Minäkin päätin tuossa reilu viikko sitten siirtyä nykyaikaan tilaamalla iPhone 4S:n. Viimeiset kolme-neljä vuotta onkin tullut mentyä aika vanhoilla puhelimilla, kun jossain vaiheessa rupesi tympimään tuo teknologian aallonharjalta toiselle hyppiminen. Nyt kuitenkin oli korkea aika hypätä takaisin mukaan leikkiin, kun kaikki ominaisuudet ovat kuitenkin kehittyneet niin rutkasti tässä ajassa. Monet tärkeät toiminnotkin alkavat olla niin vahvasti internetissä, jotta taskussa olisi useimmiten hyvä olla laite, jolla yhteydet pelaa kätevästi joka suuntaan.
Olen oikeastaan hyvin onnellinen, etten ostanut uutta puhelinta joskus kolmisen vuotta sitten. Olen miettinyt, että olisikohan minustakin tullut yhtä sekopäinen kuin monista muista matkapuhelinten omistajista. Kaikkialla on jatkuvasti joitakin Nokia vs Apple vääntöjä, joissa tapellaan loppujen lopuksi ihan naurettavan pienistä asioista. Mitä väliä sillä muutenkaan on minkä merkkinen luuri sieltä taskun pohjalta löytyy. Pääasia kun on itse tyytyväinen laitteen ominaisuuksiin.
No tuntuuhan tuolla monille olevan väliä. Itsekin ilmoitin muutamalle kaverille tilanneeni uuden puhelimen ja vastaukset olivat luokkaa "Jaa, päätit sitten ruveta Apple-homoksi" ja "Mikset ostanut puhelinta xxx, kun se on paljon parempi". Kerrassaan hämmästyttävää.
Hämmästyin kyllä myös vähän siitä, miten hankalaa tuo puhelimen saaminen loppupeleissä onkaan. Laitoin Soneralle tilauksen tuossa reilu viikko sitten, mutta puhelimen toimitusajasta ei ole vielä mitään tietoa. Harmikseni tuli jo maksettuakin tuo tilaus, joten muualta on aika turha lähteä metsästämään.