Kännykkä nikkareille kysymys. Vanha liukukantinen puhelin on tullut aikansa päähän ja nyt olisi aika valita itselle uusi puhelin, kyseinen puhelin tulisi olemaan ensimmäinen kosketusnäytöllinen puhelin itselleni. Olen pohdinnoissa päätynyt Samsung S2:n ja Lumia 900:n välille. Käyttötarkoitus olisi pääasiassa netissä surffailu, musiikin kuuntelu, sähköpostin lukeminen (gmail) ja muu päivittäinen normaali puhelimen käyttö. Facebookissa/twitterissä en ole joten niillä ominaisuuksilla ei ole mitään väliä. Akun kesto ja käyttöjärjestelmän sujuvuus on omalla kohdalla tärkeimmät kriteerit puhelimen valinnassa. Aloitus näkymän muokattavuus olisi myös hyvä ominaisuus. Android 4.0:ssa on kai melko hyvä tuo muokattavuus, mutta Nokialta on kai tulossa joku päivitys, jolla noiden "tiilien" kokoa voi muuttaa.
Lumian saisi 299€ hintaan ja S2 olisi n.350€. 350€ on itselle katto puhelimen hinnaksi ja näin nuo kalliimman hintaluokan puhlimet jätän muille. Arvosteluja olen lukenut, mutta ei niissä oikein mitään yhtenäistä linjaa ole siitä kumpi on parempi. Näinpä ajattelinkin kysyä, josko täältä saisi parempia neuvoja valintaan.
Asiaa on varmasti jo täällä käsitelty, olen vain sen verran laiska ja töissä tällä hetkellä, että en jaksa selata 115 sivua läpi.
Neuvoja, Anyone?