Itsekin näkisin että tämä on se ainainen haaste kaiken pohjalla.
Aina voidaan toki vääntää kättä siitä minkä laatuista tuotetta Tepsi tarjoaa joukkueena ja sen kanssa asiaan voidaan tiettyyn pisteeseen asti vaikuttaa...Silti...tämä nykyaika on siellä aina haasteena saada väki liikkeelle.
Liikaa pelejä...peleissä pitää olla PANOSTA.
Kuten viimeksi tästä asiasta puhuin, muistelin juuri että yhtenä kautena Tepsin pelissä oli joko täysin tai melkein kauden suurin yleisö kun Tepsi pelasi viimeisen pelin mikä ratkaisi, joutuuko Tepsi karsimaan vai jatkaako suoraan Liigassa.
Eli aina ei edes vaadita ykkösenä olemista että kansa liikkuu.
Panosta, jännitettäviä ja kiinnostavia asioita.
Joskus se on se joukkueen uusi kiinnostava nuori nousukas joka saa väen liikkeelle. Voisiko Hemming olla esim sellainen...
Peleissä pitäisi olla nimenomaan panosta, suuri ottelumäärä pienentää ottelukohtaista panosta ja karsintojen puuttuminen tiputtaa lopunkin panoksen niiltä joukkueilta jotka eivät kymppisakissa pelaa keväällä. TPS yksin ei voi vaikuttaa näihin, mutta toivottavasti yleinen paine kasvaa Liigaa kohtaan pakottaen heidät miettimään näitä asioita tosissaan.
TPS:ssä pitäisi mielestäni panostaa brändin rakentamiseen Turun alueella jotta saadaan se keskivertokaveri kiinnostumaan joukkueesta. Kun kiinnostuu joukkueesta niin alkaa kiinnostumaan tulemaan peleihin paikan päälle. Ottelutapahtuma on yksi iso tekijä tässä ja mielestäni siellä on moni asia kohdallaan, oheistarjonta ruoan ja juomien muodossa, halli on melko moderni ja mediakuutiot yms ovat tätä päivää. Alkushow’n ollaan panostettu ja se on upea, kehtaa esitellä myös vieraille. Pysäköintiin ja liikennejärjestelyihin tulisi kiinnittää huomiota miten saataisiin niistä mahdollisimman sujuva, jotta katsojalle jäisi vielä viimeistä silausta varten hyvä mieli ottelusta poistuttaessa, jos vaikka siinä lisänä painaisi oman joukkueen tappio tai muuten vaan huono matsi. Toinen asia mitä voisi myös miettiä on tuo matsin jälkeisen flow’n hyödyntäminen. Joskus voisi jäädä viettämään vielä tovin verran aikaa lonkerotuopin ääreen. Kenties voisi järjestää sen ”4. Erän” tai ”jatkoajan” jossakin baarissa siellä, sitten ylimääräinen bussivuoro jolla pääsisi jatkamaan Edisoniin tms. Muutoin itse ottelutapahtumaan liittyviin asioihin ei ole hirveästi pahaa sanottavaa.
Tuohon brändin rakentamiseen TPS tekee kyllä hyviä yksittäisiä juttuja, esim osallistuminen alueen kouluissa vierailujen tai suojatien valvomisen kanssa, käy TYKSissä ilahduttamassa jouluna pieniä potilaita ym. Yhteistyökumppanit käyttävät pelaajia erilaisissa kaupallisissa tapahtumissa, messuilla, avajaisissa jne. Tuollaisia aktiviteetteja pitäisi kehittää edelleen ja miettiä miten TPS saadaan ihmisten huulille.
Negatiiviset asiat noteerataan laajalti ja esimerkiksi uutiset tilikauden ennätystappioista oli monen tiedossa - joku fiksu voisi tuonkin kääntää markkinointivoitoksi jollakin tavalla.