Uusi kännykkä

  • 1 247 305
  • 5 798

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Aika mitättömiä omasta mielestäni nuo erot S2:n ja N9:n välillä. Navigaattori N9:ssä on varmasti paras mitä matkapuhelinmarkkinoilta löytyy. Siinäpä se oikeastaan on. Ehkä tosin sen verran voi Samsungin piikkiin myös puhua, että huoltolukemat ovat noin yleensä huomattavasti matalammat versus Nokia.

Ei kuitenkaan kahta sanaa siitä, kumman puhelimen itse ostaisin juuri nyt. Kävelisin lähimpään gigantin liikkeeseen, iskisin 300e tiskiin ja lähtisin onnellisena N9:n omistajana ulos.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ei kuitenkaan kahta sanaa siitä, kumman puhelimen itse ostaisin juuri nyt. Kävelisin lähimpään gigantin liikkeeseen, iskisin 300e tiskiin ja lähtisin onnellisena N9:n omistajana ulos.

Voit mennä myös Elisan kauppaan, koska sielläkin N9 maksaa 299 euroa. Jos ostaisin nyt älypuhelimen, niin N9 tottakai, kun tuohon hintaan.
 

J.Petke

Jäsen
Kieltämättä paha valinta. Samsungin Galaxy S3 esitellään mitä ilmeisimmin heti ensi kuun alussa joten vielä en ainakaan S2:sta ostaisi sillä hinta tulee putoamaan uuden mallin julkaisun jälkeen.

Budjettihan tuossa sen päätöksen ennemmin tekee. Jos on tiukka budjetti niin N9 on loistava valinta mutta jos budjetilla ei ole niin väliä niin itse odottaisin Galaxy S3:n ja katsoisin, että onko siinä seuraava ns. superpuhelin. N9 on kuitenkin puhelin mille ei ole tiedossa niin huikeaa määrään eri sovelluksia kuin Android-malleille.
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Minkäs valitsisitte, jos vaihtoehtoina on Samsung Galaxy S Plus, Galaxy S2 ja Nokia N9, jota ilmeisesti saa nyt Gigantista hintaan 299€? Android on tuttu ja hyväksi todettu, joten sitä suosin itse, mutta jos tuo nokialainen menee muuten selkeästi muiden edelle niin sen voisi toki hankkia.
Olin pari viikkoa sitten saman kysymyksen edessä ja valitsin N9:n, enkä ole katunut. Jos perussovellukset riittää sulle, niin N9 on hyvä valinta. Ei sillä, että Galaxytkaan huonoja olisi.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Älkää naurako ulos ku en oo lähteny tähän kosketusnäyttötouhuun vielä mukaan (oon niitä janareita joille riittää puhelut ja tekstarit), mut onks näihin Nokian halvimpiin perusmalleihin ohjelmoitu se, että ennemmin tai myöhemmin puhelut alkavat yhtäkkiä katkeilemaan? Jotain 4-5 perusmallia ollu ja vuoden-parin päästä on aina alkanu puhelujen katkeilu kesken kaiken. Ensin toisesta päästä häviää ääni, hetken aikaa on hiljaista ja sitten kuuluu tilulilu.

Nyt rupes vaan menee hermo, kun sama vika on pari kuukautta vanhassa luurissa.

Liekö kalliimmissa (laadukkaammissa) kännyissä samaa ominaisuutta?
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Rv16 toi taitaa olla nykyään kaikkien puhelimien ominaisuus. Viassa on kaksi kirjainta/merkkiä, jotka ovat 3 ja G. Jotain operaattorikohtaisia eroja voi olla, mutta ainakin DNA ja Saunalahti ovat näkemättä paskaa. Soneran verkosta ei itselläni ole kokemuksia, mutta tokkopa tuo sen luotettavampi ainakin jos Iphone käyttäjien mielipiteitä on uskominen. Vastaus kysymykseesi: Älypuhelimet katkonevat puheluita vielä keskimäärin useammain kuin nuo käyttämäsi vanhukset
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Nokian uudet mallit

Löytyykö jatkoaikalaisten parista uusien Nokian mallien käyttäjiä, mielellään kosketusnäytöllistä. Mitä mallia suosittelette ja miksi? GPS/kartta-ominaisuus ei ole tässä tapauksessa kovinkaan tärkeä, mutta hyvä kamera hyvällä salamalla olisi lisämaksun arvoinen lisä puhelimeen. Hinta voi olla mitä vaan parinsadan ja viidensadan väliltä, hinnalla ei niin suurta väliä. Olen ostamassa puhelinta lahjaksi vaimolleni, jonka nykyinen kosketusnäytöllinen malli on jo kolmen vuoden takaa, joten parannusta on varmasti luvassa kaikin puolin. Päivitin omaan C7 malliin uuden Belle käyttiksen ja puhelin toimii todella hienosti ja nopeasti nyt. Olen todella tyytyväinen! Sikäli tosin huonoa businesta Nokialta, että olin jo vaihtamassa puhelinta, mutta nyt uuden käyttiksen myötä sille ei ole mitään tarvetta.

Osaako palstan iPhonen käyttäjät vastata, mistä saisi halvimmalla hankittua iPhonen (vitosversion)? Ei haittaa vaikka on kytkytarjous.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Löytyykö jatkoaikalaisten parista uusien Nokian mallien käyttäjiä, mielellään kosketusnäytöllistä. Mitä mallia suosittelette ja miksi? GPS/kartta-ominaisuus ei ole tässä tapauksessa kovinkaan tärkeä, mutta hyvä kamera hyvällä salamalla olisi lisämaksun arvoinen lisä puhelimeen. Hinta voi olla mitä vaan parinsadan ja viidensadan väliltä, hinnalla ei niin suurta väliä. Olen ostamassa puhelinta lahjaksi vaimolleni, jonka nykyinen kosketusnäytöllinen malli on jo kolmen vuoden takaa, joten parannusta on varmasti luvassa kaikin puolin. Päivitin omaan C7 malliin uuden Belle käyttiksen ja puhelin toimii todella hienosti ja nopeasti nyt. Olen todella tyytyväinen! Sikäli tosin huonoa businesta Nokialta, että olin jo vaihtamassa puhelinta, mutta nyt uuden käyttiksen myötä sille ei ole mitään tarvetta.

Osaako palstan iPhonen käyttäjät vastata, mistä saisi halvimmalla hankittua iPhonen (vitosversion)? Ei haittaa vaikka on kytkytarjous.

iPhonesta ei 5 versiota vielä edes ole, mutta 4S taitaa irrota edullisimmin uutena TeleFinlandin, Dna:n tai Soneran kytkynä, jolloin luuri on myös operaattorilukittu sopimuskauden ajan. 20 euroa + liittymän kuukausimaksu on minimihinta 24kk sopimuksella.
Jos Belle tuntuu hyvältä ja kamerapuhelin on haussa, niin ainoa järkevä vaihtoehto on odottaa, että Nokia 808 saapuu Suomeen.
 

scholl

Jäsen
Päivitin omaan C7 malliin uuden Belle käyttiksen ja puhelin toimii todella hienosti ja nopeasti nyt. Olen todella tyytyväinen!

Mulla taas akku kuluu nyt Bellellä nopeasti, enkä ole tyytyväinen. Vaikken puhuisi yhtään niin pitää ladata tyyliin vuorokauden välein, kun Annalla pari viikkoa sitten ei tarvinnut. Jostain syystä Belle imaisee akun nopeasti tyhjiin.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
iPhonesta ei 5 versiota vielä edes ole, mutta 4S taitaa irrota edullisimmin uutena TeleFinlandin, Dna:n tai Soneran kytkynä, jolloin luuri on myös operaattorilukittu sopimuskauden ajan. 20 euroa + liittymän kuukausimaksu on minimihinta 24kk sopimuksella.
Jos Belle tuntuu hyvältä ja kamerapuhelin on haussa, niin ainoa järkevä vaihtoehto on odottaa, että Nokia 808 saapuu Suomeen.

Väärin tuli kiireessä kirjoitettua. Tarkoitin kyllä 4S mallia, mutta eilen luin jotain vitosversionkin julkaisuaikataulusta, niin siitä varmaan jäi mieleen kummittelemaan.

Mikä tuosta Nokian 808 mallista tekee odottamisen arvoisen esimerkiksi verrattuna uusin Nokian Lumia malleihin? Ihan mielenkiinnosta kysyn!

Mulla taas akku kuluu nyt Bellellä nopeasti, enkä ole tyytyväinen. Vaikken puhuisi yhtään niin pitää ladata tyyliin vuorokauden välein, kun Annalla pari viikkoa sitten ei tarvinnut. Jostain syystä Belle imaisee akun nopeasti tyhjiin.

Itse en ole eroa havainnut? Riippuu varmaan siitäkin, mitä ohjelmia ja sovelluksia pyörii puhelimessa koko ajan aktiivisena ja auki? Kannattaa tarkistaa, ettei puhelimessasi ole päällä jokin sovellus, joka on sulle turha? Omaa puhelinta latailen parin päivän välein normaalissa käytössä. Jos oikein paljon käytän, niin päivän päätteeksi on hyvä laittaa lataukseen.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Väärin tuli kiireessä kirjoitettua. Tarkoitin kyllä 4S mallia, mutta eilen luin jotain vitosversionkin julkaisuaikataulusta, niin siitä varmaan jäi mieleen kummittelemaan.

Mikä tuosta Nokian 808 mallista tekee odottamisen arvoisen esimerkiksi verrattuna uusin Nokian Lumia malleihin? Ihan mielenkiinnosta kysyn!

Kamera.

Linkki Mobiiliblogi

Linkki Handheldblog - Esimerkkejä kuvanlaadusta

Linkki Nokian tiedote kameratekniikasta - Kameratekniikan esittely

Linkki Youtube - Videokuvauksen äänenlaatu
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hommattu tyttärelle Nokian Lumia 710. Hän tykkää vaihdella musiikkitiedostoja kavereidensa kanssa bluetoothilla. Mutta tällä puhelimella se ei sitten onnistukaan, ei edes osoitekirjan tietojen siirto edellisestä Samsungin puhelimesta. Bluetooth-yhteyttä ei pysty muodostamaan mihinkään puhelimeen, oli se sitten Nokia tai jonkun muun merkkinen. Soitto tukeen jossa sanotaan ettei näin ole tarkoituskaan ja siellä horistaan jotain pilvistä... Sattuisko joku tietämään miten niitä mediatiedostoja voisi tuohon puhelimeen siirtää toisesta puhelimesta? Tietokoneen kautta joo, mutta kun teineillä ne on harvoin mukana kun ystäviä ulkona tapaavat.
Muutenkaan ei tuo Lumia vakuuta - aivan liian suljettu puhelin.
 

scholl

Jäsen
Itse en ole eroa havainnut? Riippuu varmaan siitäkin, mitä ohjelmia ja sovelluksia pyörii puhelimessa koko ajan aktiivisena ja auki? Kannattaa tarkistaa, ettei puhelimessasi ole päällä jokin sovellus, joka on sulle turha? Omaa puhelinta latailen parin päivän välein normaalissa käytössä. Jos oikein paljon käytän, niin päivän päätteeksi on hyvä laittaa lataukseen.

Sepä se, kun en tiedä, mitä on auki. Tietoisesti ei mitään, mutta mistä sen tiedän? Annassa oli vielä se näkyvä "avoimet tiedostot". Siitä pystyi sulkemaan kaikki ikkunat, tässä Bellessä minulla ei ole mitään käsitystä, mitä on auki. Annassa minulla kesti akku 3-4 päivää, Bellessä on vuorokauden jälkeen jo yli puolet akusta mennyt silloinkin, kun en ole puhunut yhtään ainoata puhelua.
 

Watson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Arsenal
Sepä se, kun en tiedä, mitä on auki. Tietoisesti ei mitään, mutta mistä sen tiedän?
Pidät sitä kännykän edessä alhaalla olevaa nappulaa pohjassa muutaman sekunnin niin avoimet sovellukset näkyvät ja voit tappaa tarpeettomat taustalta.

Lisäksi kannattaa ottaa 3g pois päältä, pelkällä GSM:lläkin pärjää ja akunkesto paranee huomattavasti.

Itse lataan oman Belle-N8:ni noin pari kertaa viikossa. Netissä en surffaa, mutta sähköpostit yms. päivittyvät kyllä normaalien puheluiden yms. lisäksi.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Hommattu tyttärelle Nokian Lumia 710. Hän tykkää vaihdella musiikkitiedostoja kavereidensa kanssa bluetoothilla. Mutta tällä puhelimella se ei sitten onnistukaan, ei edes osoitekirjan tietojen siirto edellisestä Samsungin puhelimesta. Bluetooth-yhteyttä ei pysty muodostamaan mihinkään puhelimeen, oli se sitten Nokia tai jonkun muun merkkinen. Soitto tukeen jossa sanotaan ettei näin ole tarkoituskaan ja siellä horistaan jotain pilvistä... Sattuisko joku tietämään miten niitä mediatiedostoja voisi tuohon puhelimeen siirtää toisesta puhelimesta? Tietokoneen kautta joo, mutta kun teineillä ne on harvoin mukana kun ystäviä ulkona tapaavat.
Muutenkaan ei tuo Lumia vakuuta - aivan liian suljettu puhelin.
BT-tiedostonsiirto on tulossa noihin...

Rumour: Nokia to release a Bluetooth File Transfer app for Lumia handsets | WMPoweruser
 

scholl

Jäsen
Lisäksi kannattaa ottaa 3g pois päältä, pelkällä GSM:lläkin pärjää ja akunkesto paranee huomattavasti.

Eli jos painan sieltä ylhäältä pois mobiilidatan niin 3G menee veke? Vai pitääkö painaa myös wlan pois? No laitoin nyt sekä mobiilidatan että wlanin pois. Bluetooth oli näköjään valmiiksi pois.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika

scholl

Jäsen
Ai, sinne pitää erikseen latailla jotain eikä ole valmiina. Ihme juttu. Kyllä minä ainakin haluaisin että kaikki tarpeellinen on jo valmiina eikä mitään lisäohjelmia tarvitse latailla.

no myytiinhän aikoinaan iPoditkin ilman musaa. Se on tätä päivää, ettei mitään ole valmiina, vaan kuluttajien täytyy bittiesailla.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ai, sinne pitää erikseen latailla jotain eikä ole valmiina. Ihme juttu. Kyllä minä ainakin haluaisin että kaikki tarpeellinen on jo valmiina eikä mitään lisäohjelmia tarvitse latailla.
Niin... Nokiakin tuota yritti, että kaikki olisi valmiina. Mutta nykyään on kivempi kun saa maksaa vähän lisää perustoiminnoista.

There's an app for that.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Eli jos painan sieltä ylhäältä pois mobiilidatan niin 3G menee veke? Vai pitääkö painaa myös wlan pois? No laitoin nyt sekä mobiilidatan että wlanin pois. Bluetooth oli näköjään valmiiksi pois.

Riittää kun laittaa puhelimen virransäästötilaan käynnistysnapista, 3G menee pois päältä mutta mobiilidataa voi käyttää.
On tosin hitaampi.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Eli jos painan sieltä ylhäältä pois mobiilidatan niin 3G menee veke? Vai pitääkö painaa myös wlan pois? No laitoin nyt sekä mobiilidatan että wlanin pois. Bluetooth oli näköjään valmiiksi pois.
No ainakin ehdottomasti wlan pois, se kuluttaa todella paljon virtaa.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Pikkuhiljaa alkais tehdä mieli uutta luuria kun tähän n900:n ei oo monia softia mitä tarvitsis mut töttöröö eipä oo suomessa eikä oikeen edes euroopassa markkinoilla (vieläkään) kunnollisia qwerty -androideja. Kai se on sit sinniteltävä tällä vielä menemään... Toivottavasti Motorola puskis nyt kunnon paletin androideja markkinoille kun taitaa olla googlen omistuksessa. HTC:lta olis luullu tulevan desire z:n manttelin perijän myös mutta eipä ole näkynyt :S
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tuli ostettua Samsungilta jokin puhelin, kun entinen alkoi hissuksiin jo hajomaan. Edellinenkin oli Samsungin halpoja malleja ja kesti erittäin monta vuotta. Tämä uusi yksilö maksoi 19,00 euroa. Jumankauta alle kaljakopan verran. Toiminnot ovat juuri ne mitä tarvitsen. Selkeä iso näyttö, suhteellisen isot näppäimet, ennakoiva tekstinsyöttö sekä pitkä akun kesto.

Täydellinen puhelin ja vielä 2 vuoden takuukin. Kosketusnäyttöpuhelimet eivät omalla kohdalla tule kyseeseen ja ihmettelen, kun aika huono valikoima esimerkiksi läpällisiä puhelimia on enää tarjolla.
 

scholl

Jäsen
ennakoiva tekstinsyöttö

Mitä tekee ennakoivalla tekstinsyötöllä? Itse en ole ainakaan tavannut puhelinta, joka osaisi ehdottaa sanoja niinkuin haluan ne kirjoittaa. En tekstaa kirjakieltä.

Täydellinen puhelin ja vielä 2 vuoden takuukin. Kosketusnäyttöpuhelimet eivät omalla kohdalla tule kyseeseen ja ihmettelen, kun aika huono valikoima esimerkiksi läpällisiä puhelimia on enää tarjolla.

kosketusnäyttöpuhelimet ovat kyllä syvältä. Eilen tuli taas soitettua palvelunumeroon, jossa piti painaa 1 tai 2, kuinkas teet kosketusnäyttöpuhelimella, kun ei ole näppäimistöä näkyvissä puhelun aikana.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös