Uusi kännykkä

  • 1 252 832
  • 5 800

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olen oikein tyytyväinen navigointiin. Pari kertaa olen testausmielessä leikkinyt sillä ja tänään sitten tarvitsin ihan kovat piipussa sitä, kun sompailin Helsingissä. Mulla on oikeasti niin onneton suuntavaisto, että tällaisesta vekottimesta on todella paljon hyötyä. Ja onhan se kätevä muutenkin, kun ei tarvitse raahata kymmenen kilon maantiekartastoa mukana.

Olisiko muuten Ovissa jotain erityisen käytännöllistä sovellusta kenelläkään ehdottaa? Itse tongin sieltä sekkarin ja käsialan tunnistavan laskimen.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Ostin eilen Nokian 5230:n ja siihen oheen 8 gigan muistikortin. Haluaisin siirtää puhelimeen kuvia ja musiikkia ym, mutta vastassa on seuraavanlainen ongelma. Tietokoneet (MacBook sekä pöytäkone win xp:llä) eivät tunnista muistikorttia adapterin ja kortinlukijan avustuksella, vaikka Noksu kyllä tunnistaa ja jopa väittää syötävänsä kortille ottamiani kuvia ym. Samalla lukijalla pelaa ko. koneilla esim. 512 mb kortti lähes moitteetta, joskin joskus pienien hidasteluiden kera. Onkoprobleeman ydin tietokoneissa, puhelimessa, lukijassa vai itse micro sd-kortissa?

Edit: Lisäyksenä, että yritin siirtää myös MacBookin bluetoothilla ja tavallaan onnistuinkin, mutta Nokia ei tajua syöttää dataa suoraan sd:lle ja näinpä puhelin valittaa muistin olevan tyhjä kierrättäessään datan puhelimen muistin läpi.
 

Fiiu

Jäsen
Ja käytetty E51 löytyi avovaimolle, nyt on rauha jälleen maassa. ;)
Kiitoksia vinkeistä, vertailemalla tuo lopulta löytyi oikeaksi malliksi.
 
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Itseltäni hajosi Nokia 5800 vähän aikaa sitten tai sen näyttöön tuli vika, joten ei muuta kuin uutta ostamaan :D Nokiaa en enää halua ostaa, joten olen miettinyt siirtymistä HTC:hen ja tarkemmin ottaen Google Nexus Oneen. Olen kuullut paljon kehuja tästä puhelimesta. Itseäni miellyttää eniten se, että Google on puhelimen kehityksessä mukana ja sitä kauttaa saadaan uusia päivityksiä jne. Onko kellään käyttäjäkokemuksia tästä kyseistä puhelimesta? Kiinnostaisi kuulla mielipiteitä ennen kuin hommaan kyseisen luurin.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Google Nexus Oneen

Minua kiinnostaa sama luuri, joten todellakin olisi mielenkiintoista kuulla millainen kapistus on käyttömukavuudeltaan, sillä puhelin on melkoisen hintava ottaen huomioon ko. laitteiden verrattain lyhyen elinkaaren. Toinen erittäin mielenkiintoinen luuri on HTC:n Wildfire, joka irtoaa alle 300:lla, kunhan joskus Suomeen tulee. Ja eipä ihan poissuljettu ole Nokian N8, mutta jotenkin olen pirun skeptinen Nokian kykyyn tehdä hyvä kosketusnäyttöpuhelin. Mutta ans kattoo, täytyy katsella kun hyllyihin tulevat.
 

toothfairy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itseltäni hajosi Nokia 5800 vähän aikaa sitten tai sen näyttöön tuli vika, joten ei muuta kuin uutta ostamaan :D Nokiaa en enää halua ostaa, joten olen miettinyt siirtymistä HTC:hen ja tarkemmin ottaen Google Nexus Oneen. Olen kuullut paljon kehuja tästä puhelimesta. Itseäni miellyttää eniten se, että Google on puhelimen kehityksessä mukana ja sitä kauttaa saadaan uusia päivityksiä jne. Onko kellään käyttäjäkokemuksia tästä kyseistä puhelimesta? Kiinnostaisi kuulla mielipiteitä ennen kuin hommaan kyseisen luurin.

Siirryin helmikuussa E90:stä Nexus Oneen eikä puhelimen käyttö ole koskaan ollut niin vaivatonta ja sujuvaa kun nyt. Kosketusnäyttö on todella toimiva, ja 1 Ghz:n prosessori tekee puhelimesta todella nopean käyttää. Etuna todellakin on se, että Androidin uudet versiot tulevat ensimmäisenä Nexukselle, esimerkiksi kesäkuun alussa julkistettu Android 2.2. on jo asennettu puhelimeen. Android 2.2. toi mukanaan mm. Flash -tuen.

Eli lyhyesti, aivan loistava puhelin joka osa-alueella. Jos kaipaat yksityiskohtaisempaa lisätietoa niin pistä kysymyksiä, vastaillaan mihin osataan.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sen verran täytyy vielä todeta tuosta puhelimen vaihdosta N97=>iPhone, että nettisurffaus muuttui kyllä olennaisesti. N97:llä tuli surffailtua, jos ei kerta kaikkiaan ollut mitään muuta vaihtoehtoa, mutta iPhone hoitaa surffailun kyllä erittäin tyylikkästi ja esim. Jatkoajan lukemisen takia, ei tarvitse enää nousta ylös olohuoneen sohvalta mennääkseen työhuoneeseen koneen viereen.
 

SpaidAce

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Dallas Stars
Uusi puhelin on hankinnassa ja harkinnassa. Hyvin palvellut Nokia n95 lähtee kiertoon. Tuo Nokia c6 vaikuttaisi kiinnostavalta, mutta kun en mistään löydä päivää koska se varsinaisesti tulee myyntiin. Mitä mielipiteitä tuosta c6:sta?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Miten olisi sellainen kännykkä, jossa on vuvuzela-nappi, omalla äänisäädöllä. Kun joku puhuu kanssasi loputtoman pitkäveteistä puhelua, voit piristää tunnelmaa vuvuzela-nappia painamalla ja vääntelemällä äänisäätöä.

Kuka puhelinvalmistaja ehtii ensimmäisenä patentoimaan keksintöni. (Jonka sain Youtube-ketjusta.) Keikoilla ja esim. lätkämatseissa, et tarvitse oikeaa vuvuzela-soitinta, vaan nostat känykkäsi ilmaan ja väännät vuvuzela-nupin kaakkoon. Tämä keksintöni, joka on lähes omani, pakottaa kännyköiden valmistajat panostamaan jatkossa mahdollisimman kovan metelin tuottamiseen puhelimen avulla...
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Miten olisi sellainen kännykkä, jossa on vuvuzela-nappi, omalla äänisäädöllä. Kun joku puhuu kanssasi loputtoman pitkäveteistä puhelua, voit piristää tunnelmaa vuvuzela-nappia painamalla ja vääntelemällä äänisäätöä.

Kuka puhelinvalmistaja ehtii ensimmäisenä patentoimaan keksintöni. (Jonka sain Youtube-ketjusta.) Keikoilla ja esim. lätkämatseissa, et tarvitse oikeaa vuvuzela-soitinta, vaan nostat känykkäsi ilmaan ja väännät vuvuzela-nupin kaakkoon. Tämä keksintöni, joka on lähes omani, pakottaa kännyköiden valmistajat panostamaan jatkossa mahdollisimman kovan metelin tuottamiseen puhelimen avulla...

Androidille on saatavissa Vuvuzela, joten kai sitä voi huudattaa myös puhelun aikana. Puhelinmyyjille hieman haastetta.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Ostinpas tänään pitkän mietiskelyn jälkeen Nokia 7230:n ihan sopuhintaan. Edellinen puhelimeni Nokia 3120 Classic tosiaan meni niin huonoon kuntoon kovan käytön johdosta, että piti ostaa uusi. Puhelimeen ei saanut virtaa päälle muulla tavalla, kuin työntämällä jokin terävä piikki syvälle "virtanapin" reikään ja minkäänlaisia ääniä puhelin ei ollut päästänyt ulos, joten sen kanssa elämäminen oli käydä vähän vaikeaksi, vaikka Nokia 3120 Classic on todella hyvä puhelin! Suosittelen!

Mutta tosiaan palaten tähän Nokia 7230:seen, onko palstatovereilla kokemuksia kyseisestä mallista? Itse odotan tässä vielä ensimmäistä käynnistystä, sillä laitoin sen lataamaan heti alkuun. Kauankos muuten nuita pitää latailla näin ensimmäikseksi lataukseksi? Eikös se akku sillä tavalla kestä paremmin?
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Mutta tosiaan palaten tähän Nokia 7230:seen, onko palstatovereilla kokemuksia kyseisestä mallista? Itse odotan tässä vielä ensimmäistä käynnistystä, sillä laitoin sen lataamaan heti alkuun. Kauankos muuten nuita pitää latailla näin ensimmäikseksi lataukseksi? Eikös se akku sillä tavalla kestä paremmin?

Ensilatauksella ei ole enää samanlaista merkitystä kun joskus keskiajalla. Sen sijaan nykyakut vaativat n. 5-10 latauskertaa ennenkuin saavuttavat maksimitehon.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Itse odotan tässä vielä ensimmäistä käynnistystä, sillä laitoin sen lataamaan heti alkuun. Kauankos muuten nuita pitää latailla näin ensimmäikseksi lataukseksi? Eikös se akku sillä tavalla kestä paremmin?

Manuaalissa todennäköisesti lukee, että virrat voi lyödä päälle heti.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Kiitokset neuvoista. Vielä kyselisin parhainta ja nopeinta tapaa siirtää vanhan kännykän sisältö(kuvat, musiikit, osoitelista, yms..) uuteen puhelimeeni? Tietääkseni vain osoitelista tulee kortin mukana?
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mites tämä Saunalahden HTC Desiremikäolikaan tarjous, onko se liittymä kytketty kyseiseen puhelimeen vai voiko sen vaihtaa toiseen puhelimeen?

Ja nohevimmille kysymyksenä vielä, mitä eroja on Nokia 5800 ja tällä tarjouksen HTC puhelimella?
 

J.Petke

Jäsen
Mites tämä Saunalahden HTC Desiremikäolikaan tarjous, onko se liittymä kytketty kyseiseen puhelimeen vai voiko sen vaihtaa toiseen puhelimeen?

Se on liitetty nimenomaan siihen Desire-puhelimeen.

edit: ja on näköjään loppunutkin jo tuo tarjous.. taisi olla turhan suosittu..
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja nohevimmille kysymyksenä vielä, mitä eroja on Nokia 5800 ja tällä tarjouksen HTC puhelimella?

Mahdollisiman rehellinen vertauskuva: Jos et tykkää syödä paskaa, mutta pidät jäätelöstä, niin voit ajatella 5800:n olevan kasa paskaa ja Desiren kulhollinen jäätelöä.

Oikeasti, Android käyttöjärjestelmä(HTC) on valovuosia edellä S60 5th käyttistä(5800). Jos olet "aina" käyttänyt Nokiaa, niin Androidin sisäistäminen sujuu suhteellisen helposti, mikäli normaalisti opit tuntemattomien teknisten laitteiden käyttöperusteet helpohkosti.

Käy kokeilemassa esimerkiksi lähimmässä Gigantissa tms. et varmasti pety. Ja tosiaan Saunalahden MegaDesire erikoistarjous loppui jo viikko sitten.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
En ole ollut kauhean kiinnostunut tämän hetkisistä Androideista. Ei kunnon qwertyä = ei kauppoja, mutta Samsungilta on ilmeisesti tulossa jo ihan kiinnostava Android uutuus:

http://www.mobiiliblogi.com/2010/06...-tuuman-naytolla-ja-qwertylla-vuoti-verkkoon/

Mennee testaukseen ja vakavaan harkintaan.
Nyt käytössä N900 ja Maemo, joka yhä edelleen paras mobiililaite jota on tullut räplättyä. Siinä vituttaa kuitenkin muutama puute.

- Seuraavassa laitteessa pitää olla tehokkaampi akku. Eletään vuotta 2010 ja lataus/vrk ei ole tätä päivää.

- Ilmainen ääniohjaava navigointi, koska Nokia tarjoaa tämän Symbianillekin. Jos ei tulee Meegoon, niin Android -luuriin vaihtuu varmasti jo pelkästä katkeruudesta. Minua ei kiinnosta ostaa kolmannen osapuolen _maksullista_ navigointia.

-Ilmainen MS Office -dokumenttien luku/muokkaussofta. Samat perustelut kuin yllä. Open Officen saisi, mutta sitten pitäisi asentaa myös Debian. Liian vaivalloista = Ei kiinnosta.

Jos em. puutteet on korjattu, Meego on käytettävyydeltään Maemon tasoa, se julkaistaan tänä vuonna, ja siinä on Qwerty, niin mennee kilpailuksi jonkun linkissä kuvatun kaltaisen Android-luurin kanssa.
Jos Symbian edelleen edellä noissa ominaisuuksissa, niin vaihtoon menee silkasta vitutuksesta siihen, että Nokia panostaa enemmän Symbian, kuin Maemo/Meego -asiakkaisiinsa.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Mites tämä Saunalahden HTC Desiremikäolikaan tarjous, onko se liittymä kytketty kyseiseen puhelimeen vai voiko sen vaihtaa toiseen puhelimeen?
Se oli mun käsittääkseni joku lanseeraustarjous juuri tähän puhelimeen. Taisi mennä "yli odotusten". Tosin ko. puhelinkin on niin ylistetty etten ihmettele.

Se on liitetty nimenomaan siihen Desire-puhelimeen.

edit: ja on näköjään loppunutkin jo tuo tarjous.. taisi olla turhan suosittu..
Tarjous oli nimeltään "Mega-Desire" eli juuri tämä puhelin ja kovat 3G ja puhelukiintiöt kuukaisihintaan. Ja tarjous kyllä loppui. Enkä yhtään ihmettele. Operaattoripalvelut (Max 3G-nopeus, "rajattomat" puhelut Elisa-konsernin liittymiin ja 100 min muihin/kk) pelkän puhelimen hinnalla (19,90/kk/24kk)

Niimpäs näkyykin. No se siitä.
Itse ehdin, mutta olen varsin skeptinen josko koskaan saan Desirétä. Voi olla parikin uutta HTC-mallia ulkona ennen kuin tämä suma on purettu...
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Pakko kyllä kaiken Nokia-bashauksen seassa todeta, että aiemmin ostamani 5230 on kyllä ihan loistava peli. Vekotin on ollut nyt navigaattorikäytössä viikon verran ja toiminut aivan mahtavasti ja tietenkin mikä parasta niin käyttö ei maksa mitään ja offline-tilassakin löytyy varsin tiukoilla prosenteilla osumia jos nyt vaikka satunnaisen pikaruokalan yms. hakeminen kiinnostaa lähiympäristöstä.

Ja parastahan tässä kosketusnäyttötekniikkasodassa (missä tietenkin on vain yksi oikea vaihtoehto jos nettikeskusteluita on uskominen) niin resistiivisen näytön edut tulevat kyllä aika selvästi esille siinä että vekotinta voi käyttää vesitiiviiin pussin sisällä. Kun laitteen käyttö on minulla normaalisti juurikin plotterikäyttöä veneessä, niin tuota asiaa ei oikein omassa käytössä voi väheksyä, oli kapasitiivinen näyttö miten paljon parempi jne.

/end of marketing speech
 

Fiiu

Jäsen
Tulee tietysti ottaa huomioon myös se että kaikilla ihmisillä ei ole samanlaisia tarpeita eli eri puhelintyypit löytävät kyllä käyttäjäkuntansa kuten myös esimerkissäsi mainitsit.

Minä en varmaankaan ihan heti ole kosketusnäyttöluuria pois vaihtamassa mutta avopuolisoni taasen tykkää käyttää enemmänkin perinteistä luuria. Onneksi markkinoilla on tarjolla lähes jokaiselle jotain.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pakko kyllä kaiken Nokia-bashauksen seassa todeta, että aiemmin ostamani 5230 on kyllä ihan loistava peli.
Mulla on nyt tuo luuri ollut parisen viikkoa käytössä ja olen myös oikein tyytyväinen. Navigaattori on hieno asia, sähköposti toimii hyvin, eikä fb:n tarkistaminenkaan niin kovin hermoja raastavaa ole. Noilla spekseillä kun luurin saa reilun sataseen, on homma ns. kohdillaan.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Joku Samsung nero voisi vastata helpohkoon kysymykseen. Harkitsen vakavissani tuota Galaxy S:ää, mutta pelottaa vaan hieman että kuinka kyseisen puhelimen käyttöliittymä on muokattavissa ja kuinka helppo siihen on löytää applicationeita.

En nyt viitsis mitään iPhonea ostaa pelkästään applicationeiden takia...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös