URHOtv, siellä se lätkä on...

  • 3 635 120
  • 11 960

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Itse en kyllä ala pelkästä s/m-liigasta maksamaan. Sisältöä saisi olla kyllä enemmän. NHL, Mestis ja ehkä jotain ohjelmaa kiekkoilun taustalta.
Mulle kyllä kelpaa pelkkä SM-liiga, kuten menneelläkin kaudella Canal+ Sport-paketin (6kk) muodossa. Mitään muuta en sieltä katsonut. Samoin kuin formuloita katson RTL:ltä Elisan Picnic-paketista, ei juurikaan muita kanavia.

Jos/kun kanavan kk-maksu on 10 €:n kieppeillä niin hyvin kelpaa...
 

RuuhkaTukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, sympatiaa Jokereille
Mahdollisesti jotain autourheilua voisi kesällä näyttää, mutta tiedä sitten jos tarkoitus on tehdä puhtaasti lätkäkanava, ja NHL:lää ei saada, niin eipä silloin reilun 4 kk ajan voi pyöritellä muuta kuin uusintoja ja ehkä jotain oheisohjelmia.

Amerikoissa taitavat kesäisin näyttää NHL:n klassikkopelejä. Vastaavaa voisi kokeilla myös täällä, eli vaikkapa jollain viikolla näytettäisiin TPS:n ja Jokereiden parhaita playoff taisteluita, toisella viikolla vaikkapa HIFK:n ja Ilveksen välisiä finaaleita ja kolmannella viikolla Edmonton Oilerssin otteluita 80-luvulta. Kyllä niitä katsoisi aivan mielellään näin ulkopaikkakuntalaisenakin.

Ongelmaksi voisi toki muodostua pelien saatavuus, mutta uskoisin oikeuksien haltijoiden luopuvan tuottamattomasta materiaalista kohtuulliseen hintaan.
 

J.Petke

Jäsen
Vielä jos UrhoTV vaikka saisi jälkilähetysoikeudet NFL:n peleihin niin huutaisin innostuneena.

Nuo klassikkomatsit kuulostavat kyllä ihan hyvältä.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Nuo klassikkomatsit kuulostavat kyllä ihan hyvältä.
Mikäpä sen parempaa kuin päästä taas nauttimaan Hockey Nightin tuotannosta. Voisi kyllä antaa sopivasti kontrastia nykyiseen versioon.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Maikkarin maxillahan näytettiin viime vuonna vanhoja formulakisoja, joten tuollainen vanhojen playoffien näyttäminen olisi ihan ok. Tosin onko vanhoissa peleissä mtv:llä vielä jotain oikeuksia joista urhon pitäisi maksaa?
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Näyttihän maikkari + noita klassikkopelejä vissiin viimeisellä kaudella, mitä heillä lähetysoikeudet oli. Itse onnistuin katsomaan koko IFK-Ilves ratkaisupelin ja käteilemään digiboksin kanssa niin, että jäi Jokisen jatkoaika-maali näkemättä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en lämpene tälle Urho-tv:lle yhtään. Ideana ihan asiallinen ja kannatettava, mutta tuntuu siltä, että tämä koko juttu on pikaisesti karsittu kokoon ja odotettavissa on ongelmia. Valitettavasti.

Ja jos tietää yhtään Urho-tv:n vetäjän, Ahti Leväahon taustoista ja "onnistumisista" viime vuosina, ei voi ennustaa Urkille kovinkaan pitkään ikää. Valitettavasti.

Mutta luultavasti kortti hankitaan omaan talouteeni, vaikkei ehtisi katsomaankaan. On vaan niin tottunut siihen, että voisi katsoa, jos haluaisi tai ehtisi.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Itse olen ymmärtänyt, että asia on juuri näin. Kanava pitää tilata käsittääkseni ylimääräisenä kanavana jonkun Anal+:n tai Plussa paketin yhteyteen...
Mulle soitteli viime viikolla joku hemmo Welholta, joka tarjosi paketteja. Vittuuntunena tuohon maailman nopeimpaan kansaan vaihdoin maikkarin paketin johonkin welhon L:ään. Samassa puhelussa tuli sivuttua tuota SM-liigakysymystä ja kovasti oli sitä mieltä, että C+ paketin tilaajana ei kauheasti tarvitse olla huolissaan tuosta SM-liigan näkyvyydestä. Antoi ymmärtää, että olisi ollut jo jotain tietoa noista tulevista paketeista.
 

JPL

Jäsen
Pikkuisen kuulostaa siltä, että tämä tulee jossain vaiheessa vielä SM-Liigan reisille ja pahasti...

Uusi toimija, ei lupia, julkistetukset etukäteen jne... Noinkohan rahoitusasiat yms. ovat kunnossa? Enta jos viestintävirasto ei annakkaan Urholle oikeuksia tai ko. pulju kyykkää kesken kauden? Taitaa jäädä pelit näkemättä ja Eurot saamatta seuroilla. Mielenkiinnolla odotan myös, ovatko ihmiset pakotettuja ostamaan jotain tyhjänpäiväisiä Mezzoja ja muita tämän varjolla... 10€ 3:sta liigapelistä viikossa nyt ei paha hintana ole. En kyllä enempääkään maksaisi, mutta juuri tuon saattaisin maksaa. NHL:n oikeuden on Canalilla, eikä niitä ihan tuosta vain jonnekkin Urpolle anneta. Se on 1 Canalin vetonauloista suomessa Valioliigan ohella. Ilman noita ei Canalin paketteja juuri myytäisi.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
10€ 3:sta liigapelistä viikossa nyt ei paha hintana ole. En kyllä enempääkään maksaisi, mutta juuri tuon saattaisin maksaa...
Uskooko joku oikeasti että hinta olisi noin halpa? Ja toisaalta, onko jengi tosissaan valmis maksamaan noin vähän SM-liigaotteluista?
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Uskooko joku oikeasti että hinta olisi noin halpa? Ja toisaalta, onko jengi tosissaan valmis maksamaan noin vähän SM-liigaotteluista?

No en tiedä uskonko, mutta ainakin toivon. Ja jälkimmäiseen, niin olisin valmis maksamaan enemmänkin, jos näkisin enemmän petojen pelejä. Viime vuoden malli, jossa 29e piti maksaa siitä, että näki keskimäärin kerran kuussa oman joukkueen pelin, oli ehdottomasti liikaa. Varsinkin kun samalla hinnalla pääsi paikan päälle kahteen peliin. Paikan päällä katsominen on kuitenkin ihan eriasia, kuin telkkarista möllöttäminen ja siksi suhdeluku pitäisi olla juurikin toisinpäin. Eli että yhdellä hallilla käydyn hinnalla näkisit televisiosta vähintään 1,5 ottelua, mielummin enemmän. Jos ei muuta, niin vaikka samana iltana jälkilähetyksenä, heti live ottelun jälkeen.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itselläni on ollut Canal+ tilattuna jonkun aikaa pelkästään SM-liigan takia, muttei sieltä loppujen lopuksi tullut katsottua kuin oman suosikkijoukkueen pelit. Nyt tilaus on lopetettu enkä aio tilata tätä uutta Urhoakaan, ellei kuukausihinta ole alle 10 euroa. Saa nähdä miten käy.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onneksi kiinnostavat muidenkin joukkueiden pelit kuin vaan oman suosikkijoukkueen. Jos 10 eurolla näen 12-16 ottelua kuukaudessa, niin maksan sen erittäin mielelläni. Ja vaikka se kuuluisi johonkin pakettiin ,joka maksaa sen 29,90/kk, maksan kyllä senkin.

Harmi, että Canalilta liiga lähtee, oli erittäin hyvä kokonaispakettipaketti urheilua ja elokuvia. Pitää vielä harkita, jatkaako Canalin tilausta vai ei. Luultavasti en jatka, sillä sm-liiga oli se päätuote, jonka takia siitä olen maksanut.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Yksi mahdollisuus klassikkopeleihin olisi näyttää maajoukkueen klassikkoja. Esim. Ensimmäinen voitto N-liitosta, Kanadasta jne. Ja onhan noita hienoja pelejä, eikä kaikki suinkaan ole päättyneet Leijonien tappioon.

Mutta edelleen ei mulla niin montaa suosikkijoukkuetta Liigassa ole, enkä jaksaisi katsoa niitä muita tiimejä joka viikko. Vaikka jotain Lukko-Saipa ottelua en henkilökohtaisesti jaksaisi kovin montaa kertaa katsoa saati siitä maksaa (kaikki kunnia näillekin joukkueille ja faneille, mutta ei vaan sytytä). Kyllä hinnan olisi parempi lähennellä 10€/kk tai jonkin paketin osana vähemmänkin. Tai sitten voisin maksaa vain niistä peleistä, jotka katson. Tosin tämä ei taida olla teknisesti/taloudellisesti toteutettavissa.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
. Tai sitten voisin maksaa vain niistä peleistä, jotka katson. Tosin tämä ei taida olla teknisesti/taloudellisesti toteutettavissa.

Teknisesti se on aivan varmasti mahdollista. Jotkut täällä väittävät että se ei olisi suomessa taloudellisesti kannattavaa. Itse epäilen sen verran monelta tutulta olen kuullut että ostaisivat heti sellaisen paketin jossa voisi ostaa oman suosuikkiseuransa vieras pelit......
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Itse epäilen sen verran monelta tutulta olen kuullut että ostaisivat heti sellaisen paketin jossa voisi ostaa oman suosuikkiseuransa vieras pelit......

Tämä olisi kyllä sellainen unelmaskenaario, ettei oo tosi. Valitettavasti en usko, että Suomessa on vielä sellaista toimijaa, joka haluaisi riskin ottaa. Suomessa on yllättävän paljon ns. "penkkiurheilukansaa", joka ei hallille lähde, mutta voisi kyllä oman sohvan perukoilta pelejä katsellakin ja ainoastaan sen suosikkiseuran.

Ainakin jossain yhteydessä urhon pomo lupaili "rinnakkaisotteluita", joka olisi toki selkeä askel jo oikeaan suuntaan. Saa nähdä mihin suuntaan tämä menee.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Itse epäilen sen verran monelta tutulta olen kuullut että ostaisivat heti sellaisen paketin jossa voisi ostaa oman suosuikkiseuransa vieras pelit......

Niin mutta tälläisessä systeemissähän pitäisi liigan jokainen peli televisioida, jos haluttaisiin kaikkein joukkueiden kannattajille mahdollisuus tilata vieraspelit, jolloin kustannuksen olisivat ihan eri tasoa kun jos koko liigasta televisioidaan 3-4 peliä viikossa.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin mutta tälläisessä systeemissähän pitäisi liigan jokainen peli televisioida, jos haluttaisiin kaikkein joukkueiden kannattajille mahdollisuus tilata vieraspelit, jolloin kustannuksen olisivat ihan eri tasoa kun jos koko liigasta televisioidaan 3-4 peliä viikossa.

Niinpä mutta kuvataanhan ne nytkin. Miten muka muuten ottelukoosteet tehdään. Minua ei kausikorttilaisena kiinnosta 3-4 pelin takia kaudessa hankkia jotain kanavaa. Varsinkin kun niistä ainakin kaksui on siis kotipelejä jotka katson paikan päältä.....
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mitä oikein haet takaa tällä lauseella? Eikös ihmiset yleensä halua maksaa kaikesta mahdollisimman vähän...
Sitä, että mielestäni on lähinnä pöyristyttävää että jengi olisi valmis maksamaan jonkun hikisen kympin siitä että näkisi joka viikko kolme tai neljäkin ottelua omalla sohvallaan??? Kympin?

Jos (ja toivottavasti kun) tuotantotiimi pysyy samana kuin tähän saakka niin onhan tuo nyt ehdottomasti ainakin parin kympin arvoinen satsaus / kk. Vähintään. Mahtaako kympillä kuussa tällä erää nähdä enää edes noita v*tun formuloita?

Enkä tiedä ihmisistä yleensä, mutta mä maksan ite mielelläni vähän enemmän jos on olemassa jonkinlaista takuuta siitä että tuote on hyvä. Jostain Mestis-otteluista voisi sen kympin kuussa maksaakin, SM-liigan pitää olla kalliimpi. Silloin palvelun tarjoajalla lienee edes jotakin mahdollisuuksia tuottaa korkealaatuisia lähetyksiä.
 

Phinor

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Uskooko joku oikeasti että hinta olisi noin halpa? Ja toisaalta, onko jengi tosissaan valmis maksamaan noin vähän SM-liigaotteluista?

NHL:aan sai kausipaketin nettistreameja 90 eurolla. Arviolta noin tuhat matsia, playoffit, finaalit, arkistopelit (ja toki läjän ongelmia, mutta niistä selvittiin). Joku 30e/kk kanavapaketista jota tulee seurattua se 10 tuntia kuukaudessa on ihan turhaa unelmaa monen talouden kohdalla. Joku 100e/kausi nettistreamipaketti kelpaisi varmaan tässäkin tapauksessa monille (myös itselleni), mutta lienee turha odottaa moista tarjottavan suomessa, täällä IT-alan peräkylässä.

Ok, toki noille 30e/kk kanavapaketeillekin löytyy kysyntää, mutta ei todellakaan olisi pahitteeksi tarjota oikeita vaihtoehtoja.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
NHL:aan sai kausipaketin nettistreameja 90 eurolla. Arviolta noin tuhat matsia, playoffit, finaalit, arkistopelit

Tämähän kuulostaa hyvältä, mistä tällaisia saa? Itellä se änärin seuraaminen on ollut vaisua, koska canalilta tuli pelejä ihan miten sattuu, eikä yksittäisiä joukkueita päässyt kunnolla seuraamaan pitkällä tähtäimellä. Jos vain mahdollista, niin tällainen olisi kova myös sm-liigassa.

(ja toki läjän ongelmia, mutta niistä selvittiin).

Hoh? no tää kuulostaaki jo sitten vähemmän houkuttelevalta =) mitä ongelmia oli? Ihan vaan jotain ajuri/playeri ongelmia vai muitakin?
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Niinpä mutta kuvataanhan ne nytkin. Miten muka muuten ottelukoosteet tehdään. Minua ei kausikorttilaisena kiinnosta 3-4 pelin takia kaudessa hankkia jotain kanavaa. Varsinkin kun niistä ainakin kaksui on siis kotipelejä jotka katson paikan päältä.....

No joo, mutta on se kustannuksiltaan vähän eri asia tuottaa ottelulähetys selostuksineen, mahdollisine studioineen jne, kun kuvata ottelukooste, kameroita varmasti myös tarvittaisiin enemmän.

En minäkään 3-4 pelin takia Canal+:saa tilaisi, mutta se on kuitenkin eri asia kun se että kannattaako lähteä tarjoamaan ja tuottamaan tuollaista pakettia kaikista peleistä. Ei siihenkään välttämättä lopulta mitään suurta tilaajamäärää tulisi. Ehkä joku isoinpien joukkueiden vieraspelipaketti voisi olla mahdollisuuksien rajoissa.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No joo, mutta on se kustannuksiltaan vähän eri asia tuottaa ottelulähetys selostuksineen, mahdollisine studioineen jne, kun kuvata ottelukooste, kameroita varmasti myös tarvittaisiin enemmän.

En minäkään 3-4 pelin takia Canal+:saa tilaisi, mutta se on kuitenkin eri asia kun se että kannattaako lähteä tarjoamaan ja tuottamaan tuollaista pakettia kaikista peleistä. Ei siihenkään välttämättä lopulta mitään suurta tilaajamäärää tulisi. Ehkä joku isoinpien joukkueiden vieraspelipaketti voisi olla mahdollisuuksien rajoissa.


No joo mutta jos tämä on mahdollista ruotsissa. Niin miksei meilläkin

ELITSERIEN MED SÄSONGSKORTET
Vill du se ännu fler elitseriematcher ska du köpa till SÄSONGSKORTET.
SÄSONGSKORTET är en tilläggstjänst från 139* kronor i månaden som ger dig alla övriga tv-producerade matcher i grundspelet. Tillsammans med matcherna som produceras av CANAL+ får du tillgång till ca 330 matcher från Elitserien i ishockey! Du får också två kvartsfinalomgångar från SM-slutspelet på SÄSONGSKORTET. För att kunna köpa SÄSONGSKORTET krävs ett abonnemang på CANAL+ SPORT eller CANAL+ TOTAL.

Mainos löytyy tälläkin hetkellä ruotsin canal+ sivuilta. Olen antanut ymmärtää että tuossa luvataan ruotsissa se että kun maksat normaalin canal+sportin / Canal+totallin lisäksi 139 kruunua kuussa niin näet kaudessa 330 elitserien ottelua niiden otteluiden lisäksi jotka eivät siis sisälly kyseisiin paketteihin.

Tuohan tarkoittaisi että noin 45 eurolla kuussa näkisin kaikki sm liigan ottelut ja sen lisäksi mm. kaikki nhl, nba, valioliiga ottelut sekä elokuvat kymmeneltä canal+ kanavalta. ( kaapeli) Jos tuo olisi mahdollista suomessa lähtisi paketti heti tilaukseen enkä edes miettisi pidempään...


Kruunun vaihtokurssi on 1,00 € = 10,66 ruotsin kruunua.
 
Viimeksi muokattu:

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Tämä hintahan oli Urhon sivuilla silloin ensimmäisen julkistuksen aikana, eli n. 10e/kk.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös