Mainos

Uskomatonta/Käsittämätöntä!

• 13 818
  • 85

scholl

Jäsen
Nyt ei löytynyt sopivaa ketjua, mutta jälleen ovat suomalaiset kunnostautuneet uskomattomalla tavalla. Siis jos ei olisi tv:ssä nähnyt ja lehdestä lukenut niin ei uskoisi. Kyseinen asia on siis se, että pehmopapereita hamstrataan paperialan työtaistelun vuoksi. Eikä nelihenkiselle perheelle kuulemma missään tapauksessa riitä yksi ostoskärryllinen paperia, vaan pitää ostaa kaksi kärryllistä per perhe.

Kansalta on ilmeisesti jäänyt havaitsematta sellainen pieni detalji, ettemme elä enää tuontisäännöstelyn aikaa, vaan tavara liikkuu yli rajojen helposti, eivätkä muissa maissa paperiduunareiden hommat ole nyt seis. Pari vuotta sitten Kantvikissa tulipalo tuhosi pakkaushallin ja jouduimme tulemaan pitkäänkin toimeen Tanskassa pakatulla sokerilla, enkä usko kovinkaan monen kuolleen sokeripuutokseen tuona aikana. Sama juttu nyt. Jos paperi loppuu niin sitä tulee lisää laivalasteittan ulkomailta. Hassuinta on se, että jos nenäliinoja nyt hamstrataan, sillä jos lukee niitä paketteja niin huomaa, että valtaosa nenäliinoista on valmistettu ulkomailla anyway. Ja jos aivan valtava pula pehmopapereista tulee, koska naapurissa asuva pertti spedejätkä on ostanut asuntonsa papereita täyteen niin silloin vain Lidliin ostoksille. Ei ole Suomessa valmistettu tavaraa, joten ei lopu.

Kaupoissa logistiikka kehittyy, eikä myymälöiden yhteydessä turhia varastoja juuri enää ole. Sen sijaan asunnoista tunnutaan tekevän yhä enemmän jonkinlaisia elintarvike-/käyttötavaravarastoja (osta 1000, maksa 500), mikä nyt tuntuu papereiden osalta lähtevän täysin lapasesta. Meille normaalisti ajatteleville voi tosin olla vaikeata ymmärtää heidän motiivejaan. Voihan olla esimerkiksi niin, että joku saa järkyttävän kovat kiksit siitä, että saa hypistellä vapaa-ajallaan himassaan satoja paketteja pehmopaperia.

Uskomatonta silti!

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Sitäpaitsi kansa ei tajua, että valtiovalta viheltää pelin viimeistään siinä vaiheessa poikki kun eduskunnan vessoissa alkaa pyöriä enää tyhjät pahvirullat lattialla. Ja siihen asti voi aina käyttää aitoja luonnontuotteita kuten havuja tai suolaheinää.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Joo on se kumma, tän päivän hesarissakin oli pieni juttu siitä kun ihmiset hamstraavat. Mutta onhan se ymmärettävä että hamstartaan pehmeetä ja imukykyistä kolmikerrospaperia ettei takamustaa tarvitse pyyhkiä jollain karkealla paperilla joka repeää kesken kriittisen pyykäisyn :)
Ainakin oma perseeni anaitsee vain parasta, eli Emboa ja Lambia :) Mutta en silti hamstraa.

Bayern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Huuhkajat
Kyllä kieltämättä huvitti lukea aamun Hesaria. 2 täyttä kärryllistä paperia nelihenkiselle perheelle! Herätkää jo tähän päivään, ei tästä maailmasta paperi ihan heti lopu! Hinnat voivat tietysti hieman nousta, jos kaikki paperi joudutaan tuomaan ulkomailta, mutta enpä silti lähtisi hamstraamaan. Varsinkin kun lakko/työseisaus tulee kummallekin osapuolelle sen verran kalliiksi, että tuskin se kuukautta kauemmin kestää. Paperinhamstrausuutiset ovat tietysti mannaa paperimiehille, jotka hierovat mielissään karvaisia käsiään...

Hamstraajat voisivat mietiskellä, että mistähän esim. islantilaiset saavat paperinsa kun ei niillä ole omia paperitehtaita.

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Bayern
Hamstraajat voisivat mietiskellä, että mistähän esim. islantilaiset saavat paperinsa kun ei niillä ole omia paperitehtaita.
Nii-i. Toisaalta, Suomen satamien ahtaajia mahtaa harmittaa, kun heiltä meni hyvä lakko sivu suun. Onneksi nyt tulee oivallinen sauma tukilakkoon.

Tietenkin kaikki SAK:n jäsenjärjestöt AKT etunenässä ovat riemumielin tukemassa paperiliittolaisten oikeuksia pitää jouluna ja juhannuksena vapaata, ynnä vastustaa paperitehtaiden siivouksen ulkoistamista.

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oikeesti hamstraavat paperia? Kuulin jotain tästä eilen ohimennen mutta luulin että tämä on oikeasti vitsi. Ei se vissiin sitten ollut? Olen kokolailla sanaton...

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Paskapaperi loppuu?

Niin, itse olen myös äimänkäkenä tästä kaikesta.

Nimittäin. Miksi turhaan ostaa, jopa hamstrata kallista paperia kaupasta, jos sen kerran voi varastaa töistä?

Täältä tähän

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Re: Paskapaperi loppuu?

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, itse olen myös äimänkäkenä tästä kaikesta.

Nimittäin. Miksi turhaan ostaa, jopa hamstrata kallista paperia kaupasta, jos sen kerran voi varastaa töistä?

Täältä tähän

Entäs kun töistä loppuu kans? Oletteko jo informoineet pomoa uhkaavasta vaarasta.

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
En ole Hesarin juttua lukenut, mutta eihän vaan olleet haastatelleet ihmisiä jossain Citymaketissa? Meillä päin näkyi olevan talous- ja paskapaperi supertarjouksessa kun sitä vaan osti jonkun aivan hirvittävän kokoisen säkin.

roni3

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Laura Ruohola
Viestin lähetti JiVe
En ole Hesarin juttua lukenut, mutta eihän vaan olleet haastatelleet ihmisiä jossain Citymaketissa?

Ja wc-paperihan ei lopu tästä maasta. Niin pitkälle ei koskaan mennä, että hesarin painaminen loppuu paperipulaan. Makuasiahan on tietysti, millä suostuu pyyhkimään, mutta parempi painopaperi kuin omat sormet...

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Viestin lähetti Bayern
Paperinhamstrausuutiset ovat tietysti mannaa paperimiehille, jotka hierovat mielissään karvaisia käsiään...

.

Pehmopapereita tehdään Suomessa niin vähän,että niiden hamstrauksesta ei pitäisi tehdä yhtään uutista.
Aivan toisarvoinen asia tässä sopassa.

Veijari

Jäsen
Re: Re: Paskapaperi loppuu?

Viestin lähetti Troy
Entäs kun töistä loppuu kans? Oletteko jo informoineet pomoa uhkaavasta vaarasta.

Jos paskapaperi loppuu niin sitten siirrytään A4-arkkeihin. Mitä väliä pienistä viilloista persvaossa, kunhan ei tarvitse itse ostaa kallista paskapaperia.

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Re: Re: Re: Paskapaperi loppuu?

Viestin lähetti Veijari
Jos paskapaperi loppuu niin sitten siirrytään A4-arkkeihin. Mitä väliä pienistä viilloista persvaossa, kunhan ei tarvitse itse ostaa kallista paskapaperia.

Niin tai otetaan se viraton pillupuhelin miehiseen käyttöön. Nimerkillä tämänkin olen nähnyt. Jos vedentulo katkeaa niin palloseuran toimistolta voi pyytää viime kauden aikana kertyneitä allekirjoittamattomia sopimuspapereita. Niillä pyyhkii ainakin toinen puoli jokke. Perseennuolija-termikin saa tässä uutta vivahdetta.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti roni3
Ja wc-paperihan ei lopu tästä maasta. Niin pitkälle ei koskaan mennä, että hesarin painaminen loppuu paperipulaan.

Ja jos ei siihen Hesariin huvita pyyhkiä, niin luuletteko ihan tosissanne että ulkomailta ei voi rahdata wc-paperia Suomeen? Siinähän päinvastoin kovapalkkaisilla paperimiehillä voi tulla "suru puseroon" kun tämä katajainen kansa saisi kokeiltavakseen persettä hivelevää, superpehmeää Europaperia - kansa, tai kansan ahterit, voisivatkin tuon kokemuksen jälkeen ruveta vaatimaan ulkomaista laatua kotimaisen sijaan.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: Re: Re: Re: Paskapaperi loppuu?

Viestin lähetti kausi
Niin tai otetaan se viraton pillupuhelin miehiseen käyttöön. Nimerkillä tämänkin olen nähnyt.
Olen kuvitellut likaisen mielikuvitukseni olevan rajaton, mutta nyt tulivat rajat vastaan.

1) Viraton pillupuhelin ????
2) Miehiseen käyttöön ????

--
Taitaapa ervatsalon paalillinen venäläistä paperia nousta lähiviikkoinan arvoon arvaamattomaan, vai tulikohan ne paperit käytettyä keittiöremontissa seinien tasaiseksi hiomiseen?

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Re: Re: Re: Re: Re: Paskapaperi loppuu?

Viestin lähetti Twite
Olen kuvitellut likaisen mielikuvitukseni olevan rajaton, mutta nyt tulivat rajat vastaan.

Koska vihdoinkin ollaan ns asian ytimessä ja vahvalla osaamisalueellani, niin jatkan aiheesta pätien. Pillupuhelin on se vessanseinässä nököttävä setti, josta tulee vettä. Se kun viedään käyttötarkoitusalueelle niin mieleen assosioituu puhelin, haloo. Ainakin minulle ko insinöörityö on jäänyt virattomaksi, miehistä käyttöä on tietysti se että "puhelin" kohdistetaan käyttötarkoituksen vastaisesti siihen naapuriosoitteeseen.

En tiedä mitä ajattelit mutta sen on pakko olla jotain säädytöntä.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Re: Paskapaperi loppuu?

Viestin lähetti Twite

1) WC-pönttöjen vierellä toisinaan oleva sellainen pikku-pikku suihku, jota naiset käyttävät eritoten tiettyihin aikoihin kuukaudesta.

2) Huuhtaistaan sillä oma reikä/reiän ympäristö, josta tulee sitä kiinteämpää tavaraa.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Paskapaperi loppuu?

Viestin lähetti kausi
Koska vihdoinkin ollaan ns asian ytimessä ja vahvalla osaamisalueellani, niin jatkan aiheesta pätien. Pillupuhelin on se vessanseinässä nököttävä setti, josta tulee vettä. Se kun viedään käyttötarkoitusalueelle niin mieleen assosioituu puhelin, haloo. Ainakin minulle ko insinöörityö on jäänyt virattomaksi, miehistä käyttöä on tietysti se että "puhelin" kohdistetaan käyttötarkoituksen vastaisesti siihen naapuriosoitteeseen.

En tiedä mitä ajattelit mutta sen on pakko olla jotain säädytöntä.
Kiitos selvennyksestä!

Juuri itse työkavereille ehdotin että hyvähän käsisuihkulla on kaapia kun paperi loppuu. Eli mielikuvitustasomme on likaisuusasteella tasoissa. Menit ohi tuolla pillupuhelimella. Käsisuihkusta ei ole minulle koskaan tullut mieleen puhelin. Pillu tosin on, sillä sitähän sillä kai kuuluu lotrata, mysteeriksi on jäänyt se varsinainen idea. Sillihajunpoistaja liekö paras nimi moiselle vekotukselle, joka miesten veskiin sijoitettuna on täysi turhake. Paitsi siis paperilakon aikaan.

Niin ja perseen huuhtominen suihkulla ei todellakaan ole minun sanavarastossani "miehistä käyttöä". Päin vastoin!

Ernesto Peli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ensimmäiseksi loppuu pakkausmateriaali. Jos elintarvikkeiden pakkausmateriaali loppuu vähenee myös syömiset. Silloin ehkä myös syödään vähemmän. Joka taas johtaisi siihen, että paskallakaan ei tarvitse käydä yhtä usein.

Häiriöt näkyvät nopeimmin nopeasti vanhenevissa tuotteissa, kuten maitotuotteet. Maitohan on yksi pääsyistä jatkuvaan paskantamiseen. Tämäkin puoltaa sitä, että turha sitä on wc-paperia kotiin ylimääräisiä raahata.

Nimim. diagnosoimaton laktoosi-intoleranssi

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Jos paperi todella loppuu eikä luonne salli "puhelimen" käyttöä, on vielä yksi konsti jäljellä; Beduiinien käyttämä käsinpyyhintä ja sen jälkeinen käden puhdistus raivokkaasti hiekkaan hankaamalla. On varmasti miehekäs ratkaisu pulmaan.

art ho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Perseeni tervehtii lock-outtia ilolla, my ass hails the lock-out with anal pleasure.

Persettähän ei ole luotu pyyhittäväksi. Savannillakin pyörittiin vuosituhansia ilman minkäänlaisia kartonkeja, ja hyvin pyyhki.

Erään teorian mukaan pyyhkimätön uloste muodostaa hyödyllisen tulpan persereikään, joka on ihmiselle eduksi. Tällöin perseeseen ei pääse pienelijöitä tai vastaavia ja toisaalta kyseisestä tulpasta erittyy kaasu- ja höyrypilviä, jotka sisältävät terveellisiä kemikaaleja ja muuta sellaista.

On myös olemassa teoria, jonka mukaan tämä paskatulppa piti homostelijat loitolla. Toisaalta tulpan myötä uroskaan ei päässyt kiskaisemaan naarasta ylämummoon, mikä sekin oli hygieenisesti hyödyllistä ja edisti lisääntymistä.

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Viestin lähetti Hartiapankki
Jos paperi todella loppuu eikä luonne salli "puhelimen" käyttöä, on vielä yksi konsti jäljellä; Beduiinien käyttämä käsinpyyhintä ja sen jälkeinen käden puhdistus raivokkaasti hiekkaan hankaamalla. On varmasti miehekäs ratkaisu pulmaan.

Käykö hiekaksi kissanhiekka? Muuten saattaa olla nimittäin vaikeuksia järjestää.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Re: Re: Paskapaperi loppuu?

Viestin lähetti Troy

Olkaa rauhallisia, olemme varautuneet suurella kuljetuskalustolla mahdollisen paperipulan vaaroihin. Eestistä lähtee vanhaa venäläistä sanomalehteä uusio käyttöön" hyvällä hinnalla", isoveljeä ei tulla jättämään pulaan. Mikäs sen mukavampaa kuin pyyhkiä perseensä Josefin tai Leninin naamaan.

Ps. Ollos huoleton pikkuveli Eesti valveil on.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy