URHOtv, siellä se lätkä on...

  • 3 641 771
  • 11 960

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Joku voisi tehdä tästä ketjusta tiivistelmän ja lähettää sen SM-liigan johdolle.

"Paskaaaaaaaaaa"?

Mutta tosiaan, Jupan kanssa samoilla linjoilla, olen ollut aika optimistinen ja jopa ymmärtäväinen vuodesta toiseen Urhon suhteen, ja ekan kauden tosiaan vielä ymmärtää, että kaikki ei välttämättä toimi toivotusti - vaikkakin ammattimainen firma hoitaisi kaiken alusta alkaen kunnolla (Suomessa ehkä liikaa toivottu), mutta ei nyt voi kolmantena vuotena peräkkäin toistaa tällaista paskaa.

Kyllä, tästä päivästä eteenpäin ei tule Urhoa ikävä, ellei Urho nyt lopeta kesken kauden lähetyksiä ja meikällä sarjakortti maksettuna, sitten tulee ikävä niitä euroja.
 

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
En tiedä onko tilanne parantunut, mutta ensimmäinen erä meni minulta kokonaan ohi kun en saanut edes pääsivua auki. Minua harmittaa vieläkin todella paljon, että ostin sen 199e-kausikortin. Pitää mennä kokeilemaan jos näkisi edes loppu pelin.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko kukaan tietoinen vieläkö Mikko Grönman on mukana tuottajan ominaisuudessa? Kaveri on kuitenkin tehnyt aina hyvää työtä, mutta onko nyt poistunut uppoavasta laivasta? Ainakaan ruudussa ei ole äijää tänä syksynä näkynyt.

Oma apu, paras apu. Eipä näytä Grönman enää olevan ruodussa. Ei näy näihin liittyvissä jutuissa enää nimeä missään.

Velipoikaakaan ei näkynyt enää Nelosen kuukauden ottelussa, ehkä valmistelevat kunnon tarjousta ottaakseen hoitoonsa Nelosen ensi kauden suuret suunnitelmat.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
On tuo kyllä käsittämätöntä, että veloittavat 199

Edit: jahas, tapatalk taas sekoilee, poisti loppuosan viestistä...
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Blues-Kärpät -pelissä ensimmäinen erä näkyi 15 minuuttia hyvin ilman pätkimistä, mutta sitten ruutuun pamahti Could not retrieve data: IO data failure ja ruutu musteni. Loppuerä menikin katsellessa mustaa kuvaa. On se kyllä käsittätöntä, ettei Urholla saada tätä hommaa toimimaan!! Sarjalippukin tuli ostettua, mutta mitäpä silläkään tekee, kun matseja ei näe kunnolla. Tyhmä kai sitä itsekin on, kun laittaa rahaa tuollaiseen puljuun.

Palautetta kai tässä pitää taas alkaa raapustamaan..

Itselläni tuli sama ilmoitus muutaman kerran mutta ei se kyllä katsomiseen mitään vaikuttanut. Oma selaimeni avaa kuvan uuteen ikkunaan kun sen laittaa full screenille. Aina kun tuo virheilmoitus tuli niin enterillä pois ja alt+tab takaisin full screen ikkunaan. Lähetys ei katkennut kertaakaan tuon ilmoituksen takia.

Ihmetyttää kyllä nämä valitukset Urhosta ihan yleisestikin. Olen katsellut vaikka kuinka monta matsia Urhon nettitv:n kautta eikä juuri koskaan ole ollut isompia ongelmia. Tälläkin kaudella "sipsikampanjalla" kolme matsia ja kaikki toimineet moitteetta, lukuun ottamatta tuota äsken mainittu virheilmoitusta. Väkisin herää kysymys että olisiko ongelmat kuitenkin siellä katsojan päässä vaikka syytetäänkin mielellään Urhoa? Eikä vian tarvitse olla nettiyhteys, se voi olla selainongelma, koneen tehoista johtuva, ajuriongelma, virusten aiheuttama tai vaikka mitä muutakin.

Urhoon olen ollut hemmetin tyytyväinen kaikkeen muuhun paitsi hintaan. Nykyinen 12e yksittäisestä ottelusta on suoraan sanottuna liikaa. Puolet pois niin katsoisin todennäköisesti lähes jokaisen matsin minkä vaan pystyisin.
 

masamasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sehän tuossa nettikausarissa on huonompi homma, että miten hyvitetään jos yksittäinen matsi ei toimi. Koodi toiseen matsiin? Kokemuksia tästä?

Edittiä: Näemmä muutama sivu taaempana juuri näitä tapauksia, hyvityksenä koodia/VIP-katselua, mitä sitten ikinä tarkoittaakaan.
 
Viimeksi muokattu:

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Ihmetyttää kyllä nämä valitukset Urhosta ihan yleisestikin. Olen katsellut vaikka kuinka monta matsia Urhon nettitv:n kautta eikä juuri koskaan ole ollut isompia ongelmia. Tälläkin kaudella "sipsikampanjalla" kolme matsia ja kaikki toimineet moitteetta, lukuun ottamatta tuota äsken mainittu virheilmoitusta. Väkisin herää kysymys että olisiko ongelmat kuitenkin siellä katsojan päässä vaikka syytetäänkin mielellään Urhoa? Eikä vian tarvitse olla nettiyhteys, se voi olla selainongelma, koneen tehoista johtuva, ajuriongelma, virusten aiheuttama tai vaikka mitä muutakin.
Kyllä se vika urhon päässä on. Ei minulla muiden nettivideoiden kanssa ole mitään ongelmia. Onneksi nykyään käytän totalia.

Koitetaas nyt vielä sanoa se, mitä edellisessä viestissäni jo ansiokkaasti yritin. Eli urho playn kausari maksaa 199e. Sillä saa vain yhden joukkueen pelit, nekin diashowna, jos ollenkaan. Sen sijaan urho totalin kausari 99e, sillä näkee minkä tahansa pelin ja lähetykset toimivat. Eli jos et omista Soneran kaapelia tai koti-tv:tä, olet huono ihminen etkä ansaitse hyvää palvelua kohtuuhintaan.
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Väkisin herää kysymys että olisiko ongelmat kuitenkin siellä katsojan päässä vaikka syytetäänkin mielellään Urhoa? Eikä vian tarvitse olla nettiyhteys, se voi olla selainongelma, koneen tehoista johtuva, ajuriongelma, virusten aiheuttama tai vaikka mitä muutakin.
Täällä niin monella ihmisellä iskee nämät ongelmat aina samaan aikaan ja myös paranevat samoihin aikoihin että korrelaatio on kyllä jossain muualla kuin omassa koneessa. Olisi aika erikoista, jos yhtäkkiä monella ihmisella iskee matsin alkaessa ongelma oman koneen kanssa ja sitten yhtä monella ihmisellä ei enää olekaan ongelmaa koneen kanssa, kun ensimmäistä erää on päästy pidemmälle. Lisäksi Urhon ongelman ollessa päällä, muut nettifeedit toimivat ihan hyvin (näin ainakin itsellä).

Itse uskoisin ennemmin siihen, että Urholla (tai heidän plveluntarjoajallaan) on ongelmia serverien tai yleensäkin signaalin jakelun kanssa (routerit etc.). En tiedä miten he sitten jakavat kuormaa servereiden välillä ja mitä kautta signaali menee eri asiakkaille, mutta jos joillekin osuu aina "hyvä feed", niin ilmeisesti se ei tapahdu täysin satunnaisesti vaan siinä on riippuvuuksia esim. asiakkaan sijaintiin tai asiakkaan omaan palveluntarjoajaan. Itsekin olen saanut nykivää kuvaa, mutta joskus refreshin jälkeen ilmeisesti päässyt "hyvälle serverille" ja ongelmat ovat poistuneet.

Joka tapauksessa tätä on Urho saanut yrittää laittaa kuntoon jo monta vuotta eikä homma ole edennyt mihinkään. Aina parannus oli jakaa lähetys kahteen luokkaan, joista entinen normisignaali käyttää nyt nimeä "hyvälaatuinen". Perusongelmat signaalin jakelussa ovat olleet yhtä kauan kuin pulju on ollut pystyssä. HBO:n kannalta täytyy toivoa, että heidän tilaajamääränsä ei nouse kovin korkeaksi. Menee muuten elokuvien ja sarjojen katselu myös aika nykiväksi.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Ei ainakaan eilen ongelmat johtuneet asiakkaiden koneista ja yhteyksistä.

Tässä Urhon tiedote eilisistä ongelmista.

Muutenkin aika käsittämätöntä väittää, että ongelmat olisivat katsojien yhteyksissä, kun kaikkia muita palveluja pystyy käyttämään täysin normaalisti.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Muutenkin aika käsittämätöntä väittää, että ongelmat olisivat katsojien yhteyksissä, kun kaikkia muita palveluja pystyy käyttämään täysin normaalisti.
En ole mielestäni väittänyt ongelmien johtuvan katsojien laitteista. Sanoin että herää kysymys, eli epäilys tästä. Peruslätkäfani ei välttämättä ole mikään nörtti eikä ehkä käytä tietokonetta muuten kuin jatkoajassa surffailuun ja satunnaiseen muuhun nettikäyttöön. Ei sellainen ihminen välttämättä edes tajua että syy onkin omassa koneessa kun joku Urho nettitv ei yhtäkkiä toimikaan. Omalla kohdallani en ole huomannut kovinkaan merkittäviä ongelmia urhon kanssa, enkä myöskään ole kuullut tutuiltani ongelmista vaikka peleistä ja lähetyksistä kyllä keskustellaan.

Sama juttu kuin nettiyhteydet yleensä. Tunnen useitakin tyyppejä jotka ovat haukkuneet oman internetoperaattorinsa alimpaan helvettiin väittäen että yhteydet ovat paskoja eikä toimi ja pätkii jne. Sitten kun menee paikan päälle niin hetken tai toisinaan vähän pidemmänkin ajan tutkimisen seurauksena selviää että syy on juuri kyseisen tyypin omassa palomuurissa tai virusten saastuttamassa koneessa tai koiran puremissa piuhoissa tai jossain muussa.

Saattaa toki olla että syypää on aina Urho, ei siinä mitään. Onneksi ei ole omalle kohdalleni sattunut ongelmia.

Vanha tunnettu emävalhe on kuitenkin edelleen "asiakas on aina oikeassa". 99 prosentin varmuudella se asiakas on nimenomaan väärässä yleensä.
 
Viimeksi muokattu:

Inge Glid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Team Finland
URPO-TV ON SYSIPASKA!

Edelleenkin kaudesta toiseen kameramies ei pysy tilanteissa mukana, äänet huonot ja selostaja aivan kuutamolla.

Onneksi loppuu
 

Mighty Mickey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, SaPKo, Los Blancos
URPO-TV ON SYSIPASKA!

Edelleenkin kaudesta toiseen kameramies ei pysy tilanteissa mukana, äänet huonot ja selostaja aivan kuutamolla.

Onneksi loppuu

Tämä tietysti riippuu ihan selostajasta. Pepe Jürgens on ainakin ihan kuutamolla. Urholla menee vähän 50-50 nää hyvät/kuunneltavat selostajat ja sitten paskat/kuutamolla olevat.

Kameramies ei kyllä aina pysy mukana ja tässä ois paljon parantamisen varaa. Huomaa varsinkin kovissa siniviivalta lähteneissä lämäreissä, että hidastuksessa näkyy kun lämäri lähtee, mutta ei muuta.

Äänistä ei ole mitään valittamista. Ei olisi omissa äänentoistojärjestelmissä häikkää? :)

En ymmärrä miksi edes seuraat jotain, jonka toivot loppuvan. Ihmisten pitäisi olla onnellisia, että meille tarjotaan EDES tälläistä "hyvää paskaa"-lähetystä. Palataanko ajassa taaksepäin kun MTV3 näytti sunnuntaisin yhden matsin? Tässä tulee taas esiin ihmisten kiittämättömyys.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Lähetimpä niin kuin jo aikasemmin totesin urholle palautetta eilen pelin erätauolla ja samalla tidustelin, onko mahdollista saada hyvitystä että pelistä jäi puolet näkemättä. No vastaus oli suorastaan koominen:

"ei,

URHO Play palvelun tuotantopalvelimilla olleen muistivirheen takia URHOtv:n www-sivut olivat poissa käytöstä torstaina 27.9. klo 18:28 - 18:50 välisenä aikana. Vika on nyt korjattu ja URHOtv pahoittelee virheestä koitunutta harmia.

Hyvitystä varten tarvitsemme käyttäjätunnuksesi, jolle ottelu on ostettu."

Samassa vietissä kiellettiin siis että hyvitystä ei ole mahdollista saada ja heti perään todettiin, että käyttäjätunnus ja hyvitystä tulee. Eiköhän eilenkin tullut sen verran monta valitusta, että olisi voinut vaikka uuden automaattiosan kirjoittaa tuohon viestiin =)
 

Magenta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Jep pitänee kyllä kirjoittaa jokin reklamaatio kuluttajavirastolle aiheesta, jos kausari on ostettu. Ei nuo Urhon vastaukset ilmaiskoodeilla tyydytä.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
"ei,

URHO Play palvelun tuotantopalvelimilla olleen muistivirheen takia URHOtv:n www-sivut olivat poissa käytöstä torstaina 27.9. klo 18:28 - 18:50 välisenä aikana. Vika on nyt korjattu ja URHOtv pahoittelee virheestä koitunutta harmia.

Hyvitystä varten tarvitsemme käyttäjätunnuksesi, jolle ottelu on ostettu."

Siitä puuttuu H alusta. Minulle tuli ensimmäisen kappaleen osalta täsmälleen sama viesti (alkoi tosin "Hei" eikä "ei"), mutta toisessa kappaleessa luki, että tilille on lisätty yhden ottelun VIP-sarjakortti.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vika on URHO TV:n nettilähetyksissä! Olen yrittänyt kolmella kierroksella peliä netistä katsoa ja jokainen kerta on ollut täyttä p.skaa. Lähetys näkyy kymmenen sekuntia ja pitää pausea viisi ja tätä sontaa jatkuu ihan koko matsin ajan. Eilinen oli pohjanoteeraus, sillä sekunnit oli toisin päin, näkyi 5 ja pausetti 10.
Joka kierrokselta olen saanut "tunnustuksen",että vika on Urhossa ja joka kerta olen saanut hyvityksen.Tuntuu että tämä naurettava kanava tienaa rahansa siitä, kun palvelu/valituspuhelu on maksulllinen!
Pyytäkää jokaisesta paskasta lähetyksestä rahanne takaisin, niin minä ainakin teen(pyydän vielä ylimääräistäkin, koska puhelut heille maksavat extraa).
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Pyytäkää jokaisesta paskasta lähetyksestä rahanne takaisin, niin minä ainakin teen(pyydän vielä ylimääräistäkin, koska puhelut heille maksavat extraa).

Hyvin noiden reklamaatioiden tekeminen on onnistunut sähköpostillakin ja vastaukset sekä hyvityskoodit ovat tulleet viimeistään seuraavana päivänä.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jahas, kävin hakemassa pari pussia sipsiä. Ensimmäinen nettimatsi meikäläiselle tälle kaudelle. Sitten puoli seiskan jälkeen voikin tulla tänne avautumaan.
 

passenger

Jäsen
En ole mielestäni väittänyt ongelmien johtuvan katsojien laitteista. Sanoin että herää kysymys, eli epäilys tästä. Peruslätkäfani ei välttämättä ole mikään nörtti eikä ehkä käytä tietokonetta muuten kuin jatkoajassa surffailuun ja satunnaiseen muuhun nettikäyttöön. Ei sellainen ihminen välttämättä edes tajua että syy onkin omassa koneessa kun joku Urho nettitv ei yhtäkkiä toimikaan. Omalla kohdallani en ole huomannut kovinkaan merkittäviä ongelmia urhon kanssa, enkä myöskään ole kuullut tutuiltani ongelmista vaikka peleistä ja lähetyksistä kyllä keskustellaan.

Sama juttu kuin nettiyhteydet yleensä. Tunnen useitakin tyyppejä jotka ovat haukkuneet oman internetoperaattorinsa alimpaan helvettiin väittäen että yhteydet ovat paskoja eikä toimi ja pätkii jne. Sitten kun menee paikan päälle niin hetken tai toisinaan vähän pidemmänkin ajan tutkimisen seurauksena selviää että syy on juuri kyseisen tyypin omassa palomuurissa tai virusten saastuttamassa koneessa tai koiran puremissa piuhoissa tai jossain muussa.

Saattaa toki olla että syypää on aina Urho, ei siinä mitään. Onneksi ei ole omalle kohdalleni sattunut ongelmia.

Vanha tunnettu emävalhe on kuitenkin edelleen "asiakas on aina oikeassa". 99 prosentin varmuudella se asiakas on nimenomaan väärässä yleensä.

Mistä johtuu, että ulkomaisten palveluntarjoajien HD-tason livestreamit pyörivät kyllä aina moitteettomasti, mutta Urhon lähetykset eivät ole minulla ainakaan tainneet ikinä toimia TÄYSIN moitteetta? Virusten saastuttamottamat ja koirien puremat piuhat? Hohhoijjaa..
 

Kude

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SuomU
Reklamaatiooni vastattiin mm. näin:

"Pätkimistä lähetyksissä ei esiintynyt yleisen vian korjaamisen jälkeen. Tämä on johtunut muusta syystä eikä itse palvelusta."

Itse en ainakaan onnistunut peliä seuraamaan korkealla laadulla ilman pätkimistä, joten jouduin tyytymään huonompaan laatuun. Kyseessä siis SaiPa-JYP ottelu.

Esiintyikö muilla pätkimistä yleisen vian korjaamisen jälkeen? Aiemmin ei ole tämän kauden peleissä pätkimistä ollut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös