Uusi kännykkä

  • 1 250 178
  • 5 798

Morso

Jäsen
Nyt olisi uuden puhelimen hankinta ajankohtaista. Vanha Nokiani 3230 ei suostu aukeamaan enään. Kun yrittää avata tulee aluksi näyttöön valkoista ja sitten lyö näytön violetiksi, jonka jälkeen näyttö pimenee. Tuohon Nokialaiseeni olen ollut tyytyväinen enkä ole vaihtoa tätä ennen harkinnut, vaikka puhelimella ikää on jo noin 3 vuotta. Tarkoituksena olisi löytää uusi puhelin hintahaarukasta 200-300 euroa. Uusi puhelin saisi olla ominaisuuksiltaan parempi kuin tuo edellinen. Olen tutkinut puhelimia ja mielenkiinnon on herättänyt Samsungin SGH-U600 Ultra Edition 10.9. Puhelimena ollut aina Nokia ja Samsungista ei ole kokemusta. Jos joku pystyisi jakamaan omia kokemuksiaan Samsungista tai erityisesti mainitsemastani mallista ottaisin tiedot erittäin mielelläni vastaan.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Puhelimena ollut aina Nokia ja Samsungista ei ole kokemusta. Jos joku pystyisi jakamaan omia kokemuksiaan Samsungista tai erityisesti mainitsemastani mallista ottaisin tiedot erittäin mielelläni vastaan.

Omassa käytössäni ei ole ollut kuin yksi Samsung, joka sekin vain pari kuukautta kun en tykännyt. Lisäksi olen toiminut puhelinten myyjänä kolmisen vuotta, tosin siitäkin on aikaa n. 1,5 vuotta, joten on voinut jotkin asiat muuttua.

Tosiaan mitä on tullut Samsungeja kokeiltua, niin valikot ovat suhteellisen helppokäyttöiset, hyvin samanlaiset kuin Nokialla. Tekstiviestien kirjoittaminen on pirun hankalaa, mutta kyllä siihenkin tottuu. Mitä olen kuullut ja todennut niin akut ovat yleensä Samsungeissa todella huonoja, tosin nykyään mikään puhelin kestä oikeastaan mitään, mutta olen kuullut erityisen paljon huonoa Samsungeista. Itse vaihdoin Samsungin pois kun tuntui liian lelumaiselta minun käyttööni.

Kun olin jälleenmyyjänä, törmäsin Samsungin huollon huonouteen. Sysi paska! Toivon, että se on nykyään parantunut. Normaali takuukorjaus johon kuului päivitys ja yleinen tsekkaus kesti n. 2-4 viikkoa. Fyysisten vaurioiden korjaaminen törkeän kallista. Eräässä tapauksessa oli näyttö hajonnut Samsungista joka oli 150 € arvoinen. Kuukauden päästä tuli puhelin takaisin ja 200 € korjauksen hinta arvio! No asiakas ei tietenkään haluanut sitä korjauttaa, niin mätkäsivät hänelle 70€ ylimääräisen laskun puhelimen avauksesta! Siitä syntyi aika soppa jota selviteltiin kauan. Samsungit ovat vielä aika köykäisiä ottamaan fyysisiä vaurioita. Vastaava tapaus Nokian huollossa n. 70 € ja viikon sisällä puhelin takaisin.

Tämä siis syrjäkaupungilla eli virallisia huoltoja ei läheltä ollut, niin joutui lähettelemään puhelimia pitkin poikin. Tietoni ovat suht vanhoja ja kun puhelimet ovat yleistyneet niin uskon huollon parantuneen. Huollon hinnat ovat kyllä tärkeitä ottaa selville, koskaan ei tiedä mitä tapahtuu ja sillä voi säästää kahden puhelimen hinnan helposti.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Työn puolesta pakotettuna Nokiaan. Muuten olisi samppa edelleen. Ylivoimaisesti paras näyttö ja käyttölogiikka nokian tasoa. Ainoa vaan, että samsungin valikoissa voi myös liikkua ilman että luuri ihmettelee nopeita painalluksia.

Tuo mainittu tekstarin kirjoitus on vaikeaa, jos ei opi että välilyönti on eri paikassa. Muuten lähes samat jutut. Ja noi tarkistus maksut huolloissa löytyy kyllä huoltojen hinnastoissa ja on myyjän tehtävä niistä kuluttajaa infota.

Silloin kun tarkistuksia ei oltu hinnoiteltu, niin jokaisen vedessä/kusessa/paskassa uinut luuri kävi huollossa käyttäjän kommentilla: "ei oo kastunu ja ollut alusta asti tuollainen"

Sony on kanssa jees jos multimedia ominaisuudet painaa vaa'assa paljon. Hyvät kamerat ja walkman näppylät.

Mun mielestä aina pärjää hyvin kun pysyy erossa motorolasta. (ja ennen vanhaan siemensistä)
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt on viimeisimmät puhelimet olleet Samsungeja, sitä ennen oli pelkkää Nokiaa ja työpuhelimena on vieläkin Nokia. Käyttöliittymältään ovat hyvin samankaltaisia joten siirtyminen Nokiasta Samsungeihin tai toisinpäin ei ole kovin paha rasti. Mutta jotenkin sujuvammin esim. kaikki valikot toimii kuin Nokiassa, ja ainakin minusta kaikki toimii nopeammin kuin Nokian puhelimissa.

Akun kestävyys Samsungeissa verrattuna Nokiaan on ihan täyttä paskaa, ja se kannattaa ottaa huomioon että Samsungin ilmoittamat valmius-/puheajat eivät pidä koskaan lähellekään paikkaansa. Jos esim. ilmoittavat valmiusajaksi 270 tuntia niin totuus on n. 150 tuntia. Eihän ne Nokiallakaan ihan täysin paikkaansa pidä mutta huomattavasti lähempänä totuutta ne ilmoitetut ajat ovat kuin Samsungilla.

Noiden Nokian-puhelimien kanssa minulla on ollut aina ongelmia ja oikeastaan jokainen Nokian luuri on jossain vaiheessa käynyt huollossa, Samsungin puhelimista ainoastaan yksi on joutunut huoltoon. Se on ihan hyvä juttu koska Samsungin huolto on aivan perseestä, tuo puhelin viipyikin siellä huollossa yli kuukauden. Moni muu on sanonut samaa että jos Samsungin joutuu lähettämään huoltoon niin sitä ei tarvitse parissa viikossa takaisin odotella. Mutta omien ja muutamien tuttavien kokemusten perusteella Samsungeja ei tarvitse lähellekään niin usein huoltoon onneksi lähetellä kuin Noksuja.

Sitten jos mennään vielä makuasioihin niin Samsungin muotoilu miellyttää kyllä omaa silmääni huomattavasti enemmän kuin Nokian laatikkomuotoilu. Ja monessa Nokian puhelimessa mitä kokeilin kun viimeksi olin puhelinta vaihtamassa, oli helvetin huonot ja tunnottomat näppäimet. Ja kun en ole mikään kovin pienikätinen ja sirosorminen niin noita miniatyyrinäppäimiä on helvetin vaikea käyttää. Siinä suhteessa Samsung on kyllä reippaasti edellä Nokiaa, ainakin kaikissa kokeilemissani Samsungeissa on ollut todella hyvät ja riittävän kokoiset näppäimet.
 

startin13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Kiikarissa Nokia jollla voi lukea sähköpostit ja pyöriä mahdollisesti vähän netissä.

Puhelin tulee työkayttöön mutta malli on epäselvä? Onko suosituksia kun myyjien puheet on tietysti "myyjien puheita"

Kamera ja fm-radio plussaa.

Nimimerkillä: "nokia e70 on ollut pettymys"
 

Hextall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland, NHL
Kiikarissa Nokia jollla voi lukea sähköpostit ja pyöriä mahdollisesti vähän netissä.

Puhelin tulee työkayttöön mutta malli on epäselvä? Onko suosituksia kun myyjien puheet on tietysti "myyjien puheita"

Kamera ja fm-radio plussaa.

Nimimerkillä: "nokia e70 on ollut pettymys"

Nokian E-51 on erittäin pätevä työkäyttöön, eikä maksa maltaita. Kamera on 2Mpix. Mukavan pieni ja ohut farkkujen taskuun.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=17300
 

Fordél

Jäsen
Itse olen Sony Ericssonin miehiä ollut nyt parin puhelimen ajan ja mun makuun nämä ovat parhaita. Jotenkin paljon laadukkaamman oloisia kuin Nokiat ja ulkonäöltään miellyttävät silmää nokialaisia enemmän. Käytöltään menee taas Nokian kanssa tasoihin, mutta kun muuten selkeesti parempia niin päätin ostaa uudestaan Ericssonin.

Tällä kertaa kriteerinä oli puhelimen koko eli pitäisi olla mahdollisimman ohut ettei suotta pullottele taskussa. Lisäksi kamera olisi hyvä olla olemassa ja puhelimen pitäisi olla laadukas sekä kestävä, mutta hinta ei saa ylittää 200 eeberhartteria.

Näin ollen päädyin w880i malliin (http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/w880i?cc=fi&lc=fi) ja olen ollut todella tyytyväinen. Noita walkman-ominaisuuksia en ole vielä käyttänyt kun ei mp3 soittimelle ole muutenkaan juurikaan käyttöä, mutta täytyy jossain vaiheessa varmaan latailla tavaraa puhelimeen. Ainoa ongelma on, että miten akku tuolloin kestää? Vastaus lienee, että ei kovinkaan hyvin, mutta toisaalta se on vain lisävaruste eikä läheskään pääkäyttötarkoitus.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Riippuu tietenkin hintahaarukasta, mutta laatuhan maksaa.
Jos kuitenkin hieman N95 halvempaa etsii niin oma suosituksenikin on ehdottomasti E51 jonka itsekin omistan, ja ainakin nuo ominaisuudet riittäneet tähän asti juuri työkäytössä enemmän kuin paremmin.

Samaa mieltä E51 puhelimesta. Omistan myös itse kyseisen kapineen ja hyvin pelaa. Tykkään lisäksi ulkonäöstä ja ohuudesta. Metallikuorista myös tykkään.
 

startin13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Hyvää paljon ja halvalla!

Nokian kommunistikaattori menee yli tarpeen, mutta 51 & 95 voisivat olla tutustumisen arvoisia matkapuhelimia.

Onko 95:ssa niin paljon parempaa tekniikkaa ja toimintoja että n, 200-300euroa kannattaa sijoittaa lisää verrokkina siis tuo 51.

Imagosyyt painavat helposti vaa'an tuolle yhdeksäänkymmeneenviiteen,,, tilin saldo taas puoltaisi valinnaksi viisykköstä.

Hakusessa olisi muutaman vuoden mittainen suhde.
 

Veijari

Jäsen
Loppuviikosta pitäisi ilmestyä ja hintahaarukka on n.550-650€.

Edit. E66:n pitäisi myös ilmestyä samoihin aikoihin.

Eivät ainakaan dna:n liikkeessä osanneet sanoa mitään E71:n myyntiin tulosta, joten epäilen ettei tällä viikolla tule. Ellei sitten heillä ole jotain salassapitovelvollisuutta siihen saakka kunnes puhelin julkaistaan myyntiin?
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Kertokaapas, miten Nokia E90 -puhelimesta saa datasiirron pois päältä? Haen tällä siis takaa sitä, että ulkomaille mentäessä ei tule sitten jälkikäteen yllätystä kotiin hurjan puhelinlaskun muodossa. Tarkoitus olisi käyttää Nokia Mapsia paikan päällä, tarvittavat kartat olen jo hakenut, vielä pitäisi ennen lähtöä ostaa karttalisenssi. Käsittääkseni sitten paikan päällä ei datasiirtoa tarvita GPS:n ja kartan toimimiseksi.

Edit. Kyllähän tuo varmaan onnistuisi, jos kaikki yhteysasetukset poistaisi, mutta ei jaksaisi siihen ryhtyä. Eli onko jotain 'täppää' jossain, mistä tuo kätevästi hoituisi?
 
Viimeksi muokattu:

Roark

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins
Nokian kommunistikaattori menee yli tarpeen, mutta 51 & 95 voisivat olla tutustumisen arvoisia matkapuhelimia.

Onko 95:ssa niin paljon parempaa tekniikkaa ja toimintoja että n, 200-300euroa kannattaa sijoittaa lisää verrokkina siis tuo 51.

Hakusessa olisi muutaman vuoden mittainen suhde.

No 95:ssa on verrattuna Eviisykköseen GPS-paikannus, isompi näyttö, 5mpix(E51 2 mpix) kamera ja mm. 3,5 mm kuulokeliitäntä...Toisaalta N95 on painavampi ja paksumpi. Eroahan näillä on se vajaa 200 €. N95 on hieman vanhempi puhelin. Valinta riippuu siitä haluatko/tarvitsetko Gps:ää ja parempaa kameraa.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Itse ostin viikko sitten N82:n ja tyytyväinen olen ollut. Puhelimessa on aika iso näyttö, GPS, 5 megapikselin kamera, radio ja tietenkin MP3-soitin.
Miinuksina hinta, aika kököt vakiokuulokkeet ja aika pienet näppäimet mutta niissä on kuitenkin aika hyvä tuntuma.
Nettisurfailu onnistuu hyvin joko 3G:llä (myös "3,5G") tai WLAN:lla.
 

M#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
NYR
Noniin, nyt alkaa uusi puhelin tulla kyseeseen kun tämänhetkinen LG KE500 on ruvennut vittuilemaan oikein olan takaa. Muistikorttia puhelin ei enää tunnista ollenkaan, sammuttaa itsensä milloin sattuu, ei ota puheluita eikä viestejä aina vastaan. Oikein mahtava puhelin toisinsanoen.

Tässä nyt on tullut pari päivää mietittyä, että pitäisikö sitä käydä iPhone noutamassa heti kun se kauppoihin tulee. Arvon palstaveljet, jos mahdollista saada pientä apua mitä miinus ja plus puolia kyseisessä puhelimessa on?
 

Tuamas

Jäsen
Edit. Kyllähän tuo varmaan onnistuisi, jos kaikki yhteysasetukset poistaisi, mutta ei jaksaisi siihen ryhtyä. Eli onko jotain 'täppää' jossain, mistä tuo kätevästi hoituisi?

En tiedä toimiiko enää noin uusissa puhelimissa, mutta luot datasiirron yhteysasetuksiin jonkun "huuhaa"-asetuksen ja otat sen käyttöön mennessäsi ulkomaille. Kaikkiin pykäliin vain esim. 1234.
Toki osa uusista luureista on niin moderneja, ettei käyttäjää päästetä lainkaan määrittämään käsin asetuksia...
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Olen ollut allerginen S60-puhelimille, mutta pari viikkoa E51:n kanssa on mennyt näppylöittä. Paras puhelin, jota olen käyttänyt.
 

Hextall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland, NHL
Eivät ainakaan dna:n liikkeessä osanneet sanoa mitään E71:n myyntiin tulosta, joten epäilen ettei tällä viikolla tule. Ellei sitten heillä ole jotain salassapitovelvollisuutta siihen saakka kunnes puhelin julkaistaan myyntiin?

100kpl erä E71:stä on lähtenyt myyntiin tänään. Löytyy hyvin varustelluista matkapuhelinliikkeistä.

Edit. On muuten mukavan kokoinen laite! Yhtä ohut kun E51, mutta tietenkin leveämpi. E61i näyttää hirveältä halolta vieressä. Aluksi pelkäsin näppäimistöllä kirjoittelua, mutta kyllähän se toimii loistavasti Me like!
 
Viimeksi muokattu:

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mitähän tämä käytännössä tarkoittaa:

"6220 classicin mukana tulee Nokia Maps -ohjelman uusi 2.0-versio. Varsinaisesta navigoinnista joutuu 6220 classicin kanssa kuitenkin vielä maksamaan erikseen."

Onko se samanhintaista kuin datayhteys vai puhelinyhteys vai mikä?
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Mitähän tämä käytännössä tarkoittaa:

"6220 classicin mukana tulee Nokia Maps -ohjelman uusi 2.0-versio. Varsinaisesta navigoinnista joutuu 6220 classicin kanssa kuitenkin vielä maksamaan erikseen."

Onko se samanhintaista kuin datayhteys vai puhelinyhteys vai mikä?

Vuoden navigointi n 60-80 e, kuukauden n. 8 e ja viikon n. 6 e, riippuen alueesta.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Vuoden navigointi n 60-80 e, kuukauden n. 8 e ja viikon n. 6 e, riippuen alueesta.

Mutta täsmennyksenä se, että tuo navigointi kai tarkoittaa vain suullisia opasteita, itse navigointi sisänsä toimii ilmaiseksi.
Mikä nyt sinänsä ilmaisten netistä helposti ladattavien worldwide-karttojen kanssa tekeekin hommasta varsin kätevää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös