Uuden vuosikymmenen uudet kujeet – suunnitelmia vuodelle 2020

  • 5 438
  • 64

Rainer Zufall

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vuodet 2014–2019 olivat keskimäärin niin perseestä, että uskon uuden vuosikymmenen vievän väkisinkin parempaan suuntaan, kun moni ikävä asia/tapahtuma ei voi enää sellaisenaan toistua. Pitäisi kehittää uusi mielekäs harrastus, kunhan saisi itsensä ensin harrastuskuntoon. Viime yönä kävin vuoristovaelluksella Itävallassa. Sellainen voisi olla kiva ihan hereilläkin.
 
K

Kiekkokatsoja

Aloitin uudenvuoden projektini jo nyt. Selvinpäin. Liikunta lisääntyy pian, ruokavalio paranee, ja pyrin säästämään rahaa tulevia lomamatkoja varten.
Vaikea vielä tietää, miten keho kestää liikuntaa, mieli kevyempää ruokaa, ja pää tipatta. No viimeisin on kai helpoin?
Ja miksei muutkin. 2-4vko, ja siitä se sitten rullaa ok.
Nyt kuitenkin paistan ison pihvin, ja illalla saan toisen tekemiä "vuodevaihde juhlintaruokia". Kohtuudella niitäkin.
 

TrueThat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Rangers, Real Madrid
Tällä vuosikymmenellä tuli kasvettua yläkoulu- ja lukioikäisestä teinistä itsenäiseksi aikuiseksi. Paljon on siis viimeiseen vuosikymmeneen mahtunut ja uskon, että paljon tulee tapahtumaan myös tulevina vuosina.

Ihan ensimmäisenä vuodelta 2020 odotan New Yorkin matkaa. Tuo pitkäaikainen haaveeni toteutuu jo tulevana sunnuntaina, kun lähtöaamu koittaa! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja kommelluksilta vältytään. Keväällä olisi myös vihdoin tarkoitus saada maisterin paperit yliopistosta ulos. Ehkä tuo ”vihdoin” on hieman voimakkaasti ilmaistu, koska ei tässä nyt mitenkään olla opiskelijaksi jääty vuosikausiksi roikkumaan, mutta aika on tuntunut pitkältä. Toivon, että saan vakituisen työpaikan ja pääsen säästämään asuntoa varten. Matkailua toki unohtamatta!

Haluan elää enemmän tässä hetkessä ja murehtia vähemmän. Toivon pysyväni terveenä (niin fyysisesti kuin henkisesti) ja nauttivani elämästä. En halua suorittaa liikaa vaan pysähtyä nauttimaan hetkestä. Haluan nähdä maailmaa ja viettää aikaa läheisteni kanssa. Toivon, etten aseta liikaa painoarvoa ympäristön odotuksille, vaan teen juuri niin, kuin minusta parhaaksi tuntuu. Näihin ajatuksiin on hyvä päättää kuluva vuosikymmen ja toivottaa seuraava tervetulleeksi.

Oikein hyvää uutta vuotta jatkoaikalaisille näin muutama tunti etukäteen! Voikaa hyvin ja muistakaa välillä elää hetkessä :)
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tämä vuosikymmen oli aivan karmea tapahtumarikkaudellaan. Toivon itselle tasapainoa, josta iso osa voi toteutua jo 2020.

Poliittisella saralla ja esim. kotikaupungissani meno on ollut hieman jopa turhauttavaa viimeisten kymmenen vuoden ajan, joten niihinkin jotain järkeä toivoisin. Itsessä on tänä aikana alkanut elää salainen poliitikko. Koitan pitää järjen, enkä löydä itseäni ehdokkaana kunnallisvaaleissa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Siihen vuosikymmenen vaihtumiseen menee vielä tunti ja 366 vuorokautta.
OT: Olet muuten väärässä. 2020-luku alkaa 1.1.2020 ja päättyy 31.12.2029.
En ole väärässä
Kirjoitit tekstissäsi "vuosikymmen vaihtuu", et puhunut alunperin 2020-luvusta.
Täsmennän: vuosikymmen ei vaihdu.
Lähde: Kotimaisten kielten keskus (ent. Suomen Kielitoimisto)

Puhekielessä usein voidaan harhauttavasti sekoittaa asioita. Koko tämän topicin otsikointi on täysin virheellinen.
Olen samaa mieltä nimimerkki gran reservan kanssa.

Ajanlaskun alusta jos ajatellaan, niin ensimmäinen vuosikymmen päättyi, kun vuosi 10 eaa loppui. Ja niin edelleen. Se millennium-hässäkkäkin tuli vuotta liian aikaisin, kun 1990-luku päättyi siihen, kun vuosi 2001 alkoi. Ei ne uudet ala nollasta vaan ykkösestä.
 

MegaForce

Jäsen
Olen samaa mieltä nimimerkki gran reservan kanssa.

Ajanlaskun alusta jos ajatellaan, niin ensimmäinen vuosikymmen päättyi, kun vuosi 10 eaa loppui. Ja niin edelleen. Se millennium-hässäkkäkin tuli vuotta liian aikaisin, kun 1990-luku päättyi siihen, kun vuosi 2001 alkoi. Ei ne uudet ala nollasta vaan ykkösestä.
Jos ajanlasku alkoi vuodesta 1 vuoden 0 sijaan, silloin asiassa ei ole mitään epäselvää.

Wikipedia sanoo näin: Normaali vuosikymmenien nimeämistapa niin suomessa kuin muissakin kielissä perustuu vuosiluvun alkuosaan; esimerkiksi 1910-luku tarkoittaa vuosia 1910–1919. Varsinkin arkikielessä saatetaan lyhyyden vuoksi jättää vuosisata mainitsematta: ”60-luvulla” on tarkoitettu 1960-lukua, mutta nykyään ”10-luku” voisi viitata perustellusti myös vuosikymmeneen 2010–2019.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
1990 ei ole enää 80-lukua eli vuosikymmen on silloin ihan selkeästi vaihtunut, sama pätee tähän. 80-89 on kymmenen vuotta, vuosikymmeneen mahtuu kymmenen vuotta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiltisti olin 2019. Aika vähän tuli turpaan, kun en antanut syytä buahhahhaa. Tietty Malmi on muutenkin vaarallinen paikka. Eikä ole helppoa olla meitsi.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hieno avaus @Punamusta, toivottavasti sinulla on kivaa Niinisalossa. Tässä oli ripaus sarkasmia. Mutta toivon, että ehdit sitten intistäkin kertoa tunnelmia. Ja onnea kirjoituksiin jo nyt, kyllähän tuollainen fiksu kaveri selvittää ne komeasti.

Nuo ovat isoja asioita tuossa elämänvaiheessa. Mutta nyt kun niistä on lähes 25 vuotta, ne tuntuvat aika pieniltä.

Mutta käy armeija, se on paras vaihtoehto. Sitä ei tarvitse selittää tai pahoitella ikinä missään. Se on myönteinen juttu suunnilleen kaikkialla paitsi jossain sivarijärjestöissä. Se on tärkeä valinta edelleen.

Minulla silloin ysärillä faija suunnilleen pakotti armeijaan. Itse olisin mennyt sivariin. Oli se silloin ihan kauheaa, mutta myöhemmin olen myöntänyt, että äijä oli oikeassa. Ja onneksi pääsin kirjuriksi, sehän oli vähän kuin sivari armeijassa suoritettuna. Jos haluat rentoa inttiaikaa, hae ehdottomasti kirjuriksi. Saat vielä natsat. Suosittelen. Tuollaisena kirjallisesti lahjakkaana kaverina voisit hyvin päästäkin kirjuriksi.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei mitään suuria suunnitelmia. Jos vaikka täyttäisin 40 vuotta, jatkaisin alkoholin kohtuukäyttöä ja muita terveellisiä elämäntapoja sekä olisin aloittamatta tupakointia ja huumeidenkäyttöä. Noilla pääsee jo pitkälle.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Jokseenkin päin persettä mennyt nämä viimeiset noin 3-4 vuotta, joten tulevaa vuosikymmentä ajatellen ei suunta ole kuin ylöspäin. Mutta turhia lupauksia en tee. Päivä kerrallaan eteenpäin, ja yritän paremmin tulla sinuiksi itseni kanssa ja ottaa toisia paremmin huomioon.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Mä lupaan ens vuonna vähintäänkin tehä sen mitä oon sisimmässäni halunnu tehä jo varmaan viimeset kolme vuotta mutta lopulta aina jänistäny tosipaikan tullen. Vuonna 2020 mä meen prkl vetämään sen karaoke-esityksen jossain! Tapahtuu tää sitte laivalla tai baarissa, niin mark my words. Tämä on lupaus joka pitää! Luotan nyt omaan ääneenikin vähän eri lailla kuin vaikkapa vielä vuosi sitten. Sekin eittämättä auttaa siinä että uskallan koko Jatkoajan edessä luvata tekeväni tämän.

Nämä seuraavat taas eivät ole lupauksia mutta vahvoja tavoitteita kyllä, kesään mennessä/aikana vakaa parisuhde ja oma kämppä on sellasia tulevan vuoden goaleja itselle joiden eteen lähetään paiskimaan duunia. 2019 oli mulle vahvasti kasvun ja uusien tuulien vuosi. Nyt olen vuotta valmiimpi aloittamaan täysin uuden luvun elämässäni.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eipä tässä mitään aivan dramaattisia suunnitelmia ole parin reissun lisäksi. Vähän nuo työkuviot ns. kelluvat, enkä oikein tiedä vielä, mihin suuntaan niitä lähden viemään - jatkanko entisellään, karsinko kaiken ylimääräisen pois palkan kustannuksella vai haalinko vielä lisää jotain. Tai sitten ihan jotain kokonaan muuta. No, kesää odotellessä, silloin ainakin on kiva reissu tiedossa. Ja sitten on pari omaa pikkuproggista, joista en vielä kenellekään huutele, mutta jos hommat menee putkeen, saatan täälläkin keulia. Eivät liity millään tavalla edellisiin eli työhön, rahaan tai matkailuun.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Olen samaa mieltä nimimerkki gran reservan kanssa.

Ajanlaskun alusta jos ajatellaan, niin ensimmäinen vuosikymmen päättyi, kun vuosi 10 eaa loppui. Ja niin edelleen. Se millennium-hässäkkäkin tuli vuotta liian aikaisin, kun 1990-luku päättyi siihen, kun vuosi 2001 alkoi. Ei ne uudet ala nollasta vaan ykkösestä.
Molemmat tulkinnathan ovat oikein, kun vaan määrittelee sopivasti, mutta varmaan kaikki ovat yhtä mieltä siitä, että esimerkiksi 90- luvusta puhuttaessa ainoa järkevä lähestymistapa on tarkoittaa niitä ysillä alkavia vuosilukuja 90-99?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Pysyä hengissä. Täyttää 50. Jos tuo dasnk pysyis vierellä, tai sais sen ees tänne ensin.
Vanhemmat ja täti hautaan niin ettei tule traumoja tahi muutakaan ongelmaa. Jos nuo hoituu niin olen tyytyväinen.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Vuosi 2020. Lupaan juoda ja nussia enemmän kuin koskaan millään vuosikymmenellä. Siinä ne oleellisimmat.
aika heikosti en edellinen mennyt, luulen.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Molemmat tulkinnathan ovat oikein, kun vaan määrittelee sopivasti, mutta varmaan kaikki ovat yhtä mieltä siitä, että esimerkiksi 90- luvusta puhuttaessa ainoa järkevä lähestymistapa on tarkoittaa niitä ysillä alkavia vuosilukuja 90-99?

Juuri näin.

Vuosikymmen sen sijaan on mikä tahansa kymmenen vuoden ajanjakso, joka ei välttämättä seuraa niitä kymmenlukuja.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Yritän olla vähemmän ennakkoluuloinen, yritän olla vilkuilematta vieraita naisia sekä yritän saada vaimoni innostumaan anaaliseksistä selvinkinpäin. Näissä on jo tekemistä yhdelle vuodelle.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Aion vaurastua sen verran, että pääsen reissaamaan ja naimaan monen maalaisia maksullisia tai maksuttomia naisia. Tai sitten laitan vaan sohvasurffausprofiiliini, että majoitan vain kauniita naisia, jotka ymmärtää antaa mulle pesää, tosin en tiedä, että lentääkö semmoisesta tekstistä sieltä pihalle. Niin tai jatkan vaan köyhänä runkkausta, vaihtoehto sekin.
 

Larionov #8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ensimmäinen miljoona on vielä vaiheessa. Sen loppuun saattaminen on vuosikymmenen ensimmäisten vuosien päätavoite, sitten alkaa helpottaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös