Käsittääkseni ne mainoskulut ovat osa sitä sataatuhatta, josta Sjöblom puhui tiedotustilaisuudessaan. Mutta nehän eivät sinänsä olleet rahan jättämistä Ilvekselle, koska tietääkseni koko mainoskampanjaa ei hyväksytetty oikein millään asiasta oikeasti vastuussa olevalla taholla ennen toteutusta. Tämä oli Yksi asia, josta nämä sopimuksen kaataneet "vanhat Ilves-piirit" suuttuivat. Ei sovi brändiin.
Kuulostaa aika selvältä, että vyyhdin taustalla on ainakin osasyynä juurikin tällainen "vanhojen Ilves-piirien" suututtaminen. Varmaan Sjöblom olisi voinut asiat hoitaa paremminkin, ja toki omistajan oikeudella toimiminen vastuussa olevan johdon ohi (jos tällaista on tapahtunut), kun ei omistaja vielä edes ole, on tyhmää, mutta paljon enemmän minua tuossa Noman näkemyksessä (joka on helppo uskoa) huolestuttaa se taustalla oleva ajatus, että uusia tuulia ei ole syytä odottaa, koska jäärien mielestä se ei kuulu brändiin.
Case Keräsestä sen verran, että ilmeisesti kyse on Keräsen agentin suututtamisesta, eli kaverilla on ollut Ilvekseltä saatavia, joita on sitten perännyt Sjöblomilta. Tarinan mukaan Sjöblom on sanonut "ei tipu", josta agentti ymmärrettävästi on vetissyt herneen nenuun. Se, mikä minua tässä tarinassa häiritsee on toisaalta sen ilmiselvä yksipuolisuus...siis, jos ei Sjöblomin kohdalla kannata uskoa kaikkea, mitä kaveri sanoo, niin miksi sitten tämän agentin kohdalla kannattaa ilman, että toisen osapuolen kantaa on esitetty ollenkaan? Toisekseen, "riidan" kohteena oleva asiahan johtuu ajalta kauan ennen Sjöblomia, joten kummastuttaa hiukan, että miksi juuri MS on tässä nyt se iso syntipukki? Onko niin, että MS on tiennyt tällaisesta velasta, ja lupautunut sen kuittaamaan, syöden lopulta sitten sanansa, vai olisiko tässä yksi niistä kaapista löytyneistä luurangoista?
Enkä minä nyt haluaisi leimaantua Marko-faniksi, kun en sitä mitenkään ole, mutta kun nämä kaikki syytökset tuntuvat olevan ihan helvetin epämääräisiä, niin ainoa ajatus, joka tulee mieleen ihan koko ajan on se, että mikä tahansa vaihtoehto on parempi, kuin nykyjohdon jatkaminen. Syteen tai saveen.