Uusi kännykkä

  • 1 246 941
  • 5 798
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kiitoksia. Kyllä se vahvasti nyt näyttää siltä että poikkean kotimatkalla tämän puhelimen hakemaan.

Mulla on hiukan samanlaiset toimintasuunnitelmat duunipäivän päätteeksi. Ensin kuitenkin pitää käydä ostamassa uusi viinipulloteline. Samsung Galaxy S II olisi hankittava. Ensimmäinen ei Nokialainen puhelin meikäläiselle, kaikki loppuu aikanaan (ei voi sanoa hyvä). Ei tosin ikinä ole ollut ongelmia Nokian puhelimien kanssa, kertaakaan ei ole tarvinnut viedä huoltoon tai vaihtaa takuuseen. Tosin, tämä viimeisin puhelin on kyllä todella surkea kaikella tavalla, vaikka toimiikin -> C6-00.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitoksia. Kyllä se vahvasti nyt näyttää siltä että poikkean kotimatkalla tämän puhelimen hakemaan. Uusinta uutta en kaipaa, siitä lienee todisteena se että tämä on ensimmäinen varsinainen älypuhelimeni (jos nokia 5800 xpress musicia ei sellaiseksi voi laskea). Tällä hetkellä käytössä e72, joten varsin askeettisesti on edetty puhelinmaailmassa.

Tähän on myös käsittääkseni Q1 aikana saatavilla Android 4, joten siinäkin mielessä voisi olla melko pitkäikäinen kapistus. Android on käsittääkseni erittäin vapaa käyttis siinä mielessä että muokkaus oman näköiseksi on helppoa. Ei tämä varmaan kuitenkaan käyttöä vaikeuta jos pysyy ihan peruskäytössä ja unohtaa "koodauksen"? Android on nimenomaan tämän takia jännittänyt kun kaikki ovat kehuneet esimerkiksi iOS:ää helpoksi käyttää, mutta eikö Android sitten ole? I mean, how hard can it be?

Ei se Android mikään vaikea ole käyttää, siitä voi kyllä tehdä itselleen vaikeaa jos lähtee siihen säätämiseen. Mutta kyllä se tosiaan toimii ihan paketista aivan moitteetta ja jos jokin softa ei toimi kuten haluat, niin lähes poikkeuksetta voit ladat jonkun korvaavan marketista.
Mielestäni iOS on nimen omaan sen takia helppo käyttää, että sitä ei vaan oikein pysty säätämään sekaisin.

Päätös on näemmä tehty, mutta otahan siellä liikkeessä käteen myös HTC Sensation. Spekseiltään on suht samoissa SG2:n kassa ja saa myös Android-päivityksen tässä "heti kohta". Erona samppaan hitusen isompi näyttö ja ainakin Sensationin varhaisemmat mallit kärsivät deathgripistä, eli wlanin kentät putosivat kun vaakatasossa olevaan luuriin tarrasi kahdella kädellä. Mutta ota se tosiaan käteen. Saattaa mieli vielä muuttua tai sitten ei.

Tämä on ihan hyvä vinkki.
Sensationissa ei tosin ole tuumakooltaan suurempi näyttö, vaan molemmat ovat 4,3 tuumaisia. Sensationin näyttö on laajakuvamallinen ja se on myös jonkin verran tarkempi. Kannatta kiinnittää myös huomiota laitteiden erilaisiin käyttöliittymiin, eli Samsungin TouchWiziin ja htc:n Senseen. Sense on näyttävämpi(makukysymys tietysti), mutta raskaampi pyörittää.
Jos tarkoituksena on käyttää paljon WLAN-yhteyttä, niin se toimivuus kannattaa todellakin testata ennen ostoa. Eli pyydät vaikka myyjän ottamaan SGS II:n ja Sensationin kouraan ja kävelemään niin kauas tukiasemasta, että Sensation tippuu pois verkosta, väittäisin että tuossa kohdassa SGS II on vielä kiinni verkossa. Lähempänä tukiasemaa voi kokeilla myös pitää Sensationia päistä pidellen vaaka-asennossa, jolloin viallinen yksilö putoaa helposti verkosta. Noin teki ainakin omani ja se ärsytti todella paljon.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
No tietenkin, eli Sensationissa suurempi resoluutio. Niin ja mikäli ei tullut selväksi, niin Sensation erottuu edukseen nimenomaan materiaalien myötä. Eroa on vaikea kuvailla ja nämä tietty makuasioita. Sopiva vertaus voisi olla, että ottaa toiseen käteen Duplo-palikan ja toiseen Zippo-sytkärin.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Jos yritän synkata musiikkia työkoneeltani, niin ei onnistu muuten kuin korvaamalla kaikki puhelimessa olevat musiikit työkoneen iTunesin soittolistoilla.
Vinkki: Lataa SharePod, se ei imuta puhelinta/iPadia/iPodia tyhjäksi tai korvaa siinä olevalla soittolistalla. Myös kopiointi toiseen suuntaan onnistuu.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vinkki: Lataa SharePod, se ei imuta puhelinta/iPadia/iPodia tyhjäksi tai korvaa siinä olevalla soittolistalla. Myös kopiointi toiseen suuntaan onnistuu.

Kiitti vinkistä.
Onnistuin lisäämään musiikkia luuriin ja myös alkuperäiset ovat edelleen tallessa.
 
Suosikkijoukkue
Pyöräilijät. Sympatiat: SaiPa
Päätös on näemmä tehty, mutta otahan siellä liikkeessä käteen myös HTC Sensation. Spekseiltään on suht samoissa SG2:n kassa ja saa myös Android-päivityksen tässä "heti kohta". Erona samppaan hitusen isompi näyttö ja ainakin Sensationin varhaisemmat mallit kärsivät deathgripistä, eli wlanin kentät putosivat kun vaakatasossa olevaan luuriin tarrasi kahdella kädellä. Mutta ota se tosiaan käteen. Saattaa mieli vielä muuttua tai sitten ei.

Kiitos tosiaan vinkistä! Luulisi että Elisalla noitakin on hyllyssä, joten aivan varmasti kokeilen miltä tuntuu kädessä. Hieman arvelluttaa vain tuo raskaampi käyttisversio, eli syökö se akun liian nopeasti? Oletettu akunkesto mun käytöllä (3G, wlan, bluetooth vain tarvittaessa, sposti kerran tunnissa, gadgetien manuaalinen synkkaus) olisi jotain 1-2 päivää. En tiedä sitten onko aivan utopiaa.

Ei se Android mikään vaikea ole käyttää, siitä voi kyllä tehdä itselleen vaikeaa jos lähtee siihen säätämiseen. Mutta kyllä se tosiaan toimii ihan paketista aivan moitteetta ja jos jokin softa ei toimi kuten haluat, niin lähes poikkeuksetta voit ladat jonkun korvaavan marketista.
Mielestäni iOS on nimen omaan sen takia helppo käyttää, että sitä ei vaan oikein pysty säätämään sekaisin.

Näin mä vähän arvelinkin eli omasta käytöstä on kiinni tekeekö siitä hankalaa vai ei. Olen myös kuullut, että Android saattaa tökkiä, mutta luulisi sen olevan enemmän raudasta kiinni ja tämä ei kaiketi SGS II mikään ongelma ole?
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Olen myös kuullut, että Android saattaa tökkiä, mutta luulisi sen olevan enemmän raudasta kiinni ja tämä ei kaiketi SGS II mikään ongelma ole?

Tässä taannoin törmäsin artikkeliin*, jossa tätä aihetta käsiteltiin. Ihan iOS:n sulavuuteen ei Android-laitteet vielä kokonaisuudessa yllä, mutta esim. SGS II:sen kanssa ei mitään erikoista ongelmaa ollut. Sulava laite, ja kenties Androidin tuleva ICS parantaa vielä käyttökokemusta.

* Is Android Doomed to Lag More than iOS? | Techland | TIME.com
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitos tosiaan vinkistä! Luulisi että Elisalla noitakin on hyllyssä, joten aivan varmasti kokeilen miltä tuntuu kädessä. Hieman arvelluttaa vain tuo raskaampi käyttisversio, eli syökö se akun liian nopeasti? Oletettu akunkesto mun käytöllä (3G, wlan, bluetooth vain tarvittaessa, sposti kerran tunnissa, gadgetien manuaalinen synkkaus) olisi jotain 1-2 päivää. En tiedä sitten onko aivan utopiaa.

Kyllä tuollaisella käytöllä helposti vuorokauden pärjää ja parikin voi mennä jos näyttö ei ole paljoa päällä.
Ei Sensen silmänkarkit niin kauheasti akkukestoon välttämättä vaikuta, mutta välillä turhahkot animaatiot aiheuttavat ärsyttäviä viiveitä.
Kannattaa vertailla Sensationin ja SGS II:n selaimia myös. Ne ovat monilta osin aika erilaisia. Teksitien uudelleen rivitykset toimivat htc:ssa kaikilla zoomaustavoilla, mutta sitten taas SGS II:n rautakiihdytys tekee sivujen selaamisesta nopeampaa ja sulavampaa(taas kerran makuasioita, joilla ei kauheasti ole käytännön merkitystä).

edit. jos siis aiot 3G:n, wlanin ja bluetoothin pitää pääsääntöisesti pois päältä, niin akku kestää helposti ainakin Sensationilla 2-3 vrk.
 

Fiiu

Jäsen
Tietysti, standardikaapelia.

Aloin tuossa muistelemaan että jossain olen nähnyt jonkun välikappaleen jolla myös Applen luureja saa ladattu MicroUSB:lla ja peräti itse Apple tarjoaa tuollaista. Mukavampaahan tietysti olisi jos ei tarvitsisi tuota omaa liitintä käyttää mutta tuokin on jo askel eteenpäin. Ja jopa yllättäen hinta on "vain" 9 euroa vaikka vastaavan saanee jostain kiinakaupasta eurolla-kahdella.

Linkki Apple Storeen, adapterin tuotesivuun
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Aloin tuossa muistelemaan että jossain olen nähnyt jonkun välikappaleen jolla myös Applen luureja saa ladattu MicroUSB:lla ja peräti itse Apple tarjoaa tuollaista. Mukavampaahan tietysti olisi jos ei tarvitsisi tuota omaa liitintä käyttää mutta tuokin on jo askel eteenpäin. Ja jopa yllättäen hinta on "vain" 9 euroa vaikka vastaavan saanee jostain kiinakaupasta eurolla-kahdella.

Linkki Apple Storeen, adapterin tuotesivuun
Sen lisäksi, että tuo palikka on järjettömän hintainen, en näe mitään syytä tukea valmistajaa joka ehdoin tahdoin vaatii laitteissaan käytettävän epästandardia liitäntää kun about koko muu markkina käyttää standardia.
 

J.Petke

Jäsen
Sen lisäksi, että tuo palikka on järjettömän hintainen, en näe mitään syytä tukea valmistajaa joka ehdoin tahdoin vaatii laitteissaan käytettävän epästandardia liitäntää kun about koko muu markkina käyttää standardia.

Kyllähän sen syyn aina löytää jos sen todella haluaa löytää. Eikös Nokiakin myy malleja mihin käy vaan heidän oma pieni laturi?
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän sen syyn aina löytää jos sen todella haluaa löytää. Eikös Nokiakin myy malleja mihin käy vaan heidän oma pieni laturi?

Ei taida uusissa malleissa enää olla tuota pelkästään, vaan vaihtoehtona on myös microUSB.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
On Nokian puhelimissakin kettumaisia piirteitä. Jos ostat esim. N9:n tai Lumia 800:n, niin tarvitset micro-sim kortin, josta ainakin DNA ja Saunalahti veloittavat 10 euroa, kun vaihdat sim-kortin micro-simiksi. Typerää joutua maksamaan tuollaisesta asiasta ja tiedän, että itse voi leikellä sim-kortteja, jos haluaa. Lumia 800:n ei oltu viitsitty kirjoittaa puhelimen kanteen, mitä niille muoviläpysköille pitää tehdä, että saa piuhan ja micro-sim-kortin paikan auki, kun ne jutut taas lukee N9:ssä. Miksi näin. Typerää. Eikö Microsoft anatanut lupaa ohjeistaa Lumian käyttäjää kuinka avataan ne onnettoman kehnorakenteiset muoviläpyskät.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Lumia 800:n ei oltu viitsitty kirjoittaa puhelimen kanteen, mitä niille muoviläpysköille pitää tehdä, että saa piuhan ja micro-sim-kortin paikan auki, kun ne jutut taas lukee N9:ssä. Miksi näin. Typerää. Eikö Microsoft anatanut lupaa ohjeistaa Lumian käyttäjää kuinka avataan ne onnettoman kehnorakenteiset muoviläpyskät.

Kyllä ainakin mun Lumia 800:n pakkauksessa oli erillinen pieni lappu siinä puhelimen päällä, jossa oli ohjeet microSIM -paikan ja microUSB -paikan avaamiseen. En sitten tiedä, onko asia korjattu sen jälkeen kun Johannes oli puhelimensa ostanut. Todennäköisesti.

Helvetin tyytyväinen olen itse ainakin Lumiaan sekä WP -käyttikseen. Älyttömän selkeä käyttöliittymä ja omasta mielestäni jopa selkeämpi kuin iOS. Ainut asia, joka häiritsee ja joka todennäköisesti jollain päivityksellä korjaantuu, on Flash -tuen puute. Esimerkiksi NHL.comin videoita en pysty katsomaan ilman Flash playeria. Ja toinen huomautettava asia on, että videota kuvattaessa ei pysty zoomata ollenkaan, toivottavasti tämä korjaantuu myös.

Muuten erittäin ripeä ja helppokäyttöinen älypuhelin.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
On Nokian puhelimissakin kettumaisia piirteitä. Jos ostat esim. N9:n tai Lumia 800:n, niin tarvitset micro-sim kortin, josta ainakin DNA ja Saunalahti veloittavat 10 euroa, kun vaihdat sim-kortin micro-simiksi. Typerää joutua maksamaan tuollaisesta asiasta ja tiedän, että itse voi leikellä sim-kortteja, jos haluaa. Lumia 800:n ei oltu viitsitty kirjoittaa puhelimen kanteen, mitä niille muoviläpysköille pitää tehdä, että saa piuhan ja micro-sim-kortin paikan auki, kun ne jutut taas lukee N9:ssä. Miksi näin. Typerää. Eikö Microsoft anatanut lupaa ohjeistaa Lumian käyttäjää kuinka avataan ne onnettoman kehnorakenteiset muoviläpyskät.
Kannattaa tietysti tehdä operaattorivalinta niin, ettei tuollaisia järjettömyyksiä joudu maksamaan. Toisaalta, kun iphonesta vaihtaa parempaan, on jo valmiiksi microsim käytössä.

Elisalta ostamassani Lumiassa oli kyllä ne merkinnät lippojen pinnassa.
 

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
On Nokian puhelimissakin kettumaisia piirteitä. Jos ostat esim. N9:n tai Lumia 800:n, niin tarvitset micro-sim kortin, josta ainakin DNA ja Saunalahti veloittavat 10 euroa, kun vaihdat sim-kortin micro-simiksi. Typerää joutua maksamaan tuollaisesta asiasta ja tiedän, että itse voi leikellä sim-kortteja, jos haluaa. Lumia 800:n ei oltu viitsitty kirjoittaa puhelimen kanteen, mitä niille muoviläpysköille pitää tehdä, että saa piuhan ja micro-sim-kortin paikan auki, kun ne jutut taas lukee N9:ssä. Miksi näin. Typerää. Eikö Microsoft anatanut lupaa ohjeistaa Lumian käyttäjää kuinka avataan ne onnettoman kehnorakenteiset muoviläpyskät.

Ei minun tarvinnut ainakaan maksaa 10 euroa kun kävin viikonloppuna ostamassa Lumian ja sain uuden micro-simin vanhan sim-kortin tilalle. Saunalahden liittymä siis käytössä itselläni.

Pakko myös todeta, että on todella mahtava puhelin tämä Lumia 800. En ole vielä löytäny mitään valittamisen aihetta tästä puhelimesta.
 

Torspo82

Jäsen
On Nokian puhelimissakin kettumaisia piirteitä. Jos ostat esim. N9:n tai Lumia 800:n, niin tarvitset micro-sim kortin, josta ainakin DNA ja Saunalahti veloittavat 10 euroa, kun vaihdat sim-kortin micro-simiksi.
Ei pidä paikkaansa ainakaan DNA:n kohdalla. Itse kävin micro-simin hakemassa ennen joulua DNA-liikkeestä ja mitään ei maksanut.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei pidä paikkaansa ainakaan DNA:n kohdalla. Itse kävin micro-simin hakemassa ennen joulua DNA-liikkeestä ja mitään ei maksanut.

Ehkä järki on voittanut niilläkin, kun Sonera vaihtaa kortit ilmaiseksi ja hyvä niin.
http://www.dna.fi/Yksityisille/puhe/Documents/Matkapuhelin/DNA_Liittymahinnasto.pdf
Täällä hinnastossa DNA:n sim-kortin vaihto on tosin 7,96 euroa + alv.

Joo, kannattaa tarkistaa seuraavasta laskusta, että maksoiko. Väitän, että maksoi.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Joo, kannattaa tarkistaa seuraavasta laskusta, että maksoiko. Väitän, että maksoi.
Täysin tapauskohtaista maksoiko vaiko eikö. Periaatteessa se maksaa, mutta myyjä/asiakaspalvelija päättää tuon perimisestä tapauskohtaisesti. Jos vaihto on maksutta luvattu niin silloin se on maksuton ja jos se laskulla silti näkyy niin kyseessä on laskutusvirhe.

Hinnastot on hinnastoja ja käytäntö on monesti toinen. Harvahan autostakaan maksaa sitä mitä hintalapussa lukee, etenkin nämä toimenpidemaksut ovat usein neuvoteltavissa...
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Täällä hinnastossa DNA:n sim-kortin vaihto on tosin 7,96 euroa + alv.
Uskoisin että jokaisella operaattorilla on sama linja, eli maksu koskisi esimerkiksi hukattuja SIM-kortteja eikä hajonneita tai puhelimen vaihdon takia vaihdettavia kortteja. Uskoisin myös että järjestelmä lisää myös automaattisesti 10€ veloituksen laskuun kortin aktivoiduttua ja että veloitus edellä mainituissa tilanteissa johtuisi kokemattomasta myyjästä tai puhtaasta unohduksesta poistaa veloitus.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Jos yritän synkata musiikkia työkoneeltani, niin ei onnistu muuten kuin korvaamalla kaikki puhelimessa olevat musiikit työkoneen iTunesin soittolistoilla.

Täytyy korjata itseäni sen verran että ei nuo musiikit näköjään synkkaudukaan työkoneelle automaattisesti vaan pitää File-valikosta valita "Transfer purchases from iPhone". Enpä tuota ollut tajunnutkaan aikaisemmin, ekalla kerralla siirsin musiikit puhelimesta koneelle ja sen jälkeen olen ollut siinä uskossa että ne synkkautuu automaattisesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös