Amerikanihme
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Täällä USA:ssa tuntuu olevan sellainen käsitys (varsinkin ei-republikaanisissa piireissä), että tämä svedu-ystävämme Grover Norquist on saanut republikaanien kongressiedustajat vannomaan, etteivät he koskaan korota veroja, varsinkaan rikkaille. Tiedä sitten onko tämä totta vai ei.Vaalikeskusteluja ja ohjelmia viimeisen vuoden aikana (Real Time with Bll Maher, The Daily Show with Jon Stewart jne jne) seurattuani olen vain vakuuttunempi, että Republikaanit eivät halua edes maan parantuvan talousvaikeuksista ja työttömyydestä, vaan haluavat vain rikkaiden kavereittensa taskuihin lisää dollareita.
Aloin miettimään vähän, että keitä potentiaalisia kandidaatteja republikaaneilla olisi neljän vuoden päästä presidentinvaaleissa. Joku mainitsikin jo Condoleezza Ricen. Ei minua miellytä kyllä hän. Sarah Palin. Ei kiitos. Mites tämä New Jerseyn kuvernööri Chris Christie? Hänestä olen kuullut joitain positiivisia kommentteja. Ei kyllä mitenkään presidentillisen näköinen kaveri (sekin on mielestäni tärkeää ihmisille) nykykunnossaan. Mites nämä republikaanien pääideologit, Karl Rove ja Grover Norquist? Jos kerta ovat niin älykkäitä miehiä, niin rohkeasti sitten vaan joukkojen eteen johtamaan. John Boehner? Jotenkin minua pelottava mies. Colin Powell? Siinä olisi mielestäni fiksu mies, ja poliittisesti sopivasti afrikkalais-amerikkalainen, mutta hän taitaa olla liian vasemmalle nojaava republikaanien enemmistön makuun. Yrittäisikö Dick Cheney sydärin riskillä? Tuskin. Yrittääkö Romney uudestaan? Epäilen, että nostetta ei enää ole neljän vuoden päästä. Vai tuleeko esille Paul Ryan? Entä Bushin klaani, Jeb Bush on elänyt hiljaiseloa, vieläkö hän tulisi takaisin eturiviin? Ja edellisessä viestissäni mainitsin tuon poliittisesti oikean vaihtoehdon, Uuden Meksikon kuvernöörin Susana Martinezin. Sen verran lunttasin, että minulle tuntematon Marco Rubio Floridasta esiintyy monessa 2016 potentiaalisten republikaanikandidaattien listassa. Ja sitten on tietenkin Donald Trump, heh heh.
Demokraattien puolelta minulle toivotuin olisi Hillary Clinton.