Urut, kissat ja avaruuspoika – TPS:n ottelutapahtuma

  • 1 316 966
  • 6 498

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hahhah, kai siellä on toimistolla tartuttu tuohon muistaakseni täälläkin mainittuun "ei siitä ole pitkällä aikavälillä hyötyä houkutella isoa määrää ihmisiä (puoli)ilmaiseksi halliin yhteen matsiin" ja aateltu, että ei sinne pennejä laskeskelevia tarvita ollenkaan, vievät vaan tilaa.

Eihän tuo itseäni koske sinäänsä, kun kausari on, mutta ei kyllä tulis lähettyä yksin, saatikka perheen kanssa kattoon vähän lätkää jos liput tosiaan alkaen 20 euroa.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
On kyllä aika ihmeellistä pitää yläkatsomo kokonaan suljettuna.

Viime kausina yleisökeskiarvo on ollut 5500 luokkaa. HK Areenan kapasiteetti on 11820. Ymmärrän varsin hyvin.

Todellakin joka tarpeeseen

Tällä tarkoitetaan varmasti sitä, että kannattajat, opiskelijat, työttömät ja eläkeläiset on huomioitu kausikorttivaihtoehdoissa. Kausareita on hintaluokassa 149 € - 895 €. Kyllä siitä löytyy kortti joka tarpeeseen.

Eihän tuo itseäni koske sinäänsä, kun kausari on, mutta ei kyllä tulis lähettyä yksin, saatikka perheen kanssa kattoon vähän lätkää jos liput tosiaan alkaen 20 euroa.

Ehdottomasti samaa mieltä. Olen kausikorttilainen, mutta en ikä päivänä maksaisi seisomapaikasta kannattajakatsomoon ovelta 23,50 €.

Mun ehdotus olisi se, että yläkerta auki. N. 10-15€ aikuiselle ja tasan 0€ alle 10-vuotiaalle. Tässä tilanteessa maksavat asiakkaat kuitenkin lienee tärkeämpiä kuin 4000 ihmisen luoma "tunnelma".

Puhut 10 € ja 0 € lipuista ja samassa yhteydessä maksavista asiakkaista ja niiden tärkeydestä? Olen ymmärtänyt, että ylhäällä on istunut paljon ilmaislippulaisia. Jos ilmaislippujen runsasta määrää saadaan vähennettyä, niin ollaan menty jo paljon eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tiedän faktana, että useat mun kaverit/tutut ovat jo yrittäneet ostaa lippuja ylös siinä onnistumatta. Ei mitään infoa Tepsin sivuilla tai missään muuallakaan -> Ei enää mitään kiinnostusta tulla peliin.

Edelleen haluaisin tietää missä ajassa saadaan yläkerta avattua? Mitä jos perjantaihin mennessä on alakerta 200 hajapaikkaa vajaa täynnä? Ehditäänkö sitten 24 tunnissa hankkia järjestyksenvalvojat sekä avata kioskit yläkerrassa? Mitä jos yhtäkkiä matsipäivänä syntyy yleisöryntäystä ja hallilta lipun haluaa ostaa vaikka useita satoja ihmisiä, mutta alakerta olisikin myyty jo täyteen?

Ihan hyväksyttävää selitellä, että jos ei reunoille halua mennä, niin päädyt toimii. Noh, todella moni meistä haluaa mahdollisimman kauas kannattajista (itse en näihin kuulu) ja D:ssä on vähintään puolet kausikorttipaikkoja. Täten jää vaihtoehdoksi 32,50€ sivulta, 22,50€ sivun alariveiltä joista näkyvyys on luokkaa "haistapaska" sekä ~350 paikkaa D-päädyssä. Toki jos on aikuisporukalla liikenteessä niin toki seisomakatsomotkin toimivat, mutta lapsen kanssa se kuulostaa hankalalta.

Mun ehdotus olisi se, että yläkerta auki. N. 10-15€ aikuiselle ja tasan 0€ alle 10-vuotiaalle. Tässä tilanteessa maksavat asiakkaat kuitenkin lienee tärkeämpiä kuin 4000 ihmisen luoma "tunnelma".

Toki kun asiasta ei ole tiedotettu, niin pelkkää arvailuahan tämä vielä on.

Aamen. Taidatkos sen paremmin sanoa. Ugh. Ei mulla muuta. Itsekin tulen usein paikalle jos aidosti tulee sellainen olo että sinne ihmisiä ihan oikeasti halutaan, muitakin kuin näitä "oikeinkannattavia" HC-ihmisiä.
 
Viimeksi muokattu:

gnarlie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tän suuruusluokan juttu ois pitäny tiedottaa hyvin ja kääntää mahdollisimman positiiviseks asiaks. Täl hetkel näyttää silt, et kausi vaan alkaa ja homma jatkuu siit mihin viime kevääl jäätiin. Täällä visioitu mm. halpoja kausareita yleisömäärien nousuun, tällaset uudistukset puhuu enemmänki alistumisesta pienempiin yleisömääriin.
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Asiasta tulossa tiedotetta lähiaikoina (todnäk puhutaan joistakin tunneista). As far as I know, kyseessä on väärinkäsitys. E: Mitä ikinä väärinkäsitys sitten tarkoittaakaan.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tän suuruusluokan juttu ois pitäny tiedottaa hyvin ja kääntää mahdollisimman positiiviseks asiaks. Täl hetkel näyttää silt, et kausi vaan alkaa ja homma jatkuu siit mihin viime kevääl jäätiin. Täällä visioitu mm. halpoja kausareita yleisömäärien nousuun, tällaset uudistukset puhuu enemmänki alistumisesta pienempiin yleisömääriin.

Mua on vähän harmittanut, kun nykyinen toimistopoppoo lähtee jälleen kerran kauteen sillä asenteella, että "kyllä kansa tulee kun voitetaan kaikki". Ei se ole mitään markkinointia. Se on uhkarohkeaa ja rutiköyhää, jota TPS on pelannut vuositolkulla ja aina jäänyt luu käteen. Mikään ei ole niin hienoa seurakulttuuria, kuin heikommin menestyvä jengi ja silti ylpeä ja runsas yleisö sen takana. Se vaatii uskomattoman kovaa markkinointitaitoa ja sitouttamista.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Puhut 10 € ja 0 € lipuista ja samassa yhteydessä maksavista asiakkaista ja niiden tärkeydestä?

Pointtina tuossa varmaankin sekin että näistä pikkunassikoistakin aikanaan tulee niitä maksavia asiakkaita kun ne touhuun sitoutetaan (koko perhe siis yhdessä myös mahdollisuuksien mukaan). Mitä matalampi kynnys tulla niin sitä parempi. Joka tapauksessa nassikatkin tulouttavat matsissa rahaa seuralle kioskimyynnin jne. kautta.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Pointtina tuossa varmaankin sekin että näistä pikkunassikoistakin aikanaan tulee niitä maksavia asiakkaita kun ne touhuun sitoutetaan (koko perhe siis yhdessä myös mahdollisuuksien mukaan). Mitä matalampi kynnys tulla niin sitä parempi. Joka tapauksessa nassikatkin tulouttavat matsissa rahaa seuralle kioskimyynnin jne. kautta.

TPS on jakanut vuosikausia ilmaislippuja isoja määriä. Pelkästään viime kauden avaukseen annettiin pari tuhatta ilmaislippua. Kaikista muista peleistä puhumattakaan. Muistan myös useita lippujen hinnanalennuskampanjoita, joissa peliin on päässyt todella edullisesti. Siitä huolimatta yleisömäärät laskevat ja seuran talous on huonommassa kunnossa aikoihin. Eli ei tämä teoria nyt ole oikein konkretisoitunut. Eskola taisi itse todeta viime kaudella jossain yhteydessä, että ilmaislipulla otteluun tulevat käyttävät myös oheispalveluita muita vähemmän. Hyöty on siis vähäinen.
 

HTEspi

Jäsen
Viime kausina yleisökeskiarvo on ollut 5500 luokkaa. HK Areenan kapasiteetti on 11820. Ymmärrän varsin hyvin.

Viime kaudella avausottelua oli samaisena syyskuun 12. päivänä katsomassa 10362 ihmistä. Vaikka silloin olisi ollut pelkkä alakatsomo auki, en usko (omaa mutuilua), että alakatsomoa olisi seisomapaikkoineen saatu myytyä loppuun. Vaikka tästä olisikin pari tuhatta ilmaislippua, puhutaan silti yli 8000 maksavasta asiakkaasta.

Kauden avaus toimii joukkueen esittelynä yleisölle. Paikalle saapuu paljon porukkaa, joitka käyvät katsomassa vain pari-kolme peliä kaudessa, koska he ovat kiinnostuneita uudesta joukkueesta. He eivät kuitenkaan saavu paikalle, jos heille tarjotaan yli 30 euroa maksavaa lippua hyviltä alakerran paikoilta tai yli 20e lippua paskoilta alakerran paikoilta. On ehkä typerintä ikinä sanoa, että "ei yläkatsomoa kannata pitää auki, kun ei alakatsomotkaan ole täynnä".
Itse ainakin tiedän todella paljon väkeä, joita ei kiinnosta ostaa alakatsomon lippua, mutta yläkatsomoon olisivat kauden avausta mielellään lähteneet katsomaan.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Viime kaudella avausottelua oli samaisena syyskuun 12. päivänä katsomassa 10362 ihmistä. Vaikka silloin olisi ollut pelkkä alakatsomo auki, en usko (omaa mutuilua), että alakatsomoa olisi seisomapaikkoineen saatu myytyä loppuun. Vaikka tästä olisikin pari tuhatta ilmaislippua, puhutaan silti yli 8000 maksavasta asiakkaasta.

Kauden avaus toimii joukkueen esittelynä yleisölle. Paikalle saapuu paljon porukkaa, joitka käyvät katsomassa vain pari-kolme peliä kaudessa, koska he ovat kiinnostuneita uudesta joukkueesta. He eivät kuitenkaan saavu paikalle, jos heille tarjotaan yli 30 euroa maksavaa lippua hyviltä alakerran paikoilta tai yli 20e lippua paskoilta alakerran paikoilta. On ehkä typerintä ikinä sanoa, että "ei yläkatsomoa kannata pitää auki, kun ei alakatsomotkaan ole täynnä".
Itse ainakin tiedän todella paljon väkeä, joita ei kiinnosta ostaa alakatsomon lippua, mutta yläkatsomoon olisivat kauden avausta mielellään lähteneet katsomaan.

Jos joka pelissä olisi se 10 362 katsojaa, niin minkään sortin ongelmaa ei olisi. Palataan kuitenkin maan pinnalle ja niihin tiistai-SaiPoihin 3000 katsojalla. Kyse ei ole vain siitä mitä TPS tarjoaa, vaan myös kysynnästä. Ei TPS ole sentään niin tyhmä, ettei avaisi katsomoita jos olisi tulossa yli 10 000 katsojaa.

Monelle turkulaiselle tulee olemaan kova paikka, jos matsilipusta joutuu jotain maksamaan. Tunnen kymmeniä ihmisiä, jotka käyvät pelissä vain jos saavat lipun jostain. Saattavat tulla myös kerran kauden aikana ex tempore, mutta siinä kohtaa se on melko sama maksaako lippu 10 € vai 18,50 €.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
TPS on jakanut vuosikausia ilmaislippuja isoja määriä. Pelkästään viime kauden avaukseen annettiin pari tuhatta ilmaislippua. Kaikista muista peleistä puhumattakaan. Muistan myös useita lippujen hinnanalennuskampanjoita, joissa peliin on päässyt todella edullisesti. Siitä huolimatta yleisömäärät laskevat ja seuran talous on huonommassa kunnossa aikoihin. Eli ei tämä teoria nyt ole oikein konkretisoitunut. Eskola taisi itse todeta viime kaudella jossain yhteydessä, että ilmaislipulla otteluun tulevat käyttävät myös oheispalveluita muita vähemmän. Hyöty on siis vähäinen.

Puhuin siis nimenomaan näistä pikkunassikoiden lipuista (kun tulevat aikuisen / aikuisten kanssa). Voi niistä toki laskuttaakin vaikka muutaman euron jos halutaan. Tärkeintä on tuo sitouttaminen.
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Puhut 10 € ja 0 € lipuista ja samassa yhteydessä maksavista asiakkaista ja niiden tärkeydestä? Olen ymmärtänyt, että ylhäällä on istunut paljon ilmaislippulaisia. Jos ilmaislippujen runsasta määrää saadaan vähennettyä, niin ollaan menty jo paljon eteenpäin.

Mietitään nyt vaikka isä-poika. Ostavat liput yläkatsomoon, syövät erätauoilla yhteensä kaksi nakkimukia, isä ottaa ehkä limsan ja poika pillimehun. Yhteensä se tekee yli 10€. Jos TPS onnistuu vielä voittamaan ottelun ja vakuuttamaan katsojat, niin tulevat varmasti uudelleenkin.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Puhuin siis nimenomaan näistä pikkunassikoiden lipuista. Voi niistä toki laskuttaakin vaikka muutaman euron jos halutaan. Tärkeintä on tuo sitouttaminen.

Pikkunassikat harvoin ymmärtävät rahan päälle niin justiinsa. Sitouttaminen tapahtuu monilla tavoin ja vaikea kuvitella, että lapsi sitoutetaan seuraan lipun hinnalla. Tässä poiketaan jo todella vahvasti aiheesta. Mun puolesta pikkulapset saa tulla vaikka ilmaiseksi, mutta ei sen takia tarvitse edelleenkään pitää aina yläkatsomoa auki.
 

HTEspi

Jäsen
Jos joka pelissä olisi se 10 362 katsojaa, niin minkään sortin ongelmaa ei olisi. Palataan kuitenkin maan pinnalle ja niihin tiistai-SaiPoihin 3000 katsojalla. Kyse ei ole vain siitä mitä TPS tarjoaa, vaan myös kysynnästä. Ei TPS ole sentään niin tyhmä, ettei avaisi katsomoita jos olisi tulossa yli 10 000 katsojaa.

En puhunut joka pelistä missään vaiheessa, vaan tästä nimenomaisesta kauden avauksestaa, josssa lähes kaavamaisesti on enemmän katsojia kuin kauden yleisökeskiarvo on. Kuinka paljon TPS on tehnyt tutkimusta, kuinka paljon katsojia kauden avaukseen olisi tulossa yläkerran ollessa auki? Huono tapa testata tuota on laittaa yläkerta kiinni ja "avataan, kun alakerta on täynnä" -tyylisellä menettelyllä.

Tästä pieni aasinsilta voitaisi vetää TPS:n markkinointiin kauden avauksen suhteen, mutta tämä on väärä ketju sille.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pikkunassikat harvoin ymmärtävät rahan päälle niin justiinsa. Sitouttaminen tapahtuu monilla tavoin ja vaikea kuvitella, että lapsi sitoutetaan seuraan lipun hinnalla. Tässä poiketaan jo todella vahvasti aiheesta. Mun puolesta pikkulapset saa tulla vaikka ilmaiseksi, mutta ei sen takia tarvitse edelleenkään pitää aina yläkatsomoa auki.

Mennään sitten takaisin aiheeseen. Itse olen käynyt Tepsin peleissä 70-luvun lopusta asti tahtia 5-20+ kotimatsia / kausi + satunnaiset vieraspelit. Koskaan en ole asunut Turussa, päinvastoin jo monet viime vuodet varsin kaukanakin. Se ylpeys ja sitoutuminen, mitä mulla aikanaan oli seuraan, alkaa olla tipotiessään. Kaikki se ylimielisyys, puolivillainen tiedottaminen ja asiakkaiden aliarvioiminen työntävät luotaan muiden houkutusten tykö. Tämä kuuluu samaan sarjaan.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Mennään sitten takaisin aiheeseen. Itse olen käynyt Tepsin peleissä 70-luvun lopusta asti tahtia 5-20+ kotimatsia / kausi + satunnaiset vieraspelit. Koskaan en ole asunut Turussa, päinvastoin jo monet viime vuodet varsin kaukanakin. Se ylpeys ja sitoutuminen, mitä mulla aikanaan oli seuraan, alkavat olla tipotiessään. Kaikki se ylimielisyys, puolivillainen tiedottaminen ja asiakkaiden aliarvioiminen työntävät luotaan muiden houkutusten tykö.

Tämän pystyn allekirjoittamaan helposti. Et varmasti ole ainoa. Vaikka en ole käynyt Tepsin peleissä 70-luvulta saakka, niin ylpeys ja sitoutuminen kiekko-Tepsiin on surullisen vähissä. Syyluetteloon voi laittaa kuta kuinkin samat kohdat, jotka mainitsitkin. Lisäksi itse ottelutapahtumaan ja ketjuun liittyen kannatuskulttuuri ja tunnelma vaikuttaa henkilökohtaisesti eikä silläkään saralla olla menty riittävästi eteenpäin.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Kiinnostaisi tietää, miten paljon seisomapaikkalippuja on ajateltu myydä alakatsomoihin. Koko halliin menee 2500 seisomapaikoille, mutta tuskin puoleen halliin tuota määrää saa edes myydä?
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Ja päivityksenä heti, että E ja F-katsomot ovat sitten auki. Lippupalvelun sivuilta bongattu.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ja päivityksenä heti, että E ja F-katsomot ovat sitten auki. Lippupalvelun sivuilta bongattu.

Näemmä E1, E3, E5 ja E7 on avattu ja niistä neljä ensimmäistä riviä. Samoin F-pääty. Lipun hinta 18,50 €, sama kuin alas D-päätyyn tai seisomaan. Nyt voi kansa huokaista helpotuksesta ja antaa ohimon verisuonten tasaantua.
 

HTEspi

Jäsen
Olen useamman vuoden yrittäny sietää TPS:n touhuja, siinä jopa onnistuen, mutta ei tämä puuhastelu taida tälläkään kaudella muuttua. Mitä tällä haetaan, että neljä ensimmäistä riviä avataan? Toki peukku sille, että palautteeseen reagoidaan, mutta miksei koko katsomoita voitu avata? TPS tuntuu jo luovuttaneelta ennen kautta. Mielestäni tämä katsomoepisodi on valtava imagollinen tappio, jossa ei ole mitään järkeä.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Katotaan niin siellä E-katsomossa istuu korkeintaan viisi ihmistä, kun kiekko tippuu jäähän. Täällä tiedettiin tosin monien kymmenien yleisörynnistyksestä. Ei vaan, hyvä että saatiin halvempi vaihtoehto kuin porvarikatsomot käyttöön.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös