USA:n presidentinvaalit 2020 – demokraatit sotajalalla?

  • 762 382
  • 6 909
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Noiden kertoimien mukaan Trump pitäis julkistaa jo jatkokaudelle, vaikka totuus on se, että kisa on tosi 50/50 ja voi kääntyä vielä kumpaankin suuntaan.
Mitä helvettiä? Mielestäsi Trumpin kerroin on siis 1,00?

Vedonlyöntimarkkina pitää Trumpin voittoa about 65% varmuudella toteutuvana, ei 100%. Eikä myöskään ole 50/50, vaikka Bidenillä onkin vielä ihan ok mahdollisuudet.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niihin kertoimiin vaikuttaa myös ihmisten vedonlyöntikäyttäytyminen.

Toki, mutta ei todellakaan niin radikaalisti mitä täällä tunnutaan olettavan. Kyllä oikeasti isoa rahasummaa pitää tulla sisään että se kertoimiin merkittävästi vaikuttaa.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
No öö ei? Julistaa jatkokaudelle kun todennäköisyydet kertoimissa on jotain 65%-35%.

Sun arvio voi olla mitä vaan mutta kyllä mä pidän isojen vedonlyöntipörssien ammattilaisten laskemia todennäköisyyksiä silti luotettavampana.

Eikö noi vedolyönti kertoimet kerro vain että mitä suurin osa ihmisistä ajattelevat käyvän? Että itse en kyllä pidä sitä parhaimpana tapana seurata tilannetta. Asia on kuitenkin monimutkaisempi.

Edit. Lisätään että kyllä sitä voi jotain katsoa, mutta ei kyllä mitään hirveän raskauttavaa.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Kyllä ne ainakin mun mielestä antaa realistisimman kuva todennäköisyyksistä tällä hetkellä.

Eikö ne riipu siitä, mitä pelataan?

Vedonlyöntikerroin laskee -> minusta tuntuu, että se ennakoi tuloksen todennäköisyyttä -> lyönpä vetoa pienemmällä kertoimella, niin tienaan -> vedonlyöntikerroin laskee

Kyseessähän on markkinapaniikin kaltainen ilmiö, mutta tavallaan käänteisenä.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikö noi vedolyönti kertoimet kerro vain että mitä suurin osa ihmisistä ajattelevat käyvän? Että itse en kyllä pidä sitä parhaimpana tapana seurata tilannetta. Asia on kuitenkin monimutkaisempi.

Osavaikutus on tietenkin se, miten rahaa tulee sisään eri vaihtoehdoille, mutta kyllä suurin prosentti todennäköisyyksille on ihan laskettu saatavilla olevan datan perusteella.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Betfair tarjoaa 3,3 kerrointa Biden, piti siihen vielä tarttua, minun silmiin niin hyvältä tuo Bidenin tilanne näyttää.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Minkä perusteella sä luulet että ammattilaiset laskee noi kertoimet? Niimpä.

Kuinka paljon noita kertoimia ollaan nyt oikeasti laskettu ja paljonko nuo kertoimien muutokset johtuvat vain vedonlyöjien käyttäytymisestä ja vedonlyöntitoimiston oman pesän suojaamisesta? En jotenkin näe, että vedonlyöntitoimistoilla olisi joku jumalmalli todentamaan mitä tulee tapahtumaan vaaleissa kerran neljään vuoteen, kun ei noita päivätöinään tekevilläkiin ole tarkkaa kuvaa mitä tulee tapahtumaan.
 

Kental

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Käy tässä nyt kuinka vaan, niin sellainen mieli tulee, että Suomen media on vaimentanut puolen Amerikan mielipiteet. Kun lähteinä käytetään pelkästään tai enimmäkseen demokraateille myötämielistä lehdistöä, niin tuleehan siitä vääristynyt kuva. Toivottavasti jatkossa Hesari, YLE ym. ovat tasapuolisempia, vaikka Biden voittaisi.
Ei ole Suomen median asia olla kummankaan puolella, vaan raportoida asiat niin kuin ne ovat. Kolumneissa voi sitten ottaa kantaa miten haluaa.
Tästä seuraa sekin, että Trumpia avoimesti kannattavat persut saavat lisää vettä myllyyn haukkuessaan Hesaria ja Yleä biasoituneiksi, ja ovat siinä vieläpä oikeassa.

Näinpä. Ns. perinteisen mediankin epäilemättä täytyy lyhyen tähtäimen suosionsa kannalta kilpailla klikkauksista, mutta jos ovat yhtä epäluotettavia (tai riittävän lähellä että näin voi väittää) kuin propagandasivustot ja Twitterin HTT:t, niin mikä silloin on perinteisen median rooli mitä jää jäljelle? Pidemmän tähtäimen merkityksellisyytensä vuoksi näitten talojen tulisi olla täsmällisyydestään, tasapuolisuudestaan ja journalistisesta etiikastaan tarkempia kuin koskaan. Ja ei, tasapuolisuus ei myöskään tarkoita sitä, että jokaista faktoja laukovaa asiantuntijaa kohden haastatellaan yhtä päinvastaista inttävää huru-ukkoa. Samaten sen asiantuntijuuden suhteen saisi olla aika paljon tarkempi: nytkin on suutaan aukonut telkkarissa sakkia, josta osa tuntuu ymmärtävän jenkkien vaalijärjestelmän huonommin kuin allekirjoittanut, enkä itse voi sanoa perehtyneeni siihen mitenkään syvällisesti. Eikä tämä aihepiiri ole tässä mikään poikkeus

Toki varsinaiset amerikkalaiset gallupit eivät mene minkäänmaalaisten mediatalojen piikkiin, vaan omien puutteidensa, mutta sitten tämä muu uutisointi.
 
Ei tuo Bidenin Wisconsin kiri näytä ainakaan minun silmään konkretisoituvan? Seuraavaksi toivotaan että Michigan ja Wayne County kääntää tilanteen Bidenin eduksi. Hieman ”grasping at straws” meininki mielestäni Bidenin leirissä tällä hetkellä. Allekirjoitan ainakin itse nuo vedonlyöntitoimistojen kertoimet tällä hetkellä... Eihän edes Pennsylvania pelasta Bideniä jos sekä Wisconsin ja Michigan menee Trumpille? Vai voiko Georgia vielä kääntää tilanteen...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikö noi vedolyönti kertoimet kerro vain että mitä suurin osa ihmisistä ajattelevat käyvän? Että itse en kyllä pidä sitä parhaimpana tapana seurata tilannetta. Asia on kuitenkin monimutkaisempi.

Eihän niistä prosentilleen saa oikeaa kuvaa mutta todella lähelle varsinkin tämmöisessä kohteessa jossa on satojen miljoonien liikevaihto heitot ei ole niin isoja, kyllähän tuossa ainakin saa paremman kuvan kun vaikka jossain YLEn vaalipalveluista. Jos taas uskoo että voimasuhteet on ihan eri niin kyllähän kiljuen tuohon bidenin 3,4 kertoimeen kannattaa tarttua
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikö viime kerrallakin ollut toiveissa se, että suurkaupunkien valveutuneet äänestäjät kääntävät vielä lopussa Clintonille? En pidättäisi hengitystäni.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Eihän niistä prosentilleen saa oikeaa kuvaa mutta todella lähelle varsinkin tämmöisessä kohteessa jossa on satojen miljoonien liikevaihto heitot ei ole niin isoja, kyllähän tuossa ainakin saa paremman kuvan kun vaikka jossain YLEn vaalipalveluista. Jos taas uskoo että voimasuhteet on ihan eri niin kyllähän kiljuen tuohon bidenin 3,4 kertoimeen kannattaa tarttua

Juu kyllähän niistä suuntaa tietenkin saa. En YLE:ä itse ole käyttänyt vaan New York Timesin arvioita, jotka osunut hyvällä prosentilla. Ja kyllä itse olen ottanut Bidenin kiinni useammalla kertoimella tänään.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Wisconsinissa menee vielä puoli tuntia tulosten saamisessa. Tällä hetkellä kun kahdesta vaalikoneesta on saatu äänet, tilanne on 19700-10103 Bidenin hyväksi.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Trump tämän voittaa. Vedonlyöntitoimistojen data on kuitenkin sen verran kovaa ja Trumpin kerroin pienenee koko ajan. Esimerkiksi Pennsylvaniassa Trumpin kerroin alkaa olemaan jo lähes 1. Make America Stupid Again.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Vedonlyöntitoimistojen kertoimien seuraaminen suoraan on liian hätiköityä. Mutta ei minulle ole ainakaan mitään signaalia tullut noita äänestystilanteita seuraamalla, että Biden olisi enää nousemassa. Nousu perustuu enemmän toiveajatteluun, kuin tosiasioihin. Pennsylvania on jo minun mielestäni mennyt, koska ero on niin giganttinen. Mitään kiriä ei myöskään noissa muissa ole siinä määrin nähtävissä, että sieltä se 270 raavittaisiin.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Trump tämän voittaa. Vedonlyöntitoimistojen data on kuitenkin sen verran kovaa ja Trumpin kerroin pienenee koko ajan. Esimerkiksi Pennsylvaniassa Trumpin kerroin alkaa olemaan jo lähes 1. Make America Stupid Again.

Eikai Pennsylvanian ääniä ole laskettu enää hetkeen.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Käy tässä nyt kuinka vaan, niin sellainen mieli tulee, että Suomen media on vaimentanut puolen Amerikan mielipiteet. Kun lähteinä käytetään pelkästään tai enimmäkseen demokraateille myötämielistä lehdistöä, niin tuleehan siitä vääristynyt kuva. Toivottavasti jatkossa Hesari, YLE ym. ovat tasapuolisempia, vaikka Biden voittaisi.
Ei ole Suomen median asia olla kummankaan puolella, vaan raportoida asiat niin kuin ne ovat. Kolumneissa voi sitten ottaa kantaa miten haluaa.
Tästä seuraa sekin, että Trumpia avoimesti kannattavat persut saavat lisää vettä myllyyn haukkuessaan Hesaria ja Yleä biasoituneiksi, ja ovat siinä vieläpä oikeassa.
Niin, paitsi ettei ole Suomen median ongelma pelkästään. Itse olen kyllä ainakin saanut lukea tästäkin mahdollisuudesta ihan riittämiin, että nämä ruostevyöhykkeen osavaltiot lopulta taas ratkaisevat, ja voi mennä todella tiukaksi. Gallupit kusi, mutta nämä ovat käytännössä kaikki amerikkalaisten itse laatimia.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Jaahas, voiko olla niin että yhdellä kansanosalla on suuri vaikutus vaalien lopputulokseen. Puhun nyt Floridan Miamin alueen latinoista, joiden äänet auttoi Trumpin voittoon tuolla.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
En jotenkin usko, että vedonlyöntiyhtiöillä on sen mullistavampaa dataa käytössään kuin suurilla mediataloilla, jotka noita ennusteita laskevat.
En nyt tiedä menenkö tässä trolliin, mutta eivät vedonlyöntiyhtiöt tänä päivänä ole mitään muuta kuin markkina-alusta, kauppapaikka. Aivan samaan tapaan kuin ei missään tori.fi -palvelussakaan tuotteiden hintoja määritä mikään Torin mullistava data, vaan hinta määräytyy siihen kohtaan millä ostaja on valmis ostamaan ja myyjä myymään.

Kertoimet ovat ns. kelluvia ja liikkuvat sen mukaan kuinka vedonlyöjät liikuttavat rahaa. Talo voittaa aina. Vedonlyöjät taas hyödyntävät kaikkea käytössä olevaa dataa, mm. mediatalojen ennusteita jne. Paljon luotettavampaa tietoa vedonlyöntikertoimet antavat kuin yksittäisten ihmisten mielipiteet. Vedonlyöntikerroin on käytännössä lukuisten ihmisten mielipiteen keskiarvo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös