Urho taistelee noissa sopimuksissa omasta olemassaolostaan. Kanavasta ei voi pyytää isoa summaa asiakkaalta ja kuitenkin tästä summasta pitäisi jäädä operaattorille vaivanpalkkaa ja Urholle rahaa toiminnan pyörittämiseen.
Urhon pyörittäminen ei ole mitenkään halpaa, kun ohjelmaa on vähän, mutta se on kokonaisuutena kallista. Kotimaiset tuotannot eivät koskaan ole halpoja, varsinkaan, kun kyseessä on eripuolilla Suomea toteutettava suora lähetys. Mainosaikaakin on aika vähän, kun lähetysaika on noinkin rajallinen. (Lisaksi maksukanavilla ei voi mainontaa hoitaa mainoskatkotyyppisesti.) Siksi nämä tilaajilta tulevat pennoset olisi syytä saada kaikki itselle. Valitettavasti kaapelioperaattorit eivät suostu tukemaan toisten bisnestä omilla rahoillaan, vaan haluavat kanavan välittämisestä oman osansa.
Operaattorit tuskin uskovat kanavan myyvän riittävästi yksinään, vaan kokevat, että se on helpompi liittää jonkun valmiin paketin laajempaan tilaajakantaan. Siten kanavan aiheuttamat lisäkulut per katsoja jäävät pienemmäksi. Samalla palvellaan nykyistä asiakaskuntaa, kun he saavat lisäkanavan kuukausihinnan pysyessä samana.
Jos tuolta kanavalta tulisi 8 tuntia viikossa "tavallista tv-ohjelmaa", niin kanavalla ei olisi minkäänlaisia toimintaedellytyksiä. SM-liiga tekee ohjelmistosta jollain tasolla mielenkiintoisen, mutta aiheuttaa kanavalle ison kuluerän. Lähetystoiminta toisaalta helpottuu, kun se sisältyy tähän ulkotuotannon hintaan. Nyt kanavan ei tarvitse palkata erillistä lähetyshenkilökuntaa eikä lähetystä valmistelevaa porukkaa.
Elämme mielenkiintoista aikaa. Seuraava mielenkiinnon hetki on, kun liiga loppuu keväällä. Mitä ohjelmaa saamme silloin seurata 8 tuntia viikossa..??