Uni ei tule, mitä teet?

  • 4 973
  • 56

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tavallinen ilta ja olet menossa nukkumaan, teet iltarituaalisi ja menet nukkumaan... Olet vääntelehtinyt sängyssä jo 20 min. eikä uni tule, mitä teet?




Itse nousen ylös, katson mitä telkkarista tulee, jos jotain katsomisen arvoista katson sen ja yritän nukahtaa. No telkkarista ei tule mitään, sitten täytyykin lähteä pakastimelle ja syödä annos jäätelöä. No jäätelökin on loppu, tätä on kerran kokeiltu ja onnistui! Elikkäs laitan housut (jos on lämmin ei tarvitse) jalkaan, kävelen ulko-ovelle kengät jalkaan ja juoksen talon neljä (pelinumeroni) kertaa ympäri ja eikun peiton alle koisimaan.

Näin täällä, miten siellä? :)
 

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
Yritän pysyä valveilla kaikin keinoin. Silloin uni taatusti tulee, nimimerkillä yövuoroissa valvottu monet kerrat.
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
No mitäköhän? :D

No ei ny ssentään. Eiköhän toi tv ole SE JUTTU kaikkeen. Eli kyllä se auttaa. Varsinkin nämä maksulliset elokuvakanavat. Kyllä sieltä aina jotain tulee, kellosta riippumatta. (Hei Viasat, lähtiskö ohrapirtelöt tuosta sponssista...? :p )

En kyllä ite lähtis taloa ympäri juoksemaan, vaikka jaksaisin. Kaikkihan pitäis mua sen jälkeen vielä enemmän hulluna :eek:
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: RE: Uni ei tule, mitä teet?

Viestin lähetti Janos
En kyllä ite lähtis taloa ympäri juoksemaan, vaikka jaksaisin. Kaikkihan pitäis mua sen jälkeen vielä enemmän hulluna :eek:



No lähin naapurini on monen puun takana ja 500m päässä... Toisaalta asun 300m valtatie 2:desta ja sieltä on suora näkyvyys takapihallemme, niin kyllä siinä voi rekkamies ihmetellä kun painan klo. 00.00 puolialasti taloa ympäri...:D
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Tapahtuu tosi harvoin ettei uni maistu, mutta joskus voi näin käydä. Silloin otan pitkän lämpimän suihkun ja menen peiton kanssa sohvalle. TV auki, 10 minuuttia ja nukun kuin pieni sika!
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Etsin veikkaajan käsiini ja rupean lukemaan jotakin artikkelia suomalaisesta potkupallosta. Viisi minuuttia ja vision on umpiunessa. Myös teksti-tv:n selailu auttaa.
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Käyn varmaankin tupakalla ja sen jälkeen menen sänkyyn makaamaan ja laitan Sigur Rosin "Ageetis Byrjun"-levyn soimaan. Kyllä sen myötä uni pitäisi tulla (enkä väitä tällä, että se musiikki olisi tylsää).
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos tää on kompa, niin vastaan: valvon.

Mutta yleensä unettomuuden iskiessä tulee laitettua videolta Simpsoneita. Kahdeksan tunnin nauha piisaa aamuun asti, ellei nukahda sohvalle. Peitto kannattaa ottaa varmuuden vuoksi mukaan.

Jos on aivan pakko saada unta, niin sitten on parasta mennä "to the happy place". Kunhan ei kelaa mitään ikäviä tai tärkeitä asioita, niin kyllä se uni sieltä tulee. Onneksi on liukuva työaika.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Ristikot

Lyömätön keino on alkaa täyttää vuoteessa ristisanatehtäviä. Kaikkein parhaimpia ovat kryptot, joiden täyttäminen on pääosin pelkkää kirjainten kopiointia oikeisiin ruutuihin. Ei tarvitse rasittaa aivoja. Alle 10 minuuttia ja sammun kuin Puijon tikku. Suosittelen lämpimästi.
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Eh... "Uni ei tule ja olet vääntelehtinyt sängyssä jo 20 min.

Siis 20 minuuttia?! Ainahan nukahtamiseen menee vähintään 20 minuuttia. Sitten alkaa huolestuttamaan jos menee 2+ tuntia. Näin tuppaa käymään aika usein lomalla, kuten mm. juuri nyt.. Aseeni tätä vastaan on: Lue tätä ketjua! Et voi olla nukahtamatta!

Ja nyt eikun vääntelehtimään pariksi tunniksi lakanoiden väliin.. (Ja ei, senkin pervot, tämä(kään) ei tarkoita sitä mitä ajattelette!:rolleyes: )
 

Aksu

Jäsen
Unettomuuteen löytyy yleensä kaksi syytä. Joko jonkinsortin stressi/paine tai sitten löytyy kulta vierestä. Jälkimmäinen touhu taas pitemmän päälle unettaa ja täten tekee itsensä mitättömäksi. Ensimmäinen taasen on ikuisuuskysymys johon minulla ei ole vastausta. Viime yö meni pohdiskellessa eikä siihen auta kuin tekeminen. Niinhän se on, että paineet ovat itse aiheutettuja yleensä.
 

laiska laita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, FPS
Itsellä nukahtamiseen menee aina vähintään 15 minuuttia. Ja 1/2 tunnin kohdalla ei kannata viellä hermostua. Toista se on siipallani. Saattaa nukahtaa kesken lauseen jos sitä vähän väsyttää..

Jos uni ei kertakaikkiaan tule niin lasi maitoa ja muutama pikkuleipä naamaan ja hetken aikaa vaikka teksti-tv:n lukemista tai vanhaa jääkiekkolehteä auttaa.. Jos sittenkään ei tule niin sitten muutamia lämpimiä lausahduksia nukkuvan mamman korvaan ja hellää hieromista.... ja kohta mammalla on simmut auki kun tietää että jotain hyvää olisi saatavilla:D Ja loput tiedättekin.....;)
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Re: RE: Uni ei tule, mitä teet?

Viestin lähetti Janos
No ei ny ssentään. Eiköhän toi tv ole SE JUTTU kaikkeen. Eli kyllä se auttaa. Varsinkin nämä maksulliset elokuvakanavat. Kyllä sieltä aina jotain tulee, kellosta riippumatta. (Hei Viasat, lähtiskö ohrapirtelöt tuosta sponssista...? :p )
Se on Janos sellainen juttu että ainakin mun Canal plussalta tulee siihen aikaan sellaista ohjelmaa ettei ainakaan mulle tule silloin uni silmään mitenkään. Ihan vaan vinkkinä niille yötyön tekijöille - tai kyllähän ne tietää muutenkin.
 

blikzt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Viestin lähetti Pihvi
Eh... "Uni ei tule ja olet vääntelehtinyt sängyssä jo 20 min.

Siis 20 minuuttia?! Ainahan nukahtamiseen menee vähintään 20 minuuttia. Sitten alkaa huolestuttamaan jos menee 2+ tuntia. Näin tuppaa käymään aika usein lomalla, kuten mm. juuri nyt..

Näinpä. En muista kyllä pitkään aikaan nukahtaneeni 20 minuutissa.

Juuri eilen oli sellainen ilta ettei uni tullut millään. Yhdeltätoista menin sänkyyn ja vielä puoli yhden aikaan olin hereillä. No, aloin lukea uunituoretta Jääkiekkolehteä ja vartin päästä unetti aivan perkeleesti. Tosin herääminen aamulla oli silti tosi vaikeaa!
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Re: Re: RE: Uni ei tule, mitä teet?

Viestin lähetti dana77
Se on Janos sellainen juttu että ainakin mun Canal plussalta tulee siihen aikaan sellaista ohjelmaa ettei ainakaan mulle tule silloin uni silmään mitenkään. Ihan vaan vinkkinä niille yötyön tekijöille - tai kyllähän ne tietää muutenkin.
Niin, mutta jos nyt IHAN VÄLTTÄMÄTTÄ ei halua/jaksa sitä pokea silmäillä, voi vaihtaa niihin toisiin maksukanaviin... ;)
 

Flegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Miika-90
Tavallinen ilta ja olet menossa nukkumaan, teet iltarituaalisi ja menet nukkumaan... Olet vääntelehtinyt sängyssä jo 20 min. eikä uni tule, mitä teet?


Teille jotka nukahdatte 20 minuutissa haluan sanoa että ette tiedä miten onnellisessa asemassa olette. Käy todella kateeksi näitä ihmisiä jotka nukahtelevat joka paikkaan, itse en ole esim. koskaan nukahtanut sohvalle tai muutoinkaan vasten tahtoani. Jos ei nukahda ja asia on todellinen ongelma niin ei siihen mikään auta (paitsi lääkkeet ennenkuin niihinkin tottuu)

ps. Anteeksi että piti nyt omia vaivojaan täälläkin valitella ;)
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mitäkö teen kun uni ei tule? Pyörin sängyssä niin että lakanat ovat lattialla, katson kelloa 5min välein, lasken päässäni montako tuntia ehdin nukkua, kiroan, yritän epätoivoisesti tyhjentää mieleni, jne...

Joka kesä sama homma: Miksei uni tule vaikka univelkaa on tuntitolkulla? Miksi aina virkistyn iltaisin, vaikka koko päivän on väsyttänyt?

Suurin syy siihen, että olen taas viime aikoina tuskaillut unen saannin kanssa on varmasti se, että olen tullut kotiin hyvin myöhään ja yrittänyt mennä heti nukkumaan. Pitäisi aina tulla hieman aikaisemmin kotiin ja rauhoittaa itsensä katselemalla töllöä/lukemalla/jne niin unikin tulisi kuin itsestään. Eli nyrkkisääntönä voisi pitää:

"Jos kone käy ylikierroksilla, niin älä edes yritä nukkua, vaan lue!"

ps. Onneksi tänään on perjantai. Kaikki joukolla lampaita laskemaan (sitäkin olen monesti kokeillut, mutta se tuntuu ihan typerältä).
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Pihvi
Eh... "Uni ei tule ja olet vääntelehtinyt sängyssä jo 20 min.

Siis 20 minuuttia?! Ainahan nukahtamiseen menee vähintään 20 minuuttia. Sitten alkaa huolestuttamaan jos menee 2+ tuntia.





Eh... Kyl mää ainaki nukahran ylleensä viiresä minuutisa, mut jos vähä huonommin mennee nii sit o kyl pakko panna nousten.


Mitäköhän toi tarkotti?:rolleyes:
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Eikös tästä V-Man ole ollut jo kärppäsivuilla juttua, että ylivoimaisesti paras unilääke on f1-kisojen katsominen. Ei muuta kuin nauha pyörimään iltaisin, kun uni ei tule silmään. Harmi vain, että kisat ovat menneet viime aikoina hieman viihdyttävämpään suuntaan, jolloin lääkkeen teho on hieman laskenut.

Toimii varmasti. Yksikin kisa tähän tarkoitukseen varmaan riittää
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Hurricane
Eikös tästä V-Man ole ollut jo kärppäsivuilla juttua, että ylivoimaisesti paras unilääke on f1-kisojen katsominen. Ei muuta kuin nauha pyörimään iltaisin, kun uni ei tule silmään. Harmi vain, että kisat ovat menneet viime aikoina hieman viihdyttävämpään suuntaan, jolloin lääkkeen teho on hieman laskenut.

Toimii varmasti. Yksikin kisa tähän tarkoitukseen varmaan riittää

Hitto vie! Ostan joskus vuosien päästä oikeudet kauden 02-03 F1 kilpailuihin ja kokoan ne yhdelle DVD:lle jossa ei ole edes ääntä ja poistan insomnian sivistysmaista. Köyhien maan insomnia poistuu kirjoittamalla kirja kaudesta 02-03.

Ote 1955 sivuisesta kirjasta:

"Startti tapahtuu. Shumi kärkeen! Kimi keskeyttää... Shumi johtaa... Shumi johtaa edelleen... Shumi johtaa ylivoimaisesti... Shumi tulee varikolle ja Barrichello ohittaa Shumin tekemällä nopeamman stopin... Barrichello jarruttaa mystisesti suoralla ja Shumi pääsee kuin pääseekin ohi... Shumi ohittaa Montoyan kierroksella... Shumi voittaa"
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Itseasiassa formuloita parempi unilääke on katsoa jalkapalloa. Aloitusvihellys, priiiit, pallo klinsmannille, takaisin pepeettolle, potkis, potkis... ja takaisin pepeettolle, menettää klinsmannille, etenee mutta pepeetto varastaa pallon, potkis potkis, ja pallo menee ulos sivurajasta! Nyt jännittää! Kumpi joukkue saakaan heiton itselleen... zzzZZZ.
 

jukkavuorio

Jäsen
Suosikkijoukkue
ilves, musta blokki
Viestin lähetti Miika-90
Tavallinen ilta ja olet menossa nukkumaan, teet iltarituaalisi ja menet nukkumaan... Olet vääntelehtinyt sängyssä jo 20 min. eikä uni tule, mitä teet?



ei oo tämmösiä vaikeuksia ikinä, sillä pystyssä pysytään tietysti aina niin kauan, että suunnilleen nukahdetaan niille sijoille.
;)
 

Jet-Ace

Jäsen
Minulla toimii parhaiten se, että menen työhuoneeni ovelle ja huudan kovaa "nyt turpa tukkoon", suljen oven ja palaan tuolilleni jatkamaan työkaverien keskeyttämää päiväuntani.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
K18: Bylsin. Takuuvarma keino, että unimatti tulee, kun limppu on irti.. Ugh!:cool:

ps ''miksei asioista puhuta niiden oikeilla nimillä.'':p
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös