On kyllä käsittämätöntä miten joku firma/seura/yhdistys voi harrastaa liiketoimintaa markkinoiden paskimmalla tuotteella ollen samalla oman alansa ykkönen rahoituspuolella. Itselleni ei tule esimerkkiä miltään liiketoiminta-alueelta vastaavasta.
HIFK:n kokonaisbudjetti tälle kaudelle oli liigan suurin :9,45 miljoonaa euroa (linkki aiheeseen) :
HIFK ja Jokerit kauteen 2013-14 kovimmilla satsauksilla - Liiga
Hämmästyttävää on että
- tuo 9,45 miljoonaa euroa käytetään tuottamaan sisältöä, joka muistuttaa enää hyvin etäisesti sitä tuotetta, joka sen pitäisi olla ja jota kuluttajat ostavat.
- sisältö heikkenee vuosi vuodelta
Ihan referenssinä, Saipan budjetti tälle kaudelle on about 4,5 miljoonaa. Eli HIFK:ssa menee tuo 5 miljoonaa euroa nyt johonkin turhaan. Mitä sillä saisi?
a) 33 uutta Caravan XLS Country asuntovaunua
b) uudet VIP Loundge-toimistotilat Nuurdikselle, ylimääräiset bonukset johtoryhmälle ja hallitukselle, parin viikon Thaimaanmatkat, sekä vielä uusimmat Mersut kaikille
c) 3 markkinointikampanjaa tyyliin 1) "HIFK- perinteisesti kova jengi", 2) "aina sattuu ja tapahtuu" sekä 3) "Hei urpo fani: Kandee snaijaa et ainoastaan fyffel on välii, ei resultaatilla"
d) miljoona ilmaista keskioluttuoppia IFK:n kotiotteluihin: 33 000 tuoppia per kotiottelu, eli about 5-6 ilmaista tuoppia per katsoja.
Itse äänestän d. Eli heivataan tämä nykyinen poppoo ulos, ostetaan SaiPa Helsinkiin, jolloin taistelemme mestaruudesta, peli näyttää jääkiekolta ja jokaisessa kotiottelussa jokainen katsoja saa 5-6 ilmaista tuoppia.