Uudet hankinnat kaudelle 2006-2007

  • 37 315
  • 225
Tila
Viestiketju on suljettu.

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Köpi kirjoitti:
Salmu ja Sipiläinen menevät kastiin "ei odotuksia", joten heidän esityksiinsä ei osaa olla kauhean pettynytkään, vaikka ei mitään ihmeitä tulisikaan.
No tässä kaupassa voi sitten vain voittaa, hienoa. (smiley face)
 

Vipu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kummitus kirjoitti:
No onhan sössimiseksi kutsuminen hieman harmittomampaa, mutta silti minusta epäoikeudenmukaista ilman täydellistä puolueetonta tietoa asioiden kulusta.

Täydellistä puolueetonta tietoa, heh heh.

Voiko kehuja kuitenkin jakaa ilman täydellistä puolueetonta tietoa?

Ja mainittakoon vielä, että sössimisestä syyttäminen on kyllä mielestäni hengiltä kivittämiseen verrattavissa oleva teko.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vipu kirjoitti:
Täydellistä puolueetonta tietoa, heh heh.

Voiko kehuja kuitenkin jakaa ilman täydellistä puolueetonta tietoa?
Onko kehut kiellettyä? Sattuuko sua syvälle? Sitäpaitsi satun tietämään kuitenkin sen, että JYPillä ei ole käytössä niitä resursseja, joita useimmilla sen kilpailijoilla on. Kuten nyt vaikka yksinkertaisesti raha, olematon kannustajakulttuuri, happamat fanit, halli...
Mutta sillä on leveä taisteleva JYPin näköinen ryhmä. Toimiva, pelaajistolta ja medialta vuolaita kehuja saanut valmennus, organisaatio ja tiivis joukkuehenki... Pitäisikö minun nyt hävetä tätä tai itseäni kun kehun sitä?!? Tukenani minulla vielä lausuntoja asianosaisilta pilvinpimein. Mun ei tartte nojata mutuun ja toisenkäden tietoon edes tässä. Minäkö olen nyt perusteeton? Miksi minun edes pitäisi perustella arvostamani, omaksi kokemani, seuraamani ja jopa fanittamani joukkueen kehumisia sinulle tai kenellekään???

Vipu kirjoitti:
Ja mainittakoon vielä, että sössimisestä syyttäminen on kyllä mielestäni hengiltä kivittämiseen verrattavissa oleva teko.
Olen aiemminkin sanonut että pikkukarrikointi on paikallaan asioiden perille viemiseksi ja pahoittelin sitä tavallaan tuossakin viestissäni, mutta pidä nyt sitä vain lyömäaseenasi. Pointtini on kuitenkin se (jos tässä pointit ketään kiinnostavatkaan enää, kun suuni olen taas avannut), että heppoisesti perustelluilla tuomitsemisilla - oli se sitten täällä forumilla tai missä yhteisössä hyvänsä - ei saada aikaan mitään positiivista. Herää myös kysymys miksi tuomitseminen, ongelmien rakentaminen ja niihin syyllisen etsiminen, julkinen syyllisen nimeäminen ja lopulta julkinen syyllisen/syyllisten lynkkaaminen (sanallinen tässä tapauksessa), on niin tärkeää joillekin - kaikki tämä vajaavaisten/epävarmojen tietojen pohjalta? Miksi täällä palstalla voi heittää moraalin ja oikeudentajun nurkkaan? Se on varmaankin tuo anonymiteetti.
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kummitus kirjoitti:
Sitäpaitsi satun tietämään kuitenkin sen, että JYPillä ei ole käytössä niitä resursseja, joita useimmilla sen kilpailijoilla on. Kuten nyt vaikka yksinkertaisesti raha, olematon kannustajakulttuuri, happamat fanit, halli...
Mutta sillä on leveä taisteleva JYPin näköinen ryhmä. Toimiva, pelaajistolta ja medialta vuolaita kehuja saanut valmennus, organisaatio ja tiivis joukkuehenki
En tiedä ovatko happamat fanit ja olematon kannustuskulttuuri resursseja kenellekään? Hyvä vaan ettei meillä näitä 'resursseja' ole.
Organisaatio on valmennuksen tavoin yliarvostettu. Tulokset puhuvat valitettavasti puolestaan. Tämä on vain minun vaatimaton mielipiteeni. Tietysti jos media sanoo muuta, niin pitäisihän se kai sitten uskoa.
kummitus kirjoitti:
Tukenani minulla vielä lausuntoja asianosaisilta pilvinpimein. Mun ei tartte nojata mutuun ja toisenkäden tietoon edes tässä. Herää myös kysymys miksi tuomitseminen, ongelmien rakentaminen ja niihin syyllisen etsiminen, julkinen syyllisen nimeäminen ja lopulta julkinen syyllisten lynkkaaminen, on niin tärkeää joillekin - kaikki tämä vajaavaisten/epävarmojen tietojen pohjalta?
Asianomaisten puolueettomat ja kriittiset lausunnot. Justiinsa. Kuka nyt sahaisi omaa oksaansa? Uskotko todella kaiken mitä lehdistä luet? Ja eikös nämä lausunnot juuri ole 'toisenkäden tietoa'?
Usko jo etteivät kaikki sittenkään ole kaikesta samaa mieltä kanssasi. Anna meille hiukan elintilaa, vaikka tietomme ovatkin vajaavaisia/epävarmoja.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Korppi kirjoitti:
Asianomaisten puolueettomat ja kriittiset lausunnot. Justiinsa. Kuka nyt sahaisi omaa oksaansa? Uskotko todella kaiken mitä lehdistä luet? Ja eikös nämä lausunnot juuri ole 'toisenkäden tietoa'?
Usko jo etteivät kaikki sittenkään ole kaikesta samaa mieltä kanssasi. Anna meille hiukan elintilaa, vaikka tietomme ovatkin vajaavaisia/epävarmoja.
Medialla tarkoitin muiden valmentajien ja kiekkokriitikoiden kehuja Alatalosta medioissa ja eri medioissa olleita JYPin pelaajien kommentteja. Ensinnä tulee mieleen Grunnin hehkutus, jossa hän kertoi ettei ole ikinä pelannut näin motivoituneessa ja sitoutuneessa ryhmässä, jossa joukkuehenki on näin korkealla. Marttinen, Louhivaara ja kumppanit toistelevat sitä samaa, ehkä he puhuvat lämpimikseen, mutta minä uskon todella näin olevan. Uskokaa te mihin haluatte ja maalailkaa tuomiopäivänne rauhassa. Ei minun näkemyksiäni tarvitse pelästyä, olette kuitenkin mielestänne aina oikeassa.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Köpi kirjoitti:
Noh, minulle mestisjyrä-määritelmä ei ole sama kuin eräälle nimimerkille täällä.
No eihän sitä J.Jääskeläistä tosiaan voi mestisjyräksi sanoa yhden kauden perusteella, mutta jos pysytään asiayhteydessä ja tarkoitetaan mestisjyrällä tehoiltaan keskinkertaista luottopelaajaa, niin juuri tällainenhan J.Jääskeläisen profiili oli. Kysehän oli siis odotuksista pelaajien suhteen. Ei varmaankaan Jääskeläiseltäkään odotettu paljoa, kun hän mestiksestä palasi, eikä Hytöseltä, ei edes Filppulalta, vaikka kyseessä on todellinen lahjakkuus. Grunnkin olisi heitetty helkkariin moneen otteeseen ja monen kirjoittajan toimesta. Nyt itketään Vaarasuon perään, vaikka vastaanotto hänellekin oli kaikkea muuta kuin suopea. Sitä ollaan niin perkeleen kärsimättömiä välillä, etenkin pelaajahankintatiedotusten suhteen ja pelaajien kehittymisen suhteen. Nämä ovatkin aivan eri mittakaavassa ajallisesti, mutta sama kärsimättömyys härnää minuakin (milloin se Arsi saa kroppansa jääkiekkoilijan näköiseksi!?!?).
 
Viimeksi muokattu:

Naughty_S

Jäsen
kummitus kirjoitti:
sama kärsimättömyys härnää minuakin (milloin se Arsi saa kroppansa jääkiekkoilijan näköiseksi!?!?).

Heh, sama huoli kaivertaa myös minua. Ja nyt kun näyttää siltä, että nykyrosterin ulkopuolelta ei sitä "ykkössentteriä" tule, on se rooli asettumassa Piispasen kapeille harteille. JYP-senttereistä hänellä on toki parhaat kiekolliset ominaisuudet, ja toivottavasti kesän jälkeen myös entistä paremmat fyysiset edellytykset huippukauteen.
Voisinpahan ainakin lopettaa omalta osaltani itkun liiderisentterin puutteesta. Hih.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
kummitus kirjoitti:
No eihän sitä J.Jääskeläistä tosiaan voi mestisjyräksi sanoa yhden kauden perusteella, mutta jos pysytään asiayhteydessä ja tarkoitetaan mestisjyrällä tehoiltaan keskinkertaista luottopelaajaa, niin juuri tällainenhan J.Jääskeläisen profiili oli.

Kukin määrittelee näemmä tämän erilailla, minä puhun J.Jääskeläisen kohdalla perusliigajyrästä (joita JYPissä mm. Huczkowski, Alanen, Hytönen, Mikkonenkin), sen sijaan Salmu ja Sipiläinen ovat mestisjyriä, ehkä vielä ehtivät nousta liigajyriksi, mitä epäilen osittain johtuen pelaajan korkeasta iästä.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Köpi kirjoitti:
Kukin määrittelee näemmä tämän erilailla, minä puhun J.Jääskeläisen kohdalla perusliigajyrästä (joita JYPissä mm. Huczkowski, Alanen, Hytönen, Mikkonenkin), sen sijaan Salmu ja Sipiläinen ovat mestisjyriä, ehkä vielä ehtivät nousta liigajyriksi, mitä epäilen osittain johtuen pelaajan korkeasta iästä.
Jääskeläinen on tosiaan liigajyrä, ei mestisjyrä, olet todellakin oikeassa tässä, mutta minä en puhunut terminologiasta vaan ihan muista asioista, selitin kyllä varmaan liian epäselvästi mutta annetaan tämän jyräläpän nyt olla.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Korppi kirjoitti:
En tiedä ovatko happamat fanit ja olematon kannustuskulttuuri resursseja kenellekään? Hyvä vaan ettei meillä näitä 'resursseja' ole.
Just joo, aivan. Got the point anyway? Uskon että ymmärsit mitä tarkoitan vaikka sekosinkin sanoissani tuossa kohtaa. Mutta kyllä se hurmos sieltä menestyksen myötä nousee Jyväskylässäkin, olen hyvin luottavainen tuon suhteen. Tämähän ei tietenkään enää kuulunut tähän ketjuun, mutta menköön.
 

Nokkis

Jäsen
kummitus kirjoitti:
hurmos sieltä

Jepa jepa.. Roy tulee tuleeko hekuma.. No sama kai kunhan Roy tulee ja pelaa loppuun asti tilanteessa kuin tilanteessa. Toivon että Mikkonen kasvaa korkoa sinne minne meneekään. Tuumaa nyt Tuomas nyt näytänpä noille lantakasoille närhen pallit! Tule sitten nostaan tiliä Jokereista niin päästään itkeskelemään... Hihihehe... no ei kai Tuomas sellaista tekis!?
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nokkis kirjoitti:
Jepa jepa.. Roy tulee tuleeko hekuma.. No sama kai kunhan Roy tulee ja pelaa loppuun asti tilanteessa kuin tilanteessa. Toivon että Mikkonen kasvaa korkoa sinne minne meneekään. Tuumaa nyt Tuomas nyt näytänpä noille lantakasoille närhen pallit! Tule sitten nostaan tiliä Jokereista niin päästään itkeskelemään... Hihihehe... no ei kai Tuomas sellaista tekis!?
Joo, Tuomaksen kovaa työtä ei kaikki tunnu täällä arvostavan, mutta tuolla Dallasin suunnalla joku näkee yhä miehessä potentiaalia.

Talent Analysis
Strengths: "Mikkonen has a pro sized frame and is not afraid to use it. He is very aggressive physically and is not afraid to drop the gloves. He possesses decent skills for a player his size." Hockey's future, Geoffrey Ussery
http://hockeysfuture.com/prospect/tuomas_mikkonen

Matt Nickerson on muuten Dallasin top prospect listalla 20.
 

Vipu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kummitus kirjoitti:
Onko kehut kiellettyä? Sattuuko sua syvälle? Sitäpaitsi satun tietämään kuitenkin sen...,

Hyökkäyshän se on paras puolustus. Miksiköhän minua, kukkahattuhippiä, mihinkään sattuisi? Huomaa, että minä en ole ollut täällä kritisoimassa johtoryhmän toimia. Ettet nyt vaan ajaisi omaa marttyyrilinjaasi liian kovin ottein. Kaikki täällä eivät ole sinua vastaan, mutta jos täällä aletaan naurettavuuksia vaatimaan, niin kai siitä nyt herkempikin hippi älähtää.

Rautalankaa: Syyttää ei saa ilman täydellisistä puolueetonta tietoa, mutta oman kannan voi aina perustella pelaajien lahdissä antamien lausuntojen perusteella jne. Puolueetonta tietoa toden totta.

Jos jokaisen kritiikin teilaa sanomalla, että haukkumisella ja syyllisten etsimisellä ei saavuteta mitään hyvää, niin mitäs jää käteen? Minä ja sinä kukkaniityllä?
 

Jypjyrää:)

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP #44,#82
Korppi kirjoitti:
En tiedä ovatko happamat fanit ja olematon kannustuskulttuuri resursseja kenellekään? Hyvä vaan ettei meillä näitä 'resursseja' ole.
Organisaatio on valmennuksen tavoin yliarvostettu. Tulokset puhuvat valitettavasti puolestaan. Tämä on vain minun vaatimaton mielipiteeni. Tietysti jos media sanoo muuta, niin pitäisihän se kai sitten uskoa.
Asianomaisten puolueettomat ja kriittiset lausunnot. Justiinsa. Kuka nyt sahaisi omaa oksaansa? Uskotko todella kaiken mitä lehdistä luet? Ja eikös nämä lausunnot juuri ole 'toisenkäden tietoa'?
Usko jo etteivät kaikki sittenkään ole kaikesta samaa mieltä kanssasi. Anna meille hiukan elintilaa, vaikka tietomme ovatkin vajaavaisia/epävarmoja.

Tulokset puhuvat puolestaan...Jaaha, Jypin resurssit ovat jo vuosia olleet liigan pienimpiä, siihen nähden tulokset ovat olleet ihan kelpoja. Huonomminkin olisi voinut mennä...
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jypjyrää:) kirjoitti:
Tulokset puhuvat puolestaan...Jaaha, Jypin resurssit ovat jo vuosia olleet liigan pienimpiä, siihen nähden tulokset ovat olleet ihan kelpoja. Huonomminkin olisi voinut mennä...

Tämä on totta, mutta kenestä ne resurssit ovat kiinni? Ei niiden pienuus ole täysin organisaatiosta itsestään riippumaton asia. Jyväskylän alue ei ole yhtä hedelmällinen liigajoukkueen pyörittämiselle kuin pääkaupunkiseutu, mutta kyllä minusta parantamisen varaa on. Paljon asioita on hoidettu hyvin, mutta lieneeköhän esimerkiksi pari vuotta sitten asetettu tavoite sponsorieurojen saamiseksi esim. HPK:n ja kumppanien tasolle täyttynyt? Ainakaan pelaajabudjetin koosta päätellen näin ei ole käynyt, koska sen piti kuitenkin kasvaa aika paljon täksi 2006-07-kaudeksi, jos nyt en 2007-projektin tavoitteita ihan väärin muista.

Resurssien hyödyntämisessä organisaatio on onnistunut hyvin (vrt. esim. runkosarjan pisteen hinta -taulukot), mutta niiden kasvattamisessa ei voi puhua mitenkään erinomaisesta saavutuksesta. Ja itse odotan menestystä nimenomaan resurssien kasvattamisen kautta, koska se on pitkällä tähtäimellä järkevin tapa. Jos ei seurassa liikkuvien rahavirtojen määrää pystytä kasvattamaan, on nimekkäämpiä hankintoja tai takuuvarmoja ratkaisijoita turha odottaa joukkueeseen.
 

Nokkis

Jäsen
FourForty kirjoitti:
Jyväskylän alue ei ole yhtä hedelmällinen liigajoukkueen pyörittämiselle kuin pääkaupunkiseutu, mutta kyllä minusta parantamisen varaa on.

Totta. Varaa olisi parantaa. Ongelmana on vain, että jyväkylässä ei varsinaisesti löydy varteenotettavia tukijoita. Metso ehkä.. onko siellä muita? Pitäisikin yrittää hamuta valtakunnallisia sponsoreita. Pikaruoka, autot, puhelimet jne. Sonera, Elisa, DNA (Elämä on) Gigantti (Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa).. kai jonkun luulisi olevan kiinnostunut yhteistyöhön. Tosin Valtra sopii JYPin tukijaksi kuin nyrkki silmään. Landet traktoreillaan. Tosin onko siitä Valtralle mitään iloa. Eiköhän heidän markkinatkin ole enemmän muualla kuin täällä missä jääkiekko on joidenkin hullujen marginaalilaji, heidän mielestään.

McDonalds areena lutakkoon ja kaikissa meissä asuu pieni hampurilainen..
 

Naughty_S

Jäsen
Nokkis kirjoitti:
Ongelmana on vain, että jyväkylässä ei varsinaisesti löydy varteenotettavia tukijoita. Metso ehkä.. onko siellä muita? Pitäisikin yrittää hamuta valtakunnallisia sponsoreita.

Tosin Valtra sopii JYPin tukijaksi kuin nyrkki silmään. Landet traktoreillaan. Tosin onko siitä Valtralle mitään iloa. Eiköhän heidän markkinatkin ole enemmän muualla kuin täällä missä jääkiekko on joidenkin hullujen marginaalilaji, heidän mielestään.
Lause 1: Paskapuhetta. Keski-Suomesta löytyisi fyrkkaa. Valtakunnallisista sponsoreista samaa mieltä, siihen suuntaanhan sponsorikehitys on mennyt jo vuosia.

Loppuun kerron merkittävän kohupaljastuksen: Valtra ei ole JYPin yhteistyökumppani sen takia, että satunnainen lätkäkatsoja ostaisi traktorin nähtyään firman logon JYP-paidassa.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vipu kirjoitti:
Hyökkäyshän se on paras puolustus. Miksiköhän minua, kukkahattuhippiä, mihinkään sattuisi? Huomaa, että minä en ole ollut täällä kritisoimassa johtoryhmän toimia. Ettet nyt vaan ajaisi omaa marttyyrilinjaasi liian kovin ottein. Kaikki täällä eivät ole sinua vastaan, mutta jos täällä aletaan naurettavuuksia vaatimaan, niin kai siitä nyt herkempikin hippi älähtää.
Suo anteeksi jos sanoin liian voimallisesti. Naurettavuuksia todellakin täällä vaaditaan kun unohdetaan jatkuvasti JYPin taloudelliset resurssit, mutta ethän sinä tästä puhunut, vai puhuitko? Vai olinko minä nyt ollut naurettava vaatimuksineni jossain?

Vipu kirjoitti:
Rautalankaa: Syyttää ei saa ilman täydellisistä puolueetonta tietoa, mutta oman kannan voi aina perustella pelaajien lahdissä antamien lausuntojen perusteella jne. Puolueetonta tietoa toden totta.
Pidätkö minua sen luokan idioottina, että kanssani tarvitaan heti rautalankaa? Heitänpä rautalankakeräsi takaisin. Hyppääpä objektin paikalle hetkeksi. Jos sinua kohtaan esitetään syytöksiä, halunnet niille hyvät perusteet, right?
Entä kun sinua kehutaan vuolaasti - perustelut eivät liene enää yhtä tärkeitä kuin edellisessä esimerkissä? Tässä on se ero.
Voit kulkea kylillä ja haukkua kaikki vastaantulijat huviksesi. Voit myös levittää ympärillesi hyvää mieltä jakamalla kohteliaisuuksia ja kehaisemalla lähimmäisiäsi sillointällöin.
Jo se on kumma jos tänne kaiken valituksen ja morkkaamisen sekaan ei mahdu kehuja, ilman että siitä joku alkaa säksättämään tai vaatimaan perusteluja sille miksi kehaisin ketäkin ja oliko se perusteltua, tarpeellista tai soveliasta!!!

Ja.

Jos minä puhun joukkuehengestä niin, että uskon sen olevan erittäin hyvällä mallilla, niin millä helvetillä minä sen perustelen jos en pelaajien sanomisilla??? Ei näiden pelaajien tarvitsisi kehua joukkuehenkeä joka käänteessä (varsinkin jos kyseessä ei ole paikallismedia), jos siitä ei erikseen heiltä kysytä, tai jos he näkisivät asian jotenkin toisin.

Vipu kirjoitti:
Jos jokaisen kritiikin teilaa sanomalla, että haukkumisella ja syyllisten etsimisellä ei saavuteta mitään hyvää, niin mitäs jää käteen? Minä ja sinä kukkaniityllä?
Miten niin jokaisen kritiikin? Puhuin muuten ongelmien rakentamisesta. Sellaista minä täällä kritisoin. Jokin aika sitten meillä oli sellainen ongelma, että Wallinheimo painuu Jokereihin tai jonnekin, eikä Sinkku mihinkään ollut menossa jnejne..

Minkä tähden asenneilmapiiri on tällainnen että kehuille vaaditaan tiukat perustelut, mutta haukkuun ja solvauksiin ei tarvita kuin huhu, arvaus tai mutu???
 
Viimeksi muokattu:

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
FourForty kirjoitti:
Ja itse odotan menestystä nimenomaan resurssien kasvattamisen kautta, koska se on pitkällä tähtäimellä järkevin tapa. Jos ei seurassa liikkuvien rahavirtojen määrää pystytä kasvattamaan, on nimekkäämpiä hankintoja tai takuuvarmoja ratkaisijoita turha odottaa joukkueeseen.
Homma voi onneksi toimia toisinkin päin. Jos joukkue pelaa mitaleista ensi kauden päätteeksi ja keskisuomalainen jääkiekkokulttuuri herää horroksestaan, uskoisin nousukauden alkavan ja resurssipulan helpottavan nopeastikin. Jos näin ei käy - olen todella pettynyt meihin kannattajiin.

Jos meitä kiinnostaa tarpeeksi jääkiekko, meitä on tarpeeksi paljon ja meillä on äänemme, niin koko resurssiongelmaa ei pitäisi olla.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
FourForty kirjoitti:
Ainakaan pelaajabudjetin koosta päätellen näin ei ole käynyt, koska sen piti kuitenkin kasvaa aika paljon täksi 2006-07-kaudeksi, jos nyt en 2007-projektin tavoitteita ihan väärin muista.
JYPin suhteellinen pelaajabudjetti on itse asiassa laskenut muihin verrattuna kausien mittaan. Eli taulukkoon on laskettu joukkueiden ilmoittamat pelaajabudjetit (kerätty eri lähteistä, voi olla virheitä), ja jokaisen joukkueen pelaajabudjettia on verrattu kunakin kautena koko liigan keskimääräisen palkkatasoon. Alin rivi on liigajoukkueen keskimääräinen pelaajabudjetti kunakin kautena (miljoonaa euroa).

Onhan tuossa aika selvä jako kolmeen osaan: suuriin (KA>1.1), keskitason tallaajiin (0.9>KA<1.1) sekä pieniin (KA<0.9).
Koodi:
OSUUS KESKIPALKASTA %						
	2000	2001	2002	2003	2004	2005
HIFK	1,4	1,27	1,36	1,4	1,58	1,57
Jokerit	1,53	1,49	1,54	1,34	1,45	1,44
TPS	1,38	1,19	1,31	1,4	1,42	1,41
Kärpät	0,97	1,06	1,13	1,11	1,39	1,38
Blues	1,14	1,11	1,26	1,29	1,2	1,32
Lukko	0,88	0,75	0,92	1	1,07	1,14
Tappara	1,08	1,06	0,98	0,93	0,92	1,03
HPK	0,82	0,89	0,92	0,99	0,82	0,95
Ilves	0,86	0,87	0,88	0,8	0,76	0,81
Ässät	0,76	0,91	0,71	0,73	0,73	0,69
SaiPa	0,76	1,06	0,71	0,66	0,63	0,56
JYP	0,63	0,62	0,6	0,61	0,54	0,54
Pelican	0,79	0,75	0,68	0,73	0,5	0,63
KalPa						0,52
KA	1,32	1,36	1,47	1,50	1,59	1,60
 

Nokkis

Jäsen
Naughty_S kirjoitti:
Lause 1: Paskapuhetta.

Säikähdin ekaksi että huh nyt mua haukutaan paskikseksi (suurikin ihme olisi)
Kuitenkin lopulta kuten minä ja naughty + muut niin ei me vissiin traktoreilla ajejella!? Lisää tekoja. JYPin kaari on laskenu alas.. siihenkö meidän pitäisi tyytyä?
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huerzo kirjoitti:
JYPin suhteellinen pelaajabudjetti on itse asiassa laskenut muihin verrattuna kausien mittaan.

Tavoitehan ei ollut kuroa pelaajabudjetin eroa pienemmäksi suurimpiin verrattuna. Tavoite oli nostaa pelaajabudjetti muiden pienempien seurojen, kuten esimerkiksi SaiPan ja Ässien, tasolle. Jos en aivan väärin muista, puhuttiin noin kolmanneksen verran kasvua pelaajabudjettiin Missio 2007-projektin lanseerausvaiheessa.
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huerzo kirjoitti:
JYPin suhteellinen pelaajabudjetti on itse asiassa laskenut muihin verrattuna kausien mittaan.

Tavoitehan ei ollut kuroa pelaajabudjetin eroa pienemmäksi suurimpiin verrattuna, koska tuon kaavionhan mukaan ero syntyy juuri suurimpien seurojen budjettien korotuksesta. Tavoite oli nostaa pelaajabudjetti muiden pienempien seurojen, kuten esimerkiksi Pelicansin ja Ässien, tasolle. Jos en aivan väärin muista puhuttiin, että tavoite on nostaa pelaajabudjettia kolmanneksella Missio 2007-projektin lanseerausvaiheessa kauteen 2006-2007 mennessä.

Moni unohtaa, kun puhutaan pelaajabudjetista sen tosiseikan, että jatkosopimusta tehdessään pelaaja saa käytännössä aina suuremman rahallisen korvauksen kuin edellisellä sopimuskaudellaan. Poikkeuksena sellaiset pelaajat joiden urakehitys osoittaa jyrkästi alaspäin. Suurempi pelaajabudjetti ei ole suoraan verrannollinen uusiin parempiin pelaajiin.
 
Viimeksi muokattu:

Nokkis

Jäsen
Huerzo kirjoitti:
JYPin suhteellinen pelaajabudjetti on itse asiassa laskenut muihin verrattuna kausien mittaan.

Huerzolle iso käpälä tästä. Tuo jos mikä osoittaa että Missio on paskapuhetta KalPa ajaa ohi.. KalPalla on rahaa sekä halli kunnossa. Pikkuveljestä tuli isoveli...
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hele kirjoitti:
Moni unohtaa, kun puhutaan pelaajabudjetista sen tosiseikan, että jatkosopimusta tehdessään pelaaja saa käytännössä aina suuremman rahallisen korvauksen kuin edellisellä sopimuskaudellaan. Poikkeuksena sellaiset pelaajat joiden urakehitys osoittaa jyrkästi alaspäin.
Aivan. Tämä minunkin on pitänyt ottaa useasti puheeksi täällä, mutta en ole saanut aikaiseksi. Hienoa että toit esille tämän, se ei nimittäin ole pikkuseikka.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös