Lainataanpas tuosta yllä linkitetystä Ylen jutusta nyt muutama kohta:
Tilanne on nyt selkeämpi ja ilma on puhdistunut. Olen havainnut, että nyt Tampereella ollaan oikeasti halukkaita ratkaisemaan Ilveksen tulevaisuutta yhdessä. En havaitse enää kuppikuntia, Kainulainen jatkoi.
Tilanne on selkeämpi miten? Minun, siis Ilveksen fanin ja maksavan asiakkaan suuntaan, ei tasan ole yhtään selkeämpi.
"Yhdessä" kenen kanssa ja ratkaista miten? Se on ihan yksi hailee tulla julkisuuteen heittelemään tuollaisia lausuntoja, jos sen taakse ei ole heittää yhtään mitään konkreettista. Jotenkin jo se, ettei näitä "yhdessä ratkaisua hakevia tahoja" saada nimettyä (muutakuin tietysti the lista) kertoo minun mielestäni, että yhtään mitään ei ole onnistuttu tekemään, paitsi ehkä nyt sitten lopetettua kaupanteko Sjöblomin kanssa.
Lisäksi tuo "ei kuppikuntia" -heitto särähtää korvaan, kun kuitenkin suuri osa faneista on aika näkyvästi osoittanut olevansa Sjöblomin puolella. Kainulaisen mielestä siis ilmeisesti fanit eivät ole Ilveksessä relevantti osapuoli, kun kerran ei ole havainnut Ilveksessä vastustusta hallituksen ajamaa linjaa kohtaan. Tiedän kyllä tulkitsevani tuota lausuntoa, kuin piru raamattua, mutta kun tätä toimintaa miettii, niin tuollainen ajatus tulee väkisinkin mieleen. Kainulainen ei ole sentään julkisuudessa vihjaillu tarpeesta ruoskia faneja, mutta eipä ole oikeastaan sanallakaan näitä missään huomioinutkaan.
Kainulaisen mukaan esisopimuksen purkamiselle oli painavia syitä, jotka kerrotaan tulevaisuudessa julkisuuteen. Sjöblom ei kuitenkaan ole enää Ilveksen takana muuta kuin katsomossa.
Se nyt vaan, että homma on mennyt siihen pisteeseen, että minä en usko, mitä hallitus sanoo. Tyhjiä selityksiä toisensa perään, vakuutteluja yhteisestä ratkaisusta ilman minkäänlaisia toimenpiteitä, aivan järkyttävän huonoa julkisuuden hallintaa, ...
Minä en tiedä, onko Sjöblom "hyvä jätkä", vai onko kaverin toimissa tai taustoissa jotain oikeasti kaupat estävää, ja kuten täällä ovat muutamat muutkin todenneet, "henkilökultti" on mennyt jo ihan överiksi. Mutta, nyt ollaan siis tappamassa unelma paremmasta tulevaisuudesta ilman minkäänlaisia selityksiä. Tilanne alkaa olla se, että vaikka syyt Sjöblomin heivaamiseen olisivat perusteltujakin, on Ilveksen toiminnan vakauttaminen taas onnistuttu pilaamaan todennäköisesti pitkäksi aikaa.
Pelihän on onneksi kulkenut, kiitos Tuokkolan ja pelaajien. Kuinka kauan nämä viimeksi mainitut, suhteellisen relevantit organisaation työntekijät, säilyttävät motivaationsa, ja onko sähläri-Ilveksellä mitään saumaa pitää parhaita tekijöitä riveissään näiden sopimusten tullessa katkolle? Kuinkas pitkä sopimus Tuokkolalla olikaan, ja kuka "otetaan" tilalle?