Nyt alkaa näyttämään vahvasti siltä, että hommaan OnePlus Nordin seuraavaksi luurikseni.
Hyvä juttu? Huono juttu? Ainakin puhelin on täyttä timanttia.
Ja mua ei kiinnostanu OnePlus 2 vaihto, mutta nyt näyttäisi olevan jo vähän pakko. Käy viimeisiään ja laturikin entinen.Meillä on hieman vajaan sadan hengen yrityksessä siirrytty puhelimissa kahteen malliin: iPhone-tyypeille se viimeisin iPhonen perusmalli ja Android-tyypeille OnePlus Nord. Eipä ole Oneplussasta oikein huonoa sanottavaa, ja Nord vaikuttaa jatkavan samalla linjalla. Itsellä tulee kohta kolme vuotta täyteen 5T:n kanssa. Ensimmäinen älypuhelin, jonka vaihtaminen ei erityisemmin kiinnosta edes näinkin pitkän käytön jälkeen.
Vaikka tämä onkin kuulemma halpisversio, niin tyytyväinen olen toistaiseksi ollut. Näppäintuntuma ja kosketusnäyttö on selvästi jämäkämpi kuin kuin vanhan sampan. En vaadi luurilta mitään kovin ihmeellistä, ja kaikki se mitä tarvitsen toimii hyvin. Akkukin kestää helposti kaksi vrk lataamatta.No, näillä eväillä tilasin OnePlus Nord 128 gb 5G luurin BF-tarjouksesta, 249 €. Jospa se siellä takin taskussa kulkee (158 mm).
Aika niukkaa tuntuu tätä nykyä olevan tuo fyysisellä qwerty-näppiksellä varustettujen puhelinten tarjonta. Noiden mainitsemiesi mallien lisäksi ainakin pari muuta Android-laitetta löytyy eli Cosmo Communicator ja Unihertz Titan. Kumpaakaan ei tosin näytä olevan Suomessa myynnissä, mutta Cosmo Communicatorista on tarjolla sentään myös suomalaisella näppäimistöasettelulla varustettu malli.Onkohan niitä muita qwertyjä muutaku Blackberry (josta pitäs 5G tulla) ja F(x)tec Pro1.
Osaiskohan joku neuvoa. Ostin tuommoisen OnePlus Nord puhelimen pari viikkoa sitten. Ongelmana on se kun joku lähettää minulle tekstiviestin, niin siitä ei jää tohon puhelimen yläpalkkiin mitään ilmoitusta. Ainoa keino huomata tekstiviesti (myöhemmässä vaiheessa kuin itse saapumishetkellä) on mennä puhelimen viestit osioon, josta nään kaikki viestit. Olen etsinyt ongelmaan ratkaisua asetuksista, Googlesta ja YouTubesta, mutta mielestäni kaikki on siten miten pitääkin. Osaisko kukaan jeesata?
Osaiskohan joku neuvoa. Ostin tuommoisen OnePlus Nord puhelimen pari viikkoa sitten. Ongelmana on se kun joku lähettää minulle tekstiviestin, niin siitä ei jää tohon puhelimen yläpalkkiin mitään ilmoitusta. Ainoa keino huomata tekstiviesti (myöhemmässä vaiheessa kuin itse saapumishetkellä) on mennä puhelimen viestit osioon, josta nään kaikki viestit. Olen etsinyt ongelmaan ratkaisua asetuksista, Googlesta ja YouTubesta, mutta mielestäni kaikki on siten miten pitääkin. Osaisko kukaan jeesata?
Olen ollut tästä asiasta OnePlussaan tukeen yhteydessä, mutta he eivät ole edes maininneet tällaisesta asiasta. Eli akun asetuksista löytyy 'akun käytön optimointi'. Mikähän tuol olis sellainen kohta, joka liittyis tekstiviesteihin? Tyyliin sellaista kohtaa kuin 'tekstiviestit' tai 'messages' ei tuolta löydy. En ole tuota matkapuhelinfoorumia lukenut, kiitos vinkistä.Ei löydy minulta Oneplussaa mutta oletko käynyt katsomassa asetuksista ja sieltä sovellukset ja sovellusten ilmoitukset? Omassa Huaweissa voi myös akun asetuksista säätää, minkä sovelluksen ilmoitukset tulevat manuaalisesti ja mitkä automaattisesti. Huawei rajoittaa näitä tosi paljon, jotta akunkesto olisi parempi eli automaattiasetukset täytyy vaihtaa manuaalisiksi.
Oletko käynyt lueskelemassa tai kysymässä asiasta www.matkapuhelinfoorumi.fi?
Kuulostaa siltä, että tuolta "akun käytön optimoinnista" voisi vastaus löytyä, siellä saattaa olla paikka, mistä sovellusten ilmoituksia ja akunkäyttöä voi säädellä. Löytyykö jotain esim. nimellä sovellukset tai ilmoitukset? Siis sieltä akun optimoinnin sisältä.Olen ollut tästä asiasta OnePlussaan tukeen yhteydessä, mutta he eivät ole edes maininneet tällaisesta asiasta. Eli akun asetuksista löytyy 'akun käytön optimointi'. Mikähän tuol olis sellainen kohta, joka liittyis tekstiviesteihin? Tyyliin sellaista kohtaa kuin 'tekstiviestit' tai 'messages' ei tuolta löydy. En ole tuota matkapuhelinfoorumia lukenut, kiitos vinkistä.
Ei sieltä tommosia löydy. Muutenkin ihmeellistä kun mielestäni kaikki muut puhelimessa valmiina olleet sovellukset sekä asennetut sovellukset listalta löytyy. En enää keksi mitään muuta ratkaisua kuin puhelimen uudelleenasennus siten, etten lataa ollenkaan varmuuskopiota. Näin siis OnePlussan tuesta ohjeistettiin, on vaan niin helvetin työläs prosessi. Ja yks mikä tuli mieleen et voiko luurissa olla jokin virus? Skannaanpa nyt varmuuden vuoksi.Kuulostaa siltä, että tuolta "akun käytön optimoinnista" voisi vastaus löytyä, siellä saattaa olla paikka, mistä sovellusten ilmoituksia ja akunkäyttöä voi säädellä. Löytyykö jotain esim. nimellä sovellukset tai ilmoitukset? Siis sieltä akun optimoinnin sisältä.
Ei sieltä tommosia löydy. Muutenkin ihmeellistä kun mielestäni kaikki muut puhelimessa valmiina olleet sovellukset sekä asennetut sovellukset listalta löytyy. En enää keksi mitään muuta ratkaisua kuin puhelimen uudelleenasennus siten, etten lataa ollenkaan varmuuskopiota. Näin siis OnePlussan tuesta ohjeistettiin, on vaan niin helvetin työläs prosessi. Ja yks mikä tuli mieleen et voiko luurissa olla jokin virus? Skannaanpa nyt varmuuden vuoksi.
EDIT: Avastin virustarkistus ei ainakaan herjannu mistään.
@T1971 @Hubacek
Nuo ilmoitukset on kaikki valittuna päälle.
Joo on se niin iso homma alkaa kaikkea asentelemaan et koitan keksiä jonkun toisen ratkaisun. Onko heittää mitään suosituksia hyvästä tekstiviesti appista? Eihän täs kukaan enää tänä päivänä lähetä viestejä tekstiviestin kautta, mut vituttaa kun kaikki "viralliset" viestit menee täysin ohi ellei sit muista vilkaista niitä.Itse koittaisin tuossa vaiheessa kyllä varmaan ladata jonkin toisen tekstiviesti appin ja kattoa toimiiko sillä. Kuullostaa aika rajulta kokeilulta vetää koko luuri tyhjäksi ilman kopiota.
Googlella vissiin joku oma käsittääkseni. Ei ainakaan tarvis mainoksia kattella. Toinen sitten Textra mitä jengi kehunu.Joo on se niin iso homma alkaa kaikkea asentelemaan et koitan keksiä jonkun toisen ratkaisun. Onko heittää mitään suosituksia hyvästä tekstiviesti appista? Eihän täs kukaan enää tänä päivänä lähetä viestejä tekstiviestin kautta, mut vituttaa kun kaikki "viralliset" viestit menee täysin ohi ellei sit muista vilkaista niitä.
Kiitän! Mikäli ongelmaa ei voi ratkaista niin sen voi näin ohittaa. Vaikuttaa pätevälle apille. Eikä edes mainoksia!Toinen sitten Textra mitä jengi kehunu.
Sama juttu, tosin pyysin laitteen myynyttä Elisan asiakaspalvelua panemaan luurin käyttövalmiiksi samalla kun vaihtoivat siihen sim-kortin. Ilmoitukset tekstiviesteistä tulevat aloitusnäytölle, pari riviä viestistä näkyy samalla. One+ Nord 5g.@badgeri mulla tuo alkoi tosiaan heti toimimaan, ei tarvinnut muuttaa mitään asetuksia. Ilmoitukset tulee ylös.
Mistä nää saa pois? Mainitun lisäksi ruudulla teksti esim. "Tarkistetaan viestejä.."Jossain päivityksessä tuli "pienet asiat jotka ärsyttää" ominaisuus, eli yläreunaan ilmestyy kuvake kun puhelin vaikka tarkistaa onko sähköposteja tai Whatsapp-viestejä tulossa (eli saapuneen viestin symboli näkyy vaikka semmoista ei ole tullutkaan). Saako pois jotenkin?
Samsung Galaxy S10+.