Tehdään itsekin lista kun Barnes hyvin nosti ketjun ylös. Elikkäs:
1. Jääkiekko. Laji johon rakastuin eskarin ja ala-asteen kynnyksellä. Matseissa käynyt 8-vuotiaasta asti jokseenkin aktiivisesti, kausikortti Jokereiden peleihin ollut kaudesta 10-11 aina viime kauteen asti. Tänä vuonna en kausikorttia hankinnut mutta seuraaminen ei ole loppunut ja olen muutamassa pelissä ollut paikanpäällä. Jääkiekko-otteluissa tapahtuu aina, ja niissä harvoin tylsistyy. Laji on samaan aikaan fyysinen, taktinen ja siinä tarvitaan nopeutta. Harrastaminen kuitenkin kallista ja vähän hankalaa. Seuraan aktiivisesti KHL ja NHL, ja vähän vähemmän aktiivisesti Liiga ja CHL. Myös Elitserieniä seuraan sen verran että sarjataulukon katon noin kuukauden välein.
2. Jalkapallo. Piti miettiä kauan meneekö lätkän edelle, mutta koska lätkää olen seurannut ihan pienestä saakka ja futista vasta pari vuotta niin lätkä otti ykköspaikan. Tänä vuonna olen seurannut Jalkapalloa enemmän kuin ikinä, saattaa johtua siitä, että tuli hommattua Viaplay mistä näkyy La liga, Serie A ja jotain muutakin. Varsinkin Serie A on ollut tarkassa seurannassa, kuten myös Real Madridin otteet. Jalkapallon MM-kisat on hienoin urheilutapahtuma maailmassa ja ne tulee joka kerta seurattua silmä kovana. Italialainen jalkapallo on jostain syystä kolahtanut ja sitä olen aina arvokisoissa kannustanut, mutta kaikista rakkain kuitenkin on Suomen maajoukkue. Veikkausliigassa ei ole oikein ikinä ollut suosikkia, sitä seuraankin todella vähän. HJK:n europelit kyllä tulee katsottua. Sanoisin että hyvä Jalkapallo ottelu > hyvä Jääkiekko ottelu. Tylsä lätkämatsi > tylsä futismatsi. Jokseenkin noin.
3. Salibandy. Oma harrastus. Aivan mielettömän hauska pelata ja harrastaminenkaan ei ole kallista tai vaikeaa. Sopii kaikille, ei tarvi olla erityisen fyysinen tai hyväkuntoinen. Jotenkin tuntuu että "sähly" saa aivan kohtuutonta lokaa niskaan varsinkin kiekko piireissä. Se on totta että ei todellakaan vaadi yhtä paljon kuin lätkä, enkä kutsuisi huippu-urheiluksi, mutta mitä sitten? Helppoa ja hauskaa pelata. Toisaalta ei kyllä myöskään ole niin helppoa miltä näyttää. Käsiä tarvii jonkun aikaa treenata jos haluaa pallon pysyvän lavassa vauhdissa. En kyllä seuraa muuten kuin maajoukkueen pelejä arvokisoissa.
4. Käsipallo. Vanha harrastus, jota 5vuotta tuli pelattua. Hieno laji ja erittäin ali-arvostettu suomessa. Todella fyysinen laji, jossa on oltava valmis ottamaan mustelmia joka pelissä. Pelissä mennään päästä päähän ja maaleja tulee paljon. Tapahtumia siis riittää. Jossain määrin ottelut ehkä liian "samanlaisia". Keski-euroopassa kova juttu ja siellä on hallit täynnä lähes joka peleissä. En kyllä seuraa oikeastaan yhtään, mitä nyt kavereiden matseja joskus tulee käytyä katsomassa ja jos telkkarista tulee niin sitten katson.
5. Lentopallo. Isä harrastanut ja valmentanut tätä joskus nuorempana ja sitä kautta opettanut minua lajin pariin. Mielenkiintoinen peli seurata. Pääsee aika nopeasti peliin sisälle, toisin sanoen peli on aika mukaansatempaava. Maajoukkuetta seuraan, muuten en lainkaan.
6. Koripallo. Tulee paljon kaveriporukassa varsinkin kesäisin pelattua, oikein mielekäs peli. Seuraaminen rajoittuu maajoukkueeseen, ja joskus harvoin katson NBA:ta.
7. Yleisurheilu. Kaikkien urheilulajien äiti. Periaatteessa se laji, mitä ajattelen kun kuulen sanana "urheilu". Juoksut varsinkin mielekkäitä seurata, ja suomalaisen näkökulmasta tietysti keihäänheitto. Arvokisat katson aina, muuten en juurikaan.
8. Hiihto. En seuraa muuten kuin kansainvälisellä tasolla. Kyllä muuten tuli Niskasen ja Jauhojärven kultaa tuuletettua, ja laskisin sen vuoden sykähdyttävimmäksi urheiluhetkeksi.
9. Mäkihyppy. Sama kuin hiihtoon, katson vain maajoukkue kilpailut.
10. Sulkapallo. Kiva pelata, ei muuta. En oikein muuta keksinyt tähän. En seuraa millään muotoa.