Mainos

Uskomatonta/Käsittämätöntä!

• 13 819
  • 85

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Joo normaalisti Suomessa haisee paska vain paperitehtaiden lähistöllä, mutta kohta koko maassa leijuu uskomaton katku kun ihmisiltä loppuu paskapaperi. Kyllä siinä kansainvälinen imago saa pahan kolauksen kun jokainen suomalainen kävelee armottomat jarruraidat kalsareissa ja pyykkipojat nenässä.

Onneksi asun tässä rajalla niin voin hamstrata ruotsista paskapaperia mielin määrin ja myydä sitä sitten kultaakin kalliimmalla teille kakkapyllyille.

scholl

Jäsen
Espanjan kuivuuden takia oliiviöljytuotanto voi jäädä tänä vuonna 1/3:aan normaalista. Se tarkoittaa ko. tuotteen hinnannousua reilustikin. No jokos se hamstraus kaupoissa on alkanut? Onneksi ostin sattumalta viime viikolla oliiviöljyä, joten ei nyt sitten huomenna tarvitse kirjoittaa vitutusketjuun siitä, että hyllyt olivat kaupassa tyhjiä, kun Suomen kansa jälleen hamstrasi.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Itse "hamstrasin" ko. tuotetta Espanjan matkallani tuomalla pari pulloa kotiin. Jos ne loppuvat, ostan kaupasta rypsiöljyä. Ei se maku, vaan se käyttö.

scholl

Jäsen
Maanantain Helsingin Sanomissa oli niin käsittämätön juttu, että se piti ottaa oikein talteen ja kommentoida ajan kanssa. Liikkeet ovat nimittäin perustaneet tai perustamassa miesparkkeja, jossa miehet voivat istuskella, lueskella ja katsoa televisiota sillä aikaa, kun naiset ovat ostoksilla. Siis wtf!
Nyt pitää oikein lyödä itseään lekalla päähän, että pystyy paremmin tajuamaan lukemaansa...

Artikkelissa ei kerrota sitä, miksei mies voi olla kotona sillä aikaa, kun nainen käy vaateostoksilla. Eiköhän nainenkin voi olla kotona tai muissa puuhissa, kun mies käy vaateostoksilla. Kai nyt jokainen nainen osaa autoa ajaa tai jos ei osaa niin ostaa HKL:n lipun, jolla sinne ostoksille pääsee. Miksi sitä miestä tarvitsee opastamaan ja sitten pitää jonnekin parkkiin jättää. Tulee valtava päänsärky noin uskomattoman dorkasta ajatuksesta. Ei voi käsittää, että joku on oikeasti niin urpo mies.

Saksassa kuulemma on miesparkkeja, jonne miehen jättäminen maksaa 10 euroa. Toimittaja taitaa olla pihalla kuin lumiukko. Eiköhän sellaista parkkia siellä kutsuta baariksi ja veloitussysteemi menee per olut.

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
scholl kirjoitti:
Artikkelissa ei kerrota sitä, miksei mies voi olla kotona sillä aikaa, kun nainen käy vaateostoksilla. Eiköhän nainenkin voi olla kotona tai muissa puuhissa, kun mies käy vaateostoksilla. Kai nyt jokainen nainen osaa autoa ajaa tai jos ei osaa niin ostaa HKL:n lipun, jolla sinne ostoksille pääsee. Miksi sitä miestä tarvitsee opastamaan ja sitten pitää jonnekin parkkiin jättää. Tulee valtava päänsärky noin uskomattoman dorkasta ajatuksesta. Ei voi käsittää, että joku on oikeasti niin urpo mies.

Luin ton kanssa. Typerä idea, liittyy mielestäni tietyn ihmistyypin yleisempäänkin pyrkimykseen saada kaikki asiat yhteiseksi. Raahataan mies mukaan valkkamaan jotain saatanan patalappuja ja tullaan itse notkumaan kaukalon laidalle puulaakimatsin ajaksi. Eieieiei.

Muutenkin, naiset tuntuvat ottavan hieman liian vakavasti tämän "meillä on niin paljon yhteistä"-maksiimin. Ok, jos on itse fiksu (en puhu itsestäni), niin saattaa olla rasittavaa elellä helvetin tyhmän akan kanssa. Ja jos on itse jotakuinkin tasapainoinen henkilö, niin saattaa olla vaikeaa budjata vaikka demarin/kommarin kanssa. Tällaisissa yleisemmissä asioissa täytyy olla jonkinlainen tasapaino, ei siinä mitään.

Jos taasen ollaan tilanteessa, jossa kaikki harrastukset ja askareet/menot ovat yhteisiä, ollaan heikoilla jäillä.

scholl

Jäsen
Vekurinen kirjoitti:
Muutenkin, naiset tuntuvat ottavan hieman liian vakavasti tämän "meillä on niin paljon yhteistä"-maksiimin.

Niin väitätkö nyt, että naiset pitävät tuota yhteistä jotenkin hyvänä asiana? Itse en kyllä pidä millään tavalla hyvänä sitä, että pari suhteessa pitäisi olla kaksi vaimoa, muttei yhtään miestä.

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
scholl kirjoitti:
Niin väitätkö nyt, että naiset pitävät tuota yhteistä jotenkin hyvänä asiana?

No kyllä se mielestäni tuosta viestistäni melko tarkastikin ilmeni.

scholl kirjoitti:
Itse en kyllä pidä millään tavalla hyvänä sitä, että pari suhteessa pitäisi olla kaksi vaimoa, muttei yhtään miestä.

Se on sinun mielipiteesi ja on oikein kiva juttu, että ilmaisit sen.

Minulle on oikeastaan melko yhdentekevää, onko parisuhteessa, joka muuten on yhdyssana, kaksi vaimoa/miestä vai mies ja vaimo. Toinen asia on, ettei tämä problematiikka mainittavasti liity tuohon HS:n juttuun.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Erittäin hyvä idea, joka toivottavasti otetaan käytäntöön myös Tampereella!
Asia on tietysti käsittämätön niille, jotka muodostavat yksinään oman perheyksikkönsä. Monasti näissä monen henkilön perheissä menoja pyritään yhdistämään, jolloin ohjelmassa saattaa olla myös jollekulle epämieluisaa toimintaa. Itse olen jo kauan toivonut moniin kauppoihin jotain mielekkäämpääkin toimintaa kuin betonisten kattorakenteiden tarkastelua. Saksassa tuollaisia miesparkkeja on jo jonkin aikaa ollut, ja ne eivät siis ole baareja.
Iso käsi taholle, joka toteuttaa tämän Suomessa!

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Näitä on odotettu! En ihmettele yhtään että palstan pahimmat sovinistit eivät tätä ymmärrä. Olkoon se heidän ongelmansa.

Asiahan on niin, että kun pariskunta lähtee lauantain ostoksille, niin miehen shoppailut on shoppailtu parissa tunnissa ja lopun aikaa (3h) pitää kierrellä muijan perässä vaatekaupoissa. Siinä vaiheessa voisi toki lähteä autolla himaan ja tokaista että "Mäne bussilla!" tai vetäistä kännit keskustan pubeissa, mutta en suosittele kokeilemaan. Toki asiaan vaikuttaa se, että kuinka kaukana kotoa ollaan. Kotikaupungissahan vaimokkeen voisi jättääkkin keskustaan itsekseen shoppailemaan jos hän pääsisi sieltä jollain pois, mutta usein shoppailu tapahtuu kauempana kotoa ja silloin tuollainen miesten parkki on tarpeen.

Lukuisat kerrat olen toivonut että jossain HenkkaMaukalla olisi kulmaus jossa olisi Canal+ tai edes Tekniikan maailmoita ja uusin Veikkaaja. Lisää näitä!

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
V-man kirjoitti:
tai vetäistä kännit keskustan pubeissa, mutta en suosittele kokeilemaan.

Täällä etelämpänä, kun on vähemmän noita lestadiolaisia yms jeesustelijoita, tuommoinen nousujohteinen humalatila on oikeastaan suotavaa ellei jopa vaadittavaa. Ei kirpaise se 400 euron mekkokaan niin pahasti.

scholl

Jäsen
Tänä aamuna koettua:

Vein tänään autoni aamu 9 jälkeen pesuun ja vahaukseen Ruoholahteen ja siellä paikan päällä paljastui, että Verkkokauppaan on jono, joka ei etene minnekään. Itse olin vielä noin aikaisin maanantaiaamuna niin pahasti unessa, että piti välittömästi suunnistaa siihen uuteen italialaiseen kahvilaan saamaan espressoa koneistoon niin kun ihmettelin vieressä olevaa jonoa, joka ei liikkunut mihinkään niin kahvilan myyjä kertoi porukan tulleen sunnuntai-iltana n. klo 19.30 jonottamaan ja viettäneen siellä koko yön.

Tuon jonottaminen syy oli kuulemma se, että sata ensimmäistä saa ostaa minijääkaapin 50c hintaan. Siis kyseessähän ei ollut mikään ainutlaatuinen juttu kuten lippujen jonottaminen Matti Nykäsen keikalle täpötäyteen Madison Square Gardeniin, vaan arkinen asia eli jonkun minijääkaapin ostaminen. Jos ajatellaan, että keskiverto-otus on jonottanut siellä sen 14 tuntia sitä jääkaappia niin jos oletetaan, että Suomessa minimipalkka on 8e niin tuolle jonotukselle voi laskea nyt minimihinnaksi tuon 112euroa eli jääkaappi tuli silloin maksamaan 112,50e. Ja siihen vielä iso vitutus ja epämukavuus päälle. Luulisi, että siinä olisi jo kannattanut ostaa jääkaappi jostakin vaikkapa viidelläkympillä tai satasella.

Tietysti Verkkokaupan intressi on herättää huomiota ja kun tässä maassa hulluja riittää niin saadaan hypeä aikaiseksi halvalla. Toinen juttu on se, että jos pieneen tilaan mahtuvia jääkaappeja myytäisiin oikeasti suht halvalla eli vaikka reilusti alle satasella niin kauppahan kävisi aika hyvin, kun jokainen voisi ostaa muutamia, kun eihän sitä koskaan tiedä, missä niitä tarvitsisi. Edellytyksenä tosin se, ettei ole ihan skeidaa moskaa, joka ensimmäisessä käytössä laukeaa.

Joka tapauksessa koin jotain aivan uskomatonta, mitä kukaan, joka ei ole omin silmin touhua nähnyt, tuskin uskoo, mutta tarina on todellakin totta ja kertoo avohoitopotilaiden (pipopäät) elämästä 2000-luvulla.

Kyle

Jäsen
Schollille:

Itse eilen lueskelin jostain mainoslehdestä kaupan muita tarjouksia, niin ei se minijääkaappi 50 sentillä ollut ainut vetonaula. Siellä oli mm. 15 kappaleen erä uutuustietokoneita hintaan 199-299€ kun kyseisen vekottimen Ovh on noin 1000-1200€. Sama juttu oli muitten elektroniikka vempaiten kanssa(TV:t, Dvd-soittimet, kotiteatterit jne..).

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
scholl kirjoitti:
Tänä aamuna koettua:

Tuon jonottaminen syy oli kuulemma se, että sata ensimmäistä saa ostaa minijääkaapin 50c hintaan. Siis kyseessähän ei ollut mikään ainutlaatuinen juttu kuten lippujen jonottaminen Matti Nykäsen keikalle täpötäyteen Madison Square Gardeniin, vaan arkinen asia eli jonkun minijääkaapin ostaminen.

Eiköhän suurin syy noihin jonoihin ollut se, että PSP:n sai huntilla. Normaalisti PSP maksaa lähemmäs 300€.

edit: Gerodz näköjään olikin nopeampi.

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Huomenna vaikuttaa olevat 37" LG LCD hintaan 899,90. Vaikutta aika halvalta hinnalta. Toisaalta taitaa olla enemmän monitori kuin TV, mutta silti on aamulla on taas liikkeissä jonoa.

Kannattaisko tuollainen netin kautta tilata? Onkos kellään kokemusta laitteesta (LG L3700TF)?

scholl

Jäsen
Gellner kirjoitti:
Eiköhän suurin syy noihin jonoihin ollut se, että PSP:n sai huntilla. Normaalisti PSP maksaa lähemmäs 300€.

jääkaapit niillä kyllä oli kainaloissa, jotka sieltä pihalle meni. Toisilla oli sellainen joku maskotti. Jonkinsortin nalle. Ja skeittilaudat lähes jokaisella.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
scholl kirjoitti:
jääkaapit niillä kyllä oli kainaloissa, jotka sieltä pihalle meni. Toisilla oli sellainen joku maskotti. Jonkinsortin nalle. Ja skeittilaudat lähes jokaisella.

No jos sellaisen jääkaapin saa 50 sentillä, niin eiköhän aika moni sen sieltä nappaa mukaansa. Syy itse liikkeeseen tulemiseen on varmaankin eri. Onko tuollainen jonottaminen siltikään järjellistä? En tiedä...

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Vekurinen kirjoitti:
Luin ton kanssa. Typerä idea, liittyy mielestäni tietyn ihmistyypin yleisempäänkin pyrkimykseen saada kaikki asiat yhteiseksi. Raahataan mies mukaan valkkamaan jotain saatanan patalappuja ja tullaan itse notkumaan kaukalon laidalle puulaakimatsin ajaksi. Eieieiei.

Muutenkin, naiset tuntuvat ottavan hieman liian vakavasti tämän "meillä on niin paljon yhteistä"-maksiimin. Ok, jos on itse fiksu (en puhu itsestäni), niin saattaa olla rasittavaa elellä helvetin tyhmän akan kanssa. Ja jos on itse jotakuinkin tasapainoinen henkilö, niin saattaa olla vaikeaa budjata vaikka demarin/kommarin kanssa. Tällaisissa yleisemmissä asioissa täytyy olla jonkinlainen tasapaino, ei siinä mitään.

Jos taasen ollaan tilanteessa, jossa kaikki harrastukset ja askareet/menot ovat yhteisiä, ollaan heikoilla jäillä.

Eipäs yleistetä.

Shoppaillessani en todellakaan kaipaa ketään miehenpuoliskoa siihen notkumaan ja marisemaan. Korkeintaan saatan ottaa tyttökaverin joskus makutuomariksi, mutta mieluiten shoppaan yksin.

Samoin saavat äijät harrastaa ihan rauhassa omia puulaakimatsejaan tai muita poikaköörihommiaan. Ei todellakaan kiinnostaisi notkua jonkun kentän laidalla, vaikka penkkiurheilusta pidänkin.

Aikuisten ihmisten pitää pystyä järjestämään hommansa siten, että on mun jutut, sun jutut ja meidän jutut oikeassa suhteessa.

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
scholl kirjoitti:
Tänä aamuna koettua:
Taas tämä rikas yksilö espressoineen täällä solvaa tavallista kansaa. Huvittavaa, että laskeskelet jotain minimipalkkaa jonottamiselle.. Uskotko tosiaan, että nuo ihmiset olisivat saaneet jossain tehdä työtä sunnuntai-illan ja yön mutta päättivät mennä jonottamaan? Edes sinä et voi olla noin pässi.

Vaikka sinulle 50e tai 100e on taskun pohjalla pyörivä roska, se ei ole sitä normaaleille ihmisille.

scholl

Jäsen
Murmeli kirjoitti:
Taas tämä rikas yksilö espressoineen täällä solvaa tavallista kansaa. Huvittavaa, että laskeskelet jotain minimipalkkaa jonottamiselle.. Uskotko tosiaan, että nuo ihmiset olisivat saaneet jossain tehdä työtä sunnuntai-illan ja yön mutta päättivät mennä jonottamaan?

No jos tekee typeryyksiä, eikä sille typeryydelle laske edes huvikseen minkäänlaista hintaa niin ei tajua, kuinka kalliiksi hölmöily tulee.

Ehkäpä tuon kansan olisi ollut tänään tarkoitus olla töissä ja tehdä jotain palkkansa eteen. Miten se onnistuu, jos on notkuttu koko yö jääkaappeja jonottamassa. Vai ollaanko tässä taas sosialismin ehdoilla liikenteessä eli kaikki mikä on sinun on myös minun, mutta se, mikä on minun, ei ole sinun. Tässä tapauksessa siis työnantajan ajalla ja kustannuksella voi ilmeisesti lorvailla, kun ei ole nukuttu.

Alamummolle suosittelen Break Up leffan katsomista.

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alamummo kirjoitti:
Shoppaillessani en todellakaan kaipaa ketään miehenpuoliskoa siihen notkumaan ja marisemaan. Korkeintaan saatan ottaa tyttökaverin joskus makutuomariksi, mutta mieluiten shoppaan yksin.
AAMEN! En voisi olla enempää samaa mieltä. Miksi muuten aina kuvitellaan, että shoppailu on kivempaa ja jotenkin onnistuneempaa, kun mukana ihmisiä joita ei todella voisi vähempää kiinnostaa? Nyt pahoittelut kaikille ystävilleni; Mutta kyllä, mua ahistaa aivan uskomattoman paljon juosta teidän mukana pitkän työpäivän jälkeen sadoissa kaupoissa kuumassa ja odotella kun te ette edes tiedä "mitä kivaa juhla-asua tai kuppi anopille" haluaisitte ostaa. Se ei ole mun käsitys mukavasta sosiaalisesta tapahtumasta, vaikka olen nainen ja tykkään käydä ostoksilla. Yksin.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
scholl kirjoitti:
No jos tekee typeryyksiä, eikä sille typeryydelle laske edes huvikseen minkäänlaista hintaa niin ei tajua, kuinka kalliiksi hölmöily tulee.

Ei jonossa seisominen ole välttämättä yhtään sen hölmömpää hommaa kuin vaikkapa espresson nauttiminen kahvilassa. Kummassakin aktiviteetissa tuotto on panokseen nähden melko minimaalinen ja kummassakin hommassa aika on pois jostain fiksummasta. Paitsi tietysti jos on sillä tavalla fiksu, että pystyy kahvin juonnin tai jonottamisen ohella käyttämään päätään johonkin hyödylliseen, kuten fiksuihin ajatuksiin. Schollinhan ei tietenkään tarvitse alentua tekemään kahta asiaa yhtä aikaa (esim. ajattelu ja kahvin juonti), mutta minä köyhähkönä vasemmistolaisena olen siihen joskus pakotettu. Esimerkiksi tänään pohdiskelin graduani samalla kun ajoin autolla töistä kotiin.

Veijari

Jäsen
Sinikkä Mönkäre feministiporukoineen suuressa viisaudessaan ajoivat jokin aika sitten apteekeissa myytävät nikotiinikorvauslääkkeet, eli laastarit ja purukumit myös ruokakauppoihin. No ei siinä mitään, apteekit "menetivät" hyvän myyntituotteen, mutta saapahan niitä nyt sitten jokainen Pertti ja Pirkko vaikka jokaisella maitokauppareissullansa ostaa, ei tarvitse niitä lähteä apteekista saakka hakemaan. Asiassa on kuitenkin yksi meikäläisen mieltä ihmetyttävä pointti.

Jos haluat saada ko. tuotteista lisätietoa niin Citymarketin kassatyttö tai kuka tahansa kaupan työntekijä EI SAA neuvoa ostajaa mitenkään, koska tuote on lääke ja näillä maitokaupan työntekijöillä ei ole lääkealan koulutusta. Joudut siis marssimaan apteekkiin jos haluat enemmän tietoa mitä etiketissä lukee.

Mä vaan ihmettelen että miksi ne piti väkisin sinne maitokauppoihin tunkea. Ei mulla näin iltasella muuta.

krobbe

Jäsen
Veijari kirjoitti:
Sinikkä Mönkäre feministiporukoineen suuressa viisaudessaan ajoivat jokin aika sitten apteekeissa myytävät nikotiinikorvauslääkkeet, eli laastarit ja purukumit myös ruokakauppoihin. No ei siinä mitään, apteekit "menetivät" hyvän myyntituotteen, mutta saapahan niitä nyt sitten jokainen Pertti ja Pirkko vaikka jokaisella maitokauppareissullansa ostaa, ei tarvitse niitä lähteä apteekista saakka hakemaan. Asiassa on kuitenkin yksi meikäläisen mieltä ihmetyttävä pointti.

Jos haluat saada ko. tuotteista lisätietoa niin Citymarketin kassatyttö tai kuka tahansa kaupan työntekijä EI SAA neuvoa ostajaa mitenkään, koska tuote on lääke ja näillä maitokaupan työntekijöillä ei ole lääkealan koulutusta. Joudut siis marssimaan apteekkiin jos haluat enemmän tietoa mitä etiketissä lukee.

Mä vaan ihmettelen että miksi ne piti väkisin sinne maitokauppoihin tunkea. Ei mulla näin iltasella muuta.

Eli normaali lukutaito ei riitä, latinaako niissä etiketeissä on?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy