Unet – kumma juttu...

  • 241 362
  • 1 170

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Tässä on menossa kahdeksas kuukausi alkoholitta. Mutta unissa tulee kyllä kiskottua, jumalauta! Taas piilottelin povitaskussa puolikasta kossua ilman korkkia, kun punkesin taksiin tietämättä missä olin. Helvetin ahdistavaa ajatella siinä unessa, etten tiedä yhtään mitä on meneillään / missä olen ollut tai mitä tehnyt / minne menossa.

Vielä herättyäkin on jonkin aikaa halju olo.
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
En usko, että olisi kovin viisasta mennä kertomaan omista unistaan kellekään valkotakkiselle. Ei etenkään, kun on viettänyt yönsä sotahullujen Hitlerin ja Putinin kanssa samassa bunkkerissa. Gestapo-takki oli riisuttava ja liuettava paikalta vähin äänin ennen kuin olisivat keksineet seuraavaksi jotain minunkin pääni menoksi. Hitlerin holtiton käytös aiheutti huolta. Ukko nakkeli kävellessään taskustaan kranaatteja sinne tänne muina miehinä.

Joutuminen Taneli Mäkelän puukottamaksi pienellä ruuvimeisselillä on vielä pientä tuon unen rinnalla.
 

Spire

Jäsen
Tässä on menossa kahdeksas kuukausi alkoholitta. Mutta unissa tulee kyllä kiskottua, jumalauta! Taas piilottelin povitaskussa puolikasta kossua ilman korkkia, kun punkesin taksiin tietämättä missä olin. Helvetin ahdistavaa ajatella siinä unessa, etten tiedä yhtään mitä on meneillään / missä olen ollut tai mitä tehnyt / minne menossa.

Vielä herättyäkin on jonkin aikaa halju olo.
Tämä on sellainen teema joka toistuu tietyin väliajoin unissani. En juo enää itsekään, mutta sitten unissa on sellaisia ahdistavia kännejä joissa menee muisti ja tolkku täysin. Nämä toimivat onneksi hyvinä muistuttajina siihen ettei kannata juoda jatkossakaan, vaikka mieli toisinaan tekeekin.
 

Glove

Jäsen
Jotenkin ahdistava oli omakin uni. Olin jollain mökillä jossa oli paljon väkeä. Ihan sama mitä tein niin aina joku tuli sanomaan, että teen sen asian väärin.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Näin unta, että Tappara voitto ratkaisevan finaalin Ilvestä vastaan 2-0. Viimeinen maali tuli tyhjiin.

Laitoin vain muistiin kevättä varten, jos sattuu tapahtumaan.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Töistä tulee kyllä nähtyä monesti unia. Varsinkin entisistä työkavereista siinä samalla ja kyllä se saa hymyilemään kun herää. Ei ne työt sinänsä hymyilytä vaan ne työkaverit.

Viime unessa ajeltiin jollain WRC autolla ja matka vain jatkui kunnes heräsin.
 

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
Viime yönä olin keikalla. Bossen ja Timpan kanssa oltiin jossain taidemuseon puusepänverstaan yhdistelmässä varkaissa keskellä yötä. Kyseessä oli Amazing Race tehtävä, josta ei saanut jäädä kiinni. Kiinni jäädessä kilpailu ei olisi toiminut selityksenä, jolla olisi vapautunut vankilasta. Bossella ja Timpalla oli uusimman jakson vaatetus päällä jousiammuntahuiveja myöten.

Hälyt soivat ja säntäiltiin eri kerroksissa ja huoneissa piilopaikkoja ja pakoreittejä etsien. Bosse kannusti meitä muita juoksemaan. Eri tiloja tuli vastaan samalla tavalla kuin Ville Kaarnakarin uusimassa Varjo -kirjassa. Meitä lukuunottamatta täysin tyhjässä rakennuksessa oli luonnollisesti yhtäkkiä ainakin kahdessa huoneessa jokin palaveri. Ne huoneet onnistuimme välttämään.

Lopulta pääsimme eteiseen, johon alkoi tulla kokouksista porukkaa. Se oli muuten koulun eteinen. Timppa piilotti minut naulakon taakse. Se oli huono piilo. Bosse ja Timppa onnistuivat soluttautumaan Amazing Race varustuksestaan huolimatta ulosvirtaavaan porukkaan, koska katosivat yhtäkkiä kuin pieru Saharaan. Naulakon takaa minut löysi opettaja, joka etsi henkilöä, jolla oli jotkut avaimet. Hätävaleena minä etsin samaa henkilöä ja poistuin ulos kailottaen avaimien perään. Se hämäsi ulkona päivystävän poliisin.

Juoksin metsän läpi naapurissa olevan kerrostalon parkkialueelle samalla, kun opettaja kertoi poliisille minun päässeen karkuun. Vilkaisin olkani yli ja näin jälkikoiran päästettävän rakennuksen sisään. Samalla hetkellä tajusin maan olevan liimaista ja tahmeaa. Liike käytännössä pysähtyi, vaikka mahanalunen oli täynnä liikkuvia jalkoja. Tajusin jääväni kiinni. Heräsin. Harmitti ihan sikana ja vessareissun ajan mietin, että miten olisin selvinnyt jäämättä kiinni.

Seuraavasta unesta en kerro mitään.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Vuosi pari sitten olin kovassa kuumeessa, ja kuumeessa unet ovat monesti mielenkiintoisia.

Tässä unessa Juhani Tamminen lähti ehdokkaaksi presidentinvaaleihin. Minäkin häntä äänestin, koska olihan hän sentään Juhani Tamminen. Tamminen voitti vaalit, ja me kavereiden kesken juhlistettiin villisti tulosta. Juhania haastateltiin tuloksen ratkettua, ja mies julisti ensimmäisenä sodan Sveitsille, ja totesi että viimein loppuu Rene Faselin vittuilu.

Valitettavasti heräsin kesken hyvän unen, mutta tuon unen tulen muistamaan pitkään.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Näin unta että Lontoossa oli isot futismellakat päällä jonkun paikallispelin takia. Tv-uutisissa sitten siteerattiin asiantuntijaa, nimimerkkiä @Roger Moore a, joka oli kuulemma toiminut joukkojenhallinan tehtävissä Lontoossa jo 20 vuotta. En tiiä, voi olla tottakin.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lontoosta tuli mieleen, että pari yötä sitten näin aika omituisen unen. SIinä ei sinänsä ollut mitään "yliluonnollista" kuten unissa usein, mutta mistähän ihmeen vaikutteista alitajuntani sen koosti.

Kaikessa yksinkertaisuudessaan yritin unessa epätoivoisesti naputella salasanaa tietokoneen kirjautumisruudulle. Tämä tapahtui jossain hienossa rakennuksessa, joka ilmeisesti oli Buckinghamin palatsi (kuten jatkosta selviää), mutta unessa se ei tuntunut omituiselta. Olin naputellut sen jo useamman kerran väärin ja kone oli menossa seuraavan virheen jälkeen lukkoon. Tiesin oikean salasanan, mutta sormet koko ajan naputtelivat väärin.

No, sitten tapahtuu jotain ihan muuta. Jostain ilmestyy useampiakin Brittien kuningasperheen jäseniä ja itse Kalle Kolmonen komeassa univormussaan tulee eteeni. Hän tekee käsillään jonkun liikkeen ja erehdyn luulemaan, että hän yrittää kätellä minua. Ojennan käteni ja Charles tarttuu siihen. Mietin jo, että tämä oli varmaan helvetinmoinen etikettimoka ja pitäisikö minun puhutella häntä Your Majestynä vai Your Highnessina. Siihen se uni suurinpiirtein loppui.

Mainittakoon, että se mainittu salasana mitä en millään saanut näpyteltyä oikein, on työläppärini ihan oikea salasana. Jotenkin kuumotti aamulla konetta avatessa, mutta meni se oikein ensiyrittämällä.
 

redpecka

Jäsen
Tämä on sellainen teema joka toistuu tietyin väliajoin unissani. En juo enää itsekään, mutta sitten unissa on sellaisia ahdistavia kännejä joissa menee muisti ja tolkku täysin. Nämä toimivat onneksi hyvinä muistuttajina siihen ettei kannata juoda jatkossakaan, vaikka mieli toisinaan tekeekin.
Mulla tämä toistuu röökin osalta: jotain kymmenen vuotta polttamatta ja unissa aloitan vähän väliä. Joskus vedän yhden ja se jää siihen, mutta yleensä alan polttamaan vakituisesti ja totean siellä että nyt jo toista viikkoa tässä blaadaan. En ole siitä harmissani että voi ei, sillä tiedän hyvin tarkkaan, että näin siinä käy kun alkaa. Joskus on aamulla olo, että onneksi oli unta, mutta useimmiten on ihan hällä väliä fiilis kun ei oikeesti kiinnosta. Näenhän minä seksiuniakin harva se yö.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Näin viime yönä unta että harrastin seksiä miehen kanssa joka ei ollut oma mieheni. Unessa minä tunsin hänet. Ilman unta hän olisi minulle ihan vieras.

Hän oli Antti työpaikaltani (ko. työpaikkaa ei ole minulle olemassa). Olin töissä jossain tutkimusasemalla ja siellä oli tullut hälytys tyhjentää tilat pakkasen takia. En ollut kuullut sitä koska olin tutkijakapselissa. Tajusin jossain vaiheessa ettei talo enää lämpiä kunnolla ja pakenin paikalta. Kun sitten kaiken sen kylmyyden jälkeen saavuin yhtiön mökille&saunalle niin minulle kerrottiin että voin mennä saunalle lämmittelemään mutta Antti on vielä siellä.

Ja saunalla selvisi että Antti kyllä tykkäsi alastomasta minusta. Mutta Antti oli kokematon mutta innokas. Monenmoisia kiihottavia hyväilyjä kyllä oli mutta koskaan ei päästy itseasiaan. Eli yhdyntään. Mutta kaikki se kokeilu, koskettelu, tyydyttäminen oli jotenkin kiihottavaa. Unessa olin ihan innoissani tuosta uudesta kaveristani.
 

Glove

Jäsen
Viime yönä jouduin unessa suorittamaan varusmiespalvelustani uudelleen. Huolestuttavinta unessa oli ehkä se, että saapumiserässä oli myös lapsisotilaita jostain kymmenestä vuodestä ylöspäin. Näinkö paha tilanne meillä tulee tulevaisuudessa olemaan? En minä kyllä ole ennenkään enneunia nähnyt, joten tuskin tämäkään oli sellainen.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Pari päivää sitten näin unta, että Dallas oli treidannut Jim Nillin Edmontoniin vaihdossa Edmonton Oilersin GM:ään. Ei kyllä muistaakseni ollut Ken Holland, koska kyseisellä GM:llä oli ihan outo nimi.
 

Kepponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät & FC Jazz
Näin unta viimeyönä että ajoin mopolla (en ole koskaan ajanut mopolla. Mitä vittua) ympäri jotain kaupunkia joka oli Porin, Nakkilan (porin naapurikunta) ja yhen Vaasalaisen tien joku kummallinen sekoitus. Mitä vittua? :D
No unihan loppui tottakai siihen että ajoin paikallisen K-supermarketin seinään (unessa oli kyllä muuttunut joksikin ihan ihme kaupaksi mitä ei edes ole)
 

hege

Jäsen
Viime yönä oli vanhassa kesäduunipaikassa (sellainen missä oli opiskeluaikan noin 22-25 vuotiaana) ja paikkahan oli ihan hyvä oikeasti sekä unessa mutta hieman vaivaannutti se kun joku kyseli että olet sitten täällä kesäduunissa vaikka ikää on yli 50-vuoden. Ja itse mietti myös unessa miten tässä ehtii samalla hoitaa normaaliduunin asiat kun on jumissa tässä asiakaspalvelussa.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Toissa yönä näin unta, että Blind Channel oli edustamassa taas Suomea Euroviisuissa. Biisi oli huono, joka menestyi paremmin raatiäänissä (suunnilleen 70-80 pistettä), kuin yleisöäänissä (noin 50 pistettä). Muistaakseni tuloksissa näkyi myös tämän vuoden Itävallan edustaja Kaleenin tulos, mikä oli jotain yli 100 pistettä raatiäänissä, mutta sitten yleisöpisteissä jäi vähän yli 20 pisteeseen.
 

juba

Jäsen
Suosikkijoukkue
ässät
Sain soiton Ässien U20 ryhmän harjoituksiin Ja jostain syystä sinne sitten menin vaikka olen paljon vanhempi.
Koko ajan pelotti, että joku taklaa ja koitin surffata mahdollisimman piilossa. Valmentaja kehui , että hyvin meni.

Toivottavasti pääsen joskus unimaailmassa koittamaan Liigaa tai NHL:ää.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Olin ilmeisesti Rosanna Kuljun kanssa kuumilla saunatreffeillä, vaikkakaan hän ei tässä unessa näyttänyt aivan tosielämän versiolleen. Kysyin monta miestä hänellä oli ollut, niin vastasi että 27. Ei kait siinä :D
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lentoasemalla olin ja jostain kaukaa palaamassa Suomeen. Hirveä kiire löytää oikea tiski ennen kuin on myöhäistä. No onneksi viime hetkellä löytyi. Nimi vaan piti johonkin lomakkeeseen kirjoittaa ja oliko osoitekin tms. Muut matkustajat oli jo koneessa tai ainakin menneet sinne jonnekin toiselle puolelle. No eihän siitä tullut mitään kun krapulassa kädet tärisi sen verran. Varmaan kymmeneen paperiin yritin eikä onnistunut. Tajusin että sinne nyt taidan jäädä. Onneks kotoa sängyltä heräsin.
 

redpecka

Jäsen
Lentoasemalla olin ja jostain kaukaa palaamassa Suomeen. Hirveä kiire löytää oikea tiski ennen kuin on myöhäistä. No onneksi viime hetkellä löytyi. Nimi vaan piti johonkin lomakkeeseen kirjoittaa ja oliko osoitekin tms. Muut matkustajat oli jo koneessa tai ainakin menneet sinne jonnekin toiselle puolelle. No eihän siitä tullut mitään kun krapulassa kädet tärisi sen verran. Varmaan kymmeneen paperiin yritin eikä onnistunut. Tajusin että sinne nyt taidan jäädä. Onneks kotoa sängyltä heräsin.
Tutunkuuloinen unenkuvaus. Olin jo näköjään omalta kohdaltani ehtinyt unohtaa moiset, mutta aikoinaan oli usein tuollaisia. Stressi ja kaikkea... unessa yritti ratkaista valvemaailman ongelmia... joskus auttoi ja selkeytti asioita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös