Unet – kumma juttu...

  • 241 485
  • 1 170

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Tulipas sitten nähtyä melkoinen uni viime yönä.

Alexander Stubb tuli työpaikalleni kesken päivän ja kutsui minut suureen neuvottelusaliin. Hän paljasti minulle hätääntyneenä, että se Maran nobelpalkinnon saamista estänyt henkilö oli Jyrki Katainen. Hän soitti kännykästään puhelun Kataiselle kaiuttimen ollessa päällä ja sätti Kataista ja kysyi, etteikö Katainen tiennyt Maran olevan Stubbin hyvä frendi.

Puhelun jälkeen Stubb alkoi kysellä meikäläisen mielipidettä siihen, mihin lehteen pitäisi ilmoittaa kyseessä olleen Katainen. Ehdotin hesaria, mutta Stubb kertoi vihaavansa Janne Virkkusta niin paljon, ettei voisi suostua siihen. Jostain kumman syystä päädyimme Hämeen Sanomiin. Aloin Stubbin pyynnöstä laatia lehdistötiedotetta asiasta. Stubb maksoi minulle palkkion tiedotteesta etukäteen käteisellä, Ruotsin kruunuissa.

Tähän muistikuvat loppuivat. Huh huh mitä unia!
 

Weber80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No nyt kun tämäkin ketju osui silmään, niin pitää kertoa itseänä ihmetyttäneestä unesta. Elikkäs, olen monesti nähnyt unta, että yritän soittaa hätänumeroon, mutta en koskaan saa sinne yhteyttä. Tälläisia unia olen nähnyt jo useamman vuoden ajan, en säännöllisesti, mutta kuitenkin sanotaanko vaikka 4kk välein. Mikähän minulla viiraa päässä kun tällaista unta näen?

Yhden kerran olen elämäni aikana joutunut soittamaan hätänumeroon ja silloin kyllä yhteydet pelasi moitteettomasti.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Viime aikoina on tullut nähtyä poikkeuksellisen paljon unia lätkästä. Ja pessimismi on iskenyt uniin; Kärpät häviää aina unessa.

Muutama näistä:

Reilu viikko sitten näin unta, jossa Kärpät hävisi Saipalle ensin 6-8 ja seuraavana päivänä 6-18, Raksilassa tietenkin. Alatalo sai potkut ottelun jälkeen, ja olisiko Kimmo Lotvosesta tullut uusi Dynastian kapellimestari. Hauskaksi unen teki se, että 6-18 murskajaisten jälkeen sekä Kärppien, SaiPan että yleisönä olleen Jokereiden pelaajat aloittivat sen "Hei! Hei! Hei! ja kädet ylös" yleisön tehdessä samaa.

Sen jälkeen näin unta, missä olin Hippoksella katsomassa, kun Kärpät otti JYP:lta 5-0 turpiin. Kärppäfaneja oli paikalla todella paljon. Lähtipä varsin hyvä meteli kun kannustettiin uppoavaa laivaa. Itse asiassa kun Jyppi-fanit yrittivät vastata huutoon niin alkoi vain naurattaa. Nimittäin niitä oli vain noin kolme.

Eilen sitten näin unta, jossa Kärpät otti ensin turpaan JYP:lta ja sitten Mermekseltä. (niin, mitä helvettiä, joku Hermeksen serkku?) Junno kartoitti unessa uutta valmentajaa (kiitos kiitos).
 
Mjaa, pitkästä aikaa lätkäuni.

Oltiin muutamien JYPin poikien kanssa hengailemassa jo toimintansa lopettaneen Jokivarren ala-asteen talvisella pihalla. Meillä kaikilla oli päällämme JYPin mustat pelipaidat. Kariyan Stevekin oli mestoilla ja jutteli ihan sujuvaa suomea.

Kävelimme koulun jäädytetylle urheilukentälle potkimaan punaista jalkapalloa. Jotenkin olin hieman tohkeissani, kun tuollaiset huippu-urheilijat suostuivat toimimaan kanssani ja kohtelivat kuin kaltaistaan.

Paikalle ajoi jonkinlainen taksiauto ja menin kurkistelemaan sen tummennettujen lasien läpi. Siellä istui Harkimon Hjallis joka vilkutteli minulle.

Ovi avautui ja ulos asteli Niko Kapanen numerolla 21 varustettu JYP-paita päällään. Tajusin heti, että tässähän on nyt tämä uusi ykkössentterimme. Ihmettelin hieman Kapasen pituutta (n. 140cm), mutta olin iloinen nimekkäästä hankinnasta.

Kävelimme Kapasen kanssa takaisin jäälle ja ilmoitin ihan kohtuuttoman kornisti ja ylidramaattisesti lausuen, että JYPin uusi kapteeni ja ykkössentteri on saapunut. Myös JYP-paitaan pukeutunut Jukka Hentunen oli ilmestynyt paikalle. Hentunen-Kapanen-Kariya, ajattelin. Siinäpä kova ykkösketju.

Kaikki ryhtyivät halailemaan toisiaan ja iloitsemaan tulevasta menestyksestään. Myös minä jouduin miehisen hellyyden kohteeksi ja samalla tajusin, miksi pelaajat suhtautuivat minuun niin tuttavalliseksi: he luulivat minua J-P Hytöseksi!

Pelkäsin, että JYPin pelaajille tulisi kamala nolostus ja paha mieli, jos paljastaisin etten oikeasti ole J-P Hytönen, joten juhlin porukan mukana ja yritin käyttäytyä kuin nykyinen JYP-kapteeni. En tiedä miten se onnistui, koska heräsin kesken unen.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jokunen vuosi sitten tuli nähtyä unta, että olin jonkin bändin keikalla ja meininki sekä musiikki oli aika hyvää. Biisien nimet olivat vaan vähän outoja - "Virolainen antikommunisti", "Vantaan rajalla" ja sitten tuli vielä "Ehkä eurojuutalainen".

Lyriikoita en enää aamulla muistanut, mutta varmaan niissäkin olisi ollut jotain sangen mielenkiintoista materiaalia..

Viime aikoina oli myös hilpeähköä kun olin unessa jostain syystä karhu ja jossakin vaiheessa muun temmellyksen ohessa rupesin sitten karjahtelemaan. Heräsin siihen, kun vieressä nukkunut naisystävä herätti ja kysyi, mitä hemmettiä teen. Olin siinä sitten unissani karjahdellut kovaan ääneen ja rupesi kuulemma pelottamaan vieressä nukkuminen. :)
 
Viimeksi muokattu:

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Sitä oltiin viime roudaamassa Motörheadin keikkaa. Paikkana oli Jyväskylä ja Sokoksen pääovien edusta, hyvin mahtuivat siihen lipan alle. Yleisöäkin oli pilvin pimein, jos olisi ollut tuttuja niin olisi tuntenut kaikki, mukana myös pieniä lapsia ja kaksi koiraa. Ensisävelet karkoitti kaksi lasta, koirat kuunteli uteliaina.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä pari yötä sitten näin varsin omituisen ja pelottavankin unen. Joku ihmeen hirviö siinä hyökkäsi päälle ja vähän aikaa vastaan taisteltuani tajusin itsekin siinä unessa että "Hei, tämähän on vaan unta ja tämä loppuu kun avaan silmäni ja herään", mutta en millään onnistunut riuhtomaan itseäni hereille. Oli jotenkin ihan helvetin pelottava tunne kun tiesin itsekin kaiken olevan vain unta mutta en millään päässyt hereille! Lopulta kun onnistuin heräämään niin huomasin istuvani sängyllä ihan pää märkänä ja vähän aikaa piti rauhoittua että pystyi nukahtamaan uudestaan. Onkohan minulla pää pehmenemässä lopullisesti?
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari yötä sitten näin unta, että ensi kevään lätkän mm-kisojen finaali on Venäjä-Saksa. Ei kun vetoa lyömään, mikäli jossain voi lyödä vetoa finalisteista. Voisi olla hyvä kerroin
 
Keskustelin yöllä Messengerin välityksellä itsensä Matti Vanhasen kanssa. Tämä tapahtui jossain helvetin tornissa, jossa ei ollut lainkaan ikkunoita.

Matti Vanhanen ilmaisi itseään vain puolittaisilla lauseilla. Aluksi hän ilmoitti "lähtevänsä mummolaan", joka sijaitsi "48 kilometrin päässä". Mukaansa hän otti "ruokaa", joka oli maksanut "248 euroa".

Jostain syystä käsitin, että Matti Vanhanen yritti iskeä minua ja houkutteli mukaansa viikonloppureissulleen. Siitäkin huolimatta, että "myös lapset lähtisivät mukaan". En tiedä, luuliko hän minua joksikin kuumaksi milffiksi vai tiesikö hän chattailevansa keskisuomalaisen punkeron kanssa. Vastailin "joo joo"-henkisesti ja annoin pääministerin toivon elää.

Harkitsin hetken soittavani Seiskaan ja ilmiantavani pääministeri Vanhasen perverssit taipumukset. En kuitenkaan löytänyt mistään lähettyviltä kyseisen paskajulkaisun vihjepuhelinnumeroa, joten annoin asian olla.

Uskaltaakohan tässä enää koskaan nukkua.
 

El Guaje

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, Spurs
Tässä jokin aika sitten tuli nähtyä uni, jossa pelattiin Räikkösen, Vatasen Samin ja jonkin typykän kanssa tennistä, ilmeisesti jossain Kimin etelän huvilalla.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Jaha, olipa taas uni viime yönä...

Istun Juice Leskis-vainaan kanssa hänen kotonaan, teimme kumpikin omia tekstejä ja vaihtelimme niitä korjaillen toistemme hengen tuotteita. Jussi joi olutta tinatuopistaan ja minä lonkeroa tölkistä.
Kesken kaiken Mikko Alatalo pelmahti paikalle ja toi Sari rouvalle kukkia ottaen osaa Juicen pois menoon. yritin nousta selittämään, että tässähän Jussi istuu, ei se mitään kuollut ole, niin Alatalo tuuppasi käteeni Iltalehden, jonka kannessa luki: "Juice Leskinen- 19.2.50-24.11.06"
Juice vilkaisi minua nojatuolistaan ja sytytti vihreän dunhillin todeten kuivaan tyyliinsä: "Yksi kuolema ja naama kaikkiin lehtiin, korppikotkat, niiltä viimein myötämieltä saanut oon."
Tähän sitten havahduin ja uni on edelleen kirkkaana mielessä, kaikkea sitä tulee nähtyä. Tuo viimeinen lausehan on Juicen biisistä "Juuret".
 
Pakko tulla tänne kertomaan viime yön näystä. Istuin Ylläksellä erään hotellin aulabaarissa ja viereisessä pöydässä Fööni Matikainen kävi tiukkasanaista keskustelua Aravirran Hanskin kanssa. Keskustelu meni sen suuntaisesti, että Fööni lähinnä piti keskustelua yllä ja Aravirta tyytyi nyökyttelemään. En viitsinyt sivustaseuraajana mennä keskyttämään herrojen sanailua, mutta selvästi siinä annettiin rautaisella ammattitaidolla vinkkejä Jokereiden solmun avaamiseksi.
 

Winspector

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Voi perse! Heitin taas viime yönä Rod Stewartin Näsineulasta alas ja pakoilin poliiseja laiturin alla kylmissäni. Taisipa olla jo kolmas kerta - eikä minulla ole edes mitään Rodia vastaan...
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Näin unta että seurasin teksti-tv:ltä Sm-liiga kierroksen loppua. Illan kierroksella pelattiin vain kaksi ottelua. Toisessa Ilves voitti Kärpät 6-5, vaikka Kärpät oli vielä minuutti ennen loppua ollut turvallisesti 6-2 takana. Mutta niin vain ajassa 59.41 Kärpät kavensi jo 6-5. Siitä ajasta lähtien ruudussa alkoi pyörimään sekuntikello ja täyden ajan täyttyessä ruudulle paukahti muutaman sekunnin ajaksi isolla "JEE!" Toinen ottelu taas oli Jokerit-SaiPa, joka oli jo päättynyt vierailijoiden 2-10 voittoon. Teksti-tv:n alakulmassa luki "Aravirralle kenkää!"

Uni tuntui aivan todelliselta. Kaikista oudointa on se, että itsellä ei ollut mitään hajua Jokereiden tulevista otteluista, mutta niin vain tänään kohtaavat lappeenrantalaiset kotonaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Voi perse! Heitin taas viime yönä Rod Stewartin Näsineulasta alas ja pakoilin poliiseja laiturin alla kylmissäni. Taisipa olla jo kolmas kerta - eikä minulla ole edes mitään Rodia vastaan...

Ehkäpä uni juuri tarkoittaa, että sun pitää heittää Rod alas neulasta. Unilla on aina merkityksensä. Kuuntele niitä ääniä...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistähän johtuu että viime öinä mä olen nähnyt kahta tai kolmeakin eri unta per yö. Yleensä kun en unia näe, paitsi kovan krapulapäivän jälkeisenä tai sitä seuraavana yönä. Noh, viime yönä mä näin melko hassua unta. Olin jossakin ulkomailla, Latvian Riiassa tai jossakin vastaavassa paikassa. Istuskelin baaritiskillä ja tilailin kaljaa. Koitin siinä kokoajan tilata sellaista normaalia tuoppia suht tavallista olutta, mutta aina sain eteeni jotain outoa. Kerran sain noin desin kokoisen minipullon muistaakseni Heinekeniä, jonka join siinä pullossa törröttävästä vaaleanpunaisesta pillistä, ja tämänkin kaljan jälkeen yritin taas uudestaan tilata tavallista tuopillista tavallista kaljaa. Kerran sain eteeni sellaista lämmintä "kotikaljaa". Pokkana aina join ne mitä eteeni sain, kun en kehdannut kertoa etten juuri sitä tarkoittanut tilata. Ja aina tietenkin maksoin, ja se maksaminen oli kanssa ongelmallista. Olin tyhjentänyt taskuista kaikki rahat siihen eteeni baaritiskille, ja siinä pöydällä oli noin 25cm korkea pino erilaisia kolikoita, mutta millään en meinannut löytää niistä sopivia vaikka pitkään etsiskelin ja laskeskelin niitä. Ja ihmiset tietenkin tuijottivat ympärillä ihmeissään. Ja kerran siinä unessa kävin baarin vessassa kusella, ja se kusi ei millään meinannut osua siihen pönttöön vaan roiskui pöntön reunoille ja lattialle ja seinille ja vaikka minne. Joku pikkupoika oli kans siellä vessassa isänsä kanssa ja mua hävetti.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mistähän johtuu että viime öinä mä olen nähnyt kahta tai kolmeakin eri unta per yö. Yleensä kun en unia näe, paitsi kovan krapulapäivän jälkeisenä tai sitä seuraavana yönä. Noh, viime yönä mä näin melko hassua unta. Olin jossakin ulkomailla, Latvian Riiassa tai jossakin vastaavassa paikassa. Istuskelin baaritiskillä ja tilailin kaljaa. Koitin siinä kokoajan tilata sellaista normaalia tuoppia suht tavallista olutta, mutta aina sain eteeni jotain outoa. Kerran sain noin desin kokoisen minipullon muistaakseni Heinekeniä, jonka join siinä pullossa törröttävästä vaaleanpunaisesta pillistä, ja tämänkin kaljan jälkeen yritin taas uudestaan tilata tavallista tuopillista tavallista kaljaa. Kerran sain eteeni sellaista lämmintä "kotikaljaa". Pokkana aina join ne mitä eteeni sain, kun en kehdannut kertoa etten juuri sitä tarkoittanut tilata. Ja aina tietenkin maksoin, ja se maksaminen oli kanssa ongelmallista. Olin tyhjentänyt taskuista kaikki rahat siihen eteeni baaritiskille, ja siinä pöydällä oli noin 25cm korkea pino erilaisia kolikoita, mutta millään en meinannut löytää niistä sopivia vaikka pitkään etsiskelin ja laskeskelin niitä. Ja ihmiset tietenkin tuijottivat ympärillä ihmeissään. Ja kerran siinä unessa kävin baarin vessassa kusella, ja se kusi ei millään meinannut osua siihen pönttöön vaan roiskui pöntön reunoille ja lattialle ja seinille ja vaikka minne. Joku pikkupoika oli kans siellä vessassa isänsä kanssa ja mua hävetti.
Hmm, oletko varma että olet nähnyt unta? Tuohan voisi ihan hyvin olla tapahtunutkin sinulle. Vähän pitempi viikonloppu tai jotain? Myöhemmin joku huurussa tapahtunut juttu voi tuntua unelta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hmm, oletko varma että olet nähnyt unta?
Noh, toissaviikolla kyllä vietin muutamankin kostean ja sumuisen päivän ja yön Tallinnassa ja siellä kyllä muutamassakin syrjäisessä pikkubaarissa tuli hieman huvittavia tilanteita kaljaa tilaessa, mutta kyllä tuo edelläkirjoittamani on viimeöistä unta.
 

akimoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Edmonton Oilers, JJK, Man C
Itsekin tuli nähtyä hieman outoja unia viime yönä. Ensiksi olin koirani kanssa hautausmaalla viemässä kynttilöitä pappani haudalle. Oli talvi ja lunta oli aika reilusti. Yhtäkkiä jostain lumen seasta nousi noin metrin pitkä käärme joka puri koiraani. Koira muuttui lasiksi ja kun yritin sitä pelastaa se vain pirstaloitui käsiini. Sitten olinkin yhtäkkiä jo kotona sohvalla päiväunilla, kun eräs vanha kaverini soitti minulle ja kertoi, että haluaa ehdottomasti ostaa moottoripyöräni. Tarjosi vielä reipasta ylihintaa, joten en voinut kieltäytyä tarjouksesta. Kerroin, että pesen pyörän samantien ja hän voi sitten sen tulla ostamaan. Herätessäni hieman ihmettelin onko koira hengissä ja pyörä tallessa. Koira oli kunnossa ja pyöräkin on vielä myymättä. :)
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Ensin tuli vedettyä nuuskaa nettituttujen kanssa. Kovasti halusivat kokeilla jotain sinipunaista (kiekon toinen puoli sininen, toinen punainen) nuuskaa. Siinä sitten naureskeltiin kun naispuolisen henkilön nuuskat levisivät. Matka jatkui ravintolaan, jossa koditon jannu rupesi ammuskelemaan haulikolla ja murisemaan koiran tavalla. Totta kai piti piiloutua pöydän alle. Tämä katujen mies nappasi toisella kädellään pöydän ilmaan ja uhkasi jo aseella ennen jähmettyi paikalleen. Piippu laski, mies sopersi jotain siitä, että on usein nähnyt minut Kalliossa ja lähti vain pois. Siinä sitten jatkettiin ateriointia aivan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Viime yönä näin unta, että menin jonnekin pelisaliin jossa oli flippereitä, jassoja ja muita kolikkoautomaatteja. Nimimerkki Max Power pelasi 20 sentin pajatsoa ja oli voittanut aivan saatanastsi rahaa. Pajatson vieressä oli punainen ämpäri joka oli täynnä 20 sentin kolikoita. Voittoja tuli liukuhihnalta. Kysyin että saisinko muutaman kolikon jos minäkin voittaisin...Max siihen ylimielisesti..."ota nyt sitten pari ja kokeile". En kuitenkaan saanut vuoroa vaan pitelin paria kolikkoa hikisessä nyrkissäni. Sitten uni vaihtui johonkin toiseen.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Näin edellisyönä ensimmäisen seksiuneni, ainakin sellaisen minkä muistan jälkeenpäin. On tullut ihmeteltyä, kun olen kyseisten kuvitellut yleisiä olevan. Olen siis saanut.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Näin edellisyönä ensimmäisen seksiuneni, ainakin sellaisen minkä muistan jälkeenpäin. On tullut ihmeteltyä, kun olen kyseisten kuvitellut yleisiä olevan. Olen siis saanut.

Nämähän ovat hyvin yleisiä juuri murkkuiässä. Usein käy vielä niin, että on tämän unen aikana tapahtunut siemensyöksy joka sitten askaruttaa herätessä. Äitikin huomaa pyykkejä pestessä, että pojasta on tulossa mies.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Nämähän ovat hyvin yleisiä juuri murkkuiässä. Usein käy vielä niin, että on tämän unen aikana tapahtunut siemensyöksy joka sitten askaruttaa herätessä. Äitikin huomaa pyykkejä pestessä, että pojasta on tulossa mies.

Jollei se poika sitten tee siten, että pesee salaa spermat pois ja tunkee sitten yöpuvun housut likapyykkikoriin pohjalle...

nimim. tällaisiä neroleimauksia saanut - älkääkä kysykö miksi.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nämähän ovat hyvin yleisiä juuri murkkuiässä. Usein käy vielä niin, että on tämän unen aikana tapahtunut siemensyöksy joka sitten askaruttaa herätessä. Äitikin huomaa pyykkejä pestessä, että pojasta on tulossa mies.

Itselläni ei ollut silloinkaan, jos tuo ei siis alkuperäisestä viestistäni jostain syystä käynyt selväksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös