Uusi kännykkä

  • 1 254 464
  • 5 806

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Sama Wikipedian artikkeli kertoo A-GPS tekniikasta, jossa matkapuhelinverkkoa hyväksikäyttäen luetaan satelliittien lentorata- ja almanakkatiedot.

Eli varmaankin tässä tarkoitetaan sitä, että nuo tiedot kun lataa viikoittain, se nopeuttaa fiksin saamista.
TomTomin versio samasta asiasta: QuickGPSfix
Onkohan A-gps päällä?
Melko varmasti ei, koska en ole ainakaan vielä löytänyt asetusta tuolle.

EDIT: No nyt sitten löysin, ja näkyy olevan päällä.
 
Viimeksi muokattu:

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Kaveri olisi myymässä Nokia N85 puhelintaan minulle 45€:n hintaan. Minkälainen datapaketti kannattaa saunalahdelta tilata satunnaiseen netin selaukseen (esim SM-liigan sivuilta kokoonpanot ennen ottelua, GMailista viestien lukemista jne) ja Google Mapsin karttojen käyttöön? Riittääkö 384 datapaketti? En ainakaan nähnyt että Nokian karttapalvelu olisi ilmaiseksi tarjolla Nokia N85:aan

- Tinke-80
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kaveri olisi myymässä Nokia N85 puhelintaan minulle 45€:n hintaan. Minkälainen datapaketti kannattaa saunalahdelta tilata satunnaiseen netin selaukseen (esim SM-liigan sivuilta kokoonpanot ennen ottelua, GMailista viestien lukemista jne) ja Google Mapsin karttojen käyttöön? Riittääkö 384 datapaketti?

384 riittää ainakin omassa käytössä ihan hyvin kännykkällä netin selailuun, Saunalhti nosti yhdessä vaiheessa ilmaiseksi nopeuden kuukaudeksi megaan enkä oikeastaan huomannut eroa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo itsellänikin pitäisi hommata uusi kännykkä. Tuo vanha kun sammuilee aina silloin tällöin. Nokialaista en kyllä hanki en kivikirveelläkään. Ihmetyttää kyllä hieman, että miten paljon nokian kännyköistä täällä jatkoajassa puhutaan, kun eikös sellaisen kännykän tunnetusti hommaa vain teini tai maalaisjuntti.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Nokialaista en kyllä hanki en kivikirveelläkään. Ihmetyttää kyllä hieman, että miten paljon nokian kännyköistä täällä jatkoajassa puhutaan, kun eikös sellaisen kännykän tunnetusti hommaa vain teini tai maalaisjuntti.
Mikäs ihme se on, että Nokian kännyköitä täällä kehutaan, sillä tuossahan juuri kuvailit keskiverto Jatkoajan kirjoittajan.

Itse en ole neljään vuoteen uutta kännykkää tai edes uutta akkua hankkinut, se tuo hurrikapula kelpaa niin kauan, kunnes hajoaa. Akkukin on vielä hyvin voimissaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en ole neljään vuoteen uutta kännykkää tai edes uutta akkua hankkinut, se tuo hurrikapula kelpaa niin kauan, kunnes hajoaa. Akkukin on vielä hyvin voimissaan.
Eikös se ollut nokialainen, jossa silloin joskus 5-10 vuotta sitten akku yleensä ensimmäisenä hajonnut. Ja sitä kännyä sai ladatakin koko yön. Jännää, että jotkut lataavat vielä tänäkin päivänä kännykkää koko yön, vaikka luulis, että alle tunti riittäis siihen. Liekö nokialaisen omistavia.

Itselläni on joku vanha Siemens.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Tulipahan ostettua yleiseksi GPS/navigointileluksi Noksun 5230 ja on kyllä ihan käsittämätön setti, käytännössä siis 117€ ja mukana tuli vielä autoteline.

Iso kosketusnäyttö on aika jees, mutta toisaalta henk.koht vihaan jo nyt touch-only UI:ta, eikä tämä johdu niinkään Noksusta tai Symbianista, vaan ylipäätänsä ärsyttää kun asioita pitää tehdä tökkimällä näyttöä jolloin pitää käytännössä katsoa mitä tekee eikä asioita voi tehdä vain sormituntumalla.

Mutta joo, eipä kyllä voi paljoa valittaa kun tuohon hintaan irtoaa navigaattori, GPS-plotteri ja kaikkea muuta. Kaitpa tuota voisi käyttää surffailukäyttöönkin kun näyttö on isohko ja ihan ok resoluutiolla, mutta eipä toisaalta maksa vaivaa.
 

J.Petke

Jäsen
Olen tässä tämän päivän katsellut netistä uutta puhelinta itselleni ja lähinnä tuo on tapahtunut HTC:n valikoimasta sillä heillä näyttää tuo käyttis olevan kaikista mieluisin. Onko mitään vinkkiä, että mikä malli sieltä kannattaisi ostaa? HD2 olen katsellut mutta onkohan sieltä tulossa jo joku seuraava saman tasoinen laite vai menevätkö näillä jonkun aikaa? Onko tuosta luurista käyttökokemuksia muilla?
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Olen tässä tämän päivän katsellut netistä uutta puhelinta itselleni ja lähinnä tuo on tapahtunut HTC:n valikoimasta sillä heillä näyttää tuo käyttis olevan kaikista mieluisin. Onko mitään vinkkiä, että mikä malli sieltä kannattaisi ostaa? HD2 olen katsellut mutta onkohan sieltä tulossa jo joku seuraava saman tasoinen laite vai menevätkö näillä jonkun aikaa? Onko tuosta luurista käyttökokemuksia muilla?

Liity toki Saunalahden Megadesire jonoon. Tilauksia on kai jo kohta 10000 jonossa, mutta eiköhän se Desire jossain vaiheessa kaikille tilanneille tule. Desire on tämän hetken paras luuri monien arvosteluiden ja vertailuiden perusteella. Kokemusta on hetken hilpauksen verran, mutta itse laitoin samantein tilaukseen.
 

J.Petke

Jäsen
Liity toki Saunalahden Megadesire jonoon. Tilauksia on kai jo kohta 10000 jonossa, mutta eiköhän se Desire jossain vaiheessa kaikille tilanneille tule. Desire on tämän hetken paras luuri monien arvosteluiden ja vertailuiden perusteella. Kokemusta on hetken hilpauksen verran, mutta itse laitoin samantein tilaukseen.

Päädyin tuohon HD2:seen koska tuo Desire ei oikein näyttänyt minun silmääni miellyttävältä. Jotenkin tuo HD2 on sulavamman oloinen kuin Desire. Lisäksi itse selaan nettiä puhelimella perkeleesti niin tuo massiivinen näyttö houkutti. Liittymäksi otin Megaviestix-liittymän joka sekin on aivan naurettavan hintainen.

Ja jos tuo ei vakuuta niin ainahan sen voi palauttaa kahden viikon sisällä.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Liity toki Saunalahden Megadesire jonoon.
Jumalauta tuosta meinasi tulla melkoinen megajono, jota katson sivusta. Avasin meinaan parin viikon sisään "Mobiililaajakaista Nopsan", jossa siis normiliittymän päälle rajaton (nopeus/datamäärä) netti 20e/kk. Nyt näyttää onneksi siltä, että saan tuon vielä purettua. Saunalahden Desire-tarjous on kyllä aivan käsittämätön.
- Markkinoiden teoriassa paras saatavilla oleva puhelin
- rajaton netti
- käyttäjästä riippuen lähes ilmaiset puhelut tai siis sisältyy tuohon pariinkymppiin

Saunis ottaa väkisinkin persnettoa tuosta kampanjasta, mutta saapahan sitoutettua tuhansia käyttäjiä taas pariksi vuodeksi. En ole liikoja noita liittymätarjouksia seuraillut, mutta ei ole pahasti väärin sanottu, jos tulkitsee Desire-tarjousta siten, että siinä tulee tietylle käyttäjäryhmälle halvimman liittymän lisäksi päälle vielä ilmainen puhelin.

Mitä Desireen tulee, niin meinasin itsekin jo tehdä loikan ikuisesta Nokia-leiristä Desireen muutama viikko sitten. Puhelimen käyttökokemuksia olen kuitenkin lukenut sen verran, että huonoina puolina on aika oleellisia juttuja, kuten
- Akun kesto luokaton
- Puhelin soittaa herkästi itsestään taskusta
- Kaiutinääni on surkea

Nyt tekisi mieli laittaa mokoma kuitenkin tilaukseen, mutta näyttäkää ensin haudattu koira.
 
Viimeksi muokattu:

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
- Akun kesto luokaton
- Puhelin soittaa herkästi itsestään taskusta
- Kaiutinääni on surkea

Akun kesto tuntuu olevan aika lailla normaalia tuossa luokassa, riippuu vähän omasta käytöstä ja kuinka paljon pitää wlania päällä jne. Puhelin itsepuheluihin löytyi muistaakseni joku softa, joka pyytää aina vahvistusta kun soittaa. Itse laskin lähinnä huonoksi puoleksi todella paskan videokuvauksen. Itse taidan odotella Samsung Galaxy S:ää, vaikka tuo Desire-paketti Saunalahdelta on todella houkutteleva.
 

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onko tuossa karttasofta mukana tyyliin nokia maps?

Valitettavasti ainoastaan testilisenssi.

Mutta täytyy muistaa että Google on tuonut ilmaisen navigoinnin jo Eurooppaan. Pohjoismaat starttaavat Tanskasta, mutta varmasti melko pian perään saadaan ilmainen Google-navigointi myös Suomeen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Huomasin itsekin tuon megadesire-paketin ja meinasin langeta. Sitten funtsin, että noita saa varmasti jonottaa tovin ja toisaalta noin joka kolmannella yläkoululaisella on todennäköisesti syksyllä tuollaien. Hyvä tarjous, mutta jotain rajaa sentään persoonattomuudellakin.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ajatuksissa on ollut hankkia matkapuhelin kiinteämaksuisella nettipaketilla.
Tuossahan se nyt on, vaikka minuutit eivät nykykäyttöllä täyty lähellekään.

Mitä videoformaatteja Desire tukee?
Onnistuuko esim. avi-muotoiset leffat/sarjat katsomaan sillä?
Onko laitteelle emulaattoreita (Megadrive jne)?
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Samoja polkuja käy Desire-ajatukset Sampion kanssa. Kohta tuo on kaikilla ja vaikka en mikään design-luuri-homostelija olekaan, niin katsotaan nyt rauhassa jotain muuta. Kun mikään kiire ei ole, niin mikäs tässä odotellessa vielä seuraavia ja sitäkin seuraavia luureja. Jos Nokia julkaisee huhujen mukaan N8:n jälkeen samanmoisen härpäkkäeen slide-qwertyllä, niin siinä yksi varteenotettava vaihtoehto.

Eiköhän se HTC:kin puske pian Desireakin parempaa ilmoille. Olin HTC:n osalta jo aivan täpinoissäni tytn-malleista ja tulin housuihin toutch pron aikoihin. Kumpaakaan en koskaan hankkinut ja elossa ollaan silti.

Niin ja jos täältä ei tule noihin tarkempiin kysymyksiin (bisnesman) vastausta, niin kannattaa kliksutella tuonne www.matkapuhelininfo.com -foorumin suuntaan. Siellä tosin törmää ainakin Desiren osalta jo runsauden pulaan.
 

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse aikanani ei-suomalaisen matkapuhelinyhtiön palveluksessa toimineena, olisin ihan iloinen että jokin toisen valmistajan malli löisi Suomessa läpi kunnolla. Nokian markkinaosuus kuitenkin tänä päivänäkin iPhonien sun muiden hypetyksestä huolimatta pysyy 90% kieppeillä.

HTC:n markkinaosuus on tällä hetkellä reilusti alle 1%, joten ei pelkoa että ihan joka nurkassa siihen törmää vaikka tämä kampanja kuinka hyvin toimisikin.

Jälleenmyyjillekin olisi vain hyväksi jos kilpailu Suomessa muuttuisi edes vähän terveemmäksi. Ei tarvitsisi myydä Nokian puhelimia alle 10€ katteella (operaattorikaupat jopa 0 tai miinuskatteella)
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Pitäisi tässä itsekkin alkaa etsiä uutta kännykkää, kun tuo vanha Nokia reippaan neljän vuoden jälkeen alkaa nyt hajoilemaan. Kriteereinä ovat varmaan melko perusjutut eli helppokäyttöinen, kestävä akku, ettei tarvitse ladata kovinkaan usein, muutenkin kestävä, hyvä kamera ja mieluusti ei mitään kosketusnäyttöä. Hintaa saisi olla sellaiset 200-300 euroa. Itsellä on aina ollut Nokia, mutta voisihan sitä jotain muutakin kokeilla. Suosituksia otetaan vastaan!
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Huomasin itsekin tuon megadesire-paketin ja meinasin langeta. Sitten funtsin, että noita saa varmasti jonottaa tovin ja toisaalta noin joka kolmannella yläkoululaisella on todennäköisesti syksyllä tuollaien. Hyvä tarjous, mutta jotain rajaa sentään persoonattomuudellakin.

Jos tämän tarjouksen jälkeen Suomessa pyörii vaikka 15000 Desireä, niin eihän se ole kuin jotain alle puolet iLuurin määrästä. Kuka uskaltaa haukkua applepojuja persoonattomaksi?


jussi_j:lle tiedoksi, että google mapsin saa lontoon kielellä Suomessa navigoivaksi aika pienellä kikkailulla. Ei maksa mitään, mutta vaatii jatkuvan nettiyhteyden.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mielenkiintoinen puhelu tuli Elisalta. Kaveri soitti ja kysyi miksi vaihdoin liittymää, ja kun totesin, että vaihdoin iPhoneen niin vastauksena tuli vaan, että kiitos ja hyvää päivänjatkoa. On tainnut kuulla saman vastauksen jo aika monta kertaa viime aikoina.

Mietin vaan, että onko tuo nyt sitten Elisan vai Applen vika, että iPhoneen ei saa Elisan liittymää?
 

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mielenkiintoinen puhelu tuli Elisalta. Kaveri soitti ja kysyi miksi vaihdoin liittymää, ja kun totesin, että vaihdoin iPhoneen niin vastauksena tuli vaan, että kiitos ja hyvää päivänjatkoa. On tainnut kuulla saman vastauksen jo aika monta kertaa viime aikoina.

Mietin vaan, että onko tuo nyt sitten Elisan vai Applen vika, että iPhoneen ei saa Elisan liittymää?

Kaverin työnähän on koittaa kääntää pääsi takaisin Elisan suuntaan jollain hyvällä puheaikatarjouksella.

Koska olet tehnyt määräaikaisen kytkysopimuksen Soneran kanssa, ei hänellä ole mahdollisuutta estää liittymänvaihtoa. Ihan saman "Kiitos ja hyvää päivänjatkoa" hän varmaan olisi sanonut vaikka olisitkin tehnyt dna-kytkyn Samsungiin.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos Apple pyytää liikaa ja Elisa ei halua maksaa, niin kumman viaksi sanoisit?

En tiedä taustoja, joten siksi sitä täällä kyselin ilman kummankaan osapuolen syyllistämistä. Itse asiassa tästä Googlella löytämästäni Elisan uutisoinnista saisi sellaisen kuvan, ettei Elisalle ole edes anneetu mahdollisuutta, joka on tietenkin vitunmoinen sääli kuluttajan kannalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös