Uusi kännykkä

  • 1 247 287
  • 5 798

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Myydäänkö Gigantissa tai Verkkokauppa.comissa mitään laadukkaita kuulokkeita puhelimiin?

Ilmeisesti etsit siis kuulokkeita, joissa on handsfree? Oman kokemuksen mukaan kaikki bluetoothilla toimivat kuulokkeet ovat perseestä äänenlaadun suhteen. Katsotaan sitten, kun seuraava versio bluetoothista yleistyy, että onko siitä musiikin kuuntelussa johonkin.
 

gebardi

Jäsen
Minulla on ollut kaksi vuotta käytössä E71. Monessa menossa on puhelin ollut mukana, kuten hiihto- ja juoksulenkeillä ja on se pari kertaa kasteltu pintapuolisesti järvivedelläkin. Lisäksi puhelinta on pudoteltu lattialle useita kertoja, mutta aina se vaan toimii ja muutenkin pirun jämäkän oloinen puhelin ja mukava käyttää. Ruostetilanteesta en tiedä, kun ei ole ollut tarvetta katsoa sisälle, mutta jos sitä onkin, niin eipä se ainakaan käyttöä ole haitannut.

Kaiken kaikkiaan todella tyytyväinen olen ollut tähän valintaan ja voin tätä mallia suositella myös raskaampaan käyttöön. Sikäli yllättää, että E51:ssä on ollut tuollaisia ongelmia. E72:ssa on vielä muutama parannettu ominaisuus tietysti.


Näistä kosteusongelmista tuli mieleen oman kännykkäni kohtalo. Mulla on Sony Ericsson W880i joka sitten viime keväänä putosi mökillä järveen noin puolen metrin syvyyteen. Siellä se kerkesi olla noin minuutin ennen kuin sain nostettua ylös ja yllätyksekseni se toimii edelleen. Ainoastaan kaiutin särisee hieman, mutta muuten toimii kuin uusi. Muutenkin tuolla puhelimella on ikää jo yli kolme vuotta.

Olen alkanut himoitsemaan jo uutta kännykkää, joko N8 tai iPhone, mutta kun tuo nykyinen on jo noinkin pitkään toiminut moitteetta niin en vaan raaskisi siirtää sitä vielä eläkkeelle. Olen perkele kiintynyt puhelimeeni. Surullista.
 

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
Olen alkanut himoitsemaan jo uutta kännykkää, joko N8 tai iPhone, mutta kun tuo nykyinen on jo noinkin pitkään toiminut moitteetta niin en vaan raaskisi siirtää sitä vielä eläkkeelle.

Näin N8:aa hiplanneena voin sanoa, että todellakin iPhone noista kahdesta. Kosketusnäyttö aivan eri sfääreissä ja Nokian tavaramerkkiä eli tökkimistä oli jo upouudessa luurissa, vielä tuohon se hidastuminen päälle niin voivoi. Kamera tosin on aivan helvetin hyvä, peruspokkaria rutkasti parempi ja jos ihan jostain tarkasti ottaa kuvan niin esim oma Canon EOS 350 ei kovin paljoa parempaa kuvaa saa. iPhone on kuitenkin käytettävyydeltään ja ennenkaikkea toimivuudeltaan niin paljon parempi, ettei ainakaan N8 tuota selätä.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Olen alkanut himoitsemaan jo uutta kännykkää, joko N8 tai iPhone.
Heitän mustana hevosena kehiin HTC Desiren. Tutustu ainakin tuohon ennen kuin luurin hankit. Mielestäni paras softa / rautayhdistelmä jota olen käyttänyt. Android käyttiksenä on nopea, joustava ja älyttömän vapaasti muokattava. Applikaatioista löytyy kaikki vastaavat kuin iPhonellekin, suurimmasta osasta löytyy valinnanvaraakin riittävästi. Akku kestää ainakin itsellä aamukahdeksasta yöneljään, koko ajan verkossa. Olen ollut erittäin tyytyväinen omaani, joka on puhelimissa (ja yleisesti elektroniikassa) mulle todella harvinaista.

Samsungin Galaxy S:ää harkitsin myös puhelimeksi, mutta oli todella muovisen tuntuinen ja vaikutti muutenkin heppoiselta.
 

gebardi

Jäsen
Heitän mustana hevosena kehiin HTC Desiren. Tutustu ainakin tuohon ennen kuin luurin hankit. Mielestäni paras softa / rautayhdistelmä jota olen käyttänyt. Android käyttiksenä on nopea, joustava ja älyttömän vapaasti muokattava. Applikaatioista löytyy kaikki vastaavat kuin iPhonellekin, suurimmasta osasta löytyy valinnanvaraakin riittävästi. Akku kestää ainakin itsellä aamukahdeksasta yöneljään, koko ajan verkossa. Olen ollut erittäin tyytyväinen omaani, joka on puhelimissa (ja yleisesti elektroniikassa) mulle todella harvinaista.

Samsungin Galaxy S:ää harkitsin myös puhelimeksi, mutta oli todella muovisen tuntuinen ja vaikutti muutenkin heppoiselta.


Tuo HTC Desire on kyllä yksi vaihtoehto, mutta siinä vaan on jokin mikä ei sytytä. Ehkä se on tuon merkin tuntemattomuus eli ongelma ei ole puhelimessa vaan omassa päässä. HTC on varmasti järkivalinta johon en ole ennen jostain syystä tutustunut. No hitto, ei kait tässä. Kai se on tästä lähettävä tutustumaan ko. luuriin. Tiedä vaikka valinta kallistuisi HTC:hen.
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Näin N8:aa hiplanneena voin sanoa, että todellakin iPhone noista kahdesta. Kosketusnäyttö aivan eri sfääreissä ja Nokian tavaramerkkiä eli tökkimistä oli jo upouudessa luurissa, vielä tuohon se hidastuminen päälle niin voivoi. Kamera tosin on aivan helvetin hyvä, peruspokkaria rutkasti parempi ja jos ihan jostain tarkasti ottaa kuvan niin esim oma Canon EOS 350 ei kovin paljoa parempaa kuvaa saa. iPhone on kuitenkin käytettävyydeltään ja ennenkaikkea toimivuudeltaan niin paljon parempi, ettei ainakaan N8 tuota selätä.

Oot tainnut hiplailla jotain protoa. Itse kokeilin noin viikko pari sitten N8:a ja se oli tosiaan aika hidas. Tänään kävin kuitenkin ostamassa ko luurin ja se toimii aivan eri tavalla ! Nopea ku mikä, kosketusnäyttökin tuntuu selvästi paremmalta ja kamera aivan omaa luokkaansa. Comes with music versio joten seuraavat illat menee kyllä musaa ladatessa...
 

weean

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Samsung Galaxy S olisi tarkoitus ostaa, mutta koska olen musiikkimiehiä tarvitsen puheliimeeni myös toimivan musiikkisoittimen. Millaisia kokemuksia kyseisestä härpäkkeestä?
 

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ostin huuto.netistä 200 eurolla kuukauden vanhan HTC Heron, jossa oli vielä takuuta voimassa 8/2012 asti. Täytyy sanoa, että on paras omistamani/käyttämäni puhelin ja selvällä erolla esim. saman hintatason Nokialaisiin. Suosittelen HTC:hen tutustumista uutta luuria hankkiessa, koska laatu on oikeasti hyvää eivätkä hinnatkaan ole mitään tähtitieteellisiä!
 

J.Petke

Jäsen
Ostin huuto.netistä 200 eurolla kuukauden vanhan HTC Heron, jossa oli vielä takuuta voimassa 8/2012 asti. Täytyy sanoa, että on paras omistamani/käyttämäni puhelin ja selvällä erolla esim. saman hintatason Nokialaisiin. Suosittelen HTC:hen tutustumista uutta luuria hankkiessa, koska laatu on oikeasti hyvää eivätkä hinnatkaan ole mitään tähtitieteellisiä!

HTC:lla on potentiaalia aivan perkeleesti. Itse omistan HD2:den ja käytän siinä nykyään androidia mikä toimii loistavasti. Jotenkin vaan myös tuo Android on alkanut käymään aika tylsäksi.

Itse olen tässä parina päivänä miettinyt, että jos siltikin ostaisi tuon uuden iPhonen sillä tuo vanha iPhone on ollut paras puhelin mitä olen ikinä omistanut. Tosin haluan sen valkoisen mallin ja sen tulo markkinoille kestää ilmeisesti kauan. Tuo musiikkisoitin on vaan niin omalla planeetallaan verrattuna muihin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mikä tekee iPhonen soittimesta niin ylivertaisen? Rehellinen kysymys.
 

J.Petke

Jäsen
Mikä tekee iPhonen soittimesta niin ylivertaisen? Rehellinen kysymys.

Itse olen ainakin huomannut, että tuo soitin +itunes on loistava parivaljakko. Tuossa soittimessa on kaikki todella yksinkertaisesti esillä ja esim. podcastien haku onnistuu leikiten. Myös väliaikaisten soittolistojen luonti on tehty äärimmäisen helpoksi. Miinuksena tuossa soittimessa on toki se, että siinä ei ole mitään säätövaraa äänille. Helppokäyttöisyys ja monipuolisuus ehkä päälimmäisinä hyvinä puolina. Olen käyttänyt Nokian, HTC:n, Androidin iPhonen soittimia ja näistä iPhonen soitin on mielestäni ollut ylivertainen käytettävyydeltään. Tosin tuo ei ole mikään ihme yhtiöltä millä tuo tuote on ollut jo pitkään valmiina.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ok, minusta tuo iTunes sidonnaisuus on nimenomaan rasite mutta makuasia.
 

J.Petke

Jäsen
Ok, minusta tuo iTunes sidonnaisuus on nimenomaan rasite mutta makuasia.

Alkuun se on rasite mutta kun on hetken käyttänyt niin esim. tällä hetkellä tuon HTC:n kanssa voisin maksaa isohkon summan siitä, että saisin yhtä hyvin toimivan systeemin. iTunes on mielestäni aivan helvetin hyvin toimiva musiikki"järjestelmä" josta moni voisi ottaa mallia. Kaikki podcastit, ohjelmat, biisit, soittolistat, elokuvat, kuvat, kaikki järjestyvät samalla ohjelmalla.

Eli alussa on hieman monimutkainen käyttää mutta sitten kun sen hallitsee niin en vaihtaisi muuhun.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Samsung Galaxy S olisi tarkoitus ostaa, mutta koska olen musiikkimiehiä tarvitsen puheliimeeni myös toimivan musiikkisoittimen. Millaisia kokemuksia kyseisestä härpäkkeestä?
Onko "musiikkimiehelle" Nokian CWM-paketin voittanutta? Oma pelkästään Nokian musiikkikaupasta haettujen biisien soittolista on pian viisi päivää pitkä, ja mikä parasta sitä vähän marginaalisempaakin osastoa löytyy todella paljon, jopa yllättävän paljon. Kappalevalikoimakin on tuplaantunut puolessa vuodessa viidestä miljoonasta tämän hetken 11 miljoonaan biisiin.

Löysin sieltä jopa Jessen Odotin ihmettä-biisin.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Onko "musiikkimiehelle" Nokian CWM-paketin voittanutta? Oma pelkästään Nokian musiikkikaupasta haettujen biisien soittolista on pian viisi päivää pitkä, ja mikä parasta sitä vähän marginaalisempaakin osastoa löytyy todella paljon, jopa yllättävän paljon. Kappalevalikoimakin on tuplaantunut puolessa vuodessa viidestä miljoonasta tämän hetken 11 miljoonaan biisiin.

Löysin sieltä jopa Jessen Odotin ihmettä-biisin.

iPhone, Spotify-premium, iTunes ja oma kirjasto. Ei tuo ainakaan meikäläisellä ole koskaan jättänyt pulaan.

Täytyy itse asiassa sanoa, että en ole kyllä olleenkaan tarpeeksi tutustunut tuohon CWM- juttuun. Pitäisi varmaan tutkia kun velipojan luurissa noita settejä ois
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Meinasin tässä käydä elisan liikeessä hakemaan 5230 puhelimen joka maksoi 89 euroa, mutta eipä sitten tullutkaan haettu kun ensinäkin kävin kyselemässä lehdessä ollutta tarjousta niin sanoivat että on loppu, mutta tulee uusi erä huomenna. Noh tulin seuraavana päivänä heti kun liike avautuu klo 9 ja sanoivat että lähetys tulee joskus 10-11 aikaan. Tulin sitten joskus kymmenen jälkeen uudestaan ja sanoivat että ovella oli jono ja puhelin meni jo... siinä sitten myyjänä ollut nainen viellä sanoi että ensiviikolla tulee uusi erä ja meinasi päästä pienet kirosanat :D Kaiken huipuksi näin tarjouksen gigantin seinällä, että kyseistä 5230 puhelinta saa gigantissa 49 euron hintaan jos ottaa dna:n liittymän, itsellä muutenkin tarkoitus oli tässä dna ottaa joten ei olisi haitannut mitään, mutta kun varmaan tunnin odotin siihen asiakaspalvelutiskille jonossa niin sanoivat tiskillä, että puhelimet ovat jo ajat sitten loppuneet, että oli joku synttäritarjous.. ei helvetti osaa olla vaikeaa ostaa halpa puhelin :D

Niimpä tässä olen päättänyt otta kytkyllä jonkun kalliiman puhelimen. Näitä puhelimia kun riittää niin valinta on kyllä äärettömän vaikea, käteisbudjetti kun on vain satasen luokkaa niin kytky ainut vaihtoehto taitaa olla. E72 , samsumg Wave ja joku htc:n puhelin tässä ollut mietinnässä. Kännykä ei saa olla lian iso, että mahtuu taskuun eli ihan isoimmat näyttöiset ei kelpaa. Ei välttämättä tarvitsisi olla hyvää kameraa tai edes navigaattoria, mutta kaikkihan ompi vain plussaa. Nettiominaisuudet ehkä ne tärkeimät vaikkakin sekin on lähinnä tavallista surffailua silloin tällöin.

Ei kellään olisi mielipidettä mikä puhelin voisi olla sopiva noissa valinnoista, E72, samsung wave tai htc:n puhelimet?

E72 kuulostaa mielenkiintoiselta esimerkiksi akunkesto kaiketi pitäisi olla ihan hyvä ja tuntui ainakin liikkeessä ihan hyvältä käteen, näppäimistö ehkä vähän epäilyttää.

Lisäkysymys viellä jos ottaa puhelimen kytkyllä esimerkiksi DNA liikeestä saako puhelimen heti mukaan vai tuleeko postissa liittymän mukana? Eli itsellä olisi halu heti päästä kokeilemaan kun nykyinen halpispuhelin joka väliaikeisena ei oikein toimi ja ottaa päähän. Muutenkin tuntuivat siellä DNA liikeessä olevan reilusti ystävällisimpiä heti kun astui liikkeeseen eikä yhtä koppavia kun elisan kaupassa..
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei kellään olisi mielipidettä mikä puhelin voisi olla sopiva noissa valinnoista, E72, samsung wave tai htc:n puhelimet?

E72 kuulostaa mielenkiintoiselta esimerkiksi akunkesto kaiketi pitäisi olla ihan hyvä ja tuntui ainakin liikkeessä ihan hyvältä käteen, näppäimistö ehkä vähän epäilyttää.

E72:n ainoa hyvä ominaisuus on juurikin se näppäimistö. Hanki ihmeessä HTC tai Samsung. Tuskinpa tulet katumaan. Hulluilla päivillä myydään muuten iPhone 3GS 299 €...
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näin N8:aa hiplanneena voin sanoa, että todellakin iPhone noista kahdesta.....

Itse en ole vielä tuota N8:a hiplannut, mutta iPhonea ja HTC:n sekä Samsugin huippumalleja kyllä.

Täytyy ihmetellä mihin tuo iPhone hype perustuu. Helvetin hyvä toimivuus siinä on ja kaikki toimii kuin junan vessa, mutta niin toimii muissakin uusissa puhelimissa. Apple oli pari vuotta sitten käytettävyydessä muita edellä, mutta ei ole enää. Itse asiassa monet netin vertailuista pitävät iPhonen käyttöliittymää vanhanaikaisena. Muokattavuus on surkeaa ja täysin suljettu systeemi ilman aitoa moniajoa on kyllä melko outo hankinta järkiperusteilla. Teknisiltä spekseiltä Apple on edelleen kaukana perässä muita. Työpuhelimena iPhonea ei voi käyttää koska akku ei kestä koko päivää käytössä, sanoi työkaverini joka testaa samsungia ja iphonea kantamalla molempia kädessään koko päivän.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Täytyy ihmetellä mihin tuo iPhone hype perustuu. Helvetin hyvä toimivuus siinä on ja kaikki toimii kuin junan vessa, mutta niin toimii muissakin uusissa puhelimissa. Apple oli pari vuotta sitten käytettävyydessä muita edellä, mutta ei ole enää. Itse asiassa monet netin vertailuista pitävät iPhonen käyttöliittymää vanhanaikaisena. Muokattavuus on surkeaa ja täysin suljettu systeemi ilman aitoa moniajoa on kyllä melko outo hankinta järkiperusteilla.

Tämähän on se Applen tapa. Asiat tehdään yhdellä, Applen määrittämällä, tavalla. Käyttöliittymä saadaa hiottua viimeisen päälle, mutta osalle käyttäjistä rajoitukset ovat liikaa.

Työpuhelimena iPhonea ei voi käyttää koska akku ei kestä koko päivää käytössä, sanoi työkaverini joka testaa samsungia ja iphonea kantamalla molempia kädessään koko päivän.

Eipä ole juurikaan eroa kosketusnäyttöpuhelimilla akun kestossa, eli kaikissa luokkaa paska. Jos haluaa hyvää työpuhelinta, niin joku pieninäyttöinen qwerty-luuri taitaa sittenkin olla paras vaihtoehto.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mahtaako markkinoilta löytyä puhelinta, jossa olisi qwerty-näppis, kelvollisen kokoinen näyttö ja keskivertoa parempi iskunkestävyys? Iskunkestävyydellä tarkoitetaan siis sitä, että sen voi vahingossa tiputtaa taskusta asfaltille ilman, että se menee rikki.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Mahtaako markkinoilta löytyä puhelinta, jossa olisi qwerty-näppis, kelvollisen kokoinen näyttö ja keskivertoa parempi iskunkestävyys? Iskunkestävyydellä tarkoitetaan siis sitä, että sen voi vahingossa tiputtaa taskusta asfaltille ilman, että se menee rikki.

Kelpaako E71 ja silikonikuori/-kotelo?

Entäs mikä ero on 5228n ja 5230 välillä? Nimittäin speksien mukaan tuo 5230 olisi parempi (5230 on gps ja 5228:ssa ei), kun taas näiden tuotteiden hinnoittelu on kovinkin vaihtelevaa: esim 5228 on hullujen päivien tarjouksessa 90€ kun taas tuota 5230sta saa alta tuon hinnan... mitä minä missaan?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kelpaako E71 ja silikonikuori/-kotelo?

En ole silikonikuoria kokeillut, mutta ei kestä tiputtelua ainakaan ilman nahkakoteloa. Kokeiltu on. Rupeaa vittuilemaan SIM-kortin puuttumisesta ja sitten pitää repiä akku irti ja asetella SIM-kortti uudelleen.
Enkä tykkää kyllä yhtään käyttää nahkakoteloa, josta puhelimen joutuu aina repimään ulos käyttääkseen sitä ja sitten se kotelo pitäisi johonkin laittaa siksi ajaksi kun käyttää puhelinta.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
E72 kuulostaa mielenkiintoiselta esimerkiksi akunkesto kaiketi pitäisi olla ihan hyvä ja tuntui ainakin liikkeessä ihan hyvältä käteen, näppäimistö ehkä vähän epäilyttää.
Ton E72:n paketti muuten sisältää aika mahottoman määrän sälää, mukaanlukien handsfreelaitteen.

Halvemmalla saa kuitenkin tällä hetkellä ainakin Soneran verkkokaupasta kytkynä tuon Nokian uuden C6:n.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
En ole silikonikuoria kokeillut, mutta ei kestä tiputtelua ainakaan ilman nahkakoteloa. Kokeiltu on. Rupeaa vittuilemaan SIM-kortin puuttumisesta ja sitten pitää repiä akku irti ja asetella SIM-kortti uudelleen.

Ilman sarkasmin häivääkään kysyn, että kuinka monta kertaa (esimerkiksi vuodessa) oikein pudotat puhelimesi lattialle? Siis meinaan, että onko tuo ominaisuus oikeasti asia, jolla on merkitystä ostopäätökseesi? Sen toki ymmärrän, että jos puhelinta käyttää harratuksissa (vaikkapa maastopyöräilyssä gps:nä, niin että puhelin on kiinni tangossa...), niin puhelimen tulee kestää likaa ,kosteutta ja kolhuja normipuhelinta enemmän...

Varsinaiseen kysymykseen sopivasta puhelimesta minulla ei ole suositusta, sorry!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös