Uusi kännykkä

  • 1 247 066
  • 5 798

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
N79 on yllättävän hyvännäköinen puhelin Nokialaiseksi:
http://img.gsmarena.com/vv/pics/nokia/nokia-n79-00.jpg

Muutenkin aika näppärä ja hyvä peruspuhelin.

Oletkos kokeillut käytännössä tuota puhelinta?

Nuo N-sarjalaisten näppikset on meneet aika jyrkkää mäkeä alaspäin. Samoin N-sarjalaisten valitettava ongelma yrittää tarjota valtava määrä featureita, joiden yhteensopivuus ja toimivuus on kyseenalaista. Noh ehkä olen vaan niin kyyninen, mutta kun näitten vehkeitten kanssa on kohta kymmenen vuotta tehnyt töitä, niin ne wow elämykset on jääneet vähemmälle.
 

Nupe#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oletkos kokeillut käytännössä tuota puhelinta?

Nuo N-sarjalaisten näppikset on meneet aika jyrkkää mäkeä alaspäin. Samoin N-sarjalaisten valitettava ongelma yrittää tarjota valtava määrä featureita, joiden yhteensopivuus ja toimivuus on kyseenalaista.

Juu olen kyllä kokeillut. Kyllähän siinä tosin jotain turhia ominaisuuksiakin on, mutta omasta mielestä tuo näppäimistö on kyllä ihan ok. Toki parempiakin näppiksiä on.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
http://www.taloussanomat.fi/teknologia/2009/06/05/nyt-tulee-halpis-iphone/200913868/133

Tämä on vasta huhu, mutta Apple julkaisee ilmeisesti ensi viikolla halpaversion iPhonesta. Jos ehtii sen kanssa joulumarkkinoille mukaan, niin lienee melkoinen hittipuhelin Suomessakin. Itse tykkään edelleen omasta E71-puhelimestani, josta ei pahaa sanaa vajaan vuoden käytön jälkeen, vaikka ensimmäinen delasikin pari kk oston jälkeen, mutta sain silloin uuden tilalle n. viikon odotuksella Nokialta. Nyt on samasta puhelimesta tehty kai halvempia versioita ja melkein samoilla ominaisuuksilla, kannattaa tsekata ennen kuin ostaa Jobsin putiikin uusimman kännykän.
 

Roark

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins
Mielenkiintoista, lienee aika rajusti karsittu puhelin. Ja mitä siitä sitten lopulta karsitaan.

Niin siitäkään ei ole vielä tietoa, että onko tuota saatavilla edes ilman kytkyä. Jos ei ole niin se edellyttää kolmen vuoden liittymäsopimusta tietyllä kuukausimaksulla.

Yksi huhuttu vaihtoehto on, että tuo halpaversio on 4GB versio nykyisestä iPhonesta.

Kohta julkistettava kolmas iPhone sukupolvi sisältää luultavasti näitä uusia ominaisuuksia:

-3,2 Mpix kamera
-videokuvaus
-FM-lähetin
-OLED-näyttö

Lisäksi pieniä parannuksia akun kestoon, GPS:ään ja muihin ominaisuuksiin. Myös ulkonäköä luultavasti uusittu.
 

tutzba

Jäsen
Uuden kännykän ostaminen on mahdotonta. Nyt olen käynyt tutustumassa Nokian E75-malliin. Käteen vaikutti hyvältä käyttää. Sitten selailin netistä arvioita. QWERTY-näppäimistö on liian tunnoton, läppä löystyy liikaa käytössä, äänen laatu on huono ja tunkkainen ja niin edelleen. Pitäisi varmaan hyväksyä se tosiasia, että kaikissa on vikoja.
 

12961

Jäsen
Uuden kännykän ostaminen on mahdotonta. Nyt olen käynyt tutustumassa Nokian E75-malliin. Käteen vaikutti hyvältä käyttää. Sitten selailin netistä arvioita. QWERTY-näppäimistö on liian tunnoton, läppä löystyy liikaa käytössä, äänen laatu on huono ja tunkkainen ja niin edelleen. Pitäisi varmaan hyväksyä se tosiasia, että kaikissa on vikoja.

Itse ostin juuri E75:n tuossa kolmisen viikkoa sitten ja toimii kuin junan vessa. Pirun näppärä puhelin omaan käyttööni, joka on viihdettä lähes 0% ja sähköpostien lukemista ja pienten vastausten kyhäämistä sitäkin enemmän. Tuo kirjainosa näppiksestä on samaa kokoluokkaa, ellei hiukan isompi kuin communicatorissa. Siinähän rivejä on 5 kappaletta.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Nyt olen käynyt tutustumassa Nokian E75-malliin. Käteen vaikutti hyvältä käyttää. Sitten selailin netistä arvioita. QWERTY-näppäimistö on liian tunnoton, läppä löystyy liikaa käytössä..
Eivätkö nuo molemmat ole sellaisia vikoja jotka sinä pystyt itse arvioimaan melko hyvin kokeilemalla sitä kaupassa?

Muutenkin netissä ei mielipiteitä kannata niin hirveästi tuijottaa. Itse yleensä luen keskusteluja saadakseni tietoa miten puhelimet vertaantuvat toisiin malleihin ominaisuuksien puolesta ja puuttuuko ominaisuuslistasta jotain olennaista jota itse en ole tajunnut.

Katso esimerkiksi tuota Nupe#31 joka on aivan innoissaan Wintoosa 6.1 kosketusnäytöistä ja sen tuntumasta vrt. N5800. Tulipa koetettua tässä SonyErkin XPeriaa ja taas muistin kuinka paljon vihaan tuota 6.1 WinMobile-paskaa. Miten hankalaa onkaan edes styluksella osua haluttuun nimeen? Voin vaan kuvitella miten helppoa olisi sunnuntain krapula-aamuna etsiä räntäsateessa tärisevin sormin taksin numeroa tuolla luurilla kun on herännyt väärästä paikasta. Siitä huolimatta aina löytyy joku friikki jonka mielestä tuollainen hobitti-kirurgin käsiä vaativa kosketusnäyttö "omaa hyvän tuntuman". Lisäksi jengi on usein haukkunut Sony Ericssonin keskisarjan laitteiden kuuluvuutta, mutta minusta ne ovat ihan hyviä.

Toki jostain keskustelupalstasta voi saada irti jotain, jos valtaosa käyttäjistä on ketjun loppua kohden pettynyt luuriin. Vaimoni halusi aikoinaan Samsungin U700 luuria, kun se oli niin "nätti", mutta tuohan on alkuinnostuksen jälkeen haukuttu konsensushenkisesti joka saitilla.
 

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Katso esimerkiksi tuota Nupe#31 joka on aivan innoissaan Wintoosa 6.1 kosketusnäytöistä ja sen tuntumasta vrt. N5800. Tulipa koetettua tässä SonyErkin XPeriaa ja taas muistin kuinka paljon vihaan tuota 6.1 WinMobile-paskaa. Miten hankalaa onkaan edes styluksella osua haluttuun nimeen? Voin vaan kuvitella miten helppoa olisi sunnuntain krapula-aamuna etsiä räntäsateessa tärisevin sormin taksin numeroa tuolla luurilla kun on herännyt väärästä paikasta. Siitä huolimatta aina löytyy joku friikki jonka mielestä tuollainen hobitti-kirurgin käsiä vaativa kosketusnäyttö "omaa hyvän tuntuman". Lisäksi jengi on usein haukkunut Sony Ericssonin keskisarjan laitteiden kuuluvuutta, mutta minusta ne ovat ihan hyviä.


Pakko tulla taas puolustamaan X1:stä koska se on ylivoimaisesti paras puhelin mikä minulla on koskaan ollut. Suoraan paketista otettunahan se on aivan perseestä, se on myönnettävä. Windows mobile ei tosiaan ole tehty sormilla käytettäväksi.

Mutta windows mobilen ja etenkin X1:n etuna on se, että jokainen Windowsin sovellus on korvattavissa jollain muulla sovelluksella. Itse Käytän esim. SPB Mobile Shelliä, missä saan kaikki kuvakkeet juuri sen kokoiseksi kuin haluan, esim. sen taksinumeron voi jo ennen kännejä laittaa vaikka koko ruudun kokoiseksi että soittaminen onnistuu. Vielä kun X1:ssä olla samaan aikaan paneelisovelluksen ansiosta 9 eri käyttöliittymää, löytyy joka tarpeeseen oma muokattava liittymänsä.

Ja kosketusnäytön tukena on tietysti se koko Qwerty, nelitoiminäppäin ja optinen joystick, joita voi käyttää makunsa mukaan.

Toki se vaatii vähän enemmän näpräämistä, mutta kyllä tästä puhelimesta olen saanut todella loistavasti minun käyttööni sopivan laitteen.

Tuskinpa sinä tämän puolustuspuheen jälkeen edelleenkään X1:stä pidät, mutta oli pakko puolustaa loistavaa laitetta!
 

d2uce

Jäsen
Tässä muutaman kerran, kun on puhelinta vienyt parin viikon sisään huoltoon, on käynyt mielessä puhelimen vaihto.

Puhelimia olen nyt katsellut hintaluokasta 200-300€ ja ominaisuuksista sen verran, että wlanin haluaisin, muuten ei niin paljoa ole väliä.

Onko kenelläkään kokemuksia Sony Ericsson W960i:stä? Onko jotain vikoja, eli ominaisuuksia? Kannattaako ennemmin käyttää rahat johonkin Nokian luuriin?

Nykyään käytössäni on Sony Ericsson, johon olen ollut ihan tyytyväinen, vaikkakin nyt eteen tulleet huoltohommat hieman rassaavatkin.
 

Teddy_H

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-73, Pantserfaust
Puhelimia olen nyt katsellut hintaluokasta 200-300€ ja ominaisuuksista sen verran, että wlanin haluaisin, muuten ei niin paljoa ole väliä.

Kaveri osti hiljattain Nokian E51:n ja on vaikuttanut tosi tyytyväiseltä. Nokian älypuhelimeksi kyseessä on varsin vaikuttava ilmestys: rakenne on todella jämäkkä ja käyttöliittymäkin mukavahkon oloinen. Tiettyä mielenlaatuahan noi S60-kännykät vaativat, mutta ainakin se softa on nykyään aika nopea ja tässä mallissa jopa ihan vakaa (ollut myynnissä jo useamman kuukauden). Hinta taitaa tällä hetkellä pyöriä luokassa pari sataa tai jopa vähän alle.

Toinen ihan mielenkiintoisen oloinen puhelin Nokialta hyvillä ominaisuuksilla (mm. mainitsemasi WLAN) on 5630 XpressMusic. Sekin sopii tuohon hintahaarukkaasi. Melko pienikokoisena nämä Nokian musiikkipuhelimet alkavat pärjätä jo MP3-soittimenakin: standardi kuulokeliitäntä ja hyvä äänentoisto.

Puhelinvertailu: E51 & 5630 XpressMusic

Nokia E51

Nokia 5630 XpressMusic
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itselläni on tuo Nokian E51 ollut jo melkein puoltoista vuotta ja todella tyytyväinen olen ollut.

Wlan todella löytyy, toki sitä käyttäessä kuluttaa akkua vähän nopeammin, mutta silti sitä pystyy ihan hyvin monta tuntia päivässä käyttämään.

Muutenkin puhelin on toiminut moitteettomasti, ainoa vaan, että välillä käyttöjärjestelmä rupeaa vähän sekoilemaan, niin akun pois ottamalla se palautuu ja toimii taas seuraavan kuukauden ongelmitta. Eli tuo akun pois ottaminen on ainoa, miten sitä joutuu about. kerran kuukaudessa "huoltamaan".

Toinen mihin en täysin tyytyväinen ole ollut, on kamera. Kyseisessä puhelimessa on vain kahden megapikselin kamera ilman salamaa, joten kovin kummoisia kuvia sillä ei saa.

Muuten tuo on toiminut todella luotettavasti, kertaakaan ei ole edes tarvinnut harkita huoltoon viemistä. Akkukin on yllättävän riittoisa. Myös tahattomia maahan tippumisia tuo kestää todella hyvin.

Mielestäni tuo muistuttaa hyvin paljon yhtä menneiden aikojen parasta Nokialaista, eli 6110aa.

Eli vaikka vähän vanha malli jo onkin, niin voin silti suositella jos siinä ei mitään 15megapikselin kameraa tai ghettoblasteria tarvi olla.
 

tutzba

Jäsen
Tällä hetkellä on kaksi puhelinta loppusuoralla, Nokian E75 sekä E71.

Kärkipaikkaa pitää hallussaan E71. Pääsin kikkailemaan kyseisellä puhelimella viikonloppuna ja käsitykseni muuttui täysin. Eiväthän ne näppäimet olekaan liian pienet!

Jos mitään ihmeellistä ei tapahdu, hankin E71-luurin loppuviikosta. Tähän mennessä ainoa keksimäni miinus on 3,5 mm-kuulokeliitännän puuttuminen. Voihan siihen toki adapterin hommata.

Pitää muuten kysyä viisaammilta: mikä ihme on Nokian N810? Onko se edes kännykkä?

Edit: Niin ajattelinkin. Kiitokset vastauksista.
 
Viimeksi muokattu:

tutzba

Jäsen
Tällä hetkellä on kaksi puhelinta loppusuoralla, Nokian E75 sekä E71.

Tämähän on kuin päiväkirjan kirjoittamista. Noh, menkööt.

Rakas päiväkirja,

kävin tänään räpläämässä taas molempia luureja. Oi, kuinka vaikeata tämä päätös onkaan! Myyjä sanoi, että itse ostaisi mallin E75. Voiko se johtua vain siitä, että hän haluaa enemmän rahaa? Onhan kyseinen malli kalliimpi. Hän tosin perusteli päätöstään sillä, että E71 olisi jo hiukan vanhentunut. En uskaltanut kysyä, voiko sen käyttöjärjestelmää päivittää mitenkään järkevästi.

E75:n mukana tulisi massiivinen muistikortti. Voisinhan minä tosin ostaa varmaan halvemmalla saman kokoisen muistikortin E71-luuriin. Samalla joutuisin ostamaan myös adapterin omille kuulokkeille. Nokian nappikuulokkeet eivät kuitenkaan ole mistään kotoisin.

Minua hiukan kiehtoo E71-mallin ulkonäkö. E75 näyttää lelulta. E71 tarjoaisi tietynlaista jämäkkyyttä ja lujuutta. Mutta ovatko ne näppäimet kuitenkin ongelmalliset? Vaikka nyt, kesäisenä päivänä ne toimivat hyvin, en voi kuin ihmetellä niiden toimivuutta pakkasella kohmeisilla sormilla. Aikahan sen näyttäisi.

Oi päiväkirja, kunpa tämä piina loppuisi pian. En vaan haluaisi ostaa kalliilla puhelinta ja todeta, että se on huono. Niin tai näin, tulen varmasti jossakin vaiheessa miettimään, entä jos olisinkin valinnut sen toisen.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Oi päiväkirja, kunpa tämä piina loppuisi pian. En vaan haluaisi ostaa kalliilla puhelinta ja todeta, että se on huono. Niin tai näin, tulen varmasti jossakin vaiheessa miettimään, entä jos olisinkin valinnut sen toisen.
Ihan vain tällainen pieni vinkki, joka pätee ainoastaan, jos käytät puhelintasi suhteellisen paljon.

Hanki Nokian uusi N97 Saunalahdelta.

Käytännössä puhelin ja kaikki sen käyttö uudessa TotaaliMAX-liittymässä maksaa vain 59,95e/kk sisältäen puhelut+tekstarit+5 megan netti jne, josta liittymän osuus on vain 32,95e/kk sisältäen siis kaiken normaalin käytön.

Itselläni on ollut hieman kevyempänä versiona vastaava liittymä, joka on maksanut 49,95e/kk ja ei kahta kertaa tarvinnut miettiä vaihdanko tähän N97-pakettiin. Minulle 640-700e arvoisen puhelimen hinnaksi jäi käytännössä vain 240e, joka on täysin naurettava hinta kyseistä laitteesta.

Ainoa miinus, jonka keksin on se, että puhelin toimitetaan vasta heinäkuussa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Molemmat ovat loistavia luureja ja omat keskikokoiset nakkisormeni pärjäsivät loistavasti 71:n näppäimien kanssa myös talvella.

Ottaisin kuitenkin E75:n, kaikki samat ominaisuudet mitä E75:ssa mutta vähän enemmän muistia ja oletettavasti kaikki toimii hieman sujuvammin.
 

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Ei nyt varsinaisesti uusi kännykkä mutta olisi probleemos kännykän kanssa.

Minulla on Nokian n95 kännykkä ja nyt se rupesi ilmoittamaan että "muisti täynnä. Poista tietoja puhelimen muistista"

Puhelin ei toimi sitten yhtään. Ei suostu ottamaan edes viestiä vastaan.

Ennen on ollut toistasataa tekstiviestiä, kuvia, musiikkia yms ja toiminut moitteetta.

Mistähän moinen johtuu ja mitä sille voi tehdä? (Muuta kuin viedä huoltoon)
 

Tuamas

Jäsen
Ei nyt varsinaisesti uusi kännykkä mutta olisi probleemos kännykän kanssa.

Minulla on Nokian n95 kännykkä ja nyt se rupesi ilmoittamaan että "muisti täynnä. Poista tietoja puhelimen muistista"

Puhelin ei toimi sitten yhtään. Ei suostu ottamaan edes viestiä vastaan.

Ennen on ollut toistasataa tekstiviestiä, kuvia, musiikkia yms ja toiminut moitteetta.

Mistähän moinen johtuu ja mitä sille voi tehdä? (Muuta kuin viedä huoltoon)

Jos vaikka lukisit ihan ensiksi oman tekstisi ja vetäisit siitä tarvittavat johtopäätökset.

Eli jos puhelimen muisti on täynnä (tai lähes täynnä) puhelin alkaa jumittamaan käytännössä aina, aivan kuten tietokoneissakin.
Eli siirrä nyt hyvä mies tiedostoja pois puhelimen muistista (muistikortille) tai poista tietoja sieltä.

Ja siirrä nyt hyvä mies? ainakin ne kuvat, musiikit ja muut mediatiedostot muistikortille. Yhteystietoja, viestejä yms. mahtuu käytännössä rajattomasti, mutta mediatiedostot vievät törkeästi tilaa ja helposti tukkivat muistin täyteen.

Ei se mikään ihme ole jos huollot ruuhkautuvat...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös