No tässä kaupassa voi sitten vain voittaa, hienoa. (smiley face)Köpi kirjoitti:Salmu ja Sipiläinen menevät kastiin "ei odotuksia", joten heidän esityksiinsä ei osaa olla kauhean pettynytkään, vaikka ei mitään ihmeitä tulisikaan.
No tässä kaupassa voi sitten vain voittaa, hienoa. (smiley face)Köpi kirjoitti:Salmu ja Sipiläinen menevät kastiin "ei odotuksia", joten heidän esityksiinsä ei osaa olla kauhean pettynytkään, vaikka ei mitään ihmeitä tulisikaan.
kummitus kirjoitti:No onhan sössimiseksi kutsuminen hieman harmittomampaa, mutta silti minusta epäoikeudenmukaista ilman täydellistä puolueetonta tietoa asioiden kulusta.
Onko kehut kiellettyä? Sattuuko sua syvälle? Sitäpaitsi satun tietämään kuitenkin sen, että JYPillä ei ole käytössä niitä resursseja, joita useimmilla sen kilpailijoilla on. Kuten nyt vaikka yksinkertaisesti raha, olematon kannustajakulttuuri, happamat fanit, halli...Vipu kirjoitti:Täydellistä puolueetonta tietoa, heh heh.
Voiko kehuja kuitenkin jakaa ilman täydellistä puolueetonta tietoa?
Olen aiemminkin sanonut että pikkukarrikointi on paikallaan asioiden perille viemiseksi ja pahoittelin sitä tavallaan tuossakin viestissäni, mutta pidä nyt sitä vain lyömäaseenasi. Pointtini on kuitenkin se (jos tässä pointit ketään kiinnostavatkaan enää, kun suuni olen taas avannut), että heppoisesti perustelluilla tuomitsemisilla - oli se sitten täällä forumilla tai missä yhteisössä hyvänsä - ei saada aikaan mitään positiivista. Herää myös kysymys miksi tuomitseminen, ongelmien rakentaminen ja niihin syyllisen etsiminen, julkinen syyllisen nimeäminen ja lopulta julkinen syyllisen/syyllisten lynkkaaminen (sanallinen tässä tapauksessa), on niin tärkeää joillekin - kaikki tämä vajaavaisten/epävarmojen tietojen pohjalta? Miksi täällä palstalla voi heittää moraalin ja oikeudentajun nurkkaan? Se on varmaankin tuo anonymiteetti.Vipu kirjoitti:Ja mainittakoon vielä, että sössimisestä syyttäminen on kyllä mielestäni hengiltä kivittämiseen verrattavissa oleva teko.
En tiedä ovatko happamat fanit ja olematon kannustuskulttuuri resursseja kenellekään? Hyvä vaan ettei meillä näitä 'resursseja' ole.kummitus kirjoitti:Sitäpaitsi satun tietämään kuitenkin sen, että JYPillä ei ole käytössä niitä resursseja, joita useimmilla sen kilpailijoilla on. Kuten nyt vaikka yksinkertaisesti raha, olematon kannustajakulttuuri, happamat fanit, halli...
Mutta sillä on leveä taisteleva JYPin näköinen ryhmä. Toimiva, pelaajistolta ja medialta vuolaita kehuja saanut valmennus, organisaatio ja tiivis joukkuehenki
Asianomaisten puolueettomat ja kriittiset lausunnot. Justiinsa. Kuka nyt sahaisi omaa oksaansa? Uskotko todella kaiken mitä lehdistä luet? Ja eikös nämä lausunnot juuri ole 'toisenkäden tietoa'?kummitus kirjoitti:Tukenani minulla vielä lausuntoja asianosaisilta pilvinpimein. Mun ei tartte nojata mutuun ja toisenkäden tietoon edes tässä. Herää myös kysymys miksi tuomitseminen, ongelmien rakentaminen ja niihin syyllisen etsiminen, julkinen syyllisen nimeäminen ja lopulta julkinen syyllisten lynkkaaminen, on niin tärkeää joillekin - kaikki tämä vajaavaisten/epävarmojen tietojen pohjalta?
Medialla tarkoitin muiden valmentajien ja kiekkokriitikoiden kehuja Alatalosta medioissa ja eri medioissa olleita JYPin pelaajien kommentteja. Ensinnä tulee mieleen Grunnin hehkutus, jossa hän kertoi ettei ole ikinä pelannut näin motivoituneessa ja sitoutuneessa ryhmässä, jossa joukkuehenki on näin korkealla. Marttinen, Louhivaara ja kumppanit toistelevat sitä samaa, ehkä he puhuvat lämpimikseen, mutta minä uskon todella näin olevan. Uskokaa te mihin haluatte ja maalailkaa tuomiopäivänne rauhassa. Ei minun näkemyksiäni tarvitse pelästyä, olette kuitenkin mielestänne aina oikeassa.Korppi kirjoitti:Asianomaisten puolueettomat ja kriittiset lausunnot. Justiinsa. Kuka nyt sahaisi omaa oksaansa? Uskotko todella kaiken mitä lehdistä luet? Ja eikös nämä lausunnot juuri ole 'toisenkäden tietoa'?
Usko jo etteivät kaikki sittenkään ole kaikesta samaa mieltä kanssasi. Anna meille hiukan elintilaa, vaikka tietomme ovatkin vajaavaisia/epävarmoja.
No eihän sitä J.Jääskeläistä tosiaan voi mestisjyräksi sanoa yhden kauden perusteella, mutta jos pysytään asiayhteydessä ja tarkoitetaan mestisjyrällä tehoiltaan keskinkertaista luottopelaajaa, niin juuri tällainenhan J.Jääskeläisen profiili oli. Kysehän oli siis odotuksista pelaajien suhteen. Ei varmaankaan Jääskeläiseltäkään odotettu paljoa, kun hän mestiksestä palasi, eikä Hytöseltä, ei edes Filppulalta, vaikka kyseessä on todellinen lahjakkuus. Grunnkin olisi heitetty helkkariin moneen otteeseen ja monen kirjoittajan toimesta. Nyt itketään Vaarasuon perään, vaikka vastaanotto hänellekin oli kaikkea muuta kuin suopea. Sitä ollaan niin perkeleen kärsimättömiä välillä, etenkin pelaajahankintatiedotusten suhteen ja pelaajien kehittymisen suhteen. Nämä ovatkin aivan eri mittakaavassa ajallisesti, mutta sama kärsimättömyys härnää minuakin (milloin se Arsi saa kroppansa jääkiekkoilijan näköiseksi!?!?).Köpi kirjoitti:Noh, minulle mestisjyrä-määritelmä ei ole sama kuin eräälle nimimerkille täällä.
kummitus kirjoitti:sama kärsimättömyys härnää minuakin (milloin se Arsi saa kroppansa jääkiekkoilijan näköiseksi!?!?).
kummitus kirjoitti:No eihän sitä J.Jääskeläistä tosiaan voi mestisjyräksi sanoa yhden kauden perusteella, mutta jos pysytään asiayhteydessä ja tarkoitetaan mestisjyrällä tehoiltaan keskinkertaista luottopelaajaa, niin juuri tällainenhan J.Jääskeläisen profiili oli.
Jääskeläinen on tosiaan liigajyrä, ei mestisjyrä, olet todellakin oikeassa tässä, mutta minä en puhunut terminologiasta vaan ihan muista asioista, selitin kyllä varmaan liian epäselvästi mutta annetaan tämän jyräläpän nyt olla.Köpi kirjoitti:Kukin määrittelee näemmä tämän erilailla, minä puhun J.Jääskeläisen kohdalla perusliigajyrästä (joita JYPissä mm. Huczkowski, Alanen, Hytönen, Mikkonenkin), sen sijaan Salmu ja Sipiläinen ovat mestisjyriä, ehkä vielä ehtivät nousta liigajyriksi, mitä epäilen osittain johtuen pelaajan korkeasta iästä.
Just joo, aivan. Got the point anyway? Uskon että ymmärsit mitä tarkoitan vaikka sekosinkin sanoissani tuossa kohtaa. Mutta kyllä se hurmos sieltä menestyksen myötä nousee Jyväskylässäkin, olen hyvin luottavainen tuon suhteen. Tämähän ei tietenkään enää kuulunut tähän ketjuun, mutta menköön.Korppi kirjoitti:En tiedä ovatko happamat fanit ja olematon kannustuskulttuuri resursseja kenellekään? Hyvä vaan ettei meillä näitä 'resursseja' ole.
kummitus kirjoitti:hurmos sieltä
Joo, Tuomaksen kovaa työtä ei kaikki tunnu täällä arvostavan, mutta tuolla Dallasin suunnalla joku näkee yhä miehessä potentiaalia.Nokkis kirjoitti:Jepa jepa.. Roy tulee tuleeko hekuma.. No sama kai kunhan Roy tulee ja pelaa loppuun asti tilanteessa kuin tilanteessa. Toivon että Mikkonen kasvaa korkoa sinne minne meneekään. Tuumaa nyt Tuomas nyt näytänpä noille lantakasoille närhen pallit! Tule sitten nostaan tiliä Jokereista niin päästään itkeskelemään... Hihihehe... no ei kai Tuomas sellaista tekis!?
kummitus kirjoitti:Onko kehut kiellettyä? Sattuuko sua syvälle? Sitäpaitsi satun tietämään kuitenkin sen...,
Korppi kirjoitti:En tiedä ovatko happamat fanit ja olematon kannustuskulttuuri resursseja kenellekään? Hyvä vaan ettei meillä näitä 'resursseja' ole.
Organisaatio on valmennuksen tavoin yliarvostettu. Tulokset puhuvat valitettavasti puolestaan. Tämä on vain minun vaatimaton mielipiteeni. Tietysti jos media sanoo muuta, niin pitäisihän se kai sitten uskoa.
Asianomaisten puolueettomat ja kriittiset lausunnot. Justiinsa. Kuka nyt sahaisi omaa oksaansa? Uskotko todella kaiken mitä lehdistä luet? Ja eikös nämä lausunnot juuri ole 'toisenkäden tietoa'?
Usko jo etteivät kaikki sittenkään ole kaikesta samaa mieltä kanssasi. Anna meille hiukan elintilaa, vaikka tietomme ovatkin vajaavaisia/epävarmoja.
Jypjyrää:) kirjoitti:Tulokset puhuvat puolestaan...Jaaha, Jypin resurssit ovat jo vuosia olleet liigan pienimpiä, siihen nähden tulokset ovat olleet ihan kelpoja. Huonomminkin olisi voinut mennä...
FourForty kirjoitti:Jyväskylän alue ei ole yhtä hedelmällinen liigajoukkueen pyörittämiselle kuin pääkaupunkiseutu, mutta kyllä minusta parantamisen varaa on.
Lause 1: Paskapuhetta. Keski-Suomesta löytyisi fyrkkaa. Valtakunnallisista sponsoreista samaa mieltä, siihen suuntaanhan sponsorikehitys on mennyt jo vuosia.Nokkis kirjoitti:Ongelmana on vain, että jyväkylässä ei varsinaisesti löydy varteenotettavia tukijoita. Metso ehkä.. onko siellä muita? Pitäisikin yrittää hamuta valtakunnallisia sponsoreita.
Tosin Valtra sopii JYPin tukijaksi kuin nyrkki silmään. Landet traktoreillaan. Tosin onko siitä Valtralle mitään iloa. Eiköhän heidän markkinatkin ole enemmän muualla kuin täällä missä jääkiekko on joidenkin hullujen marginaalilaji, heidän mielestään.
Suo anteeksi jos sanoin liian voimallisesti. Naurettavuuksia todellakin täällä vaaditaan kun unohdetaan jatkuvasti JYPin taloudelliset resurssit, mutta ethän sinä tästä puhunut, vai puhuitko? Vai olinko minä nyt ollut naurettava vaatimuksineni jossain?Vipu kirjoitti:Hyökkäyshän se on paras puolustus. Miksiköhän minua, kukkahattuhippiä, mihinkään sattuisi? Huomaa, että minä en ole ollut täällä kritisoimassa johtoryhmän toimia. Ettet nyt vaan ajaisi omaa marttyyrilinjaasi liian kovin ottein. Kaikki täällä eivät ole sinua vastaan, mutta jos täällä aletaan naurettavuuksia vaatimaan, niin kai siitä nyt herkempikin hippi älähtää.
Pidätkö minua sen luokan idioottina, että kanssani tarvitaan heti rautalankaa? Heitänpä rautalankakeräsi takaisin. Hyppääpä objektin paikalle hetkeksi. Jos sinua kohtaan esitetään syytöksiä, halunnet niille hyvät perusteet, right?Vipu kirjoitti:Rautalankaa: Syyttää ei saa ilman täydellisistä puolueetonta tietoa, mutta oman kannan voi aina perustella pelaajien lahdissä antamien lausuntojen perusteella jne. Puolueetonta tietoa toden totta.
Miten niin jokaisen kritiikin? Puhuin muuten ongelmien rakentamisesta. Sellaista minä täällä kritisoin. Jokin aika sitten meillä oli sellainen ongelma, että Wallinheimo painuu Jokereihin tai jonnekin, eikä Sinkku mihinkään ollut menossa jnejne..Vipu kirjoitti:Jos jokaisen kritiikin teilaa sanomalla, että haukkumisella ja syyllisten etsimisellä ei saavuteta mitään hyvää, niin mitäs jää käteen? Minä ja sinä kukkaniityllä?
Homma voi onneksi toimia toisinkin päin. Jos joukkue pelaa mitaleista ensi kauden päätteeksi ja keskisuomalainen jääkiekkokulttuuri herää horroksestaan, uskoisin nousukauden alkavan ja resurssipulan helpottavan nopeastikin. Jos näin ei käy - olen todella pettynyt meihin kannattajiin.FourForty kirjoitti:Ja itse odotan menestystä nimenomaan resurssien kasvattamisen kautta, koska se on pitkällä tähtäimellä järkevin tapa. Jos ei seurassa liikkuvien rahavirtojen määrää pystytä kasvattamaan, on nimekkäämpiä hankintoja tai takuuvarmoja ratkaisijoita turha odottaa joukkueeseen.
JYPin suhteellinen pelaajabudjetti on itse asiassa laskenut muihin verrattuna kausien mittaan. Eli taulukkoon on laskettu joukkueiden ilmoittamat pelaajabudjetit (kerätty eri lähteistä, voi olla virheitä), ja jokaisen joukkueen pelaajabudjettia on verrattu kunakin kautena koko liigan keskimääräisen palkkatasoon. Alin rivi on liigajoukkueen keskimääräinen pelaajabudjetti kunakin kautena (miljoonaa euroa).FourForty kirjoitti:Ainakaan pelaajabudjetin koosta päätellen näin ei ole käynyt, koska sen piti kuitenkin kasvaa aika paljon täksi 2006-07-kaudeksi, jos nyt en 2007-projektin tavoitteita ihan väärin muista.
OSUUS KESKIPALKASTA %
2000 2001 2002 2003 2004 2005
HIFK 1,4 1,27 1,36 1,4 1,58 1,57
Jokerit 1,53 1,49 1,54 1,34 1,45 1,44
TPS 1,38 1,19 1,31 1,4 1,42 1,41
Kärpät 0,97 1,06 1,13 1,11 1,39 1,38
Blues 1,14 1,11 1,26 1,29 1,2 1,32
Lukko 0,88 0,75 0,92 1 1,07 1,14
Tappara 1,08 1,06 0,98 0,93 0,92 1,03
HPK 0,82 0,89 0,92 0,99 0,82 0,95
Ilves 0,86 0,87 0,88 0,8 0,76 0,81
Ässät 0,76 0,91 0,71 0,73 0,73 0,69
SaiPa 0,76 1,06 0,71 0,66 0,63 0,56
JYP 0,63 0,62 0,6 0,61 0,54 0,54
Pelican 0,79 0,75 0,68 0,73 0,5 0,63
KalPa 0,52
KA 1,32 1,36 1,47 1,50 1,59 1,60
Naughty_S kirjoitti:Lause 1: Paskapuhetta.
Huerzo kirjoitti:JYPin suhteellinen pelaajabudjetti on itse asiassa laskenut muihin verrattuna kausien mittaan.
Huerzo kirjoitti:JYPin suhteellinen pelaajabudjetti on itse asiassa laskenut muihin verrattuna kausien mittaan.
Aivan. Tämä minunkin on pitänyt ottaa useasti puheeksi täällä, mutta en ole saanut aikaiseksi. Hienoa että toit esille tämän, se ei nimittäin ole pikkuseikka.Hele kirjoitti:Moni unohtaa, kun puhutaan pelaajabudjetista sen tosiseikan, että jatkosopimusta tehdessään pelaaja saa käytännössä aina suuremman rahallisen korvauksen kuin edellisellä sopimuskaudellaan. Poikkeuksena sellaiset pelaajat joiden urakehitys osoittaa jyrkästi alaspäin.