Uusi jäähalli!

  • 826 675
  • 4 686

aintg

Jäsen
Suosikkijoukkue
RaiPa, Petman Brothers
Ylen vaalikone on auki (linkki Lappeenrannan kuntavaalikoneeseen):

Sieltä voi käydä kurkkimassa, mitä mieltä ehdokkaat ovat keskusta-areenasta ja tietysti muistakin asioista.
 

Tupaukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa ja Saimaan Kurra.
Tuolta voi jokainen katsoa ketkä ovat sitä mieltä kysymykseen, pitäisikö mahdollisimman pian rakentaa uusi monitoimiareena keskustaan.
Sulkee vaan kaikki muut kyssärit pois...
Itse olen valintani tehnyt ja tiedän että Mikko Niemelä on tosi SaiPa fani ja hänelle ääneni annan.

Kokoomuksesta 14kpl, demareista vain kaksi, vihreistä kolme ja persuista "kolme" (Turkia voi sanoa mitä hyvänsä kun kiima on valtuustoon), sekä kristillisistä kolme oli 100% areenan kannalla. Kepusta ei kukaan.
 
Viimeksi muokattu:

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Vai että brandt-ahde olisi areenan kannalla, siinä meni uskottavuus koko vaalikoneeseen.
Kerro toki lisää?

Brandt-Ahteen vastaus kysymykseen:
"Lappeenrannan monitoimiareenakeskustelu on käyty vuosia monipuolisesti ja nyt olisi jo aika suunnata eteenpäin näillä tiedoin päätöksenteon mukaisesti. Lappeenrannan keskustaan monitoimiareenan rakentaminen mahdollisimman pian ei olisi demokraattisen päätöksenteon mukaista, mutta uusi valtuusto voi asian linjata, jos asiaa halutaan vielä jatkaa. Toivoisin että Lappeenrannassa elinvoimaa rakennetaan niin, että siihen ei sisälly kohtuuttomia riskejä lappeenrantalaisten rahoilla, mikä on toistaiseksi painanut siihen etten ole kannattanut monitoimiareenaa keskustaan. Toria pidän huonona paikkana monitoimiareenalle."
 

Tupaukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa ja Saimaan Kurra.
Puhutaanko edelleen jäähallista?
Jep.
Tässä kuvastuu parhaiten persujen mielipide vaalikone vastauksien perusteella, mikä on heidän kanta nyt ja tulevaisuudessa...
Jani Mäkelä
Monitoimiareena etenkään lyhyellä aikavälillä ei valitettavasti ole taloudellista realismia Lappeenrannassa. Kisapuiston hallia jatketaan nyt käyttöikänsä loppuun, sitten viereen tulee luultavasti vaatimaton perusjäähalli.
Markku Papinniemi
Yli-investointi. Jos yksityiset haluavat tuhlata rahojaan niin tehkööt niin, mutta ei kaupunkilaisten rahoilla. Jäähalli-päätökset on tehty.
 
Viimeksi muokattu:

Spac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, sympatiat KiviKova!
Jep.
Tässä kuvastuu parhaiten persujen mielipide vaalikone vastauksien perusteella, mikä on heidän kanta nyt ja tulevaisuudessa...
Jani Mäkelä
Monitoimiareena etenkään lyhyellä aikavälillä ei valitettavasti ole taloudellista realismia Lappeenrannassa. Kisapuiston hallia jatketaan nyt käyttöikänsä loppuun, sitten viereen tulee luultavasti vaatimaton perusjäähalli.
Markku Papinniemi
Yli-investointi. Jos yksityiset haluavat tuhlata rahojaan niin tehkööt niin, mutta ei kaupunkilaisten rahoilla. Jäähalli-päätökset on tehty.
Taisi soo soo soo-mies paljastua.
 

Alapallo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Leso , Boston Bruins
Kerro toki lisää?

Brandt-Ahteen vastaus kysymykseen:
"Lappeenrannan monitoimiareenakeskustelu on käyty vuosia monipuolisesti ja nyt olisi jo aika suunnata eteenpäin näillä tiedoin päätöksenteon mukaisesti. Lappeenrannan keskustaan monitoimiareenan rakentaminen mahdollisimman pian ei olisi demokraattisen päätöksenteon mukaista, mutta uusi valtuusto voi asian linjata, jos asiaa halutaan vielä jatkaa. Toivoisin että Lappeenrannassa elinvoimaa rakennetaan niin, että siihen ei sisälly kohtuuttomia riskejä lappeenrantalaisten rahoilla, mikä on toistaiseksi painanut siihen etten ole kannattanut monitoimiareenaa keskustaan. Toria pidän huonona paikkana monitoimiareenalle."
Ainakin ekalla kerralla ahteen ”täppä” oli kohdassa jokseenkin samaa mieltä areenan kanssa , nyt sit taas on näköjään jokseenkin erimieltä
Joko ollut joku bugi vaalikoneessa tai minun päässä, tiedä näistä
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Pakko näin jo valmistuneena ja pois muuttaneena, muualta tulleena opiskelijana hieman kommentoida keskustahallin ympärillä käytävää keskustelua. Täälläkin välillä epäillään, toisiko keskustahalli todellisuudessa lisää väkeä sinne, kun kaikki tulevat autolla.


Viisi vuotta Lappeenrannassa opiskelleena ja Skinnarilassa asuneena voin sanoa, että kaupungilla on täysin käyttämätön potentiaali hallin sijainnin suhteen. Opiskelijoilla on varsinkin viikonloppuisin aika vähän tekemistä kaupungissa. Monesti mietittiin peliin lähtemistä isommalla porukalla, mutta lopulta suunnitelma kaatui juuri siihen, että jäähalli oli helvetin vaikeasti saavutettavissa. Ne muutamat kerrat, kun sinne päädyttiin, julkisilla matkustaminen kesti niin kauan, ettei tehnyt mieli mennä uudestaan. Usein tähän aktiviteettiin olisi yhdistynyt myös keskustan ravintolapalveluiden hyödyntäminen, mutta juoma- ja ruokahalu katosi kummasti, kun pelin jälkeen käveltiin 40 minuuttia hallilta keskustaan. Jos halli sijaitsisi keskustassa, tilanne olisi täysin toinen.

Lappeenrannassakin pitäisi alkaa tarkastella jääkiekko-otteluita laajemmassa kuvassa. Kaikkien katsojien ei tarvitse olla erityisen kiinnostuneita jääkiekosta, jos puitteet ovat mukavat rennolle ajanvietolle. Lisäksi keskustassa sijaitsevaa jäähallia voisi hyödyntää esimerkiksi Appro-tapahtumissa, jotka jo nyt vetävät Lappeenrannassa tuhansia opiskelijoita. Tampereella tätä on tehty, ja sillä on saatu tylsiin keskiviikkoillan peleihin mukavasti lisää yleisöä – ja ennen kaikkea lisää ravintolamyyntiä.

Keskustassa sijaitseva halli tarjoaisi paljon uutta opiskelijoille, sen sijaan että aina päädyttäisiin jonottamaan ja palelemaan Las Palmasin ovella. Opiskelijoille ei ole niin väliä, kuka siellä pelaa, kunhan kaljaa saa hanasta, saavutettavuus on helppo ja iltaa voi jatkaa vielä muuallakin.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Pojat, SaiPa
Pakko näin jo valmistuneena ja pois muuttaneena, muualta tulleena opiskelijana hieman kommentoida keskustahallin ympärillä käytävää keskustelua. Täälläkin välillä epäillään, toisiko keskustahalli todellisuudessa lisää väkeä sinne, kun kaikki tulevat autolla.


Viisi vuotta Lappeenrannassa opiskelleena ja Skinnarilassa asuneena voin sanoa, että kaupungilla on täysin käyttämätön potentiaali hallin sijainnin suhteen. Opiskelijoilla on varsinkin viikonloppuisin aika vähän tekemistä kaupungissa. Monesti mietittiin peliin lähtemistä isommalla porukalla, mutta lopulta suunnitelma kaatui juuri siihen, että jäähalli oli helvetin vaikeasti saavutettavissa. Ne muutamat kerrat, kun sinne päädyttiin, julkisilla matkustaminen kesti niin kauan, ettei tehnyt mieli mennä uudestaan. Usein tähän aktiviteettiin olisi yhdistynyt myös keskustan ravintolapalveluiden hyödyntäminen, mutta juoma- ja ruokahalu katosi kummasti, kun pelin jälkeen käveltiin 40 minuuttia hallilta keskustaan. Jos halli sijaitsisi keskustassa, tilanne olisi täysin toinen.

Lappeenrannassakin pitäisi alkaa tarkastella jääkiekko-otteluita laajemmassa kuvassa. Kaikkien katsojien ei tarvitse olla erityisen kiinnostuneita jääkiekosta, jos puitteet ovat mukavat rennolle ajanvietolle. Lisäksi keskustassa sijaitsevaa jäähallia voisi hyödyntää esimerkiksi Appro-tapahtumissa, jotka jo nyt vetävät Lappeenrannassa tuhansia opiskelijoita. Tampereella tätä on tehty, ja sillä on saatu tylsiin keskiviikkoillan peleihin mukavasti lisää yleisöä – ja ennen kaikkea lisää ravintolamyyntiä.

Keskustassa sijaitseva halli tarjoaisi paljon uutta opiskelijoille, sen sijaan että aina päädyttäisiin jonottamaan ja palelemaan Las Palmasin ovella. Opiskelijoille ei ole niin väliä, kuka siellä pelaa, kunhan kaljaa saa hanasta, saavutettavuus on helppo ja iltaa voi jatkaa vielä muuallakin.
Juuh, sinä sen hyvin sanoit mitä itse olen fiilaillut. Tuli lyhyt alle vuoden pätkä asuttua Lappeenrannassa, muutoin Joensuun miehiä. Usein tulee vertailtua näitä kahta kaupunkia juuri asukasmäärän perusteella.

Oli se aika perseestä autottomana rämpiä jaloin menemään, olla tietyn bussin varassa tai käyttää varoja taksiin. Ja juuri mainitsemasi etkot & jatkot jäi lähes aina välistä, kun oli jo oma työmaansa päästä kotoa Kisapuistoon ja takaisin.

Täällä on viikonloppuisin ihan jees pöhinä etenkin pelien jälkeen keskustan sporttibaareissa vaikka pelataankin vain Mestistä. Keskustan ytimestä kävelee max vartissa hallille ja lähemmäksikin pääsee bussilla jos tarve vaatii. Ja parkkitilaa kyllä pitäisi kaupungista kuin kaupungista löytyä, se on ihan mukavuuskysymys, että käveleekö autolta hallille minuutissa vai seitsemässä.

Sivuseikkana mainittakoon, että viimeinen juna Lappeenrannasta Joensuuhun lähtee 20:41, niin aika sykkien joutuisi viikonlopun pelistä lähtemään juna-asemalle. Ei oikein omaan makuun kun tottunut jäämään fiilistelemään vielä pelin jälkeen. Jos halli olisi keskustassa niin tätä ongelmaa ei olisi ja olisin monet päiväreissut heittänyt. Se on toki murheista pienin :D

Tsemppiä ja toivotaan että hommaan saataisiin tolkkua siellä Etelä-Karjalassa.
 

Ragulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Suomalaisten kaupunkien päättäjien pitäisi nyt laajemmasti ymmärtää, että kaupunkisuunnittelua ei pitäisi enää kytkeä henkilöautoliikenteen varaan. Se on vanhanaikaista ja tekee ihmisten elämästä raskasta, koska kaikkeen tarvitsee autoa.
Tietenkin hallin lähistöllä voi olla parkkitilaa, mutta ratkaisut täytyy suunnitella siten, että niitä on mahdollista käyttää ilman riippuvaisuutta henkilöautoista. Tällöin peli on osa vapaa-ajanviettoa, eikä niin, että pelissä käydään, ja sitten palataan kotiin.
Tietenkin kaiken tällaisen ajattelun muuttaminen ja suunnitteminen pienissä kaupungeissa on haastavaa. Koska elinkeinoelämän ja liikenneruuhkien aiheuttamaa painetta logistiikan järkiperäistämiseksi ei välttämättä ole.
Ja kai Lappeenrannan keskustasta muitakin vapaita tontteja löytyisi kuin tori, mutta järkevää on tietenkin, että halli olisi julkisen liikenteen logistisessa solmukohdassa.
 

fundaet

Jäsen
Hyvää pohdintaa yllä. Olette kuitenkin väärässä.

  • Kukaan opiskelija ei mene katsomaan jääkiekkoa keskustaan sen enempää kuin Kisapuistoon. Onkohan kukaan opiskelija koskaan edes poistunut Skinnarilasta? Jos jääkiekko niin kovasti kiinnostaa, niin muuttakoot sitten Parkkarilaan kun valmistuvat.
  • Millä rahalla ne ostavat mitään pelin jälkeen? Täysin keksittyä että kukaan opiskelija ostaisi yhtään mitään, kun ei heillä ole rahaa.
  • Jos jäähalli olisi keskustassa, niin opiskelijat juovuspäissään rikkoisi kaikki paikat ja kusisivat Weeran monttuun.
  • Ei SaiPa kiinnosta ketään keskustassa sen enempää. Mestis-lätkä on Mestis-lätkää pelattiin sitä missä vaan.
  • Tampereeseen ei voi verrata koska siellä on paljon enemmän ostovoimaa. Meillä ei ole edes ratikkaa.
  • Joensuuhun ei voi verrata koska Joensuun keskustassa on joki. Ja siellä pelataan vaan Mestistä. Ja sitä paitsi sitä hallia käytetään kaikkeen muuhun kuin jääkiekkoon.
  • Lappeenrannan vilkas torielämä kuihtuisi heti jos jäähalli olisi keskustassa. Ihan sama missä se siellä olisi, niin marraskuinen ihmispaljous torilla olisi historiaa. Mihin torimyyjät jatkossa laitetaan? Ei sinne keskustaan ainakaan uskaltaisi kukaan mennä kun nämä jääkiekko-huligaanit kaahailevat autoillansa ympäriinsä ja huutelevat hävyttömyyksiä ohikulkijoille.
  • Keskustassa ei ole ennenkään ollut hallia ja hyvin on pärjätty. Miksi kaikkea pitää aina väkisin muuttaa? Keskustaa pitäisi kehittää, mutta ei näin että sitä aletaan ihan muuttamaan.
  • Nyt jos rakennetaan jäähalli SaiPalle, niin mitä seuraavaksi? Jääpallokenttä Sankarihautausmaan paikalle? Varmaan Lauritsalan uimahallikin pitää kohta saada keskustaan?
  • Jäähallin käyttäjien autot eivät mahdu keskustaan ja tukkivat sen vilkkaan yöelämän.
  • Jäähallin käyttäjien autoille ei riitä pyköintitilaa keskustassa.
  • Jäähallia ei kukaan käytä kuin SaiPan kotiotteluissa ja on se kumma jos ei se harvapäinen joukko voi kolmeakymmentä (plus mahdolliset putoamiskarsinnat) kertaa vuodessa ajaa Kisapuistoon.
  • Sitä paitsi Kisapuistoon menee pelipäivinä suorat yhteydet yliopistolta ja Kivisalmesta. Jos niin kovasti haluaa sinne peliin mennä julkisilla, niin kai siinä voi tunnin istua bussissa?
  • Keskustaan pitää saada lisää elämää ja ostovoimaa. Ei hampaattomia jääkiekkokannattajia riehumaan ja syleskelemään nuuskaa ympäriinsä.
Nopeasti laskettuna kuntavaaliehdokkaista noin 47% on jäähalli-väittämän kanssa joko täysin samaa mieltä tai jossain määrin samaa mieltä.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, treenijumi
Suomalaisten kaupunkien päättäjien pitäisi nyt laajemmasti ymmärtää, että kaupunkisuunnittelua ei pitäisi enää kytkeä henkilöautoliikenteen varaan. Se on vanhanaikaista ja tekee ihmisten elämästä raskasta, koska kaikkeen tarvitsee autoa.
Tietenkin hallin lähistöllä voi olla parkkitilaa, mutta ratkaisut täytyy suunnitella siten, että niitä on mahdollista käyttää ilman riippuvaisuutta henkilöautoista. Tällöin peli on osa vapaa-ajanviettoa, eikä niin, että pelissä käydään, ja sitten palataan kotiin.
Tietenkin kaiken tällaisen ajattelun muuttaminen ja suunnitteminen pienissä kaupungeissa on haastavaa. Koska elinkeinoelämän ja liikenneruuhkien aiheuttamaa painetta logistiikan järkiperäistämiseksi ei välttämättä ole.
Ja kai Lappeenrannan keskustasta muitakin vapaita tontteja löytyisi kuin tori, mutta järkevää on tietenkin, että halli olisi julkisen liikenteen logistisessa solmukohdassa.
Jotenkin näissä autoilua alas painavissa kirjoituksissa haiskahtaa vähän se, että näppäimistön takana saattaa olla ihminen, joka ei ole ollut elämässään tilanteessa, jossa auto on käytännössä välttämätön, tai että asutaan jossain muualla eikä oikeasti tiedetä/muisteta, millaista on tavallinen arki Lappeenrannassa.

Minkä varaan se suunnittelu pitäisi sitten Lappeenrannassa kytkeä, jos ei autojen? Toisin kuin isommissa kaupungeissa, Lappeenrannassa saa käydä melkoinen tuuri, että työpaikka, asunto ja tarvittavat palvelut osuvat kaikki sellaisiin koordinaatteihin, että autoa ei tarvitse. Jos tarjolla on oma auto, joka lyhentää kaikki mahdolliset matkat tyypillisesti johonkin kymmenen minuutin paikkeille ja antaa mahdollisuuden kuljettaa sekä ihmiset että tavarat itse haluamanaan aikana, niin kuka helvetti tuosta lähtee Lappeenrannassa luopumaan? Lisää soppaan vielä perhe-elämä, niin puhutaan jo suurharvinaisuudesta näillä kulmilla.

Toivottavasti Lappeenrantaa ei lähdetä suunnittelemaan muualla asuvien ja kaiken maailman oikeassa-olija-etäsaipojen ehdoilla. Tämä ei ole erityisesti sinua kohtaan mikään piikki, vaan muistutus siitä, että ihan joku muu joutuu elämään näiden ratkaisujen kanssa 99% ajasta kuin edellä mainitut ihmisryhmät.

En ole mikään autoilufani itsekään, mutta voi ehkä vähän kovemmin yrittää asettua toisen ihmisen asemaan.
 

juice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jotenkin näissä autoilua alas painavissa kirjoituksissa haiskahtaa vähän se, että näppäimistön takana saattaa olla ihminen, joka ei ole ollut elämässään tilanteessa, jossa auto on käytännössä välttämätön, tai että asutaan jossain muualla eikä oikeasti tiedetä/muisteta, millaista on tavallinen arki Lappeenrannassa.

Minkä varaan se suunnittelu pitäisi sitten Lappeenrannassa kytkeä, jos ei autojen? Toisin kuin isommissa kaupungeissa, Lappeenrannassa saa käydä melkoinen tuuri, että työpaikka, asunto ja tarvittavat palvelut osuvat kaikki sellaisiin koordinaatteihin, että autoa ei tarvitse. Jos tarjolla on oma auto, joka lyhentää kaikki mahdolliset matkat tyypillisesti johonkin kymmenen minuutin paikkeille ja antaa mahdollisuuden kuljettaa sekä ihmiset että tavarat itse haluamanaan aikana, niin kuka helvetti tuosta lähtee Lappeenrannassa luopumaan? Lisää soppaan vielä perhe-elämä, niin puhutaan jo suurharvinaisuudesta näillä kulmilla.

Toivottavasti Lappeenrantaa ei lähdetä suunnittelemaan muualla asuvien ja kaiken maailman oikeassa-olija-etäsaipojen ehdoilla. Tämä ei ole erityisesti sinua kohtaan mikään piikki, vaan muistutus siitä, että ihan joku muu joutuu elämään näiden ratkaisujen kanssa 99% ajasta kuin edellä mainitut ihmisryhmät.

En ole mikään autoilufani itsekään, mutta voi ehkä vähän kovemmin yrittää asettua toisen ihmisen asemaan.
Itse autoilen Kisapuistoon. Tulisin autoilemaan myös keskustan jäähallille, koska tulen "maalta". Jos mietin autoilun sujuvuutta niin miten keskusta voisi olla huonompi vaihtoehto kuin kisapuisto? Kisapuistoon vie 2 kapeaa tietä. Keskustasta lähtee teitä joka suuntaan. Keskustasta lähtö ei mitenkään voisi olla sumppuisempi kuin lähtö nykyiseltä Kisapuiston kentältä.

Eli autoilu edellä, ja halli Lappeenkadun ja Armilankadun kulmaan!
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Itse autoilen Kisapuistoon. Tulisin autoilemaan myös keskustan jäähallille, koska tulen "maalta". Jos mietin autoilun sujuvuutta niin miten keskusta voisi olla huonompi vaihtoehto kuin kisapuisto? Kisapuistoon vie 2 kapeaa tietä. Keskustasta lähtee teitä joka suuntaan. Keskustasta lähtö ei mitenkään voisi olla sumppuisempi kuin lähtö nykyiseltä Kisapuiston kentältä.

Eli autoilu edellä, ja halli Lappeenkadun ja Armilankadun kulmaan!
Tässä ei tainnut olla kyse kisapuisto vs keskusta, vaan auto pitäisi saada keskustahallin alle, eikä esim torin toiselle puolelle parkkihalliin josta on 500 metrin matka. Sinänsä olen samaa mieltä, jos areenassa on toimijoita, kuten ravintolatoimintaa muulloinkin kuin tapahtuma-aikaan olisi hyvä sillä jokin pieni parkkihalli/paikka olla olemassa.
 

JB#36

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse autoilen Kisapuistoon. Tulisin autoilemaan myös keskustan jäähallille, koska tulen "maalta". Jos mietin autoilun sujuvuutta niin miten keskusta voisi olla huonompi vaihtoehto kuin kisapuisto? Kisapuistoon vie 2 kapeaa tietä. Keskustasta lähtee teitä joka suuntaan. Keskustasta lähtö ei mitenkään voisi olla sumppuisempi kuin lähtö nykyiseltä Kisapuiston kentältä.

Eli autoilu edellä, ja halli Lappeenkadun ja Armilankadun kulmaan!
Tässähän tämä koko sekoilu juuri korostuu. Pitää päästä suoraan pihaan autolla, mistä toki sitten joutuu viisi minuuttia kävelemään parkkipaikan perukoille ja jonottaa pois pääsyä kyseiseltä alueelta 5-20 minuuttia... Tai kävele autolle 5-10 minuuttia, osa matkasta sisätiloissa, ja poistu suoraan kotiin.
 

Kurra

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tässähän tämä koko sekoilu juuri korostuu. Pitää päästä suoraan pihaan autolla, mistä toki sitten joutuu viisi minuuttia kävelemään parkkipaikan perukoille ja jonottaa pois pääsyä kyseiseltä alueelta 5-20 minuuttia... Tai kävele autolle 5-10 minuuttia, osa matkasta sisätiloissa, ja poistu suoraan kotiin.
Ei riitä 20 minuuttia. Pahimmillaan istunut 30 minuuttia kisapuiston parkkipaikan jonossa pelin jälkeen tänä talvena. Mikäli ei käy tuuri jonolotossa, niin ei sieltä mihinkään pääse. Täysin perseestä koko parkki.
 

JB#36

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei riitä 20 minuuttia. Pahimmillaan istunut 30 minuuttia kisapuiston parkkipaikan jonossa pelin jälkeen tänä talvena. Mikäli ei käy tuuri jonolotossa, niin ei sieltä mihinkään pääse. Täysin perseestä koko parkki.
Mutta ei joudu jonottamaan kun tulee tuntia ennen peliä paikalle saaden auton eturiviin ja lähtee vähän ennen pelin loppumista, niin välttää ruuhkat!
 

Spac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, sympatiat KiviKova!
Mutta ei joudu jonottamaan kun tulee tuntia ennen peliä paikalle saaden auton eturiviin ja lähtee vähän ennen pelin loppumista, niin välttää ruuhkat!
Ja jos useampi sata ajattelee samalla tavalla niin tulee jo kaksi tuntia aiemmin ja lähtee jo toisen erän jälkeen pois. Puolen tunnin odotus alkaa varmaan tuntua siinä vaiheessa jo ihan kohtuulliselta ottelulipun hintaan nähden.
 

Tupaukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa ja Saimaan Kurra.
Tässähän tämä koko sekoilu juuri korostuu. Pitää päästä suoraan pihaan autolla, mistä toki sitten joutuu viisi minuuttia kävelemään parkkipaikan perukoille ja jonottaa pois pääsyä kyseiseltä alueelta 5-20 minuuttia... Tai kävele autolle 5-10 minuuttia, osa matkasta sisätiloissa, ja poistu suoraan kotiin.
Samaahan nuo torilla kävijätkin kitisee, jos ei autolla pääse torille niin ei sitten mennä ollenkaan. Minusta nuo autolla paikan päälle puheet voisi vallan hyvin lopettaa.
Keskusta alueella on riittävästi parkkitilaa että kaikille jokin parkkipaikka löytyy.
Enemmän olen huolissani siitä että aivan varmasti tulevien kuntavaalien jälkeen nämä samat seniilit Mäkelät, Papinniemet, Klemolat, Karhut, Heltimoiset, Vesteriset, Järvenpäät, jne joku seniilien seniili äänestää vielä valtuustoon. Siksi sinne pitäisi saada nuorempia, joilla lisäksi olisi "munaa" sanoa näille seniileille viimeinen sana.
Kertokaa nyt hyvät ihmiset mitä annettavaa edellämainitulla on Lappeenrannan päätöksen teossa.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jotenkin näissä autoilua alas painavissa kirjoituksissa haiskahtaa vähän se, että näppäimistön takana saattaa olla ihminen, joka ei ole ollut elämässään tilanteessa, jossa auto on käytännössä välttämätön, tai että asutaan jossain muualla eikä oikeasti tiedetä/muisteta, millaista on tavallinen arki Lappeenrannassa.

Minkä varaan se suunnittelu pitäisi sitten Lappeenrannassa kytkeä, jos ei autojen? Toisin kuin isommissa kaupungeissa, Lappeenrannassa saa käydä melkoinen tuuri, että työpaikka, asunto ja tarvittavat palvelut osuvat kaikki sellaisiin koordinaatteihin, että autoa ei tarvitse. Jos tarjolla on oma auto, joka lyhentää kaikki mahdolliset matkat tyypillisesti johonkin kymmenen minuutin paikkeille ja antaa mahdollisuuden kuljettaa sekä ihmiset että tavarat itse haluamanaan aikana, niin kuka helvetti tuosta lähtee Lappeenrannassa luopumaan? Lisää soppaan vielä perhe-elämä, niin puhutaan jo suurharvinaisuudesta näillä kulmilla.

Toivottavasti Lappeenrantaa ei lähdetä suunnittelemaan muualla asuvien ja kaiken maailman oikeassa-olija-etäsaipojen ehdoilla. Tämä ei ole erityisesti sinua kohtaan mikään piikki, vaan muistutus siitä, että ihan joku muu joutuu elämään näiden ratkaisujen kanssa 99% ajasta kuin edellä mainitut ihmisryhmät.

En ole mikään autoilufani itsekään, mutta voi ehkä vähän kovemmin yrittää asettua toisen ihmisen asemaan.
Olet ymmärtänyt asian nyt väärin. Tässä ei painettu autoilua alas vaan että pitäisi suunnitella kaupunkia niin että myös ilman autoa on mahdollista pärjätä. Lisäksi aistin hiukan asenteellista joukkoliikennevastaisuutta tässä ja aiemmin käydyssä keskustelussa parkkipaikoista.
 

Reinhart

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Minusta tämä keskustelu parkkipaikoista on täysin turhaa. Nyt pitäisi paukut laittaa siihen, että kuntalaisilta tulisi laajasti vaatimus, että valtuustoon tulee tuoda ehdotus ja siinä suunnitelma uuden monitoimiareenan rakentamiseksi keskustan alueelle . Näihin keskustan alueisiin katsoisin myös Armilan ja Prisman/Opintien alueet kuuluviksi. Toiseksi sinne valtuustoon pitäisi saada järkeviä päättäjiä, jotka näkevät keskusta-areenan mahdollisuutena tehdä kaupungista kilpailukykyisempi ja siten lisätä Lappeenrannan elin-ja pitovoimaa ja ovat sitä kautta valmiit tämän uuden keskusta-areenan päätöksen tekemään. Nyt on tekojen ja päätösten aika, koska nykyinen Jäähalli on jo tiensä päässä ja yliajalla. Vanhan jäähalliin tulee tehdä vain välttämättömät kunnostukset ja ne, joita SaiPan välttämättömät toimintaedellykset vaativat. Hopi Hopi saa suorittaa.
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Minusta tämä keskustelu parkkipaikoista on täysin turhaa. Nyt pitäisi paukut laittaa siihen, että kuntalaisilta tulisi laajasti vaatimus, että valtuustoon tulee tuoda ehdotus ja siinä suunnitelma uuden monitoimiareenan rakentamiseksi keskustan alueelle . Näihin keskustan alueisiin katsoisin myös Armilan ja Prisman/Opintien alueet kuuluviksi. Toiseksi sinne valtuustoon pitäisi saada järkeviä päättäjiä, jotka näkevät keskusta-areenan mahdollisuutena tehdä kaupungista kilpailukykyisempi ja siten lisätä Lappeenrannan elin-ja pitovoimaa ja ovat sitä kautta valmiit tämän uuden keskusta-areenan päätöksen tekemään. Nyt on tekojen ja päätösten aika, koska nykyinen Jäähalli on jo tiensä päässä ja yliajalla. Vanhan jäähalliin tulee tehdä vain välttämättömät kunnostukset ja ne, joita SaiPan välttämättömät toimintaedellykset vaativat. Hopi Hopi saa suorittaa.
En kyllä itse sitä armilaa näe kovin optimaalisena paikkana, toki Kisapuistoon verrattuna paljon parempi. Paikan pitäisi olla sellainen, että nykyiset bussilinjat menee lähelle sitä jo oletuksena eli joko ihan keskustaan tai keskustan ja juna-aseman väliin. Kuitenkin siten, että hallista purkautuva ihmismassa olisi välittömästi palveluiden äärellä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös