Uusi kännykkä

  • 1 247 608
  • 5 798

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse olen ollut 5530:an tyytyväinen. Kosketusnäyttö on toiminut moitteettomasti, joskaan ei aivan yhtä hienosti kuin kokeilemassani Samsungissa. Hintaansa nähden mainio peli. Pari (2-3) kertaa puhelin on bootannut itsensä yrittäessäni soittaa tai vastata puhelimeen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisikos kellään ehdottaa mitään luuria, kun latelen ehdot tiskiin? Tässä siis mitä olen haeskelemassa:

- QWERTY-näppäimistöön totuin E70:n aikana, joten se täytyy löytyä.
- E70:n kamera oli järjettömän huono, joten nyt kamera saisi olla mahdollisimman hyvä.
- Käytettävyys ja toimintojen nopeus saisi olla kunnossa. E70:n kanssa sain tarpeekseni hidastelusta.
- Ei mielellään kosketusnäyttöä, eikä muutenkaan liian isoa helposti hajoavaa näyttöä.

Tuolla kytkyaiheessa suositeltiinkin jo Nokian E75:a, joten onko kellään tästä suuremmin kokemuksia? Yksi vaihtoehto on myös tuo nuorekkaampi versio E75:sta, eli Nokia 5730. Löytyykö muita varteenotettavia vaihtoehtoja?
 

Jouna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nokia Comes With Music

Elikkäs.. Sain eilen lahjaksi Nokia express music 5130 puhelimen + Nokian comes with music - paketin. Lahjan ostaja luuli ostavansa 200e arvoisen puhelimen ja saavansa tähän kaupan päälle tämän musiikkipaketin, vaikka todellisuudessa puhelin oli 100e arvoinen ja musiikit toisen mokoman.

Kuitisissa lukee ettei ole vaihto- tai palautusoikeutta, mutta ajattelin silti yrittää saada vaihdettua tuon, sillä en tee tuolla musiikkipaketilla yhtään mitään. Sadan euron puhelimesta kun ei kovin mielellään kahta sataa maksa. Kaiken kukkuraksi tuo palvelu ei jostain syystä toimi minulla, vaikka olen toiminut täysin ohjeiden mukaisesti.

Onko jollain kokemusta vastaavanlaisista tilanteista? Onkohan minulla mitään mahdollisuutta saada vaihdettua tuotetta?
 

Tuamas

Jäsen
Onko jollain kokemusta vastaavanlaisista tilanteista? Onkohan minulla mitään mahdollisuutta saada vaihdettua tuotetta?

Riippuu ihan mikä liike on kyseessä ja siitä haluatko rahat takaisin vai vaihdon.

Yleisesti ottaen kännykkäliikkeet eivät noihin suostu, koska kännyköiden katteet ovat liikkeille niin olemattomia.
 

Jouna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Riippuu ihan mikä liike on kyseessä ja siitä haluatko rahat takaisin vai vaihdon.

Yleisesti ottaen kännykkäliikkeet eivät noihin suostu, koska kännyköiden katteet ovat liikkeille niin olemattomia.

Jyväskylän Gigantista tuo on ostettu. Molemmat vaihtoehdot käy, mutta uskoisin että vaihtaminen olisi helpompaa?
 

J.Petke

Jäsen
Jyväskylän Gigantista tuo on ostettu. Molemmat vaihtoehdot käy, mutta uskoisin että vaihtaminen olisi helpompaa?

Eikös gigantissa ole 30 päivän palautusoikeus? Oletko ottanut tuon palvelun siis käyttöön kuitenkin? Jos palvelu on jo käytössä niin voi olla eri juttu. Itse puhelimen palauttamisessa en näkisi ongelmaa. Ja jos et ole ottanut palvelua vielä käyttöön niin älä ihmeessä ota jatkossakaan.

Kuitti olisi toki hyvä olla olemassa.. Sen puute voi olla pienenä esteenä palautukselle.
 

Jouna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikös gigantissa ole 30 päivän palautusoikeus? Oletko ottanut tuon palvelun siis käyttöön kuitenkin? Jos palvelu on jo käytössä niin voi olla eri juttu. Itse puhelimen palauttamisessa en näkisi ongelmaa. Ja jos et ole ottanut palvelua vielä käyttöön niin älä ihmeessä ota jatkossakaan.

Kuitti olisi toki hyvä olla olemassa.. Sen puute voi olla pienenä esteenä palautukselle.

Juu, kuitti löytyy ja siinä lukee, ettei tuotteella ole vaihto- tai palautusoikeutta. Ja yritin ottaa palvelun käyttöön, mutta se ei jostain syystä halunnut toimia, joten se ei nyt sitten ole käytössä. Ja lähinnä sen takia tässä nyt halutaan vaihtaa tuote, koska myyjä on syöttänyt meille pajunköyttä uskottelemalla, että puhelin olisi 200e arvoinen ja tämä musiikkipaketti tulisi tässä kaupanpäällisinä (tai näin ainakin lahjan ostaja asian ymmärsi) vaikka todellisuudessahan puhelin on 100e arvoinen ja minulle turha musiikkipaketti maksaa toisen satasen. Eli periaatteessa tässä on nyt maksettu 100e arvoisesta puhelimesta 200e.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin, onko se nyt sitten ostettava uusi kännykkä, vai kannattaako lähteä vaihtamaan näyttö?

Rakas lapseni, joka rikkoo kaiken muunkin, otti ja ryykäisi tuossa äsken puolisen vuotta sitten ostetun Nokia 6210 Navigatorini lattialle, ja näyttö hajosi. Kivaa. Eihän tässä joulun aikaan lapsiperheellä tietty mitään muuta rahanmenoa olisikaan ollut. Katselin tuolta internetin syövereistä, että uusi näyttömoduuli maksaisi 40-55€ plus postikulut, mutta millä ihmeellä tuon vaihdat? Tällaisessa liukukansimallissa kun ei näy mitään ruuvinkantoja näytön puolella ensimmäistäkään. Tuo liikkuva kansi pitäisi ilmeisesti irroittaa ensiksi, mutta miten? Ja mitä sen jälkeen?

Varmasti joku huoltoliike hoitaisi homman, mutta niinköhän tuo kannattaa? Taitaa palaa toistasataa euroa rahaa siinä tapauksessa? Melkein voisi sanoa, että harmittaa vähäsen.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin, onko se nyt sitten ostettava uusi kännykkä, vai kannattaako lähteä vaihtamaan näyttö?
Työn puolesta on tullut lähetettyä Nokian yrityssarjalaisia huoltoon näytönvaihtoon ja hinnaksi on tosiaan tullut vähän päälle 100 euroa joka kerta.
 

J.Petke

Jäsen
Varmasti joku huoltoliike hoitaisi homman, mutta niinköhän tuo kannattaa? Taitaa palaa toistasataa euroa rahaa siinä tapauksessa? Melkein voisi sanoa, että harmittaa vähäsen.

Käyttäkää ihmiset kotivakuutusta jos sellainen on, ja jos ei ole niin hankkikaa. Luultavasti omavastuu on noin 70€ ja kun nyt on kyseessä melkein uusi laite niin ei ole arvokaan kerennyt paljoa putoamaan. Ihmiset mielellään maksavat kotivakuutusta mutta harvoin heillä tulee mieleen hakea korvausta jos kotona jotain tapahtuu.

Eli käy kysymässä jostain firmasta notta paljon maksaisi korjaus (kannattaa pyytää tarjous vähän yläkanttiin) ja sitten vaan marssimaan vakuutusyhtiöön.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Onko kukaan ehtinyt vielä saada käyttöönsä HTC HD2-puhelinta? Vaikuttaa sen verran mielenkiintoiselta, että se on harkinnassa, jahka sitä varastoihin kunnolla Suomeen saadaan.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Onko kukaan ehtinyt vielä saada käyttöönsä HTC HD2-puhelinta? Vaikuttaa sen verran mielenkiintoiselta, että...

Samanlaisia ajatuksia. Itsellä iPhone on ja hyvin hyrrää ei mitään valittamista, mutta ensimmäistä kertaa tuntuu että nyt alkaa löytyä jo puhelinta mikä saattaisi hyvässä lykyssä tuon Applen jättiläisen päihittää. Ainut mikä korvaan särähtää on Windows käyttis.. Testaamaan on silti pakko päästä.
 

huppumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Ottawa, Leeds Utd
Onko kukaan ehtinyt vielä saada käyttöönsä HTC HD2-puhelinta? Vaikuttaa sen verran mielenkiintoiselta, että se on harkinnassa, jahka sitä varastoihin kunnolla Suomeen saadaan.

Tätä samaa olin juuri tulossa kyselemään, eli kokemuksia tuosta luurista kaipailisin ja varsinkin siitä että toimiiko työkaytössä(meilit lähinnä) hyvin?

Alkaa tuo E71 olemaan vuoden vanhana aika lopussa ja uutta puhelinta pitäisi alkaa katselemaan.

Iphonekin kiinnostaisi, mutta tuo kytkykauppa ei.
 

herttakurko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Alkaa tuo E71 olemaan vuoden vanhana aika lopussa ja uutta puhelinta pitäisi alkaa katselemaan.

Iphonekin kiinnostaisi, mutta tuo kytkykauppa ei.

Itse nykyisenä e71 käyttäjänä ja iPod Touch 3g:n omistajana en voisi kuvitellakaan käyttäväni ainoana puhelimena iPhonea. Fyysiseen QWERTY:yn tottuneena pelkällä kosketusnäppäimistöllä en ainakaan itse tulisi toimeen, varsinkaan pitkiä teksti- tai sähköpostiviestejä kirjoittaessa.

Pari kuukautta Touchia käyttäneenä olen huomannut, että iPhone/Touch hehkutuksissa on suuri määrä ilmaa. Samanlaisia idioottimaisuuksia löytyy käyttiksestä, kuin muissakin laitteissa. Ja välillä yhdellä kädellä Touchia käyttäessä ei ole oikean käden peukalon kramppi kaukana, kun sillä koittaa painella vuoroin ruudun vasenta yläkulmaa ja oikeaa alakulmaa.

iPhone on kiva lelu, muttei vastaa tarpeitani puhelimena. N900 on houkuttanut minua internettabletistia jo vuodenpäivät, mutta "suuri" koko puhelimena on pitänyt harkinnassa mukana myös n97 minin.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
mutta "suuri" koko puhelimena on pitänyt harkinnassa mukana myös n97 minin.
Paksuhan tuo N900 on kuin afrikkalaissyntyisen miehen sukupuolielin, mutta mahtuu silti ihan hyvin farkkujen taskuun. Näppis tässä on yksi parhaita puolia, miellyttävän kokoinen ja tuntuma on hyvä. Pienenä yllätyksenä itselle tuli että tässä on skanditkin mukana, toisin kuin Nokian sivuilla olevissa kuvissa. Helpottaa huomattavasti kirjoittamista.

E71 on duunipuhelimena toisessa taskussa, ja hyvä luuri kyllä onkin, muttei oikein enää N900:n jälkeen tunnu kauheasti miltään :D
 

toothfairy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko Jatkoajan käyttäjillä kokemuksia Android -käyttöjärjestelmäisistä puhelimista? Nykyinen E90 alkaa tympimään ja mieli tekisi vaihtaa toimivaan kosketusnäytölliseen puhelimeen ja Android olisi varteenotettava vaihtoehto.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
6720 Classic on mahtivehje! Viiden megapikselin kamera ja GPS. Eikä ole liiaa kokoa. Loistava luuri. Suosittelen!
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yllättävän moni tuntuu puhuvan vaan Nokian kännyköistä. Eikös ne Nokiat olleet muodissa silloin joskus 90-luvun lopulla, ja eikös ne nyt 2000-luvulla ole vähän sellaisia maalaisjunttien juttuja?

Amiscorolla, amisviikset, Wunderbaum, Nokian kännykkä jne.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Samsung on hyvä. Panasonic on myös hyvä, mutten tiedä tekeekö enää edes puhelimia. Siemens ja Nokia on paskoja. Nämä ihan omien kokemusten perusteella.

Valmistetaanko muuten Nokiaa enää ollenkaan Suomessa? Jos valmistetaan, niin mitä malleja? Olisi mukava kokeilla ihan ensimmäistä omaa Nokiaa, mutta Kiinan tai minkään muunkaan ulkomaisen "suomalaisen" tekeleeseen en koske pitkällä tikullakaan.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Muuten ok, mutta soisin hintaluokan olevan reilusti alle 100 euroa. Niinkuin sanoin, ainoa vaadittava ominaisuus on numeromuistin määrä. Ja se, että sillä voi soittaa. Käytännössä siis taskukokoinen puhelinluettelo.

Eiköhän tuon vaatimuksen täytä sentään lähes jokainen puhelin nykyään... Ellei sen muistin sitten tarvitse olla Satakunnan puhelinluettelon kokoluokkaa...
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
iPhone. Saat sen muistin verran tilaa, kuin tarvitset, ipodin ja kaikenmaailman ohjelmat kaupanpäälle, mitä ikinä keksitkään ladata.

Ja yksinkertainen käytettävyys.

Ei millään pahalla, mutta en usko, että yksinkertaisella käytettävyydellä tarkoitettiin tässä tapauksessa niitä tuhansia ohjelmia ja hienoa iPhonea, jonka saa muokattu juuri itselleen sopivaksi. Ehkä tässä haettiin kuitenkin takaa sitä valmiiksi yksinkertaista puhelinta, joka olisi käyttövalmiina jo yksin kertainen ja riittävämuistinen? No, eihän minulla ole kokemusta iPhonesta, ehkä se on paketista avattuna yksinkertainen ja helppo?
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko Jatkoajan käyttäjillä kokemuksia Android -käyttöjärjestelmäisistä puhelimista? Nykyinen E90 alkaa tympimään ja mieli tekisi vaihtaa toimivaan kosketusnäytölliseen puhelimeen ja Android olisi varteenotettava vaihtoehto.

HTC Hero on täällä. Vaihtamisen kynnys nokialaisista näppäinkoneista tähän 100% kosketusnäytölliseen oli isohko mutta olen pääosin nauttinut. Sovelluksia on HTC:n marketissa laajasti ja avoimena alustana Android houkuttaa uusia koko ajan. Normitoimintojen lisäksi tuossa on GPS (Google maps toimii loistavasti, myös liikkuville on omia tracking sovelluksia). Kameran laatu on välttävä: sopii vain päivänvalokuvaukseen ja esim. sisällä otetut ovat kehnoja. Konserttikuvat saa jo unohtaa suosiolla.

Itselleni tärkeintä oli riittävän hyvä integrointi Facebookiin, Flickriin/Picasaan ja sen tämä sulokas totisesti tekee. "Osoitekirja" toimii herokkaasti myös pikavilkaisuna kaveripiirin päivityksiin koska puhelin hakee tiedot esim. facebookista koko ajan ilman että tarvii erikseen käydä palvelun sisällä. Luonnollisesti FB:lle löytyy oma itsenäinen sovelluksensa, kuten myös Youtubelle.

Miinuspuolelle oman käytön perusteella nostan tuon kameran kehnouden (noksussa oli selvästi parempi), ajoittaisen viiveen kosketuksen jälkeen ja tekstinsyötön minkä täytyy olla isompinäppiselle koettelemus (virhekosketuksia tulee) sekä ääkköstuen vaivalloisuus (a:n ja o:n takana). Näistä huolimatta on paras puhelimeni toistaiseksi. Luvassa on Androidin päivitys jossain vaiheessa mikä parantaa ainakin viivettä.

Varsin kattava esittely löytyy puhelinvertailu.comista.
 

Tuamas

Jäsen
Itsellä ei tosiaan ole mitään tietoa kännyköiden numerokapasiteetistä, eikä tunnu Nokian sivutkaan tässä aiheessa auttavan. Tärkeimpinä ominaisuuksina hakuehdoissa kun oli bluetoothit, mp3musiikkisoittimet ja kaikkea mistä en edes tiedä mitä ne on.

Käytännössä kaikki ainakin Nokialaiset sisältävät niin paljon muistia nimille ja numeroille, että sinne menee vaikka kaikki Paluslaiset kolmeen kertaan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös