Uusi kännykkä

  • 1 242 140
  • 5 795

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
tutzba kirjoitti:
Kenelläkään kokemuksia Samsung X700 -puhelimesta?
Itselläni on kyseinen puhelin ollut vajaan viikon verran. Oikein pätevältä luurilta on tähän mennessä vaikuttanut kaikin puolin, eikä ongelmia ole ollut. Näyttö on kirkas ja käyttis selkeä. Kamera on jopa yllättävän hyvä, kunhan vain valoa on tarpeeksi. Mp3-soittimestakaan ei juuri valittamista löydy. Jos jotain huonoa noin ylipäänsä hakee, niin kuulokeliitäntä on samsungin oma ja saadakseen puhelimeen omat kuulokkeet, täytyy tilata adapteri jostain Kiinasta. Lisäkustannuksia tulee sitten muutamankympin verran muistikortin muodossa. Puhelimeen ei käy perinteinen sd-kortti, vaan pienempi malli, sd-micro.

Kyllä tällä varmasti mukavasti pärjäilee siihen asti, kun 3G:stä alkaa oikeasti olemaan jotain hyötyä ja sitä tukevat puhelimet kehittyvät vielä jonkun aikaa.
 

tutzba

Jäsen
Cmprs kirjoitti:
Kyllä tällä varmasti mukavasti pärjäilee siihen asti, kun 3G:stä alkaa oikeasti olemaan jotain hyötyä ja sitä tukevat puhelimet kehittyvät vielä jonkun aikaa.

Kiitos paljon. Olen sitä vähän netistä tutkinut ja vertaillut muihin, ja kyllähän se mielestäni on todella halpa (Gigantista 189€) kun ottaa huomioon mitä kaikkea siitä löytyy. Netistä nähdyistä kuvista päättelin että puhelin olisi ruma, mutta kun näin sen tänään "livenä", niin tyylikkäältähän se näyttää. Tai no tietysti hienompiakin on, mutta ei auta valittaa. Testasin sitä hiukan tänään, ja vaikutti kyllä todella nopealta käyttää. Nykyisen puhelimen (Siemens CF62) hitaus alkaa pikkuhiljaa rasittaamaan jo, eikä akun kestokaan kauheasti innosta. Joutuu lataamaan sen kerran päivässä, sillä se ei kestä yhtään mitään!

Hyvin mahdollista että huomenna voisin käydä ostamassa sen, nyt kun palkkakin on tullut tilille.
 

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itseäni on aina viehättänyt nuo Nokian 8000-sarjan luurit, kas kun ulkonäkö on yksi tärkeimmistä kriteereistäni -- soittaa ja viestittää kun pystyy kai kaikilla puhelimilla.

Maanantaista asti on käytössä ollut 8800. Riettaan hyvännäköinen peli, painaakin sopivasti ettei tunnu lelulta, ja toiminut moitteettomasti. Niin kuin aiemmatkin.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tällä hetkellä puhelimina Nokia 6021 siviilikäytössä ja Nokia 6170 työkäytössä.

6021:sta pidän onnistuneimpana ostoksenani koskaan - ominaisuudet eivät ole rönsyilevät mutta kaikki tarpeellinen kuitenkin löytyy. Lisäksi puhelin toimii luotettavasti, on sopivan kevyt ja akun kesto on sopivan pitkä. Käytän tätä puhelintani melko vähän - laskujakin tulee keskimäärin 2kk välein.

6170 on sensijaan täysi susi. Ongelmat alkoivat jo ostettaessa - tilasin ja maksoin sen verkkokauppaan ja sen jälkeen sitä saikin odotella muistaakseni ainakin pari kuukautta. Kun viimein sain tuon kauan odotetun uutuuden käteeni, tuntui se ensin ihan mukavalta puhelimelta, mutta sitten alkoi ärsyttää. Ääni tuntuu tulevan kuin seinän takaa, (juu osaan säätää voimakkuutta) näytöt (joista varsinkin pikkunäyttö on täysin turha eivätkä väritkään näy oikein) reistailevat, ja teräs (hahhah!) kuoret hankaavat ikävästi korvaa, tosin tähän olen jo tottunut joten ei haittaa.

Puhelinkauppaan pitäisi lähteä - saisikohan tuosta 6170:sta vielä vaihdossa jotakin?
 

RedRave

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Detroit Lions, Die Mannschaft
Jack Ace kirjoitti:
Itse olen niitä puhelimenomistajia, jotka haluavat yksinkertaisuutta. Ei kameraa, ei mp3-soitinta, ei radiota. Kuitenkin haluan, että puhelin on tyylikäs ja nykyaikainen. Ja koska tuo läppäpuhelin-villitys on saanut myös minut koukkuun, niin kävin hakemassa itselleni Nokia 6060:n. Oon ollu muutaman päivän testailun jälkeen tosi tyytyväinen. Puhuminen tuntuu vielä oudolle, kun ei ole mitään halkoa, jota painaa korvaa vasten.

Lähdin tuossa muutama kuukausi sitten vaihtamaan Nokialaistani uudempaan, ja Elisan kytkykauppaan mentiin mukaan. Itse en kyllä löydä mitään vikaa paketista, ja puhelinlaskukin on laskenut "normaalista". Valitsemastani Nokian 6680:n löytyy aikalailla kaikki: Kamerat, soittimet netti ja kaikki muu tärkeä. "Säästää" siinäkin kun kaikki taustat ja soittoäänet voi tehdä omalla koneella, kätevästi siirtää bluetooht:lla puhelimeen. Joku aika sitten tuli oikein, tietotekniikanhuipentuma, kun asensin kaverin avustuksella jmIrc-ohjelman. Nyt voi sitten "Irckata" vaikka mökin p-huusissa, jos siltä sattuu tuntumaan. Tosin uskallan arvata, että todellinen tehokäyttö alkaa vasta kun koulut jatkuvat.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
RedRave kirjoitti:
Lähdin tuossa muutama kuukausi sitten vaihtamaan Nokialaistani uudempaan, ja Elisan kytkykauppaan mentiin mukaan. Itse en kyllä löydä mitään vikaa paketista, ja puhelinlaskukin on laskenut "normaalista". Valitsemastani Nokian 6680:n löytyy aikalailla kaikki: Kamerat, soittimet netti ja kaikki muu tärkeä. "Säästää" siinäkin kun kaikki taustat ja soittoäänet voi tehdä omalla koneella, kätevästi siirtää bluetooht:lla puhelimeen. Joku aika sitten tuli oikein, tietotekniikanhuipentuma, kun asensin kaverin avustuksella jmIrc-ohjelman. Nyt voi sitten "Irckata" vaikka mökin p-huusissa, jos siltä sattuu tuntumaan. Tosin uskallan arvata, että todellinen tehokäyttö alkaa vasta kun koulut jatkuvat.

Itselläni on sama vehje työpuhelimena. Ensimmäinen kappale oli jollain tavalla paskana, koska esim. sähköpostia ei saanut toimimaan ei sitten millään. Laite vaihdettiin uuteen ja sen jälkeen on toiminut ihan mallikkaasti. Kyllä tuota voi suositella muillekin.
 

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
Kuinkahan kauan menee kun Elisa yleensä avaa/saa tiedon liittymätyypin vaihdosta ja näin lähettää ne asetukset puhelimeen? Onhan tämä hieman typerää olla uuden puhelimen omistaja, kun ei pysty soittamaan tai laittamaan viestiä mihinkään eikä kukaan saa yhteyttä minuun. Selkeästi niiden liittymä/puhelin, jotka haluaa olla rauhassa...

PS. Olen Elisan orja seuraavat pari vuotta...
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Tulppu kirjoitti:
6170 on sensijaan täysi susi. Ongelmat alkoivat jo ostettaessa - tilasin ja maksoin sen verkkokauppaan ja sen jälkeen sitä saikin odotella muistaakseni ainakin pari kuukautta. Kun viimein sain tuon kauan odotetun uutuuden käteeni, tuntui se ensin ihan mukavalta puhelimelta, mutta sitten alkoi ärsyttää. Ääni tuntuu tulevan kuin seinän takaa, (juu osaan säätää voimakkuutta) näytöt (joista varsinkin pikkunäyttö on täysin turha eivätkä väritkään näy oikein) reistailevat, ja teräs (hahhah!) kuoret hankaavat ikävästi korvaa, tosin tähän olen jo tottunut joten ei haittaa.

Hmm, itse kyllä olen täysin myyty 6170:aan, nyt n. 1,5 vuoden käytön jälkeen.

Miten sinä onnistut raapimaan korvaasi teräskuorilla, kun kuoret ovat puhelimen ulkopinnoilla ja puhuessahan pidät puhelimen sisäpintaa korvaasi vasten.

Vaikka toki mielipidekysymys onkin, niin et näemmä ole koskaan käyttänyt oikeasti huonoa puhelinta, jos puhelin on noilla "vioilla" susi :)
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
varjo kirjoitti:
Miten sinä onnistut raapimaan korvaasi teräskuorilla, kun kuoret ovat puhelimen ulkopinnoilla ja puhuessahan pidät puhelimen sisäpintaa korvaasi vasten.

Tähän raapimiseen kun yhdistetään tuo äänen kuuluminen kuin seinän takaa niin hommahan on täysin selvä. Tulppu on vain pitänyt puhelinta väärinpäin korvallaan.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Mulla ollut käytössä jo reilun vuoden verran tämä Nokian 7270 läppäpuhelin. Hintaa oli vuosi sitten 399€, mutta kun halusin "simpukkapuhelimen" joka ei näytä tyttöjen mallilta, saati sitten ole niin pienet näppäimet ettei pysty itse painamaan niin päädyin noinkin kalliiseen puhelimeen.

Nyt olen ajatellut tässä jossain vaiheessa kun olisi riittävästi rahaa niin kävisin ostamassa tuosta sen uudemman version eli 7370:n. Vaikutti erittäin näppärältä kun sitä kävin testaamassa, todettakoon ettei ole normaali läppäpuhelin jonka kansi nostetaan ylös vaan tämän malli kansi pitää kääntää myötäpvään 180astetta jotta tulevat näppäimet sun muut näkyviin.

Palailen asiaan kun löydän riittävästi rahaa ostoon.

-Cactus-
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Troy kirjoitti:
Tulppu on vain pitänyt puhelinta väärinpäin korvallaan.

Ai perhana, no niinpäs onkin, toisinpäin kuuluukin paljon paremmin...

Korjataan sen verran että raapiminen ei johdu teräskuorista vaan puhelimen muotoilusta.
 
Jos tilaa mp3-soittoäänen sitä tukevaan puhelimeen, toimiiko soittoäänenä koko 3-4-minuuttinen kappale, vai onko siinä vain alkutahdit / tuttu kertosäe?
 

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
Hazardipakki kirjoitti:
Jos tilaa mp3-soittoäänen sitä tukevaan puhelimeen, toimiiko soittoäänenä koko 3-4-minuuttinen kappale, vai onko siinä vain alkutahdit / tuttu kertosäe?

Niin kauan kuin soittaja jaksaa soittaa, operaattoriasetus lopettaa, tai puhelu kääntyy vastaajaan. Eli ainakin Stairways To Heavenin voit unohtaa.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Saisikohan jostain liikkeestä (Helsinki) tänään käteen Nokia 7710:n? En ainakaan nettiä selailemalla löydä.

Oma 7710 sai viikonloppuna ilmeisesti kosteutta sillä taustavalot eivät pala. Kävin läpi kaikki mahdolliset korvaajat mutta tulin siihen tulokseen etten halua vaihtaa mallia vaan otan uuden 7710:n.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Nokia N80 kun ostatte, niin päivittäkää softa jo ostohetkellä. Kolmessa tietämässäni N80:ssä on ollut huhtikuun softat ja silloin on turha yrittää Wlania tai sähköpostia käyttää. Viikko sitten eukolle tullutta kapulaa jo kerran päivitetty. Myös akku on suht onneton ja laturi on uutta ja pienempää versiota, eli adapteri takataskuun.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viimeksi muokattu:

tutzba

Jäsen
Hazardipakki kirjoitti:
Jos tilaa mp3-soittoäänen sitä tukevaan puhelimeen, toimiiko soittoäänenä koko 3-4-minuuttinen kappale, vai onko siinä vain alkutahdit / tuttu kertosäe?

Mielestäni useimmat tilattavat äänet ovat kertosäkeestä. Tietysti voit siirtää tietokoneelta itsellesi ääniä, jolloin se tulee kokonaan. Jos tuollainen on mahdollista.
 

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
Trenchtown kirjoitti:
I tuon läpän mekanismi sanoi soppimuksensa irti, takuuna sitä ei korjata, joten antaa olla.

Miksei korjata?
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
InSideHockey kirjoitti:
Saisikohan jostain liikkeestä (Helsinki) tänään käteen Nokia 7710:n? En ainakaan nettiä selailemalla löydä.

Oma 7710 sai viikonloppuna ilmeisesti kosteutta sillä taustavalot eivät pala. Kävin läpi kaikki mahdolliset korvaajat mutta tulin siihen tulokseen etten halua vaihtaa mallia vaan otan uuden 7710:n.

Minulla oli tuo sama malli vuoden verran. Helvetin hyvä vehje, mutta viikko takaperin laite simahti totaalisesti. Tätä ennen laitteessa ei ollut mitään vikaa. Liikkeessä veikkailivat, että softassa olisi jotain häikkää. Kyselin siinä lämpimikseni, että mitä tuosta luurista olisi saanut vaihdossa. 50€ siitä olisi vaihdossa saanut. Ihmettelin kyllä vitusti noinkin huonoa hintaa, koska tuo vehje oli/on todella monipuolinen laite. Myyjä sanoi, että jengi ei halua ostaa tuollaista isoa ja hankalaa laitetta, jossa joutuu vielä kynänkin kanssa säätämään.

Jätin luurin sinne korjattavaksi ja ostin Nokia N73:sen vitutustani lieventämään. Eipä ole muuten valittamista tässäkään laitteessa. Tässä on 3,2 megapikselin kamera, joten kuvalaatu on jo halvimpien digikameroiden tasolla.
 

Tuamas

Jäsen
harmonica kirjoitti:
oon ehkä vähän tyhmä, mut selittäkää, miks se j300i (http://www.puhelinvertailu.com/index.php?p1=j300&p2=&p3=), maksaa suunnilleen joka paikassa jotain 400e.

Koska tuota mallia ei kovin monessa paikassa ole enää kaupan, niin nuo näkyvät hinnat ovat ikivanhoihin tukkuhintoihin perustuvia. Sama joissakin kaupoissa niihin jääneissä "jämäpuhelimissa", joissa sisäänostohinta on ollut jotakin aivan muuta kuin puhelimen nykyinen reaaliarvo.

Oikea hintahan tuolle niissä paikoissa joita sitä myydään on siinä vajaan sadan euron korvilla.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Karzan kirjoitti:
Miksei korjata?
sanotaanko että tuottamuksellinen vahinko, tiputin puhelimen katuun. Luvattoman helposti se hajosi, mutta minkäs teet...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös