Uusi kännykkä

  • 1 252 973
  • 5 800

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Näinhän sen luulisi menevän. En uskoisi yhdenkään myyjän laiskuuttaan kieltäytyvän vaan tilanteen mahdottomuuden takia. Fiksuhan olisi hankkinut iPhonensa ennen joulumyynnin alkua.

Niin no joo. Niinhän se taitaa olla.

No perhana, siltä se näyttää, että olisi pitänyt hankkia ja syksymmällä. Toivotaan, että jollakin aikavälillä, vaikka sitten tammikuussa saisi puhelimen.

iPhonen haluan siksi, että olen tykästynyt tuohon touchiin sen verran, että puhelin ja kameraominaisuudella varustettu, muuten melkein samanlainen vempain olisi puhelimena, niin ihan mukavaahan tuo olisi. Toki HTC Desire HD ja N8 ovat vaihtoehtoja, mutta kyllä minä tuon iPhonen taidan ostaa.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Päivitin HTC-Desire puhelimeni ohjelmiston, jonka jälkeen kalenteri lakkasi toimimasta, eikä suostu enää suostu sykronoitumaan. Kuulostaako tutulta? Löytyykö ongelmaan ratkaisua?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikäs järki noita kännyköidä on enää myydä kaupoissa, kun esim. Nokia-shopista ja Applelta saa puhelimet edullisemmin kotiin toimitettuna?
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Mikäs järki noita kännyköidä on enää myydä kaupoissa, kun esim. Nokia-shopista ja Applelta saa puhelimet edullisemmin kotiin toimitettuna?
Tuon kysymyksen voisi esittää melkein mistä tahansa hyödykkeestä. Melkein kaikki - ruuasta vaimoihin - on nykyään netistä ostettavissa. Perinteisten kauppojen vahvuus on kuitenkin siinä, että tuotetta voi usein fyysisesti koestaa ja arvioida muutenkin kuin kuvien perusteella. Tämän vuoksi hommaan vaimoni live-arvion pohjalta enkä netin kuvastoista.
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuon kysymyksen voisi esittää melkein mistä tahansa hyödykkeestä. Melkein kaikki - ruuasta vaimoihin - on nykyään netistä ostettavissa. Perinteisten kauppojen vahvuus on kuitenkin siinä, että tuotetta voi usein fyysisesti koestaa ja arvioida muutenkin kuin kuvien perusteella. Tämän vuoksi hommaan vaimoni live-arvion pohjalta enkä netin kuvastoista.

Kyse oli nyt siis siitä, että laitteen valmistaja myy laitetta omilla nettisivuillaan halvemmalla kuin laitteen jälleenmyyjät.

Vastaava tilanne olisi siis se, että esim. Nikon myisi kameroita omilla nettisivuillaan halvemmalla kuin jälleenmyyjät.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Tuon kysymyksen voisi esittää melkein mistä tahansa hyödykkeestä. Melkein kaikki - ruuasta vaimoihin - on nykyään netistä ostettavissa. Perinteisten kauppojen vahvuus on kuitenkin siinä, että tuotetta voi usein fyysisesti koestaa ja arvioida muutenkin kuin kuvien perusteella. Tämän vuoksi hommaan vaimoni live-arvion pohjalta enkä netin kuvastoista.
Kiinnostaisi tietää, jotta minkä marketin lihatiskillä on paras valikoima.

Onko mitään ensikäden arviota nettimarkettien hyvistä ja huonoisita puolista?
 

Veijari

Jäsen
Mikäs järki noita kännyköidä on enää myydä kaupoissa, kun esim. Nokia-shopista ja Applelta saa puhelimet edullisemmin kotiin toimitettuna?

Lukuja en tiedä mutta ilmeisesti aika moni ostaa myös kännykkänsä nykyään kytkynä, eli liittymän mukana.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Nyt mennään jo tyhmien kysymysten puolelle, mutta mitä kytkypuhelimelle tapahtuu 24 kk päästä? Saa kai sen itselle tuon ajanjakson jälkeen? Ja toinen, että mitä tapahtuu liittymälle? Katkeeako se noin vain? Ja pitääkö sen jälkeen ostaa uusi liittymä?

Tiedän, että melko "blondi-kysymyksiä", mutta jotenkin on varmempi olo, kun tietää vastaukset. :)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos olet lyhentänyt puhelinta paketin mukana, se on velaton 24 kk:n jälkeen, eli omaisuuttasi. Sen voi toki maksaa pois myös aiemmin. Liittymä jää käyttöösi ehtojen mukaan, eli voi olla, että vaikka joku tarjous on voimassa vain sopimusajan, ja hinnat saattavat nousta sopimusjakson jälkeen. ZTE Bladessa mm. oli tällainen, eli 6,90 datapaketti 24kk ja sen jälkeen hinta nousee normaaliin 13,90:een.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Jos olet lyhentänyt puhelinta paketin mukana, se on velaton 24 kk:n jälkeen, eli omaisuuttasi. Sen voi toki maksaa pois myös aiemmin. Liittymä jää käyttöösi ehtojen mukaan, eli voi olla, että vaikka joku tarjous on voimassa vain sopimusajan, ja hinnat saattavat nousta sopimusjakson jälkeen. ZTE Bladessa mm. oli tällainen, eli 6,90 datapaketti 24kk ja sen jälkeen hinta nousee normaaliin 13,90:een.

Juuh. Tilasin kertamaksulla Soneralta tuon 16Gt iPhone 4:n + 24kk Minun Sonera-paketin, kun ei Elisalta alkanut puhelinta löytyä. Toivottavasti Soneralla edes jossainpäin on yksi, joka minullekin eksyisi. Liittymä avautuu 23.12, niin olishan se mukava saada puhelinkin silloin. Kyllähän tuo jonku euron tuli kalliimmaksi kuin Elisalta/Saunalahdelta. 5€/kk suurinpiirtein.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
N8 ja elokuvat

Jep, eli hommasin sitten minäkin tuon N8-puhelimen. Nyt olen muutaman päivän tuon kanssa leikkinyt ja sovelluksia lataillut Ovi-kaupasta. Ihan hyvin on kaikki futannut, mutta nälkä kasvaa syödessä, eli nyt on alkanut kiinnostaa elokuvat tuohon luuriin. Osaako kukaan teistä neuvoa vanhaa jullia tässä asiassa, en ole koskaan noita leffoja luuriin lataillut ja pelkään mokaavani koko prosessin.

Joku hyvä saitti, mistä noita leffoja löytyisi N8:lle?


PS. Erityisesti kiinnostaisi Elvis '68 Comeback Special ja Brian Setzer Orchestra: Live In Japan -elokuvat, mikäli noita edes löytyy tuolle luurille.

Kiitokset vastanneille!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Harmi, kun Bladen toimitus menee joulun yli. Tilasin sen jo ajat sitten, mutta homma oli jäänyt kiinni syksyn nettilaskuista, jotka oli toimitettu jostain syystä sähköisenä vanhaan s-postiosoitteeseeni. Kesän laskut tulivat normaalisti mulle, joten en oikein tiedä, mitä oli tapahtunut. En jaksanut alkaa tapella puhelimessa asiasta enempää, vaan odottelen ensi vuoden puolelle.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Mitenkäs se muuten nyt homma toimii, kun 23.päivä aukeaa tuo uusi liittymä samalle numerolle mikä minulla on nyt käytössä, niin pitääkö minun katkaista edellisen liittymän sopimus ennen sitä? Vai tapahtuuko se automaattisesti?
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Mitenkäs se muuten nyt homma toimii, kun 23.päivä aukeaa tuo uusi liittymä samalle numerolle mikä minulla on nyt käytössä, niin pitääkö minun katkaista edellisen liittymän sopimus ennen sitä? Vai tapahtuuko se automaattisesti?
Automaattisesti. Uusi operaattorisi on hoitanut irtisanomisen. Numero ei voi edes siirtyä, ellei vanhaa sopimusta ole irtisanottu.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Kaunkohan Soneralta kestää tämän SIM-kortin aktvionti? Tein ohjeiden mukaan, eli lähetin sen viestin siihen numeroon, mitä pyydettiin. Vastausta vain ei tunnu tulevan.
 

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, Italia, AC Milan
Kaunkohan Soneralta kestää tämän SIM-kortin aktvionti? Tein ohjeiden mukaan, eli lähetin sen viestin siihen numeroon, mitä pyydettiin. Vastausta vain ei tunnu tulevan.

Ihmetyttää, miksi sinun tarvitsee lähettää viesti johonkin aktivoidaksesi SIM-kortin. Olen siinä käsityksessä, että jos olet vaihtanut toiselta operaattorilta Soneralle, niin sinulle pitäisi arvioituna numeronsiirtopäivänä tulla viesti tyyliin "voit vaihtaa SIM-kortin puhelimeesi aikamäärän X kuluessa (tyyliin 0,5h-1h)" ja sen jälkeen Soneran liittymän pitäisi olla aktiivinen automaattisesti. Pitäisi siis tapahtua ihan Soneran puolesta tuon.

Olen itse Soneralla töissä, ja tällaisen käsityksen olen saanut. Tosin olen vain myyjänä City Marketin sonerapisteessä, enkä tarkalleen tiedä miten homma toimii, kun en itse ole koskaan operaattoria vaihtanut. Mutta ei tuohon operaattorin vaihtoon mitään käyttökatkoa pitäisi tulla. Voihan olla toki että en käsittänyt asiaasi ihan oikein :).
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaunkohan Soneralta kestää tämän SIM-kortin aktvionti? Tein ohjeiden mukaan, eli lähetin sen viestin siihen numeroon, mitä pyydettiin. Vastausta vain ei tunnu tulevan.

Kuulostaa että olet käsittänyt ehkä jotain väärin tai sitten soneralla on todella heikko järjestelmä jos aktivointiin pitää itse lähetellä jotain viestejä? yleensä tosiaan noissa on että tulee hieman ennen liittymän aktivointia viestiä siihen vanhaan liittymään että uusi liittymä tulee ajankohtana x toimimaan. Välillä viikkoa ennen tai muutamaa tuntia ennen jokatapauksessa.

Oudolta kuulostaa tuo touhu..
 

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
iPhone 4 tuli sitten pukin kontista. Mahtava peli kaikin puolin, vielä pitäisi saada liittymä toimimaan. Pin sisällä ja koodi oikein mutta lukee "Ei verkkoa". Asetukset -> Operaattori, löytyy FI Sonera, mutta sitä valitsemalla ei tapahdu mitään edistystä. Neuvoja?
 

J.Petke

Jäsen
iPhone 4 tuli sitten pukin kontista. Mahtava peli kaikin puolin, vielä pitäisi saada liittymä toimimaan. Pin sisällä ja koodi oikein mutta lukee "Ei verkkoa". Asetukset -> Operaattori, löytyy FI Sonera, mutta sitä valitsemalla ei tapahdu mitään edistystä. Neuvoja?

Muistelen, että iphone 3g piti liittää ensin tietokoneeseen ja jotenkin muistaakseni rekisteröidä sitä kautta.

Joku korjatkoon jos olen väärässä.
 

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
Muistelen, että iphone 3g piti liittää ensin tietokoneeseen ja jotenkin muistaakseni rekisteröidä sitä kautta.

Joku korjatkoon jos olen väärässä.

Olen liittänyt koneeseen, rekisteröinyt, synkronoinut jne jne. Sonerakin tuntuu löytyvän, muttei kuitenkaan voi soittaa tai lähettää viestiä. Ei näy edes palkkeja vaan "Ei verkkoa".

e. jaa, vanhassa luurissa vanhalla simillä toimii vielä liittymä, mikä vaihtui Elisasta Soneraan. Pitääkö tuo vanha sim jotenkin deaktivoida vai miten?
 
Viimeksi muokattu:

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Olen liittänyt koneeseen, rekisteröinyt, synkronoinut jne jne. Sonerakin tuntuu löytyvän, muttei kuitenkaan voi soittaa tai lähettää viestiä. Ei näy edes palkkeja vaan "Ei verkkoa".

e. jaa, vanhassa luurissa vanhalla simillä toimii vielä liittymä, mikä vaihtui Elisasta Soneraan. Pitääkö tuo vanha sim jotenkin deaktivoida vai miten?

Ei pidä deaktivoida vanhaa SIM:ä jos olet vaihtanut vanhan numerosi Elisalta Soneraan - jos Elisan kortti edelleen toimii, ei numeronsiirto ole vielä tapahtunut tai siirrossa on jotain ongelmia. Oletko saanut Soneralta SMS-viestejä että siirto olisi jo tapahtunut? Vkonloppuna / joulun pyhinä nronsiirtoja ei edes tehdä, joten jos et ole viimeistään torstaina saanut Soneralta viestiä aiheesta ei numeronsiirtoa ole vielä tehty.
 

J.Petke

Jäsen
e. jaa, vanhassa luurissa vanhalla simillä toimii vielä liittymä, mikä vaihtui Elisasta Soneraan. Pitääkö tuo vanha sim jotenkin deaktivoida vai miten?

Operaattorit sen hoitavat keskenään. Näin joulun aikaan voi mennä aikaakin ennen kuin saavat homman hoidettua. Tuossa muistaakseni tulee viesti kun liittymä on siirtymässä ja sitten vasta tuo uusi sim-kortti ottaa toimiakseen.
 

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
No saatana, omaa tyhmyyttä taas. Sonera lähettänyt päiviä sitten että liittymä vaihtuukin 27.12. Kiitos ja anteeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös