Urut, kissat ja avaruuspoika – TPS:n ottelutapahtuma

  • 1 321 993
  • 6 498

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ensinnäkin pelaajaesittelybiisi on todella tylsä sekä geneerinen eikä siinä ole mitään tunnetta.

Vahva sama tähän. Itse olen kaipaillut jo viime kaudesta lähtien takaisin sitä mm. mestaruuskaudella soinutta The Contender Themea. Sopi tunnelmaan aivan erinomaisesti tuon Enter Sandmanin kanssa. Lisäksi toivoisin ensi kaudella, kun noita alkufiilistelypätkiä varmaankin taas muokataan, niin enemmän materiaalia myös viimeisimmästä mestaruudesta, kuten vaikka Filppulan jatkoaikamaali 3. finaalissa jne.

Ja linkki vie Youtubeen.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Vahva sama tähän. Itse olen kaipaillut jo viime kaudesta lähtien takaisin sitä mm. mestaruuskaudella soinutta The Contender Themea. Sopi tunnelmaan aivan erinomaisesti tuon Enter Sandmanin kanssa. Lisäksi toivoisin ensi kaudella, kun noita alkufiilistelypätkiä varmaankin taas muokataan, niin enemmän materiaalia myös viimeisimmästä mestaruudesta, kuten vaikka Filppulan jatkoaikamaali 3. finaalissa jne.

Ja linkki vie Youtubeen.

Tuo Contenderin teema oli kyllä erittäin hyvä ja tunteita nostattanut, sopivan mahtipontinen veto aikanaan, varsinkin kun tuohon oli saatu kohtuu hyvä introvideokin ainakin 2009-2010 tehtyä taustallekin.
 

The Priest

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Miksiköhän muuten tuota "tunnelia", josta pelaajat tulevat kentälle, ei ole enää moneen vuoteen vedetty haitariksi tuonne ihan reilustu jään puolelle ? Onko se mahdollisesti rikki (jota en pidä todennäköisenä), vai viekö se liikaa aikaa vai mikä on syy ? Kuitenkin mielestäni olisi hienompaa, jos se vedettäisiin sinne jäälle. Enkä varmasti ole tämän ajatuksen kanssa yksin.
 
Tämäkin on tiedossa ja pari kertaa muistutettu jo tälläkin kaudella joukkuetta asiasta. Hyvä, että nostit asian esille. Pistetään terveiset jälleen eteenpäin joukkueelle.

Hyvä idea! Laitetaanpas käsikirjoitukseen.

Jos käytetään urheilu termiä 95% valmistautuminen/keskittyminen on 50% suoritus, päätee minusta myös ottelutapahtumaan ja sen alkuun. Sisälle tuloon panostamalla pelastetaan paljon vaikka muu tapahtuma olisi täyttä skeidaa.

Muistan itse kun joukkue vielä tuli tuubista, oikeassa kohtaa biisiä, musiikki oli sopivan KOVALLA , halli oli todella pimeä, oli strobo "nauhaa" ja savua, pelaajat todellisesti räjähtivät agressiivisesti jäälle, siinä samalla kyyneleet valuivat itellä ja selässä menivät kylmät väreet. Niin paljon voi tehdä onnistunut ja hyvä sisälle tulo.
 

peekay

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal Canadiens & #11
Kun olin Montrealissa tuli aika monta Canadiensin pelejä katottua, ja siellä niitten intro oli aika vaikuttava (tähän vaikutti varmasti myöskin fanaattinen tunnelma joka oli hallissa).

Niillä oli sinä vuonna aika makea slogan "Nous Sommes Canadiens - We are Canadiens", introssa tuli vuorotellen pelaaja joka sanoi joko: "Je suis... tai "I am..." ja nimensä, kun kaikki oli käyty läpi screenillä salamoi 10 pelaaja jotka sanoo We are, we are, nous sommes, nous sommes...lopuksi Mike Cammalleri: Nous Sommes Canadiens. Me olemme Canadiens. Tämä oli aika tunteikas hetki koska yleisö tunsi että joukkue olemme me. No se oli se stoori.

Ehdotus joka minulla oli jos ja kun TPS pääse play-offeihin, niin ottelutapahtumaan tulee varmaankin uutta. Ja silloin ehkä sopisi se kohta mikä näkyy alussa Montralin sisääntulossa kuin kaksi tenava-kiekkoilijaa kiertää kaukaloa liput liehuen. Varmasti hieno muisto junnuille, ja itse hurraisin kyllä kovasti siihen ennen kuin pelaajat räjähtää kentälle.

Montreal Canadiens Intro - YouTube
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Jos käytetään urheilu termiä 95% valmistautuminen/keskittyminen on 50% suoritus, päätee minusta myös ottelutapahtumaan ja sen alkuun. Sisälle tuloon panostamalla pelastetaan paljon vaikka muu tapahtuma olisi täyttä skeidaa.

Muistan itse kun joukkue vielä tuli tuubista, oikeassa kohtaa biisiä, musiikki oli sopivan KOVALLA , halli oli todella pimeä, oli strobo "nauhaa" ja savua, pelaajat todellisesti räjähtivät agressiivisesti jäälle, siinä samalla kyyneleet valuivat itellä ja selässä menivät kylmät väreet. Niin paljon voi tehdä onnistunut ja hyvä sisälle tulo.

Tähän sama! Ja vielä ennen tätä h-hetkeä (eli pelureiden sisääntuloa) kun oli jotain mahtipontisempaa musiikkia, kuten tuo Contenderin teema, niin kyllä värisi iholla jo ajoissa. Hymy taipui suunpielille väkisin vaikka olisi millainen tilanne sarjataulukossa ja odotukset alhaalla. Turkulaisuus on valtaosalle katsojistakin niin suuri asia. Kyllä, jotain jämäkkyyttä takaisin!
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kun olin Montrealissa tuli aika monta Canadiensin pelejä katottua, ja siellä niitten intro oli aika vaikuttava (tähän vaikutti varmasti myöskin fanaattinen tunnelma joka oli hallissa).

Niillä oli sinä vuonna aika makea slogan "Nous Sommes Canadiens - We are Canadiens", introssa tuli vuorotellen pelaaja joka sanoi joko: "Je suis... tai "I am..." ja nimensä, kun kaikki oli käyty läpi screenillä salamoi 10 pelaaja jotka sanoo We are, we are, nous sommes, nous sommes...lopuksi Mike Cammalleri: Nous Sommes Canadiens. Me olemme Canadiens. Tämä oli aika tunteikas hetki koska yleisö tunsi että joukkue olemme me. No se oli se stoori.

Ehdotus joka minulla oli jos ja kun TPS pääse play-offeihin, niin ottelutapahtumaan tulee varmaankin uutta. Ja silloin ehkä sopisi se kohta mikä näkyy alussa Montralin sisääntulossa kuin kaksi tenava-kiekkoilijaa kiertää kaukaloa liput liehuen. Varmasti hieno muisto junnuille, ja itse hurraisin kyllä kovasti siihen ennen kuin pelaajat räjähtää kentälle.

Montreal Canadiens Intro - YouTube

Noista tenavista, kyllä niitä ainakin viime kaudella siellä pyöri, eikä ne itselläni ainakaan mitään erikoisia hurraahuutoja aiheuttanut, toki kiva, että niillä on tekemistä ja pääsee sinne pyörimään joukkueen kanssa.

Tosin kunnon alkuvideo voi nostattaa enemmänkin tunteita, mä tykkään kyllä siitä nykyisestäki, en valita, se lähtö vaan vois olla räjähtävämpi.
 

peekay

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal Canadiens & #11
Noista tenavista, kyllä niitä ainakin viime kaudella siellä pyöri, eikä ne itselläni ainakaan mitään erikoisia hurraahuutoja aiheuttanut, toki kiva, että niillä on tekemistä ja pääsee sinne pyörimään joukkueen kanssa.

No sittenhän se on selvä. Itse en asu turussa, ja turun peleissä pääsen käymään vain pari kertaa kaudessa. Sen takia yritän jättää kommentoinnin niille jotka ovat enemmän perillä asioista niin ei tuu turhia hutikuteja niin kuin nytten.
 

Jazzy76

Jäsen
Paljon on kirjoitettu tässä parin päivän aikana ja asiallisesti ottelutapahtumasta. Minä näitä alkuvideoita olen kirjoitellut useamman vuoden, joten avaan hieman näitä ideoita ja taustoja mestaruuskaudesta alkaen.

2009-2010: Mestaruuskaudella heti Contender teeman tahdissa soineiden pelaajakorttien jälkeen alkoi samat musat, jotka ovat nytkin käytössä, eli Ecstasy of Gold ja Enter Sandman. (Vitsi on siinä, että Metallica yleensä tulee lavalle tuon em. lännenbiisin tahdissa. 90-luvulla Tepsin peleissä käytettyä musiikkia on niin paljon toivottu, että ne ovat verrattavissa jo Hunajata-lauluun?).

Mestaruuskaudella ekassa lännenteemaa mukailevassa biisissä oli tekstiotteita Suikkasen Veikkaaja-lehden haastattelusta ja Sandmanissa puolestaan sekalaisia pätkiä joukkueen edesottamuksista. Ymmärtääkseni tästä kokonaisuudesta pidettiin paljon, mutta kausikin oli onnistunut.

2010-2011: Tätä samaa konseptia yritettiin pienin muunnelmin jatkaa mestaruuskauden jälkeeen, mutta kausi meni hieman vihkoon. Lisäksi oli suuria ongelmia "taimauksen" kanssa. Pelaajakortit+Ecstasy+Sandman yhdessä kestivät noin 8-9 minuuttia, ja jos joukkue ei ollut juuri oikealla hetkellä putkessa, niin sisääntulo ei natsannut. Monet kirjoittajat ovat oikeassa siinä, että olisi hyvä pitää kiinni juuri siitä "oikeasta hetkestä" biisin aikana.

2011-2012: Viime kaudella halusimmekin ottaa varman päälle pelaajien saapumisen, ja siksi teimme uudenlaiset pelaajakortit, joissa oli riittävästi häntämusiikkia ja kuvamattoa. Suomeksi: pelaajakorttien jälkeen oli riittävästi musaa ja kuvia, jos joukkue ei olekaan putkessa oikealla hetkellä. Kun joukkue oli putkessa, tuli joukkue jäälle Sandmanin tahdissa. Videoista tuli teknisesti hyviä, mutta hieman kliinisiä ja

2012-2013: Sitten tullaankin tähän kauteen...

Useiden pyyntöjen siivittämänä tällä kaudella otettiin tuo lännenteema takaisin juhlakauden historiapätkiä kuvaavan videon myötä. Enter Sandmanin aikana ollaankin jo livekuvissa.

Ennen lännenmusaa ja Sandmania nähtävät pelaajakortit tehtiin tällä kaudella samalla musalla kuin viime kaudella. Löyhänä teemana - tai tarinana - videokorteissa on joukkueen valokuvaushetki. Pelaajakortit on erotettu varsinaisesta alkuvideosta monen muun SM-liigajoukkueen tapaan.

Videon tekijä on tehnyt huolellista työtä ja se on teknisesti hyvä. Käsikirjoittana myönnän, että pelaajakorttivideossa ei ole sitä tunnetta ja tunnelmaa kuin mestaruuskauden pätkässä. Vaikka kuvittelin, että väki erottaa pelaajakortit alkuvideosta, niin ne mielletään kokonaisuudeksi, ja näinhän se on.

Tulevissa videoissa - jos niitä kirjoitan - lienee syytä palata selkeisiin tarinoihin ja nivoa pelaajakortit yhteen tiukemmin alkuvideon kanssa.

Nyt pitää vain miettiä, mitkä ovat tulevilla kausilla videoiden taustalla soivat musiikit ja mitä uskaltaa vaihtaa - vai alkaako alkuvideoissakin olla jo niin kovia perinteitä, että niitä ei uskalla vaihtaa.

* * *

Mitä tulee hallin pimentämiseen, niin Karjala-turnauksessa ei tosiaan ollut TMA:n mainitsemia jään tason valomainoksia, joista tulee hieman lisävaloa. Merkittävästi pimeämpi halli ei minunkaan mielestäni ollut. Nämä valomainokset tuovat Tepsille rahaa, joten ei niitä poiskaan voi jättää? Miten ne pystyttäisiin sarjoittamaan järkevästi yhteiseen sähköön, niin sitä pitänee miettiä.

Tällä kaudella Tepsin peleihin on saatu muutama viikko sitten lisää lamppuja, ja niiden avulla Karjala-turnauskin pitkälti vedettiin. Juhlaottelussa seisomakatsossa oli juuri näiden lamppujen valoa koko ajan. Voisi olla ehkä kirkkaammin ja laajemmalla valokeilalla.

Maajoukkueella oli Tepsin peliin verrattuna kaksi seurantaheitintä enemmän ja putkessa oli omaa valoa Tepsiä enemmän + tietenkin ne liekit. Savua taas ei ollut käytössä ja Tepsin peleissä savua käytetään valoefektin lisäämiseksi.

Putkesta en osaa sanoa, mutta toivottavasti joukkueen sisääntuloa saadaan tarkemmaksi, jotta Sandmanista saadaan se oikea hetki irti. Itse kukin voi käydä kuuntelemassa, mikä on se oikea hetki.

* * *

Musista vastaa eri henkilö kuin minä, mutta tiedän, että hänkin lukee tätä palstaa. Kun asiallisesti pohditaan asioita, niin muutoksia tulee.

Yleisellä tasolla totean vielä, että Tepsin pelejä ja maajoukkuepelejä ei voi oikein verrata toisiinsa, sillä maajoukkuepeleissä tunnelma on kuin vappukarnevaalissa: Vetäessämme tapahtumaa biisi kuin biisi sai porukan taputtamaan. Lisäksi yleisön kuvaaminen sai katsojat melkein riehaantumaan aitioita myöden. Tämä oli hyvin hämmentävä kokemus, jos vertaa yleensä suht' maltilliseen varsinaissuomalaiseen yleisöön. Siitä voi olla montaa mieltä, mikä on oikea määrä esimerkiksi liiton käyttämiin yleisönhuudatusvideoihin.

Taitaa olla niin, että maajoukkuepeleissä on paljon tunnelmaa hakevia ihmisiä, ja SM-liigapeleissä käy enemmän puhtaan lätkän ystäviä. Se onkin visainen kysymys, miten saisi liigapeleihin taas tätä fiilistelyporukkaa. Esimerkiksi Koivun paluu saivat tätä porukkaa hallille, mutta entä sitten kun NHL alkaa taas? Sitä varten kai tämä ketju on.

Tuhkaa en silti suostu ripottelemaan päälleni tällä kaudella, sillä mielestäni olemme kannattajien ja fanien kanssa saaneet ottelutapahtumaa eteenpäin ja mielestäni onnistuimme aika hyvin Nummelinin ja Koivun ja TPS:n juhlaottelun kanssa. Uskon avoimuuteen, ja siksi kirjoitin näin pitkästi.

Kuten sanoin, asiallisesti kirjoitetun palautteen otan mielelläni vastaan. Esimerkiksi punavalohan on palannut Areenalle. Olette varmaan huomanneet tämän :)
 
Viimeksi muokattu:

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
... Siitä voi olla montaa mieltä, mikä on oikea määrä esimerkiksi liiton käyttämiin yleisönhuudatusvideoihin...

..Esimerkiksi punavalohan on palannut Areenalle. Olette varmaan huomanneet tämän :)

Rajasin lainausta vähän, toivottavasti sopii.

Suomen pelissä kyllä huomasi, kuinka paljon siellä yritettiin saada ihmisiä huutamaan ja fiilistelemään enemmän niillä ihme peleillä. Toimii siellä, toivottavasti ei tollaisia ole TPS-peleissä ollenkaan. Nyt kun on tuolla fanikatsomon alla istunut koko kauden tähän asti, oon huomannu kuin paljon kivemmalta se tuntu lähetä taputtamaan fanien mukana kuin se, että tuli joku VMP:n T-P-S kannatuslaulu videotaululta tai viimekaudella se M&M:n kuntotalon vastaava.

Tosin, Suomen peleissä tuollaisia tarvitaankin kun ei monikaan tiedä, miten sitä Suomea tulis kannustaa, eikä varmaan vieläkään kannusteta muuten kuin Suomi taptaptap Suomi.


Tosta punaisesta valosta, huomasin sen parin pelin jälkeen ja ainakin tarkoitus oli tulla kirjoittamaan siitä. Hauska juttu kaikenkaikkiaan ja sehän toteutettiinkin silloin nopealla aikataululla, pisteet sulle.
 

Tanger

Jäsen
Huomasin sekä TPS-Ilves että Suomi-Ruotsi -otteluissa, että katon rajassa olevat suurimman osan ajasta sammuksissa olevat lamput välkähtivät välillä erittäin kirkkaasti kameran salaman lailla epäsäännöllisesti noin kerran pari minuutissa. En tiedä miten muut, mutta itse migreeniongelmaisena kiinnitin siihen huomiota ja koin sen erittäin häiritseväksi. Mistä tällainen johtuu ja olisiko sitä mitenkään mahdollista poistaa? Aikaisemmilla kausilla en ollut tällaista edes huomannut.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Suomen pelissä kyllä huomasi, kuinka paljon siellä yritettiin saada ihmisiä huutamaan ja fiilistelemään enemmän niillä ihme peleillä. Toimii siellä, toivottavasti ei tollaisia ole TPS-peleissä ollenkaan.

Itsekkään en halua nähdä noita ihme pelejä ja muita yleisön huudatus juttuja mitä Karjala-turnauksessa oli Tepsin peleissä. Henkilökohtaisesti ei kiinnosta huutaa millekkään Bilteman kuumailmapallolle valotaululla ei vääntää kättä toisen päädyn kanssa.

Odotukseni tunnelmalle Suomi-Ruotsi peliin oli paljon korkeammalla kuin mitä tunnelma oikeasti oli, Tepsin pelissä ei ole kertaakaan tällä kaudella ollut noin huonoa tunnelmaa kuin mitä tossa pelissä oli. Yleisö ei osannut edes taputtaa, kun Suomi pyöritti ylivoimaa vaan tuntui, että täydestä hallista noin 500 ihmistä taputti ylivoimapyörityksen aikana.

Nautin monta kymmentä kertaa enemmän Tepsin peleissä olevasta tunnelmasta maajoukkuematsin tunnelmaan verrattuna ja toivottavasti sieltä ei aleta kopioimaan juttuja Tepsin peleihin muuta kuin ehkä ne tulet alkushowhun.


Tuolla ylempänä peekay on linkittänyt Montrealin alkushown niin siinä on kansallislaulujen aikana kenttään heijastettu maiden liput, niin pystyisikö sitä käyttämään esim. aloituskokoonpanojen kuulöutuksen aikana niin, että kenttään olisi heijastettu niin suuri TPS-logo kuin vain mahdollista on?
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Mitä tulee hallin pimentämiseen, niin Karjala-turnauksessa ei tosiaan ollut TMA:n mainitsemia jään tason valomainoksia, joista tulee hieman lisävaloa. Merkittävästi pimeämpi halli ei minunkaan mielestäni ollut.

Tela käteen käteen ja kangaskauppaan. Se joka alunperin on keksinyt punaiset penkit ja valkoiset seinät halliin sisälle ei ole kovin paljon asiaa ajatellut. Se että halli näyttää steriililtä sairaalta, ei ole mielestäni tavoiltava tila jäähallille.

Tärkeimpiä uudistuksia olisi vaihtaa penkit ja seinät vaikka tumman harmaiksi, vähän eri sävyillä. Tämä parantaisi hallin visuaalisuutta, koska tummana se näyttäisi tiiviimmältä. Myöskään tyhjät paikkat eivät loistaisi samalla tavalla kuin nyt, kun valoa heijastuu vähemmän näyttää hallikin tummemalta.
 
Viimeksi muokattu:

-TMA-

Jäsen
Huomasin sekä TPS-Ilves että Suomi-Ruotsi -otteluissa, että katon rajassa olevat suurimman osan ajasta sammuksissa olevat lamput välkähtivät välillä erittäin kirkkaasti kameran salaman lailla epäsäännöllisesti noin kerran pari minuutissa. En tiedä miten muut, mutta itse migreeniongelmaisena kiinnitin siihen huomiota ja koin sen erittäin häiritseväksi. Mistä tällainen johtuu ja olisiko sitä mitenkään mahdollista poistaa? Aikaisemmilla kausilla en ollut tällaista edes huomannut.

En ole aivan varma, sillä itse en tällä kertaa kiinnittänyt huomiota, mutta kyseessä taitaa olla ihan oikeasti salamavalo. Liigallekin kuvia ottava Europhoto on pistänyt pari kertaa meidänkin otteluissa kauko-ohjattavat salamavalot kattoon.

Ottavat myös omaan silmään.
 

LittiPeukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitäs arvon palstaveljet on mieltä tämän kirjoittajan ajatuksista? Linkki

Itselläni sai aikaan melkoisen vihanpurkauksen..Aika pahasti paistaa turkulaisuusviha läpi. Itse paikan päällä kaikissa kolmessa suomen pelissä olleena voin sanoo ekasta kahdesta pelistä, että jos peli on noin kuraa ja saadaan yks maali aikaseks 120 minuutis ja kymmenes ylivoimas ni itel on ainaki aika vaikee lähtee huutaa katsomossa.. Ja kyllähä se Ruotsi -pelissä nähtiin et katsomo vastaa kun joukkue pelaa hyvin ja saa aikaan maaleja!

Noist muist asioist en niin tiiä mut ei se varmaan oo järjestäjien vika jos kaupunki tekee tietöitä tai junayhteyksii ei pysty käyttää.. Et ei varmaan ketään haittaa jos toi äijä jää sinne tampereel haaveilemaan jostain menestyksest,ei oo tainnu nähdä turkuhallii playoffeis parhaimmillaan,siin jää hartwalliki aika saakelin kauas! Kaveria taitaa ilmeisesti harmittaa, kun on turkulaisena joskus pienenä erehtyny kannattamaan muuta kun tepsiä ja on kaverit napauttaneet aina kun tepsi on menestyny...

P.S. Linkki vie urheiluuutiset.comin sivuille
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitäs arvon palstaveljet on mieltä tämän kirjoittajan ajatuksista? Linkki

No eipä toi mitään positiivisiä tunteita herättänyt, vihatkoon Turkua jos siltä tuntuu. Kuka sen yleensäkin päättää, että mihin laitetaan Suomi-fanit istumaan? Varmaan Turku päätti sitten, ettei mihinkään, mutta mikä helvetin pointti siinäkin olisi? Olin kuitenkin paikanpäällä MM-kisoissa viime keväänä, eikä Suomi!-huudot sieläkään sen enempää kuulunu kuin tuolla (vaikka siellä ilmeisesti oli jonkin sortin fanikatsomo).

Jalkapalloon vertaaminen on suoraan tyhmää, kun jalkapallon fanitus on ollut mun silmissä ainakin äänekkäämpää jo jonkin aikaa vrt. jääkiekkofanitukseen.

TPS:n kannatus sensijaan on huomattavasti parempaa kuin aikoihin, joten siitä pitäisi kehua turkulaisia. Se, että SUOMEA ei kannustanu SUOMALAISET ei ole turkulaisten vika, ainakaan mun mielestä.
 

Joghey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Odotukseni tunnelmalle Suomi-Ruotsi peliin oli paljon korkeammalla kuin mitä tunnelma oikeasti oli, Tepsin pelissä ei ole kertaakaan tällä kaudella ollut noin huonoa tunnelmaa kuin mitä tossa pelissä oli.

Odotin itsekin tunnelmalta enemmän, mutta kyllä hallista useamman kerran lähti ääntä oikein kivasti pelin ollessa käynnissä. Toki TPS:n peleissä tunnelma on parantunut täksi vuodeksi, mutta onhan se pelkkä SUOMI-huuto yksitoikkoisuudestaan huolimatta hienoa kuultavaa, kun koko halli sitä huutaa (samoin kuin TPS-huuto silloin, kun hallissa on porukkaa). Pääasiassa meno oli kyllä varsin maltillista, kuten sanoitkin.


Mitäs arvon palstaveljet on mieltä tämän kirjoittajan ajatuksista? Linkki

Olihan MM-kisojen alkulohkopeleissäkin vaisu tunnelma, joten ihmekö tuo ettei EHT-pelitkään samalla tavalla sytytä. Tärkeimmässä asiassa Tampere on onneksi ottanut oppia, eikä suunnittele hallinsa rakentamista keskelle ei mitään. Eipä tuota juttua yhden miehen avautumista kovin vakavissaan jaksa ottaa.

Kuinka pitkään hallilta normaalisti muuten lähtee busseja, kun tuon jutun kirjoittanut ei kerta bussin kyytiin ehtinyt? Ainakin viikonloppuisin osa baareista taitaa olla auki myös pelin jälkeen.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuinka pitkään hallilta normaalisti muuten lähtee busseja, kun tuon jutun kirjoittanut ei kerta bussin kyytiin ehtinyt? Ainakin viikonloppuisin osa baareista taitaa olla auki myös pelin jälkeen.

Eikö viimeinen lähde 45 minuuttia pelin jälkeen?

Mutta oli harvinaisen surkuhupaisaa tekstiä arvon toimittajalta, sopisi hyvin Iltalehteen Jalosen Pekkojen ja kumppaneiden kanssa. Hänen logiikkansa mukaan koska "Suomen-fanit" (joita on vaikka muille jakaa) eivät olleet äänekkäitä = Turku on paska paikka jossa on huonot järjestelyt. Ottaa vertailuksi Pohjoiskaarteen joka on sentään oikea kannattajaryhmä. Suomen lätkämaajoukkueellahan ei ole omaa fanijärjestöä, vain olenko täysin väärässä? Ja muutenkin peli oli keskiviikkonna, odotettavissa olisikin ollut todellinen invaasio Suomesta Turkuun katsomaan Euro Hockey Turhan ottelua. Ehkä hänen pitäisi moittia jääkiekkoliittoja kun järjestetään tällaisia tusinaturnauksia.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Se on siis turkulaisten vika ettei hän itse ole ottanut selvää esimerkiksi kuinka pitkään busseja lähtee hallilta pois sekä ei tienytkään jostain tietöistä ja sekin on myös turkulaisten vika ettei busseja mennyt Helsinkiin päin sen enempää kuin normaalistikkaan. Tuollaiset "toimittajat" pistävät oikeasti vihaksi. Tuostakin tekstistä paistaa niin pitkälle Turku-viha.
 

masamasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Juu mutta kun Ossi on asunut 15 vuotta Turussa ja tietää miten täällä kuuluu liikkua, niin ei tarvitse.

Tai kuten herra itse kirjoitti:
Ossi Lindberg kirjoitti:
15-vuotta turussa asuneena
Jo tämä ja vastaavat virheet koko jutussa kertovat kuinka vakavasti tällaisen Ossin itkupotkuraivareita kannattaa ottaa.

Onhan se nyt käsittämätöntä, ettei maailman ykköstapahtuman vuoksi ole keskiviikkona järjestetty Ossille omia bussi- ja junavuoroja Turusta Saloon.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Raumalla oli myös Suomen maajoukkueen peli ja huomattavaa oli tunnelman kannalta, että

- Hallilla oli aivan helvetisti yritysvieraita ja muualta tulleita. Harvemmin näkee niin paljon vieraita naamoja hallilla. Näillä vappunaamarit ja huiskut messissä - suurin mielenkiinto oli vetää kunnon perskännit.

- Suomen maajoukkue ei sytytä kannattajia yhtä paljon kuin seurajoukkue.

- Tunnelman luomiseen liitto oli tuonut todella muovisia läpsyttimiä sekä mediakuutiolta ohjattuja huudatuksia.

- Tunnelma oli vaisu.

Käsittämätön kirjoitus tältä Ossilta. Mikäli halutaan organisoitua kannatuskulttuuria myös Suomen jääkiekkomaajoukkueen peliin niin ensimmäiseksi liiton on mahdollistettava, että perustettavalle kannattajaryhmälle saataisiin varattua paikat päätykatsomosta. Eikä mistään USA-Itävalta pelistä.

Tietenkin kannattajatoiminta pitää syntyä kannattajista itsestään, mutta kiekossa Suomen maajoukkueen kannattaminen on pilattu muovisuuden huipentumilla ja sitä nyt on turha laittaa minkän tietyn paikkakunnan ihmisten piikkiin. Ihan vastaavaa oli Raumallakin.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
On tuo Turku-tuntemus ja Turku-viha aina tärkeitä asioita...

Itse ainakin ennakoin nuo asiat ja tarkastan bussien yms. kulkemiset. Vaikka "8 vuotta Turussa asuneena" kyllä selviän vähän soveltamallakin. Läheltä menevät kaupungin reitit kuitenkin kulkevat sen verran tiheään, että eipä tuossa hätääntymään ehdi. Artukaisten syrjäisemmän sijainnin kun ottaa huomioon, niin mahdottoman hyvinhän sinne yhteydet on kunnossa.

Helikopteri kenties hankalimmin kulkemiseen suhtautuville?

Muoks: itsellekin korvaan särähti, kun moni moitti teennäisiä katkojen kannatus-yrityksiä. Sekin leimattiin turkulaisten viaksi, ei liiton tai yhteistyökumppaneiden. Jos Bilteman mainoksella pelataan peliä, niin sehän on tietenkin turkulaisten vika. Voi että me asutaan ikävässä kaupungissa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Mitäs arvon palstaveljet on mieltä tämän kirjoittajan ajatuksista? Linkki

Aivan täyttä paskaahan tuo on. Olen käynyt katsomassa Kummola-turnauspelejä pari kertaa Hartwallilla ja kerran Barona-areenalla enkä usko että Turku tunnelmassa mitenkään noille häviää. Ei vika ole paikkakunnassa vaan koko formaatissa. Missä Suomifanit? Mikä helvetin kysmys tuo oli? Eihän sellaisia ole. Siis ainakaan siinä merkityksessä, missä me fanikatsmon yleensä ymmärrämme.

Joku "leijonalauma" on olemassa, joka on Jääkiekkoliiton keräämä lista tyypeistä jotka maksavat liitolle jotain kannatusmaksuja ja saavat jotain etuja. Baronalla taannoin pelatussa Suomi-Tshekki - EHT-matsissa heille oli varattu se pääty, jonne liigapeleissä Blues hyökkää kaksi erää. Siellä istui päädyllinen tukevia miehiä Suomipaita päällä murjottamassa. Vissiin se sitten oli se Suomifanien katsomo?
 

Jepu

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC/HC TPS
Nyt laitatte v*ttu ne asiat toimimaan siellä tai meikäläinen odottaa seuraavatkin 15-vuotta uutta reissua Turkuhalliin.

Älä suotta pidä kiirettä...

Nimim. Heidekenillä syntynyt
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös