Minulla on ollut kaksi vuotta käytössä E71. Monessa menossa on puhelin ollut mukana, kuten hiihto- ja juoksulenkeillä ja on se pari kertaa kasteltu pintapuolisesti järvivedelläkin. Lisäksi puhelinta on pudoteltu lattialle useita kertoja, mutta aina se vaan toimii ja muutenkin pirun jämäkän oloinen puhelin ja mukava käyttää. Ruostetilanteesta en tiedä, kun ei ole ollut tarvetta katsoa sisälle, mutta jos sitä onkin, niin eipä se ainakaan käyttöä ole haitannut.
Kaiken kaikkiaan todella tyytyväinen olen ollut tähän valintaan ja voin tätä mallia suositella myös raskaampaan käyttöön. Sikäli yllättää, että E51:ssä on ollut tuollaisia ongelmia. E72:ssa on vielä muutama parannettu ominaisuus tietysti.
Näistä kosteusongelmista tuli mieleen oman kännykkäni kohtalo. Mulla on Sony Ericsson W880i joka sitten viime keväänä putosi mökillä järveen noin puolen metrin syvyyteen. Siellä se kerkesi olla noin minuutin ennen kuin sain nostettua ylös ja yllätyksekseni se toimii edelleen. Ainoastaan kaiutin särisee hieman, mutta muuten toimii kuin uusi. Muutenkin tuolla puhelimella on ikää jo yli kolme vuotta.
Olen alkanut himoitsemaan jo uutta kännykkää, joko N8 tai iPhone, mutta kun tuo nykyinen on jo noinkin pitkään toiminut moitteetta niin en vaan raaskisi siirtää sitä vielä eläkkeelle. Olen perkele kiintynyt puhelimeeni. Surullista.