Uusi kännykkä

  • 1 247 636
  • 5 798

Maynard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Kärpät, Newcastle United
Nokia 3120

Ehkä tämä palikkakysymys sopii parhaiten tänne..Elikkäs, tyttöystävä hommas Nokian 3120 classic -puhelimen, ja siinä näyttää olevan vanhanmalliset valikot, eli ne alaspäin selattavat. Minä kun luulin, että S40-käyttöliittymässä ois aina ne uudenmoiset, missä on kuvakkeet järjesteltynä riveihin, ja voi vapaasti liikkua. Ja oon tuosta puhelimesta kuviakin nähnyt, missä on moiset ollu. Tyttöystävää asia ei haittaa, minua enemmänkin :) Eli saako tuohon jostain vaihdettua/päivitettyä uudenmoiset valikot, vai pitääkö mennä noilla? Jospa joku tietäis, kiitokset mahdollisesta avusta.
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Ehkä tämä palikkakysymys sopii parhaiten tänne..Elikkäs, tyttöystävä hommas Nokian 3120 classic -puhelimen, ja siinä näyttää olevan vanhanmalliset valikot, eli ne alaspäin selattavat. Minä kun luulin, että S40-käyttöliittymässä ois aina ne uudenmoiset, missä on kuvakkeet järjesteltynä riveihin, ja voi vapaasti liikkua. Ja oon tuosta puhelimesta kuviakin nähnyt, missä on moiset ollu. Tyttöystävää asia ei haittaa, minua enemmänkin :) Eli saako tuohon jostain vaihdettua/päivitettyä uudenmoiset valikot, vai pitääkö mennä noilla? Jospa joku tietäis, kiitokset mahdollisesta avusta.


Valikossa oltaessa paina valinnat näppäintä(heti näytön alla vasemmalla puolella). Tämä tuli ulkomuistista, on aikaa kun kyseistä luuria olen räplännyt, joten älä tapa jos meni väärin :)
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Olipa muuten mielenkiintoinen uutinen TS:ssa, että puhelinten laturiliitännät muuttuvat standardiksi 2012 mennessä. Käyttöön otetaan micro USB-liitin. Samalla uusien puhelinten myyntipakkauksista poistuu (hyvin tod.näk.) laturi.
 
Viimeksi muokattu:

Dani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Suomi, Real Madrid, Espanja, Argentiina
Ihmettelen kovasti palstan nokia-vastaisuutta. En nyt ihan uusimpien viestien muodossa, mutta historiasta löytyy paljon. Liitettynä "jättiläinen horjuu" ketjuun, nokiainho näyttää olevan jonkinlainen boomi.
Kertokaa tyhmälle, miten nokian esim e70 on huonompi kuin massiiivinen blackberry, tai miksi iPhone mukamas on hyvä? iPhone on mielestäni lähinnä huono vitsi. Ensimmäisen sukupolven iPhonen ostajat saivat ns. "kourallisen paskaa", sittemmin apple on hieman parantanut puhelintaan.
Entä Blackberry? Juu kyllä tuon kokoisia taskutietokoneita on muillakin valmistajilla, mutta puhelimena? Ei kiitos.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
iPhone on mielestäni lähinnä huono vitsi. Ensimmäisen sukupolven iPhonen ostajat saivat ns. "kourallisen paskaa", sittemmin apple on hieman parantanut puhelintaan.

Nyt taisit sohaista ampiaispesää, kun menit iPhonea haukkumaan! Muutenkin Applen tuotteiden arvosteleminen tuntuu olevan kiellettyä, vaikka niistä löytyy puutteita siinä missä muidenkin valmistajien vempaimista. Se nyt on vaan niin trendikästä olla Applen käyttäjä, ja Applea arvostelevat ovat tyylittömiä juntteja. Se offtopicista.
 

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ihmettelen kovasti palstan nokia-vastaisuutta. En nyt ihan uusimpien viestien muodossa, mutta historiasta löytyy paljon. Liitettynä "jättiläinen horjuu" ketjuun, nokiainho näyttää olevan jonkinlainen boomi.

Samaa olen itse monesti ihmetellyt. Tuntuu, että täällä moni oikein odottaa, että Nokia julkaisisi huonoja tuloksia ja tuntuvat oikein odottavan sitä päivää, että Nokia päättäisi lähteä Suomesta. Aina, kun Nokia julkaisee uusia puhelmia, niin täällä ollaan ne heti julistamassa paskoiksi. No onneksi meillä on sananvapaus, niin jokaisella on oikeus omiin mielipiteisiin.

Jottei nyt ihan OT:ksi mene, niin itse olen tässä viime päivinä katsellut uutta kännykkää ja juuri muutama päivä sitten Nokian julkaisema N86 vaikuttaa ihan kivalta kapulalta, joten taidan ostaa sen kun se myöhemmin keväällä tulee myyntiin.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
iPhone on mielestäni lähinnä huono vitsi. Ensimmäisen sukupolven iPhonen ostajat saivat ns. "kourallisen paskaa", sittemmin apple on hieman parantanut puhelintaan.

Omistan 3G-version tällä hetkellä, ja on kyllä käytettävyydeltään paras luuri mitä minulla on tähän mennessä ollut. Ensimmäinen puhelimeni jolla on ollut ilo käyttää nettiä ja sähköpostia. Nyt kun joudun päivittäin istumaan junassa, on näytöltä yllättävänkin hyvä katsella vaikka laitteeseen ladattuja tv-sarjan jaksoja. Musiikkisoittimenakin asiallinen.

Kerro toki lisää vitsin huonoudesta. Nokian mollaamistakin suositumpaa on leimata kaikki i-vehkeisiinsä tyytyväiset fanboyksi.
 

herttakurko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän silloin, kun puhelimesta puuttuu fyysinen näppäimistö, copy-paste sekä mahdollisuus suorittaa useampia ohjelmia samaan aikaan, ollaan hyvin kaukana ainakin omien käyttötarpeideni täyttymisestä.

iPhone on kiva lelu, muttei kunnon puhelin. Lelutarpeet täyttää tarvittaessa iPod touch.
 

herttakurko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos sitä nyt joskus innostuisi uutta lelua hankkimaan, niin mikä olisi suhteellisen halpa puhelin varustettuna wlanilla?

Nokia E51. Kunnon peli ominaisuuksiltaan kuin mekaanisestikin. Lähtee melko halvalla, kun ilmeinen seuraaja E55 julkistettiin juuri Barcelonan mobiilimessuilla.

Muiltakin valmistajilta varmasti löytyy, mutta tuosta voin mennä henk. koht takuuseen.
 

J.Petke

Jäsen
Omistan 3G-version tällä hetkellä, ja on kyllä käytettävyydeltään paras luuri mitä minulla on tähän mennessä ollut. Ensimmäinen puhelimeni jolla on ollut ilo käyttää nettiä ja sähköpostia. Nyt kun joudun päivittäin istumaan junassa, on näytöltä yllättävänkin hyvä katsella vaikka laitteeseen ladattuja tv-sarjan jaksoja. Musiikkisoittimenakin asiallinen.

Kerro toki lisää vitsin huonoudesta. Nokian mollaamistakin suositumpaa on leimata kaikki i-vehkeisiinsä tyytyväiset fanboyksi.

Älä nyt fanboy selitä. Se on huono puhelin ja surkea firma. Itsehän en ole sitä ikinä käyttänyt mutta paska se on.


Niin ja asiaan. Ostin myös joulun korvilla iPhone 3G:n ja päivääkään ei ole tarvinut katua. Kerrankin puhelin joka tuo jotain uutta kännykkämarkkinoille. Hyvin huomaa, että homma toimii kun nyt tulee koko ajan kilpailijoilta vastaavia malleja silti jääden jälkeen "fiksuudessa". Nokia porskuttaa miljoonan megapikselin kameralla jo paikoillaan eivätkä keksi enää uutta miten parantaa käytettävyyttä ja ominaisuuksia. On tuossa puhelimessa pari huonoakin puolta mutta erona nokiaan on se, että tuohon ilmestyy ohjelmia ja oikeasti parantavia päivityksiä. Muokattavuus on ihan eri luokkaa kuin muilla valmistajilla.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Kyllähän silloin, kun puhelimesta puuttuu fyysinen näppäimistö, copy-paste sekä mahdollisuus suorittaa useampia ohjelmia samaan aikaan, ollaan hyvin kaukana ainakin omien käyttötarpeideni täyttymisestä.

iPhone on kiva lelu, muttei kunnon puhelin. Lelutarpeet täyttää tarvittaessa iPod touch.

Olen jo kauan halunnut kysyä mihin puhelimessa tarvitsee copy-pastea?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Olen jo kauan halunnut kysyä mihin puhelimessa tarvitsee copy-pastea?

Bisnes käytössä yllättävänkin tarpeellinen ominaisuus.

Jos haluaa siis kopioida esim. osia jostain dokkarista esim. sähköpostiin tms.

Itselleni E71 on täysin ylivoimainen luuri bisneskäytössä. Kevyt, helposti mukana kulkeva, kaikki tarvittavat ominaisuudet löytyvät mutta ei myöskään tarvitse luopua ns. vapaa-ajan ominaisuuksista kuten videokamerasta jne.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

On tuossa puhelimessa pari huonoakin puolta mutta erona nokiaan on se, että tuohon ilmestyy ohjelmia ja oikeasti parantavia päivityksiä. Muokattavuus on ihan eri luokkaa kuin muilla valmistajilla.


Minusta taas Noikian muokattavuus on ollut hyvää, kiitos kaikkien pikkuohjelmien tekijöiden. Kaikki tarvittava on löytynyt helposti kun on vaan keksiny mitä tarvii.

Mutta uudesta puhelimesta jos puhutaan niin itselleni se on Nokia n79 jonka tuossa kuukausi takaperin ostin. Ja todella tyytyväinen olen ollut. Bisneskäytöstä en tiedä puhelimien kohdalla mitään mutta viihdekäytössä tylsänä työpäivänä luuri on lyömätön. Näyttö on kivan tarkka leffoihin/sarjoihin, Opera mini on hyvä surffailuun ja ngage- pelit, FIFA etunenässä kuluttaa kivasti tylsiä työtunteja. Ja FM-lähetin puhelimessa on huippu, ei enää levyjä tai muistitikkuja autoon vaan puhelin soimaan ja radiosta kanava kohilleen. Erityisesti töissä kun autot vaihtelee välissä päivittäin ja suomalaiset radiokanavat on mitä on niin tuo on tosi kiva ominaisuus. Ja toki navigaattori on hyvä olla vaikken sitä ole vielä tarvinnutkaan, kokeilin pari kertaa ja tuntu toimivan.
 

ori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Blackberry

Itselläni on täällä Kanadassa ollut puolisen vuotta käytössä Blackberry Curve ja olen pitänyt siitä aivan älyttömän paljon. Työpuhelimena aivan ylivertainen kun s-posti toiminnot ovat aivan omaa luokkaansa... ainakin omiin aikaisempiin kokemuksiin verrattuna.
Haluaisinki tietää onko palstalla olevilla kenelläkään kokemusta kuinka Blackberryt toimivat Suomessa. Ajattelin tuoda kännykän mukanani kun palaan pian Suomeen, mutta haluaisin ensin tietää kuinkä härveli toimii Suomessa?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Eikö tuo BB:n sähköposti-ominaisuus vaadi maksullisen BB Connect ohjelmiston serveripäähän?

Enpä ole Suomessa törmännyt yhteenkään firmaan jolla olisi se käytössä mutta kyllä kai se toimii Suomesta ihan ok jos liittymä vaan sallii?
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
"Kyllä se puhelinosa toimii Suomessa jos kyseessä on lukitsematon laite ja eurooppalaiset taajuudet löytyvät. Eikös noita myydä Euroopassakin, joten pitäisi siltä pohjalta Suomessakin toimia. Sen sijaan ns. BB-ominaisuudet vaativat välityspalvelimen verkkoon, ja sellaista ei tietääkseni suomalaisilla operaattoreilla ole. Palvelu pitäisi siis ostaa kolmannelta osapuolelta."

lainaus matkapuhelinfoorumista: http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showthread.php?t=32792
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Kyllähän silloin, kun puhelimesta puuttuu fyysinen näppäimistö, copy-paste sekä mahdollisuus suorittaa useampia ohjelmia samaan aikaan, ollaan hyvin kaukana ainakin omien käyttötarpeideni täyttymisestä.

iPhone on kiva lelu, muttei kunnon puhelin. Lelutarpeet täyttää tarvittaessa iPod touch.

iP -ketjussa tuo tuli jo ilmikin, mutta kesällä julkaistava päivityspaketti sisältää mm. copypasten ja jonkinlaisesta moniajostakin oli muistaakseni juttua. Natisevaa näppistä tosin joutuu etsimään muualta.

On iP:ssä omat huonot puolensakin mutta vanhaan luuriini se on tuonut lisä(käyttö)arvoa. Podia en ole kokeillut, mutta onhan se nyt parempi että molemmat "toiminnot" hoidetaan yhdellä laitteella.
 

Ukkomauseri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Paljonko pitää olla netin nopeus kännykällä katsottaessa esim. youtube-videoita? 512 kbit/s?

Kyllä 384 kbit/s on riittänyt ihan hyvin. Pidemmissä videoissa saattaa tulla pieni lataustauko kesken videon.
 

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Työpaikanvaihdoksen vuoksi vanha sotaratsu N70 vaihtuu parin viikon päästä E75:een. Saa nähdä, miten vehkeeseen tottuu. Näppärältä vaikuttaa näin ennakkotuntumalta. Koko vaikuttaa järkevältä edeltäjiin nähden.
 

Kontiovaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Osaisikohan palstatoverit auttaa sopivan puhelimen etsinnässä.

Haussa olisi puhelin nykyisen Nokia xpress music 5310 tilalle, joka onkin näppärä puhelin mutta on kevyesti tarkoituksiini sopimaton.
Toimintoja mitä puhelimen tulisi sisältää:
-Erilaiset viestinmerkkiäänet eri numeroille. (Tarkoituksena siis tietystä numerosta tulevaan tekstiviestiin pitäisi herätä takuuvarmasti, kun taas johonkin toisen lähettämään ei tarvitse reagoida)
-Iskunkestävä

Löytyisiköhän jotain tuollaista halkoa tähän käteen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös