Kummeli kirjoitti:
Itselläni on Nokia 5100 jossa on ihan uudet kuoret. Ns. herkkuja siinä ei kauheasti ole. Mitä nyt värinäyttö, polyfoniset soittoäänet (Mistä en itse hyödy mitään, kun pidän aina äänettömällä...) ja radio. (sitäkään en ole kuunnellut kun kaksi kertaa.) Se on ainakin aika helppokäyttöinen. Se on iskun- ja roiskeenkestävä.
Mulla on itsellänikin tuo 5100 ja en sitä kyllä suosittele kenellekkään, joka kirjoittaa enemmän kuin yhden tekstarin viikossa. Asteen verran jäykkä kapistus näppäimien suhteen, ja useasti kun luuri ei ekalla painalluksella nappia ota, painetaan toisen kerran kovempaan ja sitten se ottaakin kaksi tai kolme painallusta samalla.
Itse olen useasti ollut menossa lukemaan saapunutta tekstaria ja tosiaan painanut vain kerran nappia, niin parhaillaan ollaan oltu jo kirjoittamassa vastausta kyseiseen tekstariin, jota ei ole kerennyt edes lukea.
Ja onhan siinä näitä turhakkeita vakiona enemmänkin. Lämpömittari, lamppu ja kalomittari tulee näin ekana mieleen.
Vaihtoon puhelin on menossa, mutta vielä ei tiedä mihinkä vaihtaa. Vaihtoehtoja olen katsellut jo jonkin aikaa. Ehdoton maksimi hinta on 200e, ja mielellään saisi olla alle 150e.
Avovaimolle ostin 6030, joka vaikuttaa mukavalta perusluurilta, mutta saman laista ei viitsi itselle ostaa, jotta ne eivät mene sekaisin.
Edelleenkin vituttaa, kun piti reilu vuosi sitten viskata 6100:nen seinään, kun itseäni vitutti. Ihan kun se puhelin olisi ollut syyllinen, tosin hittoakos soi koko ajan.