Uusi kännykkä

  • 1 249 079
  • 5 798

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Rautapuolella kiinalaiset eivät voi pärjätä Nokialle. Sehän on se Nokian vahvuus kuitenkin. Kiinalaiset tekevät kännyköitä ties mistä inferiöörisistä osista. Se on vähän sama kuin kiinalaiset autot. Näyttävät ulospäin autoilta, mutta jos ajaa kolarin niin ei jää mitään jäljelle. Lisäksi herää kysymys, minkä hiton takia me täällä tukisimme kommunistisen Kiinan kansantasavallan johtoa ja kansantaloutta ostamalla heidän firmojensa tuotteita, kun meillä on kuitenkin Suomessakin kännykän valmistaja.

Sorry to disappoint you, mutta siellä kommareiden valtiossa tai sitten siinä kiukuttelevalla naapurisaarella noi uudet Nokia Lumiatkin tehdään.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
-pasi-:lle suosittelen lämpimästi N9:iä, ylivoimaisesti paras puhelin mitä olen tähän asti käyttänyt (voittaa myös Lumiat), whatsapp on oikeastaan ainoa softa mitä Meegolle en ole löytänyt Androidiin verrattuna (ja kyseessä siis itselle merkittävät softat).

Virallista versiota tuosta WhatsAppista tuskin on tulossakaan N9:lle, mutta Wazappin beta-versio julkaistiin ihan hiljattain. Kyseessä on siis sama softa, mutta epävirallinen sellainen.

Täytyy kompata tuota, että N9:llä kirjoittaminen on huomattavasti helmpompaa kuin ZTE Bladella. Kirjoittaminen on nopeampaa eikä virhelyöntejä tule läheskään yhtä paljon.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Itse olen kyllä sitä mieltä, ettei kännykässä kosketusnäyttöä tarvitse mihinkään ...

Ok. Mietippä esimerkiksi seuraavia tyypillisiä "älypuhelimella" tehtäviä asioita:

1. Miten kopioidaan tekstiä kännykän selaimesta sujuvasti ja liitetään vaikkapa muistioon haluttuun kohtaan ilman kosketusnäyttöä.

2. Miten suurennetaan selaimella näkyvää tekstiä/kuvaa tai ylipäätänsä liikutaan nettisivulla ilman sormella pyyhkäsyjä.

3. Google Mapsissa liikkuminen.

4. Kalenteriin lisääminen, joudunko kirjoittamaan päivämäärän sen sijaan että painan graafisen kalenterin päivää sormella.

5. Youtubessa hyppääminen haluttuun kohtaan silmämääräisesti aikajanaa koskettamalla.

6. Kameraohjelman ottaminen nopeasti esille. kosketusnäytöllä ei tarvitse näppäinlukkoa avata vaan riittää kamerakuvakkeen pyyhkäisy).

7. Ohjelman valinta. Lienee ilman kosketusnäyttöä aika hidasta valita kymmenien ohjelmien joukosta haluttu.

Aivan hirveä määrä erilaisia pienempiä ja suurempia toimintoja mitä ei yksinkertaisesti pysty tai välttämättä edes kannata ilman kosketusnäyttöä tehdä. Tässä tuli vain murto-osa mitä äkkiseltään tuli mieleen.


... ja toki sitä oppii käyttämään, mutta sen käyttäminen ei ole yhtä mukavaa kuin perinteisessä kännykässä. Esim. viestien kirjoittaminen. Kosketusnäytöllä on mahdotonta kirjoittaa ilman virhepainalluksia. Lisäksi kirjoittaminen on mahdotonta esim. ajaessa katsomatta näyttöön kuten perinteisellä kännykällä.

Viimeinen lause ainoa joka omalla kohdallani pätee edelleen, eli joudun käytännössä katsomaan aina kännykkää kun kirjoitan. Muuten, esimerkiksi kirjotusvirheitä ei tule käytännössä lainkaan, kirjoitanpa sitten pysty- tai vaaka-asennossa. Kirjoitusnopeudenkin luulen olevan hyvää tasoa. Nämä eivät johdu siitä, että olisin harjoitellut paljon, vaan siitä, että nykyiset kosketusnäytöt ovat vain niin hyviä ja tarkkoja. Puhelimeni on toissa vuoden malli, HTC Desire.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Ok. Mietippä esimerkiksi seuraavia tyypillisiä "älypuhelimella" tehtäviä asioita:

1. Miten kopioidaan tekstiä kännykän selaimesta sujuvasti ja liitetään vaikkapa muistioon haluttuun kohtaan ilman kosketusnäyttöä.

2. Miten suurennetaan selaimella näkyvää tekstiä/kuvaa tai ylipäätänsä liikutaan nettisivulla ilman sormella pyyhkäsyjä.

3. Google Mapsissa liikkuminen.

4. Kalenteriin lisääminen, joudunko kirjoittamaan päivämäärän sen sijaan että painan graafisen kalenterin päivää sormella.

5. Youtubessa hyppääminen haluttuun kohtaan silmämääräisesti aikajanaa koskettamalla.

6. Kameraohjelman ottaminen nopeasti esille. kosketusnäytöllä ei tarvitse näppäinlukkoa avata vaan riittää kamerakuvakkeen pyyhkäisy).

7. Ohjelman valinta. Lienee ilman kosketusnäyttöä aika hidasta valita kymmenien ohjelmien joukosta haluttu.

Aivan hirveä määrä erilaisia pienempiä ja suurempia toimintoja mitä ei yksinkertaisesti pysty tai välttämättä edes kannata ilman kosketusnäyttöä tehdä. Tässä tuli vain murto-osa mitä äkkiseltään tuli mieleen.

Nyt kyllä tässä tuntuu ettei tuon viestin käyttäjä ole koskaan käyttänyt "normaaleita" patukkapuhelimia, koska ihan kaikki nuo toiminnat voi tehdä millä tahansa puhelimella missä on normaali nelisuuntainen suuntanappula keskinapilla ja valikkonapit vielä sivuilla. Otetaan nyt esimerkiksi oma Nokia 6700 classic (ja todettakoon että kosketusnäyttökokemusta löytyy sitten ihan riittämiin vaikka siviilipuhelimena tuota vanhaa käytänkin).
Voisi nuo kohdat käydä läpi kohta kohdalta, mutta ei oikein maksa vaivaa.
 
Uutta puhelinta olisin hankkimassa. Vanha on jokin nokian muutaman vuoden vanha perusluuri. Älypuhelin olisi nyt ajatuksena ostaa.

Mitään en oikeastaan näistä älypuhelimista ymmärrä, mutta mitä eilen kävin nopeasti näppituntumalla hipelöimässä, niin Samsungin luurit tuntui omimmilta. Mitään sen suurempia kikkailuja en tarvitse puhelimelta, kunhan sillä pystyisi kohtuu vaivattomasti käyttämään nettiä ja kuuntelemaan esim. musiikkia perustoimintojen lisäksi.

Hintaa saisi olla enintään n. 250e. Ehdotelkaa ihmeessä hyväksi havaitsemianne.

Onko kokemuksia tästä Samsung Galaxy Ace (S5830)?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Itse olen kyllä sitä mieltä, ettei kännykässä kosketusnäyttöä tarvitse mihinkään ja toki sitä oppii käyttämään, mutta sen käyttäminen ei ole yhtä mukavaa kuin perinteisessä kännykässä. Esim. viestien kirjoittaminen. Kosketusnäytöllä on mahdotonta kirjoittaa ilman virhepainalluksia. Lisäksi kirjoittaminen on mahdotonta esim. ajaessa katsomatta näyttöön kuten perinteisellä kännykällä.
Varsin hyvin onnistuu swypellä kirjottaminen ajaessakin, kunhan qwerty on mielessä, ja usein nopeammin kuin fyysisin näppäimin.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Kaveri kaupittelee käyttämätöntä e7 Nokiaa. Puhelin on 1/2-1 vuoden ikäinen. Onko tollasta järkeä ostaa ~200e hintaan?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kaveri kaupittelee käyttämätöntä e7 Nokiaa. Puhelin on 1/2-1 vuoden ikäinen. Onko tollasta järkeä ostaa ~200e hintaan?

Ei, maksa korkeintaan 150 euroa ja sittenkin pitää olla hyvässä kunnossa oleva laite. Pyydä parin päivän koekäyttöön. Jos olette oikeita kavereita, niin antaa testailla ensin.
 

J.Petke

Jäsen
Ei, maksa korkeintaan 150 euroa ja sittenkin pitää olla hyvässä kunnossa oleva laite. Pyydä parin päivän koekäyttöön. Jos olette oikeita kavereita, niin antaa testailla ensin.

Samaa mieltä. Kaveri on todennäköisesti ostanut sen aiemmin siihen n.550€ hintaan mutta sen jälkeen tuon hintaa pudotettiin n. 200€:lla joten ikävä varmasti hänenkin kaupitella tuota puhelinta noin kovalla tappiolla mutta sehän ei saa ostajaa kiinnostaa.

Itse en ole jaksanut omaa E7:aa käyttää vähään aikaan vaan on lojunut laatikon pohjalla noin puoli vuotta. Pettynyt olin puhelimeeni vaikka saikin hyvät päivitykset.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaveri kaupittelee käyttämätöntä e7 Nokiaa. Puhelin on 1/2-1 vuoden ikäinen. Onko tollasta järkeä ostaa ~200e hintaan?

Itse voisin tuon puhelimen varaluuriksi ottaa jos ilmaiseksi saisin, mutta en olisi valmis siitä maksamaan euroakaan. Sen verran surkea puhelin omien ja tuttavien kokemusten perusteella.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Nyt kyllä tässä tuntuu ettei tuon viestin käyttäjä ole koskaan käyttänyt "normaaleita" patukkapuhelimia, koska ihan kaikki nuo toiminnat voi tehdä millä tahansa puhelimella missä on normaali nelisuuntainen suuntanappula keskinapilla ja valikkonapit vielä sivuilla. Otetaan nyt esimerkiksi oma Nokia 6700 classic (ja todettakoon että kosketusnäyttökokemusta löytyy sitten ihan riittämiin vaikka siviilipuhelimena tuota vanhaa käytänkin).
Voisi nuo kohdat käydä läpi kohta kohdalta, mutta ei oikein maksa vaivaa.

Oletko tosissasi? Kyse olikin lähinnä siitä että kuinka sujuvaa kyseisen puhelimen käyttäminen on verrattuna kosketusnäytölliseen. Kaiken maailman Nokioita olen aikoinaan käyttänyt kyllä. Kasarilla pelasin NES:iä, jonka ohjaimessa on ristiohjain, sillon se tuntui ihan hyvältä.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Oletko tosissasi? Kyse olikin lähinnä siitä että kuinka sujuvaa kyseisen puhelimen käyttäminen on verrattuna kosketusnäytölliseen. Kaiken maailman Nokioita olen aikoinaan käyttänyt kyllä. Kasarilla pelasin NES:iä, jonka ohjaimessa on ristiohjain, sillon se tuntui ihan hyvältä.

Heh, miksi sitten ihmeessä tituleerasit listasi sanoilla
"Aivan hirveä määrä erilaisia pienempiä ja suurempia toimintoja mitä ei yksinkertaisesti pysty tai välttämättä edes kannata ilman kosketusnäyttöä tehdä"

Jokaikisen asian pystyy tekemään ilman kosketusnäyttöä ja monessa asiassa on vähän plusmiinusnolla onko kosketusnäyttö edes erityisesti parempi moneen käyttökohteeseen. Esim. tuo kohta 7. on lähes tragikoominen, ottaen huomioon miten hyvin keskimääräinen ihminen hallitsee käsi-silmä-koordinaation, etenkin jos vielä softaikonien määrä on suuri niin se scrollailun ja "oho, eikö se nyt ottanutkaan tota painallusta"-keissien määrä on valtava.

Jos taas vertaa aktiivikäyttäjää, väittäisin ihan heittämällä valitsevani minkä tahansa softan nopeammin esiin vaikka tuolla 6700:llä kuin kukaan pystyy avaamaan softaa kosketusnäyttöpuhelimella. Ja peruste tähän on juurikin mekanistinen rutiini l. lihasmuisti, siinä missä kosketusnäyttökäyttäjä joutuu kaivamaan puhelimensa esiin taskusta, kenties ottamaan sen kallisarvoisesta suojakotelosta esiin, jo sinä aikana kun puhelinta ottaa taskusta voi avata näppäinlukon ja pikanäppäinten avulla avata halutun softan.
Valitettavasti nykyään vain kosketusnäyttö on in ja osa eduista on toki selviä mutta monessa asiassa on otettu takapakkia käytettävyydessä ja aika näyttää onko kosketusnäyttö nyt sitten se lopullinen muoto mihin puhelimet jumahtavat. Ja siis yhä todettakoon että mulla on kolme puhelinta aktiivisessa käytössä joista 2 on kosketusnäyttöpuhelimia mutta 6700 pysyy tavallaan pääpuhelimena pääasiassa akunkeston takia mutta toisaalta myös sen takia että lihasmuistin ja käyttörutiinien avulla moni asia hoituu sillä niin paljon nopeammin kuin kosketusnäyttöpuhelimella.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Valitettavasti nykyään vain kosketusnäyttö on in ja osa eduista on toki selviä mutta monessa asiassa on otettu takapakkia käytettävyydessä ja aika näyttää onko kosketusnäyttö nyt sitten se lopullinen muoto mihin puhelimet jumahtavat.

Pitäisi saada ne muovikelmunäytöt, joissa näytön voi rullata esiin ja kännykkä on pelkkä näppäimistö, akku ym. Eikö kelmunäytöt ole jo tiedossa olevaa tulevaisuutta. Sen jälkeen voi taas parantaa käytettävyyttä kosketusnäytöistä, jotka ovat osittain takapakkia.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Jokaikisen asian pystyy tekemään ilman kosketusnäyttöä ja monessa asiassa on vähän plusmiinusnolla onko kosketusnäyttö edes erityisesti parempi moneen käyttökohteeseen. Esim. tuo kohta 7. on lähes tragikoominen, ottaen huomioon miten hyvin keskimääräinen ihminen hallitsee käsi-silmä-koordinaation, etenkin jos vielä softaikonien määrä on suuri niin se scrollailun ja "oho, eikö se nyt ottanutkaan tota painallusta"-keissien määrä on valtava.

Tämän päivän kosketusnäytöllisiä ei suinkaan tarvitse painella, vaan nimensä mukaisesti vain koskea näyttöön. Rekisteröi kosketuksesi vaikka et sormen päällä edes tunne osumaa. Kosketuksista nämä puhelimet ottavat reilusti yli 99% osumista. Selaimella millin korkusia linkkejä on helppo painella. Sormi(peukalokin) ja silmä tottuu osumaan aivan kaikkein pienimpiinkin linkkeihin.

Jos nyt välttämättä sitä hanskaa tarvitsee kädessä pitää, niin tavanomainen puhelin on varmasti parempi. On varmaan joitain muitakin asioita missä perus nokialainen on parempi, mutta ei tule nyt mieleen.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Tämän päivän kosketusnäytöllisiä ei suinkaan tarvitse painella, vaan nimensä mukaisesti vain koskea näyttöön. Rekisteröi kosketuksesi vaikka et sormen päällä edes tunne osumaa. Kosketuksista nämä puhelimet ottavat reilusti yli 99% osumista. Selaimella millin korkusia linkkejä on helppo painella. Sormi(peukalokin) ja silmä tottuu osumaan aivan kaikkein pienimpiinkin linkkeihin.

No shit sherlock, mutta kun se nyt vain on niin ettei se näyttöjen spatiaalinen tarkkuus ole aina riittävä ihmispeukalon tumpeloinnille (tämähän on juuri kapasitiivisen tekniikan haittapuoli vs. resistiivinen) joten niitä vikakosketuksia tulee ja etenkin kun sitten on näitä nerokkaita valikkoratkaisuita missä kaikki ikonit ovat samassa valikossa niin sitä scrollailua saa harrastaa ihan tarpeeksi ja välillä sormi lipeää siten että puhelin rekisteröikin sen jonkin ikonin painallukseksi (nähty tapahtuvan kaikilla puhelimilla kaikilla käyttöjärjestelmillä kaikenlaisten käyttäjien toimesta).
Tarkastelet asiaa nyt yhä ilmeisesti vain omasta perspektiivistäsi, mutta jos vertaamme sitten aktiivikäyttäjiä keskenään niin silloin pitää vertailla juuri aktiivikäyttäjien metodiikkaa ja tällöin moni asia hoituu näppäimillä varsin ripeästi.

Jos nyt välttämättä sitä hanskaa tarvitsee kädessä pitää, niin tavanomainen puhelin on varmasti parempi. On varmaan joitain muitakin asioita missä perus nokialainen on parempi, mutta ei tule nyt mieleen.

Kyse ei ole paremmuudesta vaan siitä että kosketusnäyttö ei aidosti ole tuonut _niin paljoa_ parannuksia kännyköihin kuin alkuperäisestä viestistäsi voisi päätellä, monessa asiassa on menty takapakkia (esim. juuri isoista näytöistä ja niitten vaatimista tehokkaammista prosessoreista seuraava akunkeston dramaattinen putoaminen) ja monessa toki eteenpäin, mutta kokonaisuudessaan en itse ole ihan vielä varma miten paljon plussan puolella ollaan. Ts. iso näyttö on kätevä asia monessa mielessä kun voi olettaa että akusto kehittyy jatkuvasti ja jossain vaiheessa prosessorien reaalinen tehontarvekin pienenee mutta tulevaisuus näyttää onko mahdollista yhdistää isoa näyttöä ja näppäimistön tuomaa lihasmuistin ylivoimaa jollain tavalla.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin, no kosketusnäytöllä ohjelman avaaminen ohjelmalistasta onnistuu yleensä yhdellä hipauksella. Perinteisessä näytössä eka valitaan oikea ohjelma liikkumisnäppäimillä (1-4) painallusta ja ohjelman valitseminen 1 painallus. Mitä jos Finnkinon sivuilla leffalippua ostaessa tarvitsisi 10 painalluksen sijaan 40 painallusta? Kyllähän siinä olisi paskaa käyttöliittymäsuunnittelua.
 

scholl

Jäsen
Ok. Mietippä esimerkiksi seuraavia tyypillisiä "älypuhelimella" tehtäviä asioita:

1. Miten kopioidaan tekstiä kännykän selaimesta sujuvasti ja liitetään vaikkapa muistioon haluttuun kohtaan ilman kosketusnäyttöä.
En ole ikinä käyttänyt muistiota. Minulla on ensinnäkin erinomainen muisti ja jos jotain haluan kirjoittaa muistiin niin kirjoitan sen muistikirjaan tai johonkin vihkoon. En käytä myöskään kännyköiden osoitekirjoja, vaan muistan puhelinnumerot ja näppäilen itse sen numeron, mihin olen soittamassa.

2. Miten suurennetaan selaimella näkyvää tekstiä/kuvaa tai ylipäätänsä liikutaan nettisivulla ilman sormella pyyhkäsyjä.

En käytä kännykällä nettiä, koska se on huono. Käytän miniläppärillä, jos en ole himassa.

3. Google Mapsissa liikkuminen.

Mihin tarvitsee Google mapsia? Jos olen vieraassa kaupungissa niin pyrin liikkumaan ilman karttaa. Ihminen ei opi tuntemaan paikkoja, jos käyttää koko ajan apuvälineitä. Tarvittaessa otan hotellista paperikartan. Autossakin mulla on navi, mutten käytä sitä ikinä.

4. Kalenteriin lisääminen, joudunko kirjoittamaan päivämäärän sen sijaan että painan graafisen kalenterin päivää sormella.

En käytä kalenteriakaan. Joskus käytän paperista, mutta aika harvoin, koska muistan käytännössä kaikki tapaamiset. Joskus on käynyt niin että olen unohtanut mennä esim. konserttiin, jos olen ostanut lipun vaikkapa puoli vuotta aiemmin, mutta pääsääntöisesti kalenterit ovat niitä ihmisiä varten, joilla on huono muisti.

5. Youtubessa hyppääminen haluttuun kohtaan silmämääräisesti aikajanaa koskettamalla.

Youtube tarvitsee isomman näytön eli tietokoneen. Miksi joku haluaisi kännykällä pyöriä Youtubessa.

6. Kameraohjelman ottaminen nopeasti esille. kosketusnäytöllä ei tarvitse näppäinlukkoa avata vaan riittää kamerakuvakkeen pyyhkäisy).

Mulla on ainakin C7:ssa sivussa näppäin, josta saa kameran päälle. Samasta näppäimestä saa otettua kuvan. Ei siinä näyttöä tarvitse. Ainoa selkeä etu kosketusnäytössä liittyy varmaan zoomaamiseen ja kuvan muokkaukseen, mutta olen sen verran vähän kuvannut toistaiseksi kännykällä, koska salama ja zoomi ovat olleet aika huonoja.

7. Ohjelman valinta. Lienee ilman kosketusnäyttöä aika hidasta valita kymmenien ohjelmien joukosta haluttu.

Mitä ohjelmia?

Moni tekee elämästä vaikeata väkisin käyttämällä kännykkää turhiin asioihin, mitkä hoituisivat käyttämällä omaa päätä tai kynää ja paperinpalaa. En kerta kaikkiaan tajua, miksi tietotekniikkaa käytetään elämää vaikeuttamaan, eikä helpottamaan.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Olisi niin paljon kommentoitavaa, mutta nämä väittelyt/keskustelut eivät loppuisi ikinä. Voin vain suositella kosketusnäytöllistä. Kukin käyttäköön ihan sellaista puhelinta kuin parhaaksi näkee ja hyvä niin.

Seuraavaan vielä jotain...

...mutta kun se nyt vain on niin ettei se näyttöjen spatiaalinen tarkkuus ole aina riittävä ihmispeukalon tumpeloinnille

Omani peukalon leveys on ehkä ~2cm, mutta näyttöön osuu - lähes kulmasta riippumatta(tuskin kenelläkään täysin kanttinen peukalo) - aina yhden viiva parin millimetrin kokoinen alue kerrallaan ja tästä syystä käytän vain ja ainostaan peukaloa, kuten varmaankin kaikki joilla ko. puhelin on ollut.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Tänään hakemaan uteliaisuudesta Lumia 900, joka on ensipuraisu Windows -laitteisiin omalta osaltani. Saas nähdä onko härpäkkeestä mihinkään, vai lähteekö komeroon heti kun N9 palaa huollosta.
 

Whist

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KooKoo
Tänään hakemaan uteliaisuudesta Lumia 900, joka on ensipuraisu Windows -laitteisiin omalta osaltani.

Itse olen Lumia 800:sta käyttänyt nyt kuukauden päivät ja pakko sanoa, että on kyllä Windows-laite minut ainakin yllättänyt positiivisesti, suosittelen. Vaikka aikanaan Androidiin vaihtaessani taisin mennä vannomaan etten siitä enää pois vaihda..
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Täytyy vielä testailla ennen kun osaa sanoa juuta eikä jaata. Ylivoimaisesti tyylikkäin ja laatuvaikutelmaltaan paras mobiililaite jota olen koskaan nähnyt, mutta katsotaan nyt miltä käyttö muuten maistuu.

Yksi pahasti ärsyttävä piirre on tullut eteen jo heti nyt yhteystietojen synkronoimisen jälkeen (menivät heittämällä N9-Lumia). Kun avaa ihmiset -tiilen yhteystietoluettelon, niin ensimmäisenä on miljoona kertaa 'nimetön' ja sitten vasta kontaktit. Oonko tehnyt jotain väärin vai onko tää laite vaan perseestä?
 

Staffan

Jäsen
Suosikkijoukkue
DIF Hockey
Yksi pahasti ärsyttävä piirre on tullut eteen jo heti nyt yhteystietojen synkronoimisen jälkeen (menivät heittämällä N9-Lumia). Kun avaa ihmiset -tiilen yhteystietoluettelon, niin ensimmäisenä on miljoona kertaa 'nimetön' ja sitten vasta kontaktit. Oonko tehnyt jotain väärin vai onko tää laite vaan perseestä?

Jaa, en tiedä ootko vai et, mutta itsellä meni just äsken N8:sta Lumia 900:een heittämällä kaikki, ja ihan yksi yhteen nuo näyttää nyt Lumiassa olevan. Sama homma jokunen aika sitten, kun siirsin pojan puhelimen tiedot (Noksu 5800 - Lumia 710).

Muuten en osaa tosta 900:sta sanoa juuta enkä jaata. Laadukkaan oloinen on ja tuo näyttö on yllättävän iso. Haukutaan / kehutaan jahka on hiukan aikaa laitetta räplätty.
 

J.Petke

Jäsen
Kun avaa ihmiset -tiilen yhteystietoluettelon, niin ensimmäisenä on miljoona kertaa 'nimetön' ja sitten vasta kontaktit. Oonko tehnyt jotain väärin vai onko tää laite vaan perseestä?

Oletko tallettanut vahingossa pelkkiä numeroita ilman nimiä? Silloinhan yleensä nuo pelkät numerot näkyvät ensin.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Oletko tallettanut vahingossa pelkkiä numeroita ilman nimiä? Silloinhan yleensä nuo pelkät numerot näkyvät ensin.

En ollu. Syyllinen löytyi jälkikasvusta. N9:n osoitekirjassa oli tallennettuna parisataa kertaa olematon yhteystieto, enkä ollut sitä huomannut. Ei kannata antaa 5-vuotiaan leikkikaluksi? :)

Ensitunnelmat WP:stä positiiviset, tai en tiedä johtuuko enemmän laitteen silmiähivelevästä ulkomuodosta ja käsituntumasta. Paska se on koska on jenkeistä ja jenkit ovat perseestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös