URHOtv, siellä se lätkä on...

  • 3 635 738
  • 11 960

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Päivä päivältä Urhon diili antennitalouksiin alkaa tuntua huonommalta ja huonommalta. Minulla on siis Urho antennin kautta, mutta käytännössä eipä niitä pelejä tule juuri katseltua vaan oikeastaan aina tilaan netin kautta Jokerien pelin ja siitä sitten aina se 9 euroa kerta. Väkisinkin olen välillä pohdiskellut, että Urho varmaan tarkkaan miettii minkä pelin antennissa näyttää ja oletettavasti suurten volyymien pelit pidetään sitten erikseen netissä maksullisena.

Ei ihan heti muistu mieleen milloin viimeksi antenni Urholla olisi näytetty Jokerien tai Hifk:n peli. Lienee syytä tehdä järkiratkaisu ja sanoa antenni Urho irti ja katsella sitten netistä ne pelit, joista on kiinnostunut.
 

ftr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Huuhkajat, Borussia Dortmund
Kyllähän se siltä alkaa tosiaan tuntua, että tuo Urhon "pääpeli" on melkein aina se kierroksen mielenkiinnottomin ottelu. Ei tule "huippupeleistä" mieleen kun taannoinen Helsingin paikallisvääntö. Runkosarjan yhdestoista vastaan kahdestoista väännöt tuntuvat olevan se Urhon juttu. Kärkipelit jätetään sitten muualle.

Alkaa vituttamaan sen verran (no Tappara sentään on tällä kaudella näissä ynnä muut joukkueissa), että tilaus saattaa katketa lähiaikoina. Maksaa saman verran kun ne, jotka saavat valita pelinsä ja sitten Urho lähettää vielä kierroksen huonoimmat pelit.
 

Buzz

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
On kyllä aivan karseaa kameratyöskentelyä Ilves-SaiPa pelissä. Kamera "jumittaa" jatkuvasti väärään tilanteeseen, pelin siirryttyä toiseen päähän. Lisäksi kameran liikkeet menevät niin epäluonnollisesti, että tilanne on verrattavissa matkapahoinvointiin.
 

Weasels

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Aikaisemmin oli puhetta jatkuvista puskuroinneista ja pätkimisistä. Itellä oli sitä ongelmaa Urhon alusta asti. Itellä auttoi ohjelma TCPOptimizer. Se tietysti pitää ajaa admin oikeuksin - ei siis riitä, että olet itse admin oikeuksin kirjautuneena vaan ohjelman kohdalla hiiren oikealla näppäimellä Run as Administrator. Sitten vain Optimal ja käyttöön + määrittelet oikean nopeuden siihen. Joutuu käynnistään koneen uudelleen. Mulla siis Win 7 home premium. Niin ja Ipv6 pois verkkoasetuksista, jos sitä ei tosiaankaan tarvi! Selain sitten Firefox eikä Windowsin IE:tä tai Googlen Chromea. Ja kaikki flash plugineita myöten ajan tasalla. Jos koneessas on jokin virustorjuntaohjelmisto+palomuuri, niin Windowsin palomuuri POIS PÄÄLTÄ! WLAN purkista palomuuri pois. Mulla ainakin parani.

Linux koneista en tiedä, kun on jo vuosi aikaa viimekäytöstä omalla koneella.
 

Irtolapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Niämise Ville, Gill,Forss ja Pospisil
Aikaisemmin oli puhetta jatkuvista puskuroinneista ja pätkimisistä. Itellä oli sitä ongelmaa Urhon alusta asti. Itellä auttoi ohjelma TCPOptimizer. Se tietysti pitää ajaa admin oikeuksin - ei siis riitä, että olet itse admin oikeuksin kirjautuneena vaan ohjelman kohdalla hiiren oikealla näppäimellä Run as Administrator. Sitten vain Optimal ja käyttöön + määrittelet oikean nopeuden siihen. Joutuu käynnistään koneen uudelleen. Mulla siis Win 7 home premium. Niin ja Ipv6 pois verkkoasetuksista, jos sitä ei tosiaankaan tarvi! Selain sitten Firefox eikä Windowsin IE:tä tai Googlen Chromea. Ja kaikki flash plugineita myöten ajan tasalla. Jos koneessas on jokin virustorjuntaohjelmisto+palomuuri, niin Windowsin palomuuri POIS PÄÄLTÄ! WLAN purkista palomuuri pois. Mulla ainakin parani.

Linux koneista en tiedä, kun on jo vuosi aikaa viimekäytöstä omalla koneella.

Juu ja just näin. Simppeliä pelin katsomista 9 eurolla. JOS MAKSAT PELISTÄ 9 EUROA JA URHO LUPAA 1 MEGAN NOPEUDELLA HOMMAN TOIMIVAN, NIIN MITÄ VITTUA PITÄÄ LEIKKIÄ ETTÄ PELIN NÄKISI 10 MEGAN NOPEUDELLA. URHON TILALLE AKKIÄ JOKU TOIMITTAJA. NAURETTAVAA NÄPRÄÄMISTÄ .
 

zlatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nelonen Sport Pro

Kyselisin, että näkeekö tänään HPK-Lukko ottelua UrhoTV Totaalin kautta ollenkaan kun se peli tulee Nelonen Sport PRO:ta. Urhon sivujen mukaan ei tule, mutta liigan sivujen mukaan tulee. Onko kenelläkään tietoa tästä?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Kyselisin, että näkeekö tänään HPK-Lukko ottelua UrhoTV Totaalin kautta ollenkaan kun se peli tulee Nelonen Sport PRO:ta. Urhon sivujen mukaan ei tule, mutta liigan sivujen mukaan tulee. Onko kenelläkään tietoa tästä?

Tää on niitä kerran-kuussa-perseilyjä, jolloin 4sportPro näyttää yhden ottelun, jota UrhoTotal ei näytä. Viimeksi se oli Pelicans-HIFK. Tänään Total näyttää vain TPS-Ässät -pelin. Tiedä onko se jotain hyvitystä, että lauantaina tulee sitten kaksi peliä peräkkäin: neljältä Ässät-Ilves ja loput 18:30.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
On kyllä aivan karseaa kameratyöskentelyä Ilves-SaiPa pelissä.

Tämä ei välttämättä liity tuohon kameratyöskentelyyn, mutta kiinnitin kyseisessä pelissä huomiota siihen, että tässä matsissa erätaukojen studio oli siirretty kaukalon laidalle kulmaan ja kaukalon laidan kameramies hoiti kuvauksen. Aikaisemminhan tuo studio oli ylempänä keskikatsomon korkeudella. En tiedä, oliko silloin siellä oma kameramies, mutta vaikutti amatöörin silmään, että Urho koettaa tuolla siirrolla karsia televisioinnin kustannuksia. Sinällään lie se ja sama televisiokatsojalle, missä ja millaisessa ympäristössä kuvaavat.
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyselisin, että näkeekö tänään HPK-Lukko ottelua UrhoTV Totaalin kautta ollenkaan kun se peli tulee Nelonen Sport PRO:ta. Urhon sivujen mukaan ei tule, mutta liigan sivujen mukaan tulee. Onko kenelläkään tietoa tästä?
Lyhyesti: ei näy.

Totalilta ei näy ne pelit jotka Nelonen näyttää.
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Täällä on varmasti jo ollut samanlaisia ongelmia esillä jo, mutta on pakko vähän purkautua tästä Urpon meiningistä. Ostin tuossa sarjakortin jonkun aikaa sitten (kymmenen matsia, 70 €). Tätä ennen olin ostanut joitakin yksittäisiä pelejä, ehkä neljä tai viisi, hintaan 9 €/kpl. Nyt minulla on jäljellä yksi ottelu sarjakortissa eli yhteensä olen noin 100 € käyttänyt peleihin. Tätäkin topiikkia seuranneenna pidin itseäni jopa onnekkaana, koska yleisesti pelit toimivat hyvin. Muutama viikko sitten menin kaverilla katsomaan matsia, ja tällä oli Mac. Eipä toiminut ollenkaan ja tästä sitten lähetin sähköpostia, ja sieltä tulikin hyvityskoodi.

Mutta nyt viime matsit ovat olleet täyttä kuraa. IFK-matseja siis sieltä olen tilannut ja nyt Ässät, KalPa ja SaiPa -ottelut ovat menneet seuraavalla kaavalla: peliä näkyy 10-20 sekuntia jonka jälkeen puskuroidaan-animaatio pyörii n. 10 sekuntia. Tämä toistuu muutaman kerran jonka jälkeen peli skippaa n. puoli minuuttia ja alkaa melkein saman tien puskuroida jälleen...ei juurikaan katselunautinnosta voida puhua, ja varsinkin vituttaa että esim KalPa matsissa jäi sekä Haatajan että Söderholmin hienot maalit näkemättä livenä. Siitähän siinä kuitenkin maksetaan.

Lähetin sitten asiallisen viestin jossa sanoin, ettei nyt kyllä ole palvelu ja hinta kohdannut millään lailla. Mieluummin radiosta kuuntelee kuin tommosta paskaa katsoo. Sieltä sitten Vesa asiakaspalvelusta lähetti vastauksen ettei lähetyksissä mitään vikaa ole ollut, kuulemma mun päässä feelu ja että olenko yrittänyt käynnistää tietokonetta uudelleen ja muuta paskaa. Perkele vielä laittoi loppuun "Valitettavasti emme voi vaikuttaa sellaiseen ongelmaan, joka ei johdu itse lähetyksestä". Lähetin sitten takaisin että minulla on marraskuun lopussa ostettu uusi kone, totta kai yritin käynnistellä konetta ja modeemia uudestaan. Vieläpä koetin sekä Chromea että Firefoxia (myös IE:tä ihan läpällä) ja cachet tyhjensin ja kaiken mahdollisen. Tämän lähetin viikko sitten, ei ole kuulunut vastausta. Vitutusketjuun asiaa. Ja miksei asiakaspalveluketjuunkin.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämä ei välttämättä liity tuohon kameratyöskentelyyn, mutta kiinnitin kyseisessä pelissä huomiota siihen, että tässä matsissa erätaukojen studio oli siirretty kaukalon laidalle kulmaan ja kaukalon laidan kameramies hoiti kuvauksen. En tiedä, oliko silloin siellä oma kameramies, mutta vaikutti amatöörin silmään, että Urho koettaa tuolla siirrolla karsia televisioinnin kustannuksia. Sinällään lie se ja sama televisiokatsojalle, missä ja millaisessa ympäristössä kuvaavat.

Usein on torstaisin tuollainen halpis-lähetys, jossa ei ole kunnon studiota ja äänet ovat aivan surkeat. Kuulostaa siltä, että niitä ääniä sitten pelin aikana joku vale-äänitarkkailija arvailee yksi nappula kerrallaan "kohdalleen". Ja nimenomaan niin, että "mitähän tästä tulee, ei ollut toi... mitäs tuo tekee? Ai nyt huutaa taustaäänet... Mistä helvetistä se on kiinni?"

Tappaa pelistä totaalisesti tunnelman ja ottelukin alkaa näyttää huonommalta. Jokin aika sitten tuli vastaavasti toteutettu Ässät-Ilves ja sitä riitti ensimmäinen erä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin sii eihän paha ole se jos nyt vähän on kauakalon äänet ja studion äänet sekasin, vaan se kun sitten tulee se mainoskatko, jolloin ne todella hiljaisella olleet äänet itse pelistä "yllättäen" ovatkin taas normaali volyymillä. No se on hyvä idea että se naapurikin kuulee ne roosa nauha mainokset eiks jeh :D
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Kun jatkat tilausta, niin pistä harkintaan myös MTV MAX -paketti. Soneralla tällä hetkellä tarjous, että kumpikin yhteensä 16,95 e/kk, ensimmäinen kuukausi ilmaiseksi ja vuoden diili. Pelkkä Urho Total maksaa yksin 15,07 e/kk.
- - -

Muuten ihan kiva, mutta HUOM! tämä tarjous on vain kaapeli-tv-verkossa:

"TeliaSonera Finland Oyj tarjoaa 1.10.-31.12.2010 kaapelitelevisioverkkonsa alueella MTV3- ja URHOtv Total -kanavapaketit 16,95 €/kk 12 kk:n ajan (norm. yht. 30,14 €/kk)."
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Miltähän mahtaisi tällä hetkellä näyttää tilastot paljonko minkäkin joukkueen pelejä on näkynyt Urpolta (normilähetykset)? Oma tuntuma viime ajoilta on että siellä näkyy jatkuvasti vain jotain Ässien, SaiPan ja Ilveksen pelejä. Jos alkukausi oli Jokeripainotteista niin nyt ei Jokereita ole liikaa tarvinnut Urpolta katsella.
 

NiksuP

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, Travis Zajac, Jukka Peltola
Miltähän mahtaisi tällä hetkellä näyttää tilastot paljonko minkäkin joukkueen pelejä on näkynyt Urpolta (normilähetykset)?

Tässä lista 26.11 mennessä:

Ottelut laskettuna joukkue joukkueelta kauden alusta tämän päivän otteluihin asti:

Blues: 5 ottelua
HIFK: 6 ottelua
HPK: 4 ottelua
Ilves: 4 ottelua
Jokerit: 6 ottelua
JYP: 8 ottelua
KalPa: 4 ottelua
Kärpät: 5 ottelua
Lukko: 4 ottelua
Pelicans: 4 ottelua
SaiPa: 2 ottelua
Tappara: 2 ottelua
TPS: 3 ottelua
Ässät: 3 ottelua

Ja nyt, kun joulutauko koittaa, niin on sopiva aika päivittää lista.

URHOtv:ltä esitetyt ottelut joukkueittain 16.9.2010 - 11.12.2010:

Blues: 7 ottelua
HIFK: 6 ottelua
HPK: 5 ottelua
Ilves: 8 ottelua
Jokerit: 6 ottelua
JYP: 9 ottelua
KalPa: 5 ottelua
Kärpät: 6 ottelua
Lukko: 6 ottelua
Pelicans: 4 ottelua
SaiPa: 4 ottelua
Tappara: 4 ottelua
TPS: 3 ottelua
Ässät: 5 ottelua

Eli järjestys olisi:
1.JYP 9 ottelua.
2.Ilves 8 ottelua.
3.Blues 7 ottelua.
4.HIFK, Jokerit, Kärpät, Lukko 6 ottelua.
5.HPK, KalPa, Ässät 5 ottelua.
6.Pelicans, SaiPa, Tappara 4 ottelua
7.TPS 3 ottelua.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Koko tarina on kuin omalta näppäimistöltä. Kymmenestä ensimmäisestä pelistä seitsemän-kahdeksan näkyi hyvin, mutta kaksi-kolme viimeistä oli diaesitystä ja hyppimistä. Vika oli mullakin omassa koneessa, tietysti. Nyt on mennyt pari viimeistä kierrosta näkemättä pelejä. Jotenkin radion kuuntelu ei nappaa ja siksi kierrokset on jäänyt käytännössä seuraamatta. Kumma juttu, että pitäisi päivitellä koneeseen vanhempia ohjelmia ja tehdä ties mitä temppuja nähdäkseen muuta kuin diaesitystä. Urhon sarjakorttia en toistaiseksi hanki. Seurailen muiden kokemuksia ja jos/kun vikoja ilmenee, niin antaapa olla.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jotenkin radion kuuntelu ei nappaa ja siksi kierrokset on jäänyt käytännössä seuraamatta. Kumma juttu, että pitäisi päivitellä koneeseen vanhempia ohjelmia ja tehdä ties mitä temppuja nähdäkseen muuta kuin diaesitystä. Urhon sarjakorttia en toistaiseksi hanki. Seurailen muiden kokemuksia ja jos/kun vikoja ilmenee, niin antaapa olla.

Itsekin olen sarjakortilla katsellut ja hinta on todella kova per ottelu, kun vertailun vuoksi ajattelee vaikka mahdollisuuksia seurata ESPN HD:lta NHL:ää täydellisellä kuvanlaadulla sateliitista sopuhintaan, unohtamatta ESPN 360 -nettimahdollisuutta, jossa myös erinomainen kuvanlaatu nettilähetykseksi.

Mutta kun se juttu on HIFK ja ne matsit pitäisi nähdä niin ei voi muuta kuin tyytyä URHOn "laatuun".

Olen täällä jo aiemmin maininnut, itselläni hävisi kaikki ongelmat kun vaihdoin selaimen Google Chromeen ja koneella ei tietty saa mitään muuta ohjelmaa olla päällä.

Nyt ainoa ongelma on kuvanlaatu joka mielestäni on hivenen parempi kuin viime vuonna mutta silti surkeaa, voittaahan tuo radiosta matsin seuraamisen mutta hinta on törkeä. Edelleenkin verrattaen ESPN360 suhteessa paikallisiin lipun hintoihin.



_
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Ihan saatanan tyhmä kysymys, mutta pamautetaan nyt kuitenkin: Saako UrhoTotalia Welhon kaapelitalouteen?

Mitenkäs silloin kun käytössä on jo Welhon kanavakortti? Pitääkö aina Urhoa katsellessa vaihtaa Soneran kortti digiboksiin?
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Saako UrhoTotalia Welhon kaapelitalouteen?

Ei saa, vaan pitää olla Soneran kaapelitalous.

Mitenkäs silloin kun käytössä on jo Welhon kanavakortti? Pitääkö aina Urhoa katsellessa vaihtaa Soneran kortti digiboksiin?

Soneran kaapelikortilla ei tee mitään Welhon kaapeliin kytketyssä digiboksissa, joten ei siis tarvitse vaihtaa kun ei siitä ole mitään iloa. Ja perus-Urpohan näkyy Welhon kortilla.
 

exobalt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Muuten ihan kiva, mutta HUOM! tämä tarjous on vain kaapeli-tv-verkossa:

"TeliaSonera Finland Oyj tarjoaa 1.10.-31.12.2010 kaapelitelevisioverkkonsa alueella MTV3- ja URHOtv Total -kanavapaketit 16,95 €/kk 12 kk:n ajan (norm. yht. 30,14 €/kk)."

Kyseinen tarjous koskee myös Koti-TV -asiakkaita. Tilasin juuri viime viikolla tuon paketin, kun vuodenvaihteesta eteenpäin olisi makseltu listahintoja kanavista.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Ihan saatanan tyhmä kysymys, mutta pamautetaan nyt kuitenkin: Saako UrhoTotalia Welhon kaapelitalouteen?

Tarkennetaan forrestin vastausta vielä. Itse asun Welhon kaapelitaloudessa, mutta minulla näkyy URHOtv Total. Laajakaista on Soneralta ja siihen liitettynä Koti TV -palvelu (käytännössä siis digiboksi, joka on kytketty ADSL-modeemin ja television väliin), jonka kautta Total näkyy. Welhon kaapelitaloudessa ei ole muuta vaihtoehtoa saada näkymään, mutta siis on mahdollista, jos laajakaista on Soneralta.
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Laitetaan nyt tänne...Mikä on Soneran laajakaistan toimitusaika Helsigin kantakaupungissa? Mietin vaan että sain juuri Welhon määräaikaisuuden loppumaan, ja nyt saisi 19,90 €/kk tuon Soneran 10 megaisen ja päälle Urho Totalin ja MTV3-kanavapaketin maaliskuun loppuun. Pitäisi vaan vuoden loppuun mennessä tilata ja muistelisin että nämä toimitusajat ym. ovat muille aihettaneet harmaita hiuksia? Kahden vuoden määräaikaisuus tässäkin on, mutta tuntuu muilla kuin Welholla kaikilla olevan. Tuo hinta on ihan kohdallaan, tällä hetkellä olen maksanut 36,90 € 40 megasesta Welhosta.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan saatanan tyhmä kysymys, mutta pamautetaan nyt kuitenkin: Saako UrhoTotalia Welhon kaapelitalouteen?

Saa, mutta Soneran KotiTv:n kautta eli Soneralta nettiyhteys ja KotiTv-boksi. Tämä tietty edellyttää, että Soneran adsl-yhteyden saa yhtiöösi, mutta asian voi tarkistaa lienee Soneran sivuilta. Itse vaihdoin Welhon liittymän kesällä Soneran vastaavaan ja KotiTv siihen päälle ja erittäin hyvin on toiminut. Toki adsl-yhteydessä on ollut enemmän pientä pätkimistä verrattuna Welhon kaapeliin, mutta esim. kaikki matsit mitä olen väijynyt, on toiminut ilman pätkimisiä tai muuta häröilyä.

Edit. ja E:n postaus meni ohi silmien, joten snadisti myöhässä. Ei se mitään, annetaan viestin olla
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös