee jäämään kyydistä nopeammin ja itseasiassa ihan samasta syystä kuin minkä vuoksi Nokia on nyt missä on. Applella ei ole kykyä ja/tai halua uudistua ja iPhone on auttamatta vanhanaikainen ja tylsä. Apple on kuin Nokia oli, ylimielinen ja typerä.
 
Viimeksi muokattu:

toothfairy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Windows Phone 8 tuo paljon kiinnostavia ominaisuuksia joista osa on jopa mobiilimaailmaa mullistavia ja WP8 tuleekin olemaan käyttäjäkokemukseltaan ylivertainen käyttöjärjestelmä, mutta isoin juttu on se että Windows 8 saadaan sekä tietokoneille, tableteille, että mobiililaitteisiin.

Mainitse muutama noista mullistavista ominaisuuksista? Ehkä olen vaan tietämätön.
 

J.Petke

Jäsen
Onhan tuo aloitusruutu mennyt parempaan suuntaan kun saa mahtumaan enemmän kamaa ns yhdelle vilkaisulle. Ihmettelen vaan tosiaan, että se seuraava sivu oikealla on edelleen yhtä helvetin huono. Kaikki sovellukset allekkain joten joudut etsimään tosissasi jos haluat nopeasti löytää jonkun tietyn ohjelman. Esim kolme aloitusruutua minne saat lykätä erilaisia tiiliä ja sitten napista koko appivalikoima esiin. Siinä olisi ideaa.

Olisihan se tyylikästä jos saisit valita omat kuvat tiilien taustaksi tai jopa tiiliksi. Tuskin olisi edes kovin vaikea toteuttaa.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Onhan tuo aloitusruutu mennyt parempaan suuntaan kun saa mahtumaan enemmän kamaa ns yhdelle vilkaisulle. Ihmettelen vaan tosiaan, että se seuraava sivu oikealla on edelleen yhtä helvetin huono. Kaikki sovellukset allekkain joten joudut etsimään tosissasi jos haluat nopeasti löytää jonkun tietyn ohjelman. Esim kolme aloitusruutua minne saat lykätä erilaisia tiiliä ja sitten napista koko appivalikoima esiin. Siinä olisi ideaa.

Olisihan se tyylikästä jos saisit valita omat kuvat tiilien taustaksi tai jopa tiiliksi. Tuskin olisi edes kovin vaikea toteuttaa.

Painat siinä oikeanpuoleisessa ikkunassa jotain aakkosta niin voit navigoida suoraan mihin tahansa aakkoseen esim. G ja Googlet löytyy. Toimii jo 7.5 versiossa. Helpottaa jos softia paljon
 

toothfairy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Samalla lailla kuin maceilla/ituneksella ja ipadilla ei ole mitään tekemistä iphonen kanssa?

Jepjep.

Ehkä toin huonosti ajatukseni esille, x86 pohjaisia Windows 8 -tabletteja kyllä tulee olemaan, itsekin sellaista käytän mutta ei noissa kuitenkaan Windows Phone 8 pyöri vaan Windows 8. Tabletit ovat asia erikseen ja olen koko ajan puhunut nimenomaan puhelimista.
 

toothfairy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eikä sinulla näköjään IT-tietämyksen kanssa...

No selitätkö? Tablettipuolella on x86 mutta sehän on puhdas Windows 8 eikä Windows Phone 8. Vai meneekö vieläkin metsään?

Edit: Lisätään sen verran että Windows Phone 8 perustuu kyllä Windows 8 ytimeen.
 
Viimeksi muokattu:

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Onhan tuo aloitusruutu mennyt parempaan suuntaan kun saa mahtumaan enemmän kamaa ns yhdelle vilkaisulle. Ihmettelen vaan tosiaan, että se seuraava sivu oikealla on edelleen yhtä helvetin huono. Kaikki sovellukset allekkain joten joudut etsimään tosissasi jos haluat nopeasti löytää jonkun tietyn ohjelman. Esim kolme aloitusruutua minne saat lykätä erilaisia tiiliä ja sitten napista koko appivalikoima esiin. Siinä olisi ideaa.

Tuo WP:n tyyli appsien lajitteluun on omasta mielestäni paras ja selkein. Kun ne tosiaan on aakkosissa löytää aakkoshaulla oikean loogisesti ja nopeasti.

Jos/kun appseja on paljon on se karmea sillisalaatti jokatapauksessa ja sitä ei auta yhtään vaikka ne olisi rivissa, jonossa, yhdellä aloitusnäytöllä tai ihan miten vaan. Ihan mielenkiinnosta, miltä sinusta näyttää yhden näkymän appsi-ikuna missä on vaikkapa 80 appsia?

Toki jos sinulla on asennettuna 9 apsia niin nehän saa kivasti yhdelle näkymällä, mutta 95%:lla älypuhelimen käyttäjistä appseja on enemmän ja tulevaisuudessa appsien lukumäärä todennäköisesti vain kasvaa ja tuo WP:n tyyli sen kuin muuttuu fiksummaksi ja fiksummaksi.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nokialainen perusluurini sanoi itsensä irti eilen, joten uusi puhelin olisi saatava. Rahatilanne on sen verran onneton tällä hetkellä, että ajattelin kytkykauppaan sortua ensimmäistä kertaa elämässä. Puhelimeksi ajattelin älypuhelinta. Aiemmin olen mennyt ihan siis halpismalleilla missä ei mitään järkevää nettimahdollisuutta ole ollut.

Muutamat on HTC:ta suositellut joten olen sellaiseen kallistumassa. Saa toki sanoa, jos nuo puhelimet ei ole hyvä valinta. Lähinnä nyt kuitenkin askarruttaa se, että mistähän saisi edullisimman liittymän? Kun tosiaan rahaa ei kuukausittain ole suuria summia, niin mitään hillittömiä kuukausimaksuja ei huvittaisi maksella. Eli jos saisi jollain 20-30 eurolla aikaan kätevän paketin. Paino tekstiviesteillä, koska en erityisesti tykkää soitella - lähinnä virallisissa asioissa.

Näinköhän tuollaisilla summilla saisi kätevän puhelimen ja tuon netti + ja kohtuullinen tekstaripaketti? Suosituksia otetaan tosiaan vastaan.
 

J.Petke

Jäsen
Jos/kun appseja on paljon on se karmea sillisalaatti jokatapauksessa ja sitä ei auta yhtään vaikka ne olisi rivissa, jonossa, yhdellä aloitusnäytöllä tai ihan miten vaan. Ihan mielenkiinnosta, miltä sinusta näyttää yhden näkymän appsi-ikuna missä on vaikkapa 80 appsia?

Ilmaisin itseäni ilmeisen huonosti. Tarkoitin, että ne olisivat esillä samalla tavalla kuin nyt mutta esim. 4 appia rinnakkain. Eli samalla tavalla kun aiemmissa Androideissa näkymä oli toteutettu.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nokialainen perusluurini sanoi itsensä irti eilen, joten uusi puhelin olisi saatava. Rahatilanne on sen verran onneton tällä hetkellä, että ajattelin kytkykauppaan sortua ensimmäistä kertaa elämässä. Puhelimeksi ajattelin älypuhelinta. Aiemmin olen mennyt ihan siis halpismalleilla missä ei mitään järkevää nettimahdollisuutta ole ollut.

Muutamat on HTC:ta suositellut joten olen sellaiseen kallistumassa. Saa toki sanoa, jos nuo puhelimet ei ole hyvä valinta. Lähinnä nyt kuitenkin askarruttaa se, että mistähän saisi edullisimman liittymän? Kun tosiaan rahaa ei kuukausittain ole suuria summia, niin mitään hillittömiä kuukausimaksuja ei huvittaisi maksella. Eli jos saisi jollain 20-30 eurolla aikaan kätevän paketin. Paino tekstiviesteillä, koska en erityisesti tykkää soitella - lähinnä virallisissa asioissa.

Näinköhän tuollaisilla summilla saisi kätevän puhelimen ja tuon netti + ja kohtuullinen tekstaripaketti? Suosituksia otetaan tosiaan vastaan.

Soneralta htc Sensation + minuuttihinnoitteiset puhelut+150kpl SMS+10kpl kuvavisetejä+3Gt nettiä = 32,29€ x 24kk

Saunalahdelta Samsung Galaxy Xcover + (300tekstaria+minuuttihintaiset puhelut,joista saunalahti ja elisa ilmaisia+nopea rajoittamaton netti) = 26,15€ x 24kk

Saunalahdelta Nokia Lumia 710 + (300tekstaria+minuuttihintaiset puhelut,joista saunalahti ja elisa ilmaisia+nopea rajoittamaton netti) = 28,25€ x 24kk

Saunalahdelta Sony Xperia U + TikkaPaketti(300tekstaria+minuuttihintaiset puhelut,joista saunalahti ja elisa ilmaisia+nopea rajoittamaton netti) = 29,45€ x 24kk

Itse valitsisin noista Soneran Sensationin tai sitten tuon Lumia 710:n jos Lumia 800 kiinnostaa enemmän, niin hinta nousee samalla paketilla reiluun 35 euroon.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Ilmaisin itseäni ilmeisen huonosti. Tarkoitin, että ne olisivat esillä samalla tavalla kuin nyt mutta esim. 4 appia rinnakkain. Eli samalla tavalla kun aiemmissa Androideissa näkymä oli toteutettu.

Ei mahdu kun WP:ssa lukee Appsin nimi kuvakkeen perässä, mikä itseasiassa tekee appsien selaamisesta pirun paljon helpompaa, selkeämpää ja nopeampikäyttöistä kuin se, että on pelkästään hiirenpaskan kokoisia pikku-kuvakkeita.

Toki yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta, mutta kun tuohon WP maailmaan tottuu niin se on aivan helvetin selkeä, looginen ja nopea käyttää. Käyttäjäkokemus on vertaansa vailla.
 

Joonatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lumia 900

Tuli laitettua pitkästä aikaa Nokialainen, viime vuodet menneet samsungien ja viimeisimpänä ZTE bladen kanssa. Tilasin siis Lumia 900 -puhelimen saunalahdelta.

Itse puhelimen valitsin netistä tietoja katselemalla ja liikkeessä näpelöimällä. Päädyin aluksi tele finlandiin (vaimokkeella sieltä kautta iPhone) ja soittelin saunalahdelle vaan pyytääkseni edellisestä puhelimesta loppulaskua, koska sopimusta oli jäljellä vielä jokunen kuukausi. Puhelimessa täti sanoi: "Odotas hetki nyt vielä, yhdistän myyntihenkilölle". No, loppupeleissä sain Saunalahdelta puhelimen samaan hintaan kuin se tele finlandilla maksoi (oli OVH about 40€ kalliimpi saunalahdella) ja päälle paketti jossa muistaakseni 2000 min puhetta, 500 tekstaria kuussa + nopein netti 20€ /kk. Niin, ja sitä loppulaskua ei tarvinnut maksaa.. Kyllä ne näköjään kynsin hampain yrittää pitää asiakkaista kiinni.

Itse puhelin on aivan loistava kampe. Löytää itsensä vähän väliä näppäilemästä jotain muka tärkeääkin. ZTE:hen verrattuna näytön toimivuus aivan eri planeetalta ja muutoinkin tuo polykarbonaattirakenne + gorillalasi on varmaan about ydinsodan kestävä rakenne. Muutenkin mukava kun ei valoisassa näyttö heijastele tms. Itse olen ainakin tykännyt tuosta tiilien ja appsien sijoittelusta, ihan selkeää verrattuna edelliseen androidiin, jossa niitä kuvakkeita oli sikin sokin joka paikka täynnä.

Itselleni näin lentoliikenteestä kiinnostuneena löytyi mukava sovellus nimeltä "flight radar 24" , josta näkee ilmassa olevat matkustajakoneet suunnilleen reaaliajassa kartalla ja niiden specsejä voi tarkkailla näpäyttämällä koneen kuvaketta. Hauskaa. Muutenkin jo valmiit Nokia TV, Navigointi ja Kartat on tosi mukavia olla olemassa ja tarpeellisia jopa, ainakin mulle.

Harmittaa Nokian puolesta kun pukkaavat esim vaimon iPhonen 100-0 hakkaavia tuotteita markkinoille (mun mielipide, ongelmia on siinä vehkeessä riittänyt...), mutta ei tunnu kelpaavan suurille massoille. Ainoat heikkoudet tulee akun kestosta, joka loppuu joka tapauksessa viimeistään vuorokauden päästä viime latauksesta. No, iso näyttöhän siihen on syypää ja olkoon menneeksi, mutta risoo latailla koko ajan.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miksi enää lähettää tekstiviestejä ainakaan kavereille kenellä on älypuhelin, kun on olemassa esimerkiksi Whatsapp?
No, kuten todettua en noista niin ymmärrä kun olen vasta nyt astumassa kelkkaan. Toki netti jo itsessään alkaa avata mahdollisuuksia viestitellä muillakin tavoin kuin tekstareilla. Totta.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Toki yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta, mutta kun tuohon WP maailmaan tottuu niin se on aivan helvetin selkeä, looginen ja nopea käyttää. Käyttäjäkokemus on vertaansa vailla.

Sinänsä en WP:hen en ota kantaa, mutta käytettävyys on mielestäni sellainen sana, joka on raiskattu puhelimista puhuttaessa viime vuosien aikana. Minua ei käyttäjänä kiinnosta se, että miten mökin mummo osaa heti puhelimen käteensä otettuaan käyttää sitä, vaan itselleni tärkeintä on päivittäisten rutiinien nopeus ja helppous. Aasinsilta tähän oli tuo sana "tottuu", eli mielestäni pieni oppimiskäytä on sallittua, jos lopputulos on sitä kautta parempi.

Voi toki olla, että massamarkkinoilla se ensimmäisen minuutin WOW on tärkeämpi...
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Miksi enää lähettää tekstiviestejä ainakaan kavereille kenellä on älypuhelin, kun on olemassa esimerkiksi Whatsapp?

Esimerkiksi siksi, että kaikki eivät halua olla online-tilassa facebookeissa ja messengereissa jatkuvasti, tai esim.omassa tapauksessani ikinä..
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Miksi enää lähettää tekstiviestejä ainakaan kavereille kenellä on älypuhelin, kun on olemassa esimerkiksi Whatsapp?

Esimerkiksi siksi, että aika monella ei ole mitään hajua mikä tuo on.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
tuo polykarbonaattirakenne + gorillalasi on varmaan about ydinsodan kestävä rakenne.

Tuohon ei kannata tuudittautua. Se on hyvinkin paljon tuurista kiinni miten ja missä se lasi hajoaa. Itselläni hajosi gorillalasi kun puhelin putosi pehmeälle hiekalle. Eikä edes korkealta vaan ihan omasta kädestä lipsahti ja kräks näyttö halki. Toisaalta joskus aiemmin pudotin tai lähestulkoon heitin samanlaisella lasilla varustetun luurin asfaltille eikä tullut minkäänlaista jälkeä mihinkään.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Esimerkiksi siksi, että kaikki eivät halua olla online-tilassa facebookeissa ja messengereissa jatkuvasti, tai esim.omassa tapauksessani ikinä..


Itse ainakin suljen whatsappin ja facebook-messengerin aina omasta samssungistani, mutta saan kyllä viestin kyseiseen palveluun heti, kun joku ne lähettää ja puhelin ilmoittaa tästä vielä ihan samalla merkkiäänellä.

Ei niitä nyt tietenkään kaikkien kanssa tule läheteltyä, mutta jos sinulla nyt on ihminen kenen kanssa viestittelet paljon niin on ihan suositeltavaa. Samalla palvelulla menee kuvat ja muut tiedostot.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Miksi enää lähettää tekstiviestejä ainakaan kavereille kenellä on älypuhelin, kun on olemassa esimerkiksi Whatsapp?

Heh, itse lopetin Whatsappin käytön kuin seinään, kun kaverin tyttöystävän hänelle laittamia viestejä saapuikin minun puhelimeeni. Heillä oli vielä sopivasti riita päällä, siinä sitten ihmettelin hetken itsekseni, miksi kaverini lähettää minulle tuollaisia viestejä.. Eli siis kaverini tyttöystävä lähetti kaverilleni viestejä, jotka eivät koskaan kaverilleni menneet, mutta tulivat minulle kaverini nimellä. Siitä lähtien tekstiviestit ovat olleet itselläni numero uno.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös