Kommentoidaan.
Kaikesta muusta kylla samaa mieltä, mutta kyllä kait näiden tietojen levittämiseen muutkin VOIVAT olla syyllisiä kuin toimiston väki, ihan tasapuolisuuden nimissä.
Kyllä tietoa vuotavat muutkin yksittäisistä tapauksista. Minä olen syyllinen tässä kategoriassa. Nimimerkki holvius ihmetteli ansiokkaasti, että miten voidaan kommentoida kaikkien sopimuksia. Tuollaista huhua ei voi laittaa liikkeelle kuin toimiston väki. Tai sitten se on vain bluffausta. Toivottavasti jälkimmäistä.
Mä en ymmärrä, miksi yksittäistä pelaajaa tai agenttia kiinnostaisi mikään muu kuin se, että pelaaja saa seuralta palkkasuoritteen ajallaan, on hyvä valmennus jne. Toki agenttien järjestys, mille seuralla hän pelaajaansa tarjoaa ja millä hinnalla, onkin sitten ihan eri asia.
Pelaajat ja agentit ovat ihmisiä kuten muutkin. Kyllä heitä kiinnostavat useammatkin asiat. Eräs meidän kulmakivi kertoi, ettei jaksaisi enää samaa paskaa. Viime kaudella vaihtuivat hallitukset ja johtajat pariinkin kertaan. Palkkoja rästissä, pitkät tappioputket, epäonnistuneita osakekampanjoita, kapteenin myynti etc... Eivät pelaajat ajattele kuin robotit, että aivan sama kunhan palkka tulee eräpäivänä. Agentti ansaitsee elantonsa siitä, että huolehtii pelaajan hyvinvoinnista ja toivoo, että hyvä maine kiirii eteenpäin. Ilveksen onneksi Tamperetta pidetään hyvänä paikkana asua. Agentille tehtäväksianto voi siis olla, "haluan jatkaa Tampereella, mutta kuluneen kauden paskaa ei jaksa enää kukaan"
Tämä tuntuu loogiselta selitykseltä, koska:
- nimimerkki Kunto tuntuu olevan hyvissä yhteyksissä Sandellin kanssa ja hänen viittauksensa omistajapohjan muutosten vaikutuksiin sopimuksissa voi juurikin liittyä tähän sopimukseen
- on luonnollista, että mikäli tällainen ehto on olemassa, niin sopimusta ei julkaista vielä, ettei käy köpelösti
Sandellia sitovat toistaiseksi Elitserienin säännöt. Tässä malliesimerkki, miksi suun olisi parempi pysyä supussa. Jatkoajan lähde on helposti arvattavissa. Ja herättää kysymyksen, että miksi Jatkoaika ei julkaissut Tapparan Jormakan, Kuuselan ja muiden sopimuksia etukäteen (vaikka liikkuihan näistäkin toki huhuja). Tappara hoiti hommansa tyylikkäästi. Suut supussa ja sitten lätkittiin tiedotustilaisuudessa useampi ässä pöytään. Sandellin sopimuksesta tai sopimuksettomuudesta en kommentoi. Purkupykälissä kommentoin julkaistuja pelaajia.
Mitä tulee Mad Dogin gallupiin, niin pysyn vanhassa kannassani. Luotan, että kaupat syntyvät, mutta uskon, että hallituksen jäsenetkin ovat matkan varrella huomanneet, että Mr Manngard ei ole helpoin sälli. Itse huomasin viimeistään 2010 osakeannissa kuinka monen ihmisen silmissä paloi sammui, kun yhteistyö oli mahdotonta.