Uni ei tule, mitä teet?

  • 4 939
  • 56

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse olen myös sellaisia ihmisiä, jotka eivät nukahda viidessä minuutissa. Viimeaikoina olen tosin saanut paremmin unen päästä kiinni, mutta lukuvuoden aikana on toisin. Silloin saan ehkä noin 1-3 kertana viikossa pyöriskellä tunnin-> ennenkuin uni tulee.

Olen kehitellyt "rentouta itsesi" -menetelmän :cool: , joka toimii näin:
Makaa selälläsi sängyssä silmät kiinni, peitto voi olla päällä. Aloita käpristämällä vasemman jalkasi varpaat aivan käppyrään, jännität hetken, ja sitten annat hitaasti rentoutua. Seuraavaksi teet saman ensin pohjelihaksille ja sitten reisilihaksille. Molemmat jännitettyäsi ja rentoututettuasi teet saman oikealle jalalle. Seuraavaksi jännität/rentoutat samalla periaatteella ensin alaselän, kunnes siirryt käsiin, jotka rentoutat samalla tavalla kuin jalat, kämmenet ensin nyrkkiin jne. Sitten teet vielä saman käsittelyn hartioille, ja kaulan/kasvojen lihaksille (rypistät otsan, nipistät suusi tiukaksi viivaksi jne.).

Ainakin itse olen tämän jälkeen rentoutunut, ja unikin mahdollisesti tulee paremmin. :)
 
Viimeksi muokattu:

Ketjukaveri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KalPa, Ilves, Blues
No mä saatan lukasta NHL:n fanikirjaa, ja uni aina tulee.. Tai joskus saatan katsella kelloa tai julisteita (jääkiekkoilijoista :D) ja mietin mitä kaikkea he ovat tehneet uransa aikana.

Joskus saatan jopa katsoa telkkua, mutta se kestää vain vaivaisen hetken.. Ei kello 01.00 oikein tuu mitään muuta kuin jotain Säätäjät chattia.. Ja se ei oo mitään miellyttävää.. :(
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Jos en saa unta niin avaan sub tv:n ja laitan silmät kiinni, chatin musiikki saa minut umpiuneen.
 

Hese

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän ihme
Itselläni menee yleensä n. puoli tuntia ennenkuin pääsen unten maille ja syy tähän on itikat! Ne perkuleen verenimijät terrorisoi meikäläistä joka yö. Aina kun on saamassa unen päästä kiinni, niin johan ne on korvan juuressa inisemässä. :mad:

Kokeilin muuten tuota Poisonin menetelmää sillä seurauksella että varpaisiin iski hemmetinmoinen suonenveto... :)
 

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minua ketuttaa niin suunnattomasti kun en saa unta. Joskus olen neljä tuntia kärsinyt. Jossain vaiheessa raivo iskee ja alan tehdä jotain hirveitä liikkeitä, punnerruksia, vatsalihaksia tms...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Harvemmin on ollut univaikeuksia, mutta jos on, niin yleensä muutama ohrapirtelö on saanut sen verran raukeaksi että uni tulee varmasti. Jos nyt ei heti, mutta pian kuitenkin...

Yksi tuttava sanoi oivaksi unilääkkeeksi kasetillisen vanhoja suomeksi (huom.) dubattuja He-Man piirrettyjä, joita hänen kertomansa mukaan kukaan ei ole jaksanut vielä katsoa loppuun nukahtamatta. =)
 

naali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä olen kärsinyt nukahtamisvaikeuksista jo yli kymmenen vuotta. Yleensä talvisin, kun oikein paha unettomuusputki iskee päälle, niin unta ei montaakaan tuntia kerry yhdessä yössä.

Onhan tuota tullut kehitettyä jonkinlaisia perinteisiä rituaaleja noina unettomina öinä. Noin tunnin sängyssä pyöriskelyyn jälkeen aukeaa televisio. TV:n katselun lomassa matka suuntautuu usein keittiöön ja aukeamisvuorossa on jääkaappi. Kun on kyhätty jonkinlainen epäterveellinen komposti kaapista löytyneen ranskiksen päälle, eikä töllöstäkään enää tule mitään, niin on aika avata kirja. Ja kun lueskelut on lueskeltu, niin aukeaa sängyn vieressä oleva radio. Jos höyhensaaret tuntuu edelleen kaukaiselta paikalta, on tehtävä taas jotain edellämainituista. Nämä eivät siis ole mitään nukahtamisen nopeuttamisen keinoja. Näillä perinteisillä konsteilla tapan vain aikaani koska tiedän, etten pysty nukahtamaan millään vippaskonsteilla.

Joskus kyllä pistää potuttamaan suunnatomasti, kun ajattelee niitä kavereita, jotka nukahtavat suurin piirtein seinään nojaten ja joille nukahtaminen ei ole mikään ongelma.
Että voi jollain olla heleppoo!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Phoenix Coyotes, Liverpool, TPV, Haka
Viestin lähetti NÅÅLI
Minä olen kärsinyt nukahtamisvaikeuksista jo yli kymmenen vuotta. Yleensä talvisin, kun oikein paha unettomuusputki iskee päälle, niin unta ei montaakaan tuntia kerry yhdessä yössä.

Onhan tuota tullut kehitettyä jonkinlaisia perinteisiä rituaaleja noina unettomona öinä. Noin tunnin sängyssä pyöriskelyyn jälkeen aukeaa televisio. TV:n katselun lomassa matka suuntautuu usein keittiöön ja aukeamisvuorossa on jääkaappi. Kun on kyhätty jonkinlainen epäterveellinen komposti kaapista löytyneen ranskiksen päälle, eikä töllöstäkään enää tule mitään, niin on aika avata kirja. Ja kun lueskelut on lueskeltu, niin aukeaa sängyn vieressä oleva radio. Jos höyhensaaret tuntuu edelleen kaukaiselta paikalta, on tehtävä taas jotain edellämainituista. Nämä eivät siis ole mitään nukahtamisen nopeuttamisen keinoja. Näillä perinteisillä konsteilla tapan vain aikaani koska tiedän, etten pysty nukahtamaan millään vippaskonsteilla.

Joskus kyllä pistää potuttamaan suunnatomasti, kun ajattelee niitä kavereita, jotka nukahtavat suurin piirtein seinään nojaten ja joille nukahtaminen ei ole mikään ongelma.
Että voi jollain olla heleppoo!

On näköjään maailmassa muitakin jotka kärsivät uniongelmista. Kamalinta tässä on juuri se kun muu elämä kärsii siitä ettei saa yöllä unta ja sit aamulla ei pääse sängystä ylös.

No, konstit on monet mutta ei ne kaikki keinot toimi. Esim. unipillerin avulla saa kyllä unta mutta sit aamulla olo on niin tokkurainen ettei jaksa tehä yhtään mitään koko päivänä. Mielessä on käynyt myös nuijanukutus kunhan joku vaan kumauttais. Itse en siihen kykene.

Onneksi tässä ketjussa on tullut esiin monia kokeilemisen arvoisia konsteja. Täytyy aloittaa testaaminen....
 

naali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juu, totta turiset timantti. Minullakin on melkoisen epämieluisia kokemuksia unipillereistä ja siksi turvaudunkin noihin perinteisiin ajantappokonsteihin. Öisin on ainakin tarpeeksi aikaa miettiä syntyjä syviä, jos ei päästä itseään turhautumaan unettomuuteen ja siihen, että suurin piirtein kaikki muut samaan aikaan koisaavat täyttä päätä.


No nythän sieltä radiosta tulee se Saurin yölinja. Sitä kuunnellessa ainakin huomaa, että huomattavasti epätoivoisemmassakin asemassa voisi olla.
 

Pelikaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tunnin kun sitä on ehtinyt sängyn pohjalla pyörimään, niin sen jälkeen yleensä jotain purtavaa ja telkkari auki. Ja kun on syöty ja huomattu, että telkkarista ei tule mitään, niin netti ja IRC auki. Luen keskustelupalstoja ja juttelen IRC:ssä jos joku toinenkin on hereillä. Joskus menee aamuun asti, mutta sitten ainakin seuraavana yönä nukuttaa, toivottavasti. Tälläisiä öitä on viikossa useampia nykyään.

Mitään unipillereitä en ole testannut, enkä myöskään testaa, kun en usko niiden olevan apu mihinkään. Ehkä jos päivisin rasittaisi itseään enemmän, niin se varmaankin olisi yksi keino omalla kohdalla.
 

laiska laita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, FPS
Nukahtamis vaikeudet

Itsekin kun kärsin ko. ongelmasta, niin yksi pikku kikka on antaa teille. Säännöllinen vuorokausirytmi. Joka ilta samaan aikaan sänkyyn. minulla se on 22.30 ja joka aamu samaan aikaan ylös eli noin. 7.00. (eli 1/2 nukahtamiseen ja 8 h unta miinus heräämiset yöllä) Viikonloppuna ei hirveemmin kannata livetä tuosta. eli silloin saatan vetästä unta noin 7.30 ja mennä nukkumaan pikkasen myöhemmin.

Päiväunia ei ollenkaan, vaan sinnitelee iltaan asti väksin. Ei liian raskasta ruokaa 20 jälkeen, hedelmiä ja teetä nälkään. Ei mieti työasiota/kouluasioita 21.00 jälkeen. Kunnollinen makuuhuoneen pimennys ja tuuletus ennen nukkumaan menoa. Telvisiosta rauhallista ohjelmaa esim tulosruutu Inkan juontamana saa mielen "levolliseksi"! Olut vie myös yöunet. Lämmin suihku ennen nukkumaan menoa laskee elimistön vireyttä=rentoutuminen. Kannattaa kokeilla muutaman iltana peräkkäin, varmasti auttaa. Mutta meneppäs vuorotyöläisenä ja perhellisenä nukkumaan joka ilta samaan aikaan.. huh huh! ei onnistu.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Pelikaani
Ehkä jos päivisin rasittaisi itseään enemmän, niin se varmaankin olisi yksi keino omalla kohdalla.

Kyllähän se näin on. Kesämökillä kun aina päivän touhuaa, niin illalla sitä sammuu kun saunanlyhty. Aivan turha edes yrittää katsoa jmitään myöhäisillan leffaa mökillä, koska taju lähtee kuitenkin kesken kaiken.

Eli ei muuta kuin lisää liikuntaa ja tuntia ennen suunniteltua nukahtamista lueskelemaan. Helpommin sanottu kuin tehty.
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Eipä ollut vähään aikaan vaikeuksia nukahtaa, mutta auta armias, kun tuli kesäloma...ei unta millään. Kun vessassa juoksut, earit korvissa ja piehtarointi ei auta. Lähden yleensä chattailemaan nettiin...kyllä se meno pian alkaa unettaa.

Säännöllisyys on auttanut ainakin minua todella hyvin. Lomalla meni sekin sekaisin, joten eipä ihmekään, ettei uni tullut silmään. Tänään töissä onkin oikein mukava pirteä fiilis...
 

Miguel

Jäsen
Vuorokausirytmi on avainsana. Viikonloppuisin se menee sekaisin ja maanantaina ollaan koulussa väsyneenä. Ennemmin kuitenkin nukun pitkään ja maksan veroa seuraavana yönä kuin herään vapaa-aamuina aikaisin.

Rytmini mukaan voin saada parhaiten unta normaalisti noin 15-16 tuntia heräämisestä. Mutta se vaatíi, että yössä voi nukkua vain noin 8 tuntia. Mutta kun mielelläni nukun lomalla 10 tuntia, rytmi menee sekaisin.

Fyysinen rasitus saa minut tuntemaan itseni väsyneeksi, mutten silti saa unta jos menen sänkyyn rytmistä liian aikaisin. Viime syksynä olin pelaamassa lätkäturnauksessa koko sunnuntaipäivän ja olin kotiin tullessa aivan poikki. Silti, koska olin herännyt klo yhdeksän ja kymmenen välillä, en saanut unta ennen puoltayötä.

Hyvät unet vaativat uhrauksia.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Hakutoiminnolla löytyi tällainen kohtalaisen vanha ketju, mutta tokkopa tuolla väliä.

Uni on tällä hetkellä pienoinen ongelma, tahi ei ole ollut kuin jokusen yön. Mutta vituttaa silti kun olen aina ollut "hyvä" nukkuja, uni tulee kun menen sänkyyn ja herään kelloon jos en jopa monesti vähän ennen sitä ja virkeänä.

Nyt ollaan sitten 3 vai 4 yötä menty sellaisella meiningillä jotta nukahdetaan ihan ok kun ollaan väsyneitä, mutta sitten herätään jossain vaiheessa ja unesta ei tietoakaan vaikka väsynyt olen. Tähän ikään jo käydään kusella yöllä ja monesti jopa herätään tälle tarpeelle, mutta ennen on uni aina seurannut heti kun on tyynyyn pään painanut.

Muutama päivä mennyt ihan usvassa kun niin kokonaisvaltaisesti on vain väsynyt, vittu.

Eilen illallakin tuhottoman väsynyt ja nukahdin jo tosi aikaisin. Sitten herättiin kymmenen jälkeen ja unesta ei tietoakaan. Tuiottelin televisiota siinä sitten muutaman tunnin, pitkälle yöhön kunnes väsymys vei voiton ja sain nukuttua taas jokusen tunnin.

Ärsyttää ja vituttaa kun väsymys on koko ajan päälimmäinen tunne.

Vitutus, stressi ja ahdistus on vakio, niin en tuoltakaan oikein syytä keksi.

Pitää tänään kaikin voimin välttää päikkärit ja vaikka käydä joku lenkki ennen saunaa viuhtomassa, jos se normi ja anteeksi antava uni sieltä tulisi jossain vaiheessa.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kannattaa kokeilla näitä ketjussa mainittuja konsteja tuohon vaivaan:
- uunituoreen Jääkiekkolehden lukeminen
- chättäily IRC:ssä
- Canal plussan katseleminen
- F1 kisojen katselu nauhalta
- Pekka Saurin yölinjan kuuntelu
Kannattaa myös kokeilla katsella vanhoja He-Man piirrettyjä VHS:ltä. Huom! Suomeksi dubattuja.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@sunnuntai
Tämä viesti ei sisällä mitään voimaannuttavaa "tällä onnistut varmasti" -vinkkiä, vaan ennemmin vertaistukea.

Minä olen ollut suunnilleen koko elämäni ajan huono nukkuja. Olen myös hermoillut nukkumista lukemattomia tunteja. Olen ollut päivisin väsynyt ja vittuuntunut. Väsynyt olen tänäänkin.

Se mikä muuttui noin 40 vuoden iässä, eli nelisen vuotta sitten, on, että jostain syystä lakkasin hermoilemasta. Enää en valvoskellessani juuri ahdistu tai hermostu. Saatan pyöriä pitkään virkistämättömässä horroksessa. Enkä päivällä ole sanottavasti pirteämpi. Mutta siitä olen iloinen, ettei sitä ahdistusta tule.

Yksi aika hyvä tekniikka on kyllä, jonka opin muistaakseni Hesarin jutusta. Yleensähän nämä apukeinot on ihan perseestä. Mutta tämä tekniikka on yksinkertaisuudessaan seuraavanlainen: otat ison luvun ja alat päässäsi laskea siitä alaspäin kolmen hyppäyksin. Kun keskityt siihen, alkaa ajatus jossain vaiheessa harhailla autonomisesti. Voi olla, että tuon tekniikan myötä hermoilu on vähentynyt.

Sekin on toisaalta auttanut, että olen joskus töissä huomannut lukiessani jotain aiempi dokumenttejani, että olen saattanut pirteänä flow-tilassa tehdä aika pahojakin virheitä ja toisaalta kirjoittaa yllättävän hyvää kamaa väsyneenä (usein muistan millainen vireystila on kulloinkin ollut). Tämä on auttanut jonkin verran hyväksymään sitä, että välillä (melko usein) olen päivisin väsynyt.

Sitten sen annan myös vinkiksi, että päivän menoista ei minusta kannata alkaa karsia väsymyksen takia. Ihan normaalia elämää vaan, vaikka väsymys onkin perseestä.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Ei kyllä kannata alkaa stressaamaan mielessä, että saankohan nukutuksi seuraavana yönä. Kokemuksesta tiedän, että se vaan pahentaa unentuloa. Yksi hyvä apukeino on sanoa itselle, että seuraavana yönä nukun tai rauhoittaa jotenkin omaa mieltä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Omalla kohdallani joko henkinen tai fyysinen stressi heikentää nukahtamista ja nukkumista, samoin liian myöhään juotu kahvi tai liian monta olutta illalla. Nesteet ylipäätään illalla on vähän heikko homma, kun itselläni käy niin, että sitten kusihätäisenä en herää kunnolla, vaan pyörin sängyssä horteessa joskus neljän aikaan, enkä enää vessan jälkeen nukahda kunnolla, kun "kellokin kohta soi".

Fyysisen stressin kanssa on helpompi pelata, kun muistaa palautella ja syödä järkevästi treenien välissä ja pitää paussia tarpeen mukaan, mutta (yleensä) töistä aiheutuvaa stressiä on vaikeampi hallita, se kun ei aina ole itsestään kiinni. Vittumainen vieras, ja joskus taannoin siihen kun lyötiin vielä taloushuolet, lasten teinimurheet ja muuta säätöä, niin aika synkissä fiiliksissä tuli yön pikkutunneilla elämän mielekkyyttä pohdiskeltua. Ei nyt mitään itsemurhaa, mutta siis ylipäätään, että ei tässä touhussa mitään tolkkua kyllä ole. Noita kokemuksia vasten on kyllä erittäin helppo ymmärtää mielenterveyden ja unen suhde.

Mutta siis, omalta kohdaltani totean, että kahvia en enää liiemmin 12 jälkeen juo. Joskus on pakko vetää nesteitä iltatreenien päälle, mutta jos ei ole, niin jätän ottamatta. Alkuillasta ei kannata enää mun ottaa tirsoja tai mennä liian varhain nukkumaan, koska varsinaiset yöunet alkavat aika vakiona 21.30-22.30. Mieluummin joskus 16-17 vartin nokoset ja sitten ylös sohvan pohjalta, koska yli puolen tunnin unet pistää pollan aivan sekaisin.

Joskus pahimpien stressikausien aikaan kokeilin myös Navy Sealsien hengitystekniikkaa nukahtamiseen, ja kyllä se auttoi. Nyttemmin ei ole onneksi tarvinnut, kun nukahtaminen itsessään ei ole ollut ongelma pitkään aikaan.

En tiedä, mikä tässä viimeksi kuluneiden neljän yön aikana vaivasi, mutta heräsin jokaisena aamuna neljältä, enkä edes aina kusihätään. Sattumaa ehkä, mutta mulla jäi joku hermopinne päälle hartiaan ja päivisin särki takaraivoon lievästi aaltoillen noiden päivien ajan. Eilen sitten sain naksautettua olkapään paikoilleen ja viime yönä nukuin liki seiskaan. Takaraivoonkaan ei ainakaan toistaiseksi ole särkenyt.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Kyllähän elämä sen verran opettanut, jotta helposti tulee sellainen itseään toteuttava ennustus uniongelmista vaikka sen kuinka osaisi järkevästi jäsennellä ja ajatella.

Nyt oikeasti silmät ovat oikeasti väsyneet, siis jotta ihan fyysisesti tekee vähän kipeää. Perseen perse.

Mutta nyt en kyllä unta tarjoa itselleni tahi anna sille mahdollisuutta, kokeillaan sitten yöllä jos nukuttais...

Kyllä se uni sieltä hyvänä tulee ennemin tahi myöhemmin.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllähän elämä sen verran opettanut, jotta helposti tulee sellainen itseään toteuttava ennustus uniongelmista vaikka sen kuinka osaisi järkevästi jäsennellä ja ajatella.

Nyt oikeasti silmät ovat oikeasti väsyneet, siis jotta ihan fyysisesti tekee vähän kipeää. Perseen perse.

Mutta nyt en kyllä unta tarjoa itselleni tahi anna sille mahdollisuutta, kokeillaan sitten yöllä jos nukuttais...

Kyllä se uni sieltä hyvänä tulee ennemin tahi myöhemmin.

En tiedä sun elintavoista, mutta liikunta auttaa. Samoin alkoholin pois jättäminen ja suolaisen ruoan välttäminen. Itse olen käyttänyt Ouraa vajaa 3 vuotta ja sen avulla huomaan kyllä mikä omaan nukkumiseen vaikuttaa ja nuo edellä mainitut eniten vaikuttavat.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Tässä vinkkejä:
Ei kahvia (tai teetä, energiajuomia, kofeiinilimukoita) klo 12 jälkeen, mielellään ei ollenkaan.
Ei alkoholia.
Sopivasti liikuntaa, ei kuitenkaan raskaampaa treeniä n. kahteen tuntiin ennen nukkumaan menoa.
Ei mitään ruutua ainakaan tuntiin ennen nukkumaan menoa. Niistä tulee sinistä valoa, joka virkistää meitä ja muutenkin laitteet aktivoivat. Punainen valo deaktivoi, joten voi kokeilla säätää valaistusta siihen suuntaan.
Säännölliset unirytmit. Nukkumaan ja ylös samaan aikaan. Viikonloppunakaan ei nukuta kuin enintään 2 h myöhempään kuin viikolla.
Itselle sopiva sänky ja tyyny.
Hiljainen ja pimeä makuuhuone.
Viileä lämpötila makuuhuoneessa.
Sänky on vain nukkumista ja panemista varten. Siellä ei tuijoteta telkkaria tai muutenkaan päivällä oleilla. Näin koulutetaan keho siihen, että sängyssä nukutaan, eikä härvätä.
Sänkyyn mennään kun väsyttää. Jos uni ei tuu 20-30 minuutissa, ei jäädä sänkyyn ahdistumaan asiasta vaan noustaan ylös ja tehdään jotain rauhallista (käsityöt, ristikot, lukeminen), kunnes väsyttää ja kokeillaan uudelleen nukkumista.
Sama rutiini, jos yöllä herää, eikä uni tule.
Ei kannata ahdistua, jos uni ei tule. Ihminen pärjää kyllä, vaikka joku yö menee heikommin. Etenkin eläkeläisten on ihan turha hermostua vaikka joku yö viikossa menisi unetta. Seuraavana sitten nukuttaa paremmin.
Ammattikuskit ym. toki erikseen ja näiden kannattaa herkästi kääntyä työterveyden puoleen.
Jos on jotain päässä yöllä pyöriviä ongelmia, niin kannattaa tietoisesti pyrkiä miettimään näitä päivällä esim. 10 minuutin ajan. Ei ne sillä yleensä ratkea, mutta onpa asioita prosessoitu ennen uniaikaa.

Vielä vinkki vitonen. On tutkimus, jonka mukaan jalkojen ja huoneilman lämpötilaero edistää unta. Eli viileä huoneilma ja jalkoihin sukat, jotta pysyvät lämpimänä. Omalla kohdalla olen huomannut erittäin toimivaksi (pitkällä peitto ei useinkaan lämmitä jalkoja).

Jos noilla ei lähde helpottamaan, niin voi kokeilla melatoniinia tai mirtatsapiinia (reseptillä).
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Viinaa joskus viime vuonna, liikuntaa tulee se 5-8 viikossa ja ruoka on niin helekutin terveellistä(oikeesti).

Kunhan on joku perkuleen ryppy minun unionnessa.

Yksi pomomies purki kaikille pahaa oloaan pari viikkoa sitten töissä ja minäkin satuin sinä päivänä kohdalle. Mutta tuo vaan vitutti, en usko jotta alitajuntakaan tuosta nyt murehtisi.

Muksu pelaa tietysti nyt tärkeitä pelejä ja niitä jännittää, mutta jännitys on siinä hetkessä ja en tuonkaan usko olevan se syy.

Joku leikkii vaan alitajunnassa ja toivottavasti löytää uuden kohteen jossain vaiheessa niin saa nukkua sen n.8 tuntia yössä ja tuntuu päivällä vähän eläväisemmältä tämä olo. Kyllä se tästä edelleen...
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Itselläni ei nukahtamisongelmia ole juurikaan ole ollut, mutta piikkimatolla pötköttely podia kuunnellen on kyllä takuuvarma unensaanti metodi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös