Uusi kännykkä

  • 1 245 027
  • 5 798

Lavis

Jäsen
Uusi kännykkä kiikarissa. 5G valmius pitää olla ja käyttöjärjestelmänä Android. Kameroilla ei niin väliä, kun tuppaavat ihan kohtalaisia olemaan uusissa malleissa kuitenkin. Palstalaisilla antaa vinkkejä? Hinnalla ei nyt niin väliä tässä vaiheessa, käyttökokemukset tärkeempiä. Tägään tähän @Raid76 kun sulla näyttää olevan kokemusta OnePlus Nord -mallista.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Gigantin liikkeissä on huomenna 28.9 kaikki normaalihintaiset puhelimet -15%, joten esimerkiksi tuon yllämainitun OnePlus Nordin hinnaksi jää 339€.
 

Filari

Jäsen
Uusi kännykkä kiikarissa. 5G valmius pitää olla ja käyttöjärjestelmänä Android. Kameroilla ei niin väliä, kun tuppaavat ihan kohtalaisia olemaan uusissa malleissa kuitenkin. Palstalaisilla antaa vinkkejä? Hinnalla ei nyt niin väliä tässä vaiheessa, käyttökokemukset tärkeempiä. Tägään tähän @Raid76 kun sulla näyttää olevan kokemusta OnePlus Nord -mallista.

Itellä on toi Nord ja toimii kun junan vessa. Ei mitään pahaa sanottavaa. Toki olen jo pitkään ollut Oneplussan tallissa, osittain myös varmaan siksi että homma toimii.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Uusi kännykkä kiikarissa. 5G valmius pitää olla ja käyttöjärjestelmänä Android. Kameroilla ei niin väliä, kun tuppaavat ihan kohtalaisia olemaan uusissa malleissa kuitenkin. Palstalaisilla antaa vinkkejä? Hinnalla ei nyt niin väliä tässä vaiheessa, käyttökokemukset tärkeempiä. Tägään tähän @Raid76 kun sulla näyttää olevan kokemusta OnePlus Nord -mallista.
Kyllä on kokemusta. Puhelimen toimintaa tulee muutenkin seurattua suhteellisen tarkasti. Nord on ollut käytössä julkaisupäivästä saakka. Puhelin on saanut tähän mennessä kaksi korjauspäivitystä, joissa osa esiin tulleista bugeista on korjaantunut. Muutamia yleisimmin esiintyviä bugeja on vielä korjaamatta.

Lyhyellä analyysillä puhelin on varsin onnistunut, mutta ei se ihan vielä kaikilta osin vastaa luvattua. Akun kesto on kohtuullinen/hyvä. Joillakin on ollut suuria ongelmia akun kulumisen suhteen näyttö kiinni. Pahimmillaan itsellänikin akun kulutus näyttö kiinni oli yli 1% tunnissa. Joissakin tapauksissa jopa 3%. Täydellä latauksella pääsee kyllä yli 9 tunnin näytön käyttöön. Päivitykset ovat korjanneet tuota ongelmaa jonkun verran. Alussa varsinkin Elisan liittymillä tekstiviestit lähtivät kolmasti peräkkäin. Mitään uutta uuden mallin bugit eivät ole, niitä on joka luurilla.

Eniten häiritsevä ongelma on ollut Googlen haun ja Chromen osoitepalkin jäätyminen. Chrome avattava uudelleen, jolloin hakutulokset jne. tulevat esiin. Tämäkin ongelma on parantunut jonkun verran, pahimmillaan häiritsi todella paljon. Vika saattaa olla myös applikaatiossa, koska sitä on esiintynyt muissakin puhelimissa. OnePlus Nord on ripeä puhelin hintaluokassaan, eikä heti hyydy vaatimustason noustessa. Kamera on hyvä, joskin siinä on paljon turhaa mielestäni; makro ja syvyystehoste nyt alkuun mainitakseni. Noh, linssejä on pakko ollut saada monta koska se vakuuttaa. :) Laajakuvalle plussaa. Kotelon rakenteesta on pakko ollut tinkiä ja se on muovia, muttei ainakaan minun mielestäni juuri haittaa. Mukana tulee silikoninen läpinäkyvä suojakuori. Alkuperäiselle Sandstonen bumbercasen hankinnalle silti peukku, koska se on karhea, jykevä ja suojaa kameran laseja paremmin. Suojalasiksi suosittelen sitä mallia joka ei peitä koko näyttöä (sama kuin kasissa), jolloin ei ala kampeamaan pois suojakotelon käytön yhteydessä.

Android on suhteellisen puhdas ja käyttöympäristö on helposti muokattavissa todella toimivaksi. Tälle luonnollisesti iso plussa. Bugeihin on luvassa korjauksia ja muutenhan päivityksiä on luvassa pitkäksi aikaa. Voin kuitenkin tässä kohtaa ainakin varovaisesti suositella puhelimen hankintaa ja näyttää noita tarjouksiakin jo ilmestyneen kuten edellä mainitaan. Ne entisestään kyllä puoltavat hankintaa. :)
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Luultavasti seuraavan kuuden kuukauden aikana tulee puhelimen uusiminen. Koska olen tarjouksia kyttäilevää sorttia, olen hyvissä ajoin liikenteessä. Lueskelen paljon myös etukäteen ominaisuuksista ja yleistä asiaa ja koitan vertailla.

Puhelimen käyttö on arkiasioiden hoitaminen, laskut, verkkopankki jne, (luonto)kuvaus patikoinneilla ja yleinen netin selailu. Liikun paljon luonnossa ja lenkkipolulla.

Nykyinen Honor 10 on nyt palvellut melkein 2,5 vuotta ja kaikinpuolin tähän tyytyväinen olen ollut. Järjestyksessään kolmas Honor joka taskussa kulkee. Nyt luuri on alkanut jäätyilemään sekä kaatuu ajoittain, kamera lataa todella kauan yms.

Kannattaako nyt katsella suosiolla muita merkkejä tämän jenkkikohun tai muiden syiden vuoksi? Olen suosinut aiemmin edellisen sukupolven lippulivaa/high-end mallia.

Mitä pitää olla:
-Android
-Laadukas kamera
-Hyvä akunkesto plussaa
-Mielellään roiskeen/vedenkestävä, ei pakollinen
-Hintahaitari 400-700?

Saako näillä spekseillä jo jonkinlaisen? Xiaomi Mi10 oli kiikarissa noin esimerkiksi. Onko tulossa uutuuksia, joita kannattaa jäädä odottamaan ja mitä suosittelisitte?
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Mitä pitää olla:
-Android
-Laadukas kamera
-Hyvä akunkesto plussaa
-Mielellään roiskeen/vedenkestävä, ei pakollinen
-Hintahaitari 400-700?


Samoilla vaatimuksilla olen itsekin miettinyt. Kiikarissa Samsung s20 tai 10+ malli. Odotettavissa, että viimeistään black fridayna tulee hyviin tarjouksiin.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Mitä pitää olla:
-Android
-Laadukas kamera
-Hyvä akunkesto plussaa
-Mielellään roiskeen/vedenkestävä, ei pakollinen
-Hintahaitari 400-700?
14.10 tulee Oneplus 8T kuulemma 599€ tai sitten Nord pari sataa halvemmalla. Noilla lähtisin etenemään. Ei virallista IP-luokitusta, mutta tiivisteet löytyy holeista.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
14.10 tulee Oneplus 8T kuulemma 599€ tai sitten Nord pari sataa halvemmalla. Noilla lähtisin etenemään. Ei virallista IP-luokitusta, mutta tiivisteet löytyy holeista.

Täytyypä perehtyä tuohon OnePlussaan tarkemmin, rouva ainakin omaansa kehunut. Jos malttaisi mielensä esim black fridayn tai singles dayn tiimoille, saisikohan halvemmalla?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Täytyypä perehtyä tuohon OnePlussaan tarkemmin, rouva ainakin omaansa kehunut. Jos malttaisi mielensä esim black fridayn tai singles dayn tiimoille, saisikohan halvemmalla?
Saattaa olla kalliimmista malleista tarjouksia Black Fridayna. Itsellä ollut OP 3T ja nyt OP 7T. 3T oli kolmisen vuotta, eikä luurissa ollut mitään vikaa. 7T nyt puolisen vuotta, eikä tässäkään moitittavaa. Softa näissä nykyään on se missä on vikaa, mutta olen ladannut OP:n Oxygen updater-sovelluksen, niin saa nopeammin uusimmat päivitykset ja fixit.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Laitetaan nyt tänne. Puhelimeni väittää, että kuulokkeet ovat kytkettynä vaikka eivät ole. Millähän tuon saisi korjattua?
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Oliko kyseessä langalliset vai langattomat kuulokkeet?
Niin siis keissi meni näin: perjantaina kuuntelin langallisilla kuulokkeilla youtubea. Otin kuulokkeet pois ihan normaalisti lopetettuani kuuntelemisen. Puhelinkin käyttäytyi sen jälkeen ihan normaalisti. Sunnuntaina sitten puhelin alkoi ilmoittaa, että audioliitin liitetty, vaikka en tuon perjantain jälkeen ole kuulokkeita käyttänyt.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Ja ilmeisesti ihan perusohje, eli uudelleen käynnistys ei auta? toistaako puhelin median äänen kuitenkin ihan normaalisti puhelimen omista kaiuttimista?
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ja ilmeisesti ihan perusohje, eli uudelleen käynnistys ei auta? toistaako puhelin median äänen kuitenkin ihan normaalisti puhelimen omista kaiuttimista?
Ei auta uudelleenkäynnistys, eikä kuulu kaiuttimista mitään. Puhelin käyttäytyy niin kuin kuulokkeet olisi kytkettynä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Putsaa kuulokeliitin
Tätä itsekin ehdottaisin. Esimerkiksi puinen hammastikku työkaluna. Samoin puhelimen lataukseen ja tiedonsiirtoon käytetty liitäntä kannattaa puhdistaa aika ajoin, sekin nimittäin saattaa kerätä helposti ajan saatossa kaikenlaista likaa puoleensa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Juttelin tuossa kaverin kanssa, kun on päivittämässä puhelinta. Hänellä on ollut pitkä lista Samsungeja ja nyt on hommaamassa Galaxy S20 Fan Edition 5G 128G, joka maksaa 779€. Itse en ole koskaan Samsungin älypuhelimia, mutta nopealla tsekkauksella en oikein ymmärrä mikä tuossa maksaa? Jos vertaa vaikka OnePlus 8, jota saa nykyään 499€, niin aika samanlaisilta vaikuttivat.

Häiritsevintä oli se, että vaikka Samsung tukee pikalatausta, mukana tulee joku tusinalaturi, joka on tuttu juttu iPhone maailmasta. Eli yrittääkö Samsung olla Android-puhelimien iPhone, eli onko se muodostamassa jonkinlaista kulttiasemaa, ilman mitään sen suurempia etuja muihin Android-puhelimiin verrattuna.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Itse löysin Nokian uudestaan vuonna 2018 kun ostin 6.1 puhelimen. Verrattuna esim. Samsungin ja Applen puhelimiin, siinä ei ollut ylimääräistä paskaa asennettuna eli periaatteessa tyhjä puhelin appseista ja itse piti asentaa ne ohjelmat mitkä haluaa ja arvosteluissa se saikin ylistystä siitä ja se olikin suurin syy miksi ostin sen aikoinaan. Toki siinä oli Google ja sen appsit, joten ei se ihan "tyhjä" ollut. Itseäni vituttaa ostaa puhelin, joka jo ostettaessa on täynnä paskaa, jota et ikinä käytä. Akku puhelimessa on aika köykäinen, koko ajan pitää latailla. Puhelin on toiminut moiteetta nämä kaksi vuotta jotka olen sen omistanut.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Itse löysin Nokian uudestaan vuonna 2018 kun ostin 6.1 puhelimen. Verrattuna esim. Samsungin ja Applen puhelimiin, siinä ei ollut ylimääräistä paskaa asennettuna eli periaatteessa tyhjä puhelin appseista ja itse piti asentaa ne ohjelmat mitkä haluaa ja arvosteluissa se saikin ylistystä siitä ja se olikin suurin syy miksi ostin sen aikoinaan. Toki siinä oli Google ja sen appsit, joten ei se ihan "tyhjä" ollut. Itseäni vituttaa ostaa puhelin, joka jo ostettaessa on täynnä paskaa, jota et ikinä käytä. Akku puhelimessa on aika köykäinen, koko ajan pitää latailla. Puhelin on toiminut moiteetta nämä kaksi vuotta jotka olen sen omistanut.

Mulla oli Nokia 6 vähän alta kolme vuotta. Se oli ihan hyvä, tai tuntui silloin hyvältä. Vaihdoin pari kuukautta sitten Pixel 3a:n ja tuntuu, että silloin taivas aukesi. Kolmella sadalla aivan loistava puhelin!
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Itselläni meni Nokia 6:sta ja Nokia 8:sta näytönohjain rikki. Toki takuuna sain kummassakin tapauksessa uuden puhelimen, mutta ei kyllä jättänyt kovin hyvää kuvaa Nokian puhelinten laadusta. Nykyään on käytössä Honor View 20 johon olen ollut muuten tyytyväinen, mutta nämä Honorin/Huawein omat turhake apit ottavat päähän.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Täällä kun on One Plus-tietäjiä, niin tyhmä kysymys. Alkoi kiinnostaa One Plus Nord-luuri. Siinä ei ole perinteistä tekstiviestisovellusta vaan viestitykseen on käytettävä Google Messages -sovellusta.
Tulevatko tavalliset, perinteiset tekstarit normaalisti perille sitä kautta?
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@finnjewel
Käsitän tuon niin, että OnePlussan OxygenOS:ssä ei enää ole omaa tekstiviestisovellusta, mutta samaan tarkoituseen voi käyttää Googlen sovellusta. Androidillehan on näitä tekstiviestisovelluksia saatavilla pilvin pimein. Mutta siis kyllä tekstiviestit edelleen kulkee, eikä kaikkea viestintää tarvitse hoitaa jollain internet-yhteyttä käyttävällä tavalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös